Jacob Laursen til Juventus

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 10. maj 2012, 17:49

Jesper Schmidt skrev: EDIT: Har kunnet se at Boilesen tilsyneladende skiftede for 3-4 mio. aka. "et mindre millionbeløb"
Jeg tror Juventus indkøb generelt er i en anden økonomisk klasse i forhold til Ajax. Juventus er under alle omstændigheder en væsentligt større klub end Ajax.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af le Cid » 10. maj 2012, 20:36

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev: EDIT: Har kunnet se at Boilesen tilsyneladende skiftede for 3-4 mio. aka. "et mindre millionbeløb"
Jeg tror Juventus indkøb generelt er i en anden økonomisk klasse i forhold til Ajax. Juventus er under alle omstændigheder en væsentligt større klub end Ajax.
Det betyder jo ikke nødvendigvis, at de betaler mere for råstoffet!
Hvor mange danske teenagere uden førsteholdsdebut kan du huske solgt for en højere pris? Jeg tror ham Victor fra bønderne er det absolut største salg - og han er offensivspiller. Og de sælges som bekendt noget dyrere end backs!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 10. maj 2012, 21:17

le Cid skrev: Hvor mange danske teenagere uden førsteholdsdebut kan du huske solgt for en højere pris? Jeg tror ham Victor fra bønderne er det absolut største salg - og han er offensivspiller. Og de sælges som bekendt noget dyrere end backs!
Tipsbladet skriver han kan spille back og kant. Så vi har en dygtig venstre wing her, det er en offensivspiller, endda venstrebenet! Og til en større klub end Ajax. Ajax betalte angiveligt 10 millioner for Victor Fischer.

"Jacob Barrett Laursen, der kan spille både venstre back og venstre kant (...)"
Tipsbladet
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af le Cid » 10. maj 2012, 21:42

Provst i Brovst skrev:
le Cid skrev: Hvor mange danske teenagere uden førsteholdsdebut kan du huske solgt for en højere pris? Jeg tror ham Victor fra bønderne er det absolut største salg - og han er offensivspiller. Og de sælges som bekendt noget dyrere end backs!
Tipsbladet skriver han kan spille back og kant. Så vi har en dygtig venstre wing her, det er en offensivspiller, endda venstrebenet! Og til en større klub end Ajax. Ajax betalte angiveligt 10 millioner for Victor Fischer.

"Jacob Barrett Laursen, der kan spille både venstre back og venstre kant (...)"
Tipsbladet
Som jeg forstår det, er han primært back. Hvorfra ved du, at han er en dygtig wing? Og een gang til - har du andre eksempler end bonde-Victor? Har du evt. også andre eksempler på, at Juve har betalt tocifrede millionbeløb for 17-årige spillere uden førsteholdsbold i benene?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 10. maj 2012, 21:48

le Cid skrev:
Provst i Brovst skrev:
le Cid skrev: Hvor mange danske teenagere uden førsteholdsdebut kan du huske solgt for en højere pris? Jeg tror ham Victor fra bønderne er det absolut største salg - og han er offensivspiller. Og de sælges som bekendt noget dyrere end backs!
Tipsbladet skriver han kan spille back og kant. Så vi har en dygtig venstre wing her, det er en offensivspiller, endda venstrebenet! Og til en større klub end Ajax. Ajax betalte angiveligt 10 millioner for Victor Fischer.

"Jacob Barrett Laursen, der kan spille både venstre back og venstre kant (...)"
Tipsbladet
Som jeg forstår det, er han primært back. Hvorfra ved du, at han er en dygtig wing? Og een gang til - har du andre eksempler end bonde-Victor? Har du evt. også andre eksempler på, at Juve har betalt tocifrede millionbeløb for 17-årige spillere uden førsteholdsbold i benene?
Jeg synes bare det lyder usandsynligt at Juventus vil have en middelmådig dansk spiller, synes du ikke også det?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af le Cid » 10. maj 2012, 22:57

Provst i Brovst skrev:
le Cid skrev:
Provst i Brovst skrev:
le Cid skrev: Hvor mange danske teenagere uden førsteholdsdebut kan du huske solgt for en højere pris? Jeg tror ham Victor fra bønderne er det absolut største salg - og han er offensivspiller. Og de sælges som bekendt noget dyrere end backs!
Tipsbladet skriver han kan spille back og kant. Så vi har en dygtig venstre wing her, det er en offensivspiller, endda venstrebenet! Og til en større klub end Ajax. Ajax betalte angiveligt 10 millioner for Victor Fischer.

"Jacob Barrett Laursen, der kan spille både venstre back og venstre kant (...)"
Tipsbladet
Som jeg forstår det, er han primært back. Hvorfra ved du, at han er en dygtig wing? Og een gang til - har du andre eksempler end bonde-Victor? Har du evt. også andre eksempler på, at Juve har betalt tocifrede millionbeløb for 17-årige spillere uden førsteholdsbold i benene?
Jeg synes bare det lyder usandsynligt at Juventus vil have en middelmådig dansk spiller, synes du ikke også det?
Jeg tror faktisk, at de køber en hel del unge spillere, hvoraf de færreste ender i serie a.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Vase » 10. maj 2012, 23:01

Han er både back og kant. Bedst på kanten jf. Jacob Friis:


Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 10. maj 2012, 23:51

le Cid skrev:
Provst i Brovst skrev: Jeg synes bare det lyder usandsynligt at Juventus vil have en middelmådig dansk spiller, synes du ikke også det?
Jeg tror faktisk, at de køber en hel del unge spillere, hvoraf de færreste ender i serie a.
LOL - der bliver bare ikke svaret på spørgsmålet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af le Cid » 11. maj 2012, 00:17

Provst i Brovst skrev:
le Cid skrev:
Provst i Brovst skrev: Jeg synes bare det lyder usandsynligt at Juventus vil have en middelmådig dansk spiller, synes du ikke også det?
Jeg tror faktisk, at de køber en hel del unge spillere, hvoraf de færreste ender i serie a.
LOL - der bliver bare ikke svaret på spørgsmålet.
Jeg tror ikke han er middelmådig - jeg er bare ikke sikker på, at han er den næste Messi...! De køber dusinvis af unge talenter, og kun de færreste ender på deres førstehold!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af le Cid » 11. maj 2012, 00:18

Jeg ser i øvrigt heller ikke dig svare på alle spørgsmål!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 11. maj 2012, 08:57

le Cid skrev: Som jeg forstår det, er han primært back. Hvorfra ved du, at han er en dygtig wing? Og een gang til - har du andre eksempler end bonde-Victor? Har du evt. også andre eksempler på, at Juve har betalt tocifrede millionbeløb for 17-årige spillere uden førsteholdsbold i benene?
Sidste sommer hentede Juventus faktisk to 17-årige til store summer - brasilianske Gabriel Appel og franske Prince Guano. Begge kostede mindst 2 millioner € og gik direkte ind på Primavera-holdet. Forrige år hentede de også en relativt dyr rumænsk keeper, hvis navn jeg ikke kan huske.

Det er overraskende, at Juventus ikke henter Laursen på en lejeaftale. Det har man gjort med mange spillere fra mindre lande (blandt andet Frederik Sørensen og den islandske venstreback Magnusson). Det kunne tyde på at Lynge har stået fast på en permanent, øjeblikkelig transfer og så måske fået et lidt mindre beløb end man kunne have fået om et år hvis han slog til i en lejeperiode.

Jeg tror i øvrigt Laursen vil få gode muligheder for en karriere på Juventus' Primavera-hold. Lige nu har de godtnok to meget hypede venstreforsvarere fra årgang 93 - førnævnte Guano og Matteo Liviero, der har fået førsteholdsdebut og i øvrigt er fast på det italienske U/19-landshold. De to spillere bliver imidlertid allerede fra næste sæson for gamle til Primavera-ligaen, og derfor er der to pladser åbne i Juventus' forsvar. Det er en oplagt mulighed for Laursen, der kan få to gode sæsoner i en af verdens bedste ungdomsligaer. Hvad angår førsteholdet - og muligheder for bonusudbetalinger til AaB - er det meget svært at spå om. Guano og Liviero er naturligvis foran i køen, men pt spiller Juventus slet ikke med venstre back, og måske passer Laursen bedre til Contes 3-5-2. Det bliver i hvert fald spændende at følge ham i det italienske, og jeg ser rigtig store muligheder for både Laursen og AaB ovenpå denne handel.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af le Cid » 11. maj 2012, 09:47

Yankee skrev:
le Cid skrev: Som jeg forstår det, er han primært back. Hvorfra ved du, at han er en dygtig wing? Og een gang til - har du andre eksempler end bonde-Victor? Har du evt. også andre eksempler på, at Juve har betalt tocifrede millionbeløb for 17-årige spillere uden førsteholdsbold i benene?
Sidste sommer hentede Juventus faktisk to 17-årige til store summer - brasilianske Gabriel Appel og franske Prince Guano. Begge kostede mindst 2 millioner € og gik direkte ind på Primavera-holdet. Forrige år hentede de også en relativt dyr rumænsk keeper, hvis navn jeg ikke kan huske.

Det er overraskende, at Juventus ikke henter Laursen på en lejeaftale. Det har man gjort med mange spillere fra mindre lande (blandt andet Frederik Sørensen og den islandske venstreback Magnusson). Det kunne tyde på at Lynge har stået fast på en permanent, øjeblikkelig transfer og så måske fået et lidt mindre beløb end man kunne have fået om et år hvis han slog til i en lejeperiode.

Jeg tror i øvrigt Laursen vil få gode muligheder for en karriere på Juventus' Primavera-hold. Lige nu har de godtnok to meget hypede venstreforsvarere fra årgang 93 - førnævnte Guano og Matteo Liviero, der har fået førsteholdsdebut og i øvrigt er fast på det italienske U/19-landshold. De to spillere bliver imidlertid allerede fra næste sæson for gamle til Primavera-ligaen, og derfor er der to pladser åbne i Juventus' forsvar. Det er en oplagt mulighed for Laursen, der kan få to gode sæsoner i en af verdens bedste ungdomsligaer. Hvad angår førsteholdet - og muligheder for bonusudbetalinger til AaB - er det meget svært at spå om. Guano og Liviero er naturligvis foran i køen, men pt spiller Juventus slet ikke med venstre back, og måske passer Laursen bedre til Contes 3-5-2. Det bliver i hvert fald spændende at følge ham i det italienske, og jeg ser rigtig store muligheder for både Laursen og AaB ovenpå denne handel.
Du ved tydeligvis en del mere om Italiensk fodbold end mig (det siger nok ikke så meget), men de spillere du nævner, har givet vis også været noget mere bredt kendt blandt de større klubber, bare fordi de er fra stor fodboldlande. En ukendt spiller fra en lille møgklub i ubetydelige Danmark vil nærmest aldrig få sådan et prisskilt (hvor Victor så er undtagelsen, der bekræfter regelen).
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 11. maj 2012, 10:00

le Cid skrev: Du ved tydeligvis en del mere om Italiensk fodbold end mig (det siger nok ikke så meget), men de spillere du nævner, har givet vis også været noget mere bredt kendt blandt de større klubber, bare fordi de er fra stor fodboldlande. En ukendt spiller fra en lille møgklub i ubetydelige Danmark vil nærmest aldrig få sådan et prisskilt (hvor Victor så er undtagelsen, der bekræfter regelen).
Helt sikkert. Det var egentlig ikke for at være uenig med dig. Laursen er ikke hentet som et kæmpe talent, men som en spændende spiller, der kan dække et potentielt hul på Primavera-holdet de næste to sæsoner. Derfor er det oplagt at Juventus ikke betaler mere end ½ mio € for ham, fordi de allerede har to dygtige venstreforsvarere (og flere venstrekanter), og snarere ser Laursen som en spændende spiller, der kan bruges som delbetaling til mindre italienske klubber, hvis ikke han virkelig slår til på Primavera-holdet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af jonas386 » 11. maj 2012, 11:27

Jeg tror nu også et skifte til Juve kan være helt udmærket. Hvis ikke han slår igennem der så er det jo noget mere populært at leje spillerne ud i Italien ifht Danmark. Frederik Sørensen er et udmærket eksempel. Nuvel, han får måske ikke den store spilletid i Bologna (jeg ved det faktisk ikke for at være helt ærlig), men spilletid i en mindre klub (som stadig er på højeste niveau) er jo heller ikke sådan at kimse af.

EDIT: Delejerskaber er jo også yderst populært i Italien, noget som Sebastien Giovinco har nydt rigtig godt af må man sige.. Uden nogen yderligere sammenligning de 2 spillere imellem i øvrigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

aab-daft
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. maj 2012, 14:40

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af aab-daft » 11. maj 2012, 14:51

jonas386 skrev:Jeg tror nu også et skifte til Juve kan være helt udmærket. Hvis ikke han slår igennem der så er det jo noget mere populært at leje spillerne ud i Italien ifht Danmark. Frederik Sørensen er et udmærket eksempel. Nuvel, han får måske ikke den store spilletid i Bologna (jeg ved det faktisk ikke for at være helt ærlig), men spilletid i en mindre klub (som stadig er på højeste niveau) er jo heller ikke sådan at kimse af.

EDIT: Delejerskaber er jo også yderst populært i Italien, noget som Sebastien Giovinco har nydt rigtig godt af må man sige.. Uden nogen yderligere sammenligning de 2 spillere imellem i øvrigt.
Er der andre end mig, der vil finde en lejeaftale med Frederik Sørensen som en del af Jacob Lausen-aftalen, for en saftig ide? Han vil kunne styrke forsvaret i kvalitet, og så dækker han både centralt og på backen. Så får han også spillet førsteholdsbold.

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Svante » 11. maj 2012, 16:22

AaB-daft skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror nu også et skifte til Juve kan være helt udmærket. Hvis ikke han slår igennem der så er det jo noget mere populært at leje spillerne ud i Italien ifht Danmark. Frederik Sørensen er et udmærket eksempel. Nuvel, han får måske ikke den store spilletid i Bologna (jeg ved det faktisk ikke for at være helt ærlig), men spilletid i en mindre klub (som stadig er på højeste niveau) er jo heller ikke sådan at kimse af.

EDIT: Delejerskaber er jo også yderst populært i Italien, noget som Sebastien Giovinco har nydt rigtig godt af må man sige.. Uden nogen yderligere sammenligning de 2 spillere imellem i øvrigt.
Er der andre end mig, der vil finde en lejeaftale med Frederik Sørensen som en del af Jacob Lausen-aftalen, for en saftig ide? Han vil kunne styrke forsvaret i kvalitet, og så dækker han både centralt og på backen. Så får han også spillet førsteholdsbold.
Jeg tror ikke Bologna er helt tilfreds med det - han er vist delejet af dem, men hvis det bare er et lån han er afsted på, så er jeg fint tilfreds hvis han kom til Aalborg. Tror han kan spille som LN, altså både backen og midten.

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af awnaw » 20. jun 2012, 18:00

http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent" onclick="window.open(this.href);return false;

Ifølge Lynge er transferen så godt som på plads og man afventer nu godkendelse fra UEFAs side.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Mr Alex » 21. jun 2012, 11:26

awnaw skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Ifølge Lynge er transferen så godt som på plads og man afventer nu godkendelse fra UEFAs side.
Men han siger til sidst at det ikke er en stor transfer... Det synes jeg ikke lyder for godt, havde da godt nok håbet på at det ville indbringe nogle gode penge, men som Lynge også siger til sidst så kan det blive en god handel i fremtiden, så de har vel fået nogle gode videresalgs-procenter!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Elscorpio » 21. jun 2012, 12:13

Mr Alex skrev:
awnaw skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Ifølge Lynge er transferen så godt som på plads og man afventer nu godkendelse fra UEFAs side.
Men han siger til sidst at det ikke er en stor transfer... Det synes jeg ikke lyder for godt, havde da godt nok håbet på at det ville indbringe nogle gode penge, men som Lynge også siger til sidst så kan det blive en god handel i fremtiden, så de har vel fået nogle gode videresalgs-procenter!
Hvad kan man forvente naar Jacob Laursen ikke engang har haft debut paa superligaholdet?

Det gode ved den her transfer er stadigvaek at AaB forbedrer sit rygte blandt udenlandske topklubber som en klub der leverer talentfulde spillere.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af rAaBe » 21. jun 2012, 12:32

Elscorpio skrev:
Mr Alex skrev:
awnaw skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Ifølge Lynge er transferen så godt som på plads og man afventer nu godkendelse fra UEFAs side.
Men han siger til sidst at det ikke er en stor transfer... Det synes jeg ikke lyder for godt, havde da godt nok håbet på at det ville indbringe nogle gode penge, men som Lynge også siger til sidst så kan det blive en god handel i fremtiden, så de har vel fået nogle gode videresalgs-procenter!
Hvad kan man forvente naar Jacob Laursen ikke engang har haft debut paa superligaholdet?

Det gode ved den her transfer er stadigvaek at AaB forbedrer sit rygte blandt udenlandske topklubber som en klub der leverer talentfulde spillere.
... Og at unge talentfulde spillere kan se at AaB som et muligt og godt springbræt

Besvar