Rasmus Thelander til AaB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Imer » 14. jun 2012, 18:06

http://www.tv2nord.dk/artikel/211010:Sp ... sonindkoeb" onclick="window.open(this.href);return false;

Så skulle han vidst være sikret. Nærmere information vil dog komme på et pressemøde i morgen.

Velkommen til Rasmus! :aabfan:

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Silvermoon » 14. jun 2012, 18:33

der skal lyde et stort velkommen til Rasmus Thelander :thumbsup:

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Milfix » 14. jun 2012, 18:39

Spændende velkommen til AaB :)
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Sv: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Hanga » 14. jun 2012, 18:41

Er der nogen der kender ham godt, som kan komme med en beskrivelse af manden? Lidt et sats med endnu en ung spiller, det minder umiddelbart lidt om signingen af Gotfredsen

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Yankee » 14. jun 2012, 18:44

Det bliver ikke meget bedre når vi accepterer præmissen om at det skal være en divisionsspiller. Godtnok reddede AB sig kun lige i 1. division, men Thelander har i længere tid været et af de varmeste navne uden for Superligaen. Så sent som i vinters var han til prøvetræning i Roda, der dog ville vente til sommerpausen, hvor kontrakten altså løb ud.

Det er en yderst fornuftig signing i mine øjne. Jeg vurderer at Thelander går direkte ind og kæmper om en plads i midterforsvaret på lige fod med Lasse og KEP, og kunne måske endda skubbe Lasse ud på den back, hvor han spillede sig på landsholdet. Rigtig stærk signing i mine øjne.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Gaarde6 » 14. jun 2012, 19:01

SUPER signing!

En af mine absolute ønske spillere fra 1 div!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Glenn Francisco » 14. jun 2012, 19:11

Rigtig spændende signing!
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Oliver1312
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. apr 2012, 16:40
Favoritspiller: Lynge

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Oliver1312 » 14. jun 2012, 19:17

Han ser bad ass ud, lige hvad vi mangler efter min mening ! :) :cheers:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Sv: Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Hanga » 14. jun 2012, 19:17

Yankee skrev:Det bliver ikke meget bedre når vi accepterer præmissen om at det skal være en divisionsspiller. Godtnok reddede AB sig kun lige i 1. division, men Thelander har i længere tid været et af de varmeste navne uden for Superligaen. Så sent som i vinters var han til prøvetræning i Roda, der dog ville vente til sommerpausen, hvor kontrakten altså løb ud.

Det er en yderst fornuftig signing i mine øjne. Jeg vurderer at Thelander går direkte ind og kæmper om en plads i midterforsvaret på lige fod med Lasse og KEP, og kunne måske endda skubbe Lasse ud på den back, hvor han spillede sig på landsholdet. Rigtig stærk signing i mine øjne.
Det lyder spændende. Hvordan er han som type?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Forza » 14. jun 2012, 19:24

Forstår ikke hvorfor de ikke skriver hvor lang en kontrakt han har fået på AaB's hjemmeside!

Er der nogen der ved dette?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af AMRDK » 14. jun 2012, 19:24

Hanga skrev:Er der nogen der kender ham godt, som kan komme med en beskrivelse af manden? Lidt et sats med endnu en ung spiller, det minder umiddelbart lidt om signingen af Gotfredsen

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ja, jeg kender ham rigtig godt. Har fulgt samtlige AB's hjemmekampe de sidste 4 år, og var dermed også med da Rasmus fik seniordebut. Han er en meget kompromisløs og vinder alle sine nærkampe, har også en god speed så han kan løbe folk op. Han mangler lidt at kunne føre bolden op, og læse spillet endnu bedre......

men jeg tør godt sige at denne signing kan vise sig at blive den bedste fra Lynge's hånd de sidste par år.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af YesAaBcan » 14. jun 2012, 19:27

Velkommen Rasmus
Godt arbejde Lynge
Tillykke AaB
:cheers:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af doukas » 14. jun 2012, 19:37

Umiddelbart lyder han til at være en KEP light.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Hanga » 14. jun 2012, 19:38

Forza skrev:Forstår ikke hvorfor de ikke skriver hvor lang en kontrakt han har fået på AaB's hjemmeside!

Er der nogen der ved dette?
Frem med læsebrillerne, for det står der da ? 2-årig kontrakt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Reyad » 14. jun 2012, 19:39

Hvis man accepterer de forhold der hersker i AaB i forvejen er dette i mine øjne en glimrende signing, selvom jeg ikke har set Thelander spille mange gange. Jeg håber, det her betyder et farvel til Godtfredsen, da jeg ikke mener han har niveau, og vel nu må regnes som 4. eller 5. valg til midterforsvaret, da man nok rygger Augu ned i forsvaret før man giver Godtfredsen chancen.

Jeg er godt tilfreds med at han får to år. Hvis han udvikler sig efter planen det første år kan der hurtigt forlænges. Spændende indkøb.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Sv: Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Yankee » 14. jun 2012, 19:41

Hanga skrev: Det lyder spændende. Hvordan er han som type?
Jeg ser ham som en afrundet version af KEP. Stor og stærk, men også relativt hurtig på de første meter. Samtidig kan jeg forstå at han regnes som en yderst intelligent og mentalt stærk forsvarsspiller. Dermed er de to vigtigste parametre hos en ung spiller på plads - fysikken og det mentale. Teknikken kan man altid lære ham og han er trods alt kun 20 år.

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af AMRDK » 14. jun 2012, 19:42

Reyad skrev:Hvis man accepterer de forhold der hersker i AaB i forvejen er dette i mine øjne en glimrende signing, selvom jeg ikke har set Thelander spille mange gange. Jeg håber, det her betyder et farvel til Godtfredsen, da jeg ikke mener han har niveau, og vel nu må regnes som 4. eller 5. valg til midterforsvaret, da man nok rygger Augu ned i forsvaret før man giver Godtfredsen chancen.

Jeg er godt tilfreds med at han får to år. Hvis han udvikler sig efter planen det første år kan der hurtigt forlænges. Spændende indkøb.
Ja, hvad betyder denne tilgang fo Gotfredsen? Thelander kan ikke spille back pt. og minder bestemt heller ikke om den typiske backspiller, da han simpelthen er for svag med bolden på nuværende tidspunkt. Gotfredsen kan vel omvendt godt bruges som back?

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Sv: Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af AMRDK » 14. jun 2012, 19:47

Yankee skrev:
Hanga skrev: Det lyder spændende. Hvordan er han som type?
Jeg ser ham som en afrundet version af KEP. Stor og stærk, men også relativt hurtig på de første meter. Samtidig kan jeg forstå at han regnes som en yderst intelligent og mentalt stærk forsvarsspiller. Dermed er de to vigtigste parametre hos en ung spiller på plads - fysikken og det mentale. Teknikken kan man altid lære ham og han er trods alt kun 20 år.
Når du snakker om det mentale, tænker du også på hans mentalitet uden for banen? Jeg har hørt fra folk i AB at han bruger alle de kroner han har på kontoen og må låne til hist og pist. Det er vel ikke det klogeste - jeg skal med det samme sige at jeg er stor tilhænger af Rasmus!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af jensemand57 » 14. jun 2012, 19:57

Jeg så ham i søndags her i Hobro, hvor AB spillede. Han er stor og stærk, bryder godt ind i spillet og spiller med en god intelligens. God sightning. :cool:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 14. jun 2012, 19:58

Fantastisk nyhed!

Tror faktisk godt at han kan konkurrere med KEP og Lasse i løbet af efteråret, når han lige vænner sig til tempoet. Dejligt han valgte os som næste skridt, der har helt sikkert været flere om budet.

Besvar