Rasmus Thelander til AaB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2012, 21:00

Indkøbt før træningsopstart - tjek.
Forsvarsspiller - tjek.
Potentiale - tjek.

Det virker til at kunne blive den næste Michael Jakobsen. Han kom også hurtigt ind om startpladserne. Det burde ham her også kunne.

Calum Butcher ligner ikke en oplagt signing pt. Med mindre Lasse forsvinder eller Gotfredsen byttehandel.

Faktisk ligner Thelander starter i sæsonpremieren, da Lasse har karantæne!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Krage » 14. jun 2012, 21:02

Fed signing. Det kan ik gå hurtigt nok med at få ham spillet ind på holdet så der kommer noget kamp om de forsvarspladser. Gætter vel på han kommer til at spille en masse af de træningskampe vi har inden sæsonstart. Efter sæsonen er startet får han nok li et par kampe på reserveholdet så han har vænnet sig helt til tempoet. Men spændende bliver det da at se ham i aktion
Billede

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 14. jun 2012, 22:22

Jeg vil gerne ønske den somaliske albino angriber velkommen. Håber han kan passe ind i kulturen i Danmarksgade. Velkommen til!

Så var der hold i rygterne!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jun 2012, 23:08

Det lyder som en rigtig fin signing, og lige præcist et af de unge talenter som man kunne håbe vi stadig kan tiltrække... spændende. :)

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af PeterS » 14. jun 2012, 23:14

God nyhed, men kan det betyde der er bud på Lasse?

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Olly » 15. jun 2012, 08:02

Fedt. Velkommen til Thelander.

Så mangler vi kun Lynge får fat i Kristoffer Pallesen fra Hobro.
Så er vi dækket ind på forsvarspladserne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Hanga » 15. jun 2012, 08:36

Olly skrev:Fedt. Velkommen til Thelander.

Så mangler vi kun Lynge får fat i Kristoffer Pallesen fra Hobro.
Så er vi dækket ind på forsvarspladserne.
Er vi ikke allerede det?

Backs: Bøge, Ahlmann og Patrick, ligesom at Lasse og Dalle også kan spille en god back.
Center: Lasse, KEP, Thelander og Gotfredsen, med Augu som nødløsning.

Jeg synes vi har bredden på plads i forsvaret nu. Thelander ligner en fornuftig signing da han ikke kun kan betragtes som en breddespiller, men også kandidere kraftigt til startopstillingen. Det er optimalt i mine øjne i vores nuværende situation. Jeg havde frygtet vi ville få en ny hylde D spiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af JFL » 15. jun 2012, 09:25

Det var da godt nok noget af en eufori over at signe en spiller fra bunden af 1. div. som stort set ingen af os nogensinde har set i aktion.

Skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet. At sige, at han kandiderer til en startplads uden at have set ham spille, synes jeg er lige lovlig meget. Han kan stort set kun skuffe, hvis man forventer det.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Olly » 15. jun 2012, 09:34

Hanga skrev:
Olly skrev:Fedt. Velkommen til Thelander.

Så mangler vi kun Lynge får fat i Kristoffer Pallesen fra Hobro.
Så er vi dækket ind på forsvarspladserne.
Er vi ikke allerede det?

Backs: Bøge, Ahlmann og Patrick, ligesom at Lasse og Dalle også kan spille en god back.
Center: Lasse, KEP, Thelander og Gotfredsen, med Augu som nødløsning.

Jeg synes vi har bredden på plads i forsvaret nu. Thelander ligner en fornuftig signing da han ikke kun kan betragtes som en breddespiller, men også kandidere kraftigt til startopstillingen. Det er optimalt i mine øjne i vores nuværende situation. Jeg havde frygtet vi ville få en ny hylde D spiller.
Vi kan jo ikke regne med at Bøgelund kommer til at spille.
Dalle og Patrick skal ikke bruges på backen.

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Alfons Aalborg » 15. jun 2012, 11:37

Billede

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Elscorpio » 15. jun 2012, 13:25

Olly skrev:Fedt. Velkommen til Thelander.

Så mangler vi kun Lynge får fat i Kristoffer Pallesen fra Hobro.
Så er vi dækket ind på forsvarspladserne.
+ Prica i bytte for Helenius, saa skal Curth nok genfinde maalformen :thumbsup:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. jun 2012, 14:16

Overraskende at de fleste debattører er så positive over signingen af Thelander. Ja han er et ungt forsvarstalent, men hvor mange har egentlig set ham spille? Personligt har jeg kun set Thelander i en kamp, da jeg for et par uger siden så Thelander spille for AB i udekampen mod Randers.
I kampen mod Randers var Thelander ret dårlig. Han virkede usikker, havde placeringsvanskeligheder og var generelt dårlig teknisk. Det er selvfølgelig et tyndt grundlag at bedømme ham på 1 kamp, men overordnet set spillede han på et meget dårligt AB hold, hvor forsvarsspillet til tider var fornærmende dårligt (Thelanders inklusiv).

Begejstringen over signingen af Thelander skyldes måske den mini hype der har været omkring ham, men er desværre også et udtryk for vores aktuelle niveau hvor økonomien sætter store begrænsninger! Der har tilsyneladende været interesse for Thelander fra andre danske klubber samt fra hollandske Roda, men det er svært reelt at vide om vi har været den eneste klub der har forsøgt at signe ham. At hype Thelander fordi han f.eks. har været til prøvetræning i Roda giver jeg ikke meget for. Roda er et midter/bundhold i Holland, og er et hold der kun er marginalt bedre end AaB.

Det positive ved Thelander er at han er ung og dermed forhåbentlig fortsat kan udvikle sig. Personligt havde jeg imidlertid håbet at der var signet en anden type midterforsvarer, da vi desperat mangler forsvarsspillere der er bedre teknisk. Vores helt store problem er at vi er dårlige til at iscenesætte vores offensive kræfter (især Lucas og Helenius) da vores midterforsvar og centrale midtbane er håbløse teknisk.

Thelander har bestemt kvaliteter, men teknisk er han temmelig middelmådig. Imidlertid kan det desværre ikke undre at
Kent, Kuhn, Lynge og PEA prioriterer "højde, drøjde og kampvilje" når der rekruteres til det centrale forsvar/midtbane...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. jun 2012, 14:20

Overraskende at de fleste debattører er så positive over signingen af Thelander. Ja han er et ungt forsvarstalent, men hvor mange har egentlig set ham spille? Personligt har jeg kun set Thelander i en kamp, da jeg for et par uger siden så Thelander spille for AB i udekampen mod Randers.
I kampen mod Randers var Thelander ret dårlig. Han virkede usikker, havde placeringsvanskeligheder og var generelt dårlig teknisk. Det er selvfølgelig et tyndt grundlag at bedømme ham på 1 kamp, men overordnet set spillede han på et meget dårligt AB hold, hvor forsvarsspillet til tider var fornærmende dårligt (Thelanders inklusiv).

Begejstringen over signingen af Thelander skyldes måske den mini hype der har været omkring ham, men er desværre også et udtryk for vores aktuelle niveau hvor økonomien sætter store begrænsninger! Der har tilsyneladende været interesse for Thelander fra andre danske klubber samt fra hollandske Roda, men det er svært reelt at vide om vi har været den eneste klub der har forsøgt at signe ham. At hype Thelander fordi han f.eks. har været til prøvetræning i Roda giver jeg ikke meget for. Roda er et midter/bundhold i Holland, og er et hold der kun er marginalt bedre end AaB.

Det positive ved Thelander er at han er ung og dermed forhåbentlig fortsat kan udvikle sig. Personligt havde jeg imidlertid håbet at der var signet en anden type midterforsvarer, da vi desperat mangler forsvarsspillere der er bedre teknisk. Vores helt store problem er at vi er dårlige til at iscenesætte vores offensive kræfter (især Lucas og Helenius) da vores midterforsvar og centrale midtbane er håbløse teknisk.

Thelander har bestemt kvaliteter, men teknisk er han temmelig middelmådig. Imidlertid kan det desværre ikke undre at
Kent, Kuhn, Lynge og PEA prioriterer "højde, drøjde og kampvilje" når der rekruteres til det centrale forsvar/midtbane...

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af jydenfranord » 15. jun 2012, 14:30

frederikshavneren skrev:Overraskende at de fleste debattører er så positive over signingen af Thelander. Ja han er et ungt forsvarstalent, men hvor mange har egentlig set ham spille? Personligt har jeg kun set Thelander i en kamp, da jeg for et par uger siden så Thelander spille for AB i udekampen mod Randers.
I kampen mod Randers var Thelander ret dårlig. Han virkede usikker, havde placeringsvanskeligheder og var generelt dårlig teknisk. Det er selvfølgelig et tyndt grundlag at bedømme ham på 1 kamp, men overordnet set spillede han på et meget dårligt AB hold, hvor forsvarsspillet til tider var fornærmende dårligt (Thelanders inklusiv).

Begejstringen over signingen af Thelander skyldes måske den mini hype der har været omkring ham, men er desværre også et udtryk for vores aktuelle niveau hvor økonomien sætter store begrænsninger! Der har tilsyneladende været interesse for Thelander fra andre danske klubber samt fra hollandske Roda, men det er svært reelt at vide om vi har været den eneste klub der har forsøgt at signe ham. At hype Thelander fordi han f.eks. har været til prøvetræning i Roda giver jeg ikke meget for. Roda er et midter/bundhold i Holland, og er et hold der kun er marginalt bedre end AaB.

Det positive ved Thelander er at han er ung og dermed forhåbentlig fortsat kan udvikle sig. Personligt havde jeg imidlertid håbet at der var signet en anden type midterforsvarer, da vi desperat mangler forsvarsspillere der er bedre teknisk. Vores helt store problem er at vi er dårlige til at iscenesætte vores offensive kræfter (især Lucas og Helenius) da vores midterforsvar og centrale midtbane er håbløse teknisk.

Thelander har bestemt kvaliteter, men teknisk er han temmelig middelmådig. Imidlertid kan det desværre ikke undre at
Kent, Kuhn, Lynge og PEA prioriterer "højde, drøjde og kampvilje" når der rekruteres til det centrale forsvar/midtbane...
Hvad er det du forventer at AaB skal hente? Spillere fra hylde-a? Du er godt klar over klubben er på randen af konkurs? Dermed er det lidt svært at hente spillere ind der skal have høje lønninger og stor sign-on fee.

Du giver ikke meget for han har været til prøvetræning i Roda, da de kun er marginalt bedre end AaB (hvordan måler man det?, helt oprigtigt jeg vil gerne have en begrundelse for hvordan du kan sige det), Hvad så hvis AaB henter Mads Junker, som har kontrakt udløb i klubben, så vil du ikke mene han er god nok, for det er jo "kun" et marginalt bedre hold end AaB han kommer fra?

Du klandre Thelander for ikke at være god nok, ud fra den ene kamp du har set. Men du siger på samme tid at AaB ikke spiller Helenius og Lucas godt nok. Kan det tænkes at Thelander var den bedste spiller i forsvaret i AB og de øvrige var med til at trække ham ned? Jeg ved det ikke, men virker bare lidt underligt at bedømme en ny spiller i AaB ud fra en kamp som du har set, sikkert på tv. Fremfor at lade tvivlen komme ham til gode, især ud fra de ting der skrives om ham herinde, fra folk der har set en del kampe + At AaB har fuldt ham gennem en periode inden de skriver kontrakten.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. jun 2012, 14:42

jydenfranord skrev:
frederikshavneren skrev:Overraskende at de fleste debattører er så positive over signingen af Thelander. Ja han er et ungt forsvarstalent, men hvor mange har egentlig set ham spille? Personligt har jeg kun set Thelander i en kamp, da jeg for et par uger siden så Thelander spille for AB i udekampen mod Randers.
I kampen mod Randers var Thelander ret dårlig. Han virkede usikker, havde placeringsvanskeligheder og var generelt dårlig teknisk. Det er selvfølgelig et tyndt grundlag at bedømme ham på 1 kamp, men overordnet set spillede han på et meget dårligt AB hold, hvor forsvarsspillet til tider var fornærmende dårligt (Thelanders inklusiv).

Begejstringen over signingen af Thelander skyldes måske den mini hype der har været omkring ham, men er desværre også et udtryk for vores aktuelle niveau hvor økonomien sætter store begrænsninger! Der har tilsyneladende været interesse for Thelander fra andre danske klubber samt fra hollandske Roda, men det er svært reelt at vide om vi har været den eneste klub der har forsøgt at signe ham. At hype Thelander fordi han f.eks. har været til prøvetræning i Roda giver jeg ikke meget for. Roda er et midter/bundhold i Holland, og er et hold der kun er marginalt bedre end AaB.

Det positive ved Thelander er at han er ung og dermed forhåbentlig fortsat kan udvikle sig. Personligt havde jeg imidlertid håbet at der var signet en anden type midterforsvarer, da vi desperat mangler forsvarsspillere der er bedre teknisk. Vores helt store problem er at vi er dårlige til at iscenesætte vores offensive kræfter (især Lucas og Helenius) da vores midterforsvar og centrale midtbane er håbløse teknisk.

Thelander har bestemt kvaliteter, men teknisk er han temmelig middelmådig. Imidlertid kan det desværre ikke undre at
Kent, Kuhn, Lynge og PEA prioriterer "højde, drøjde og kampvilje" når der rekruteres til det centrale forsvar/midtbane...
Hvad er det du forventer at AaB skal hente? Spillere fra hylde-a? Du er godt klar over klubben er på randen af konkurs? Dermed er det lidt svært at hente spillere ind der skal have høje lønninger og stor sign-on fee.

Du giver ikke meget for han har været til prøvetræning i Roda, da de kun er marginalt bedre end AaB (hvordan måler man det?, helt oprigtigt jeg vil gerne have en begrundelse for hvordan du kan sige det), Hvad så hvis AaB henter Mads Junker, som har kontrakt udløb i klubben, så vil du ikke mene han er god nok, for det er jo "kun" et marginalt bedre hold end AaB han kommer fra?

Du klandre Thelander for ikke at være god nok, ud fra den ene kamp du har set. Men du siger på samme tid at AaB ikke spiller Helenius og Lucas godt nok. Kan det tænkes at Thelander var den bedste spiller i forsvaret i AB og de øvrige var med til at trække ham ned? Jeg ved det ikke, men virker bare lidt underligt at bedømme en ny spiller i AaB ud fra en kamp som du har set, sikkert på tv. Fremfor at lade tvivlen komme ham til gode, især ud fra de ting der skrives om ham herinde, fra folk der har set en del kampe + At AaB har fuldt ham gennem en periode inden de skriver kontrakten.
Selvfølgelig har du ret i at AaB desværre ikke længere har råd til at hente hylde A spillere, hvilket jeg også selv skriver. Det er dyrt at være fattig, hvorfor vi må prioritere vores begrænsede ressourcer ekstemt godt. Som jeg ser det mangler vi centrale forsvarsspillere/midtbanespillere med andre kvaliteter end de nuværende har.

Jeg var på stadion til den omtalte kamp Randers vs AB. Som jeg selv nævner er det et tyndt grundlag at bedømme Thelander ud fra denne ene kamp, men ud fra det jeg så var Thelander på ingen måde prangende. Javel han spillede på et dårligt hold, der især defensivt havde store problemer (selv om Randers kun momentvis truede ABs defensiv).

Pointen i mit indlæg var en undren over at så mange kan være så positive over signingen af en spiller, som langt hovedparten af debattørerne aldrig har set spille! Men som jeg fremhæver skyldes det nok den mini hype der har været om Thelander samt vores økonomiske deroute, der sætter store begrænsninger i rekrutteringen af nye spillere.
Jeg tror også at nogle ser det som meget positivt at Thelander har været til prøvetræning i Roda, men det er altså ikke noget at falde i svime over. Jeg har set Roda spille sidste efterår og jeg står ved min vurdering af hollænderne. Roda er bedre end AaB, men kun marginalt bedre!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Kasper » 15. jun 2012, 14:45

Er det Randers' oprykningskamp du tænker på? Svær kamp, selv for en dygtig AB-spiller, de spillede mildest talt ikke nogen god kamp, men jeg synes overhovedet ikke hans indsats kan kategoriseres som dårlig.

Jeg har set en god håndfuld AB kampe i denne sæson og jeg synes det virker som en spændende signing. Ung forsvarsspiller der ved hvordan man går til stålet, han bliver et hit i Aalborg!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af frederikshavneren » 15. jun 2012, 14:51

Kasper skrev:Er det Randers' oprykningskamp du tænker på? Svær kamp, selv for en dygtig AB-spiller, de spillede mildest talt ikke nogen god kamp, men jeg synes overhovedet ikke hans indsats kan kategoriseres som dårlig.

Jeg har set en god håndfuld AB kampe i denne sæson og jeg synes det virker som en spændende signing. Ung forsvarsspiller der ved hvordan man går til stålet, han bliver et hit i Aalborg!
Ja det er oprykningskampen i Randers for nogle uger siden jeg så. Det var en dårlig kamp hvor AB havde bolden meget, mens Randers lukrerede på omstillinger/dødbolde. Det var en kamp hvor ABs defensiv var meget usikker, og jeg synes på ingen måde at Thelander var fremtrædende. Han var ikke bedre eller dårligere end de øvrige i ABs forsvar (hvilket ellers ikke siger så lidt).

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Gaarde6 » 15. jun 2012, 19:19

frederikshavneren skrev:
jydenfranord skrev:
frederikshavneren skrev:Overraskende at de fleste debattører er så positive over signingen af Thelander. Ja han er et ungt forsvarstalent, men hvor mange har egentlig set ham spille? Personligt har jeg kun set Thelander i en kamp, da jeg for et par uger siden så Thelander spille for AB i udekampen mod Randers.
I kampen mod Randers var Thelander ret dårlig. Han virkede usikker, havde placeringsvanskeligheder og var generelt dårlig teknisk. Det er selvfølgelig et tyndt grundlag at bedømme ham på 1 kamp, men overordnet set spillede han på et meget dårligt AB hold, hvor forsvarsspillet til tider var fornærmende dårligt (Thelanders inklusiv).

Begejstringen over signingen af Thelander skyldes måske den mini hype der har været omkring ham, men er desværre også et udtryk for vores aktuelle niveau hvor økonomien sætter store begrænsninger! Der har tilsyneladende været interesse for Thelander fra andre danske klubber samt fra hollandske Roda, men det er svært reelt at vide om vi har været den eneste klub der har forsøgt at signe ham. At hype Thelander fordi han f.eks. har været til prøvetræning i Roda giver jeg ikke meget for. Roda er et midter/bundhold i Holland, og er et hold der kun er marginalt bedre end AaB.

Det positive ved Thelander er at han er ung og dermed forhåbentlig fortsat kan udvikle sig. Personligt havde jeg imidlertid håbet at der var signet en anden type midterforsvarer, da vi desperat mangler forsvarsspillere der er bedre teknisk. Vores helt store problem er at vi er dårlige til at iscenesætte vores offensive kræfter (især Lucas og Helenius) da vores midterforsvar og centrale midtbane er håbløse teknisk.

Thelander har bestemt kvaliteter, men teknisk er han temmelig middelmådig. Imidlertid kan det desværre ikke undre at
Kent, Kuhn, Lynge og PEA prioriterer "højde, drøjde og kampvilje" når der rekruteres til det centrale forsvar/midtbane...
Hvad er det du forventer at AaB skal hente? Spillere fra hylde-a? Du er godt klar over klubben er på randen af konkurs? Dermed er det lidt svært at hente spillere ind der skal have høje lønninger og stor sign-on fee.

Du giver ikke meget for han har været til prøvetræning i Roda, da de kun er marginalt bedre end AaB (hvordan måler man det?, helt oprigtigt jeg vil gerne have en begrundelse for hvordan du kan sige det), Hvad så hvis AaB henter Mads Junker, som har kontrakt udløb i klubben, så vil du ikke mene han er god nok, for det er jo "kun" et marginalt bedre hold end AaB han kommer fra?

Du klandre Thelander for ikke at være god nok, ud fra den ene kamp du har set. Men du siger på samme tid at AaB ikke spiller Helenius og Lucas godt nok. Kan det tænkes at Thelander var den bedste spiller i forsvaret i AB og de øvrige var med til at trække ham ned? Jeg ved det ikke, men virker bare lidt underligt at bedømme en ny spiller i AaB ud fra en kamp som du har set, sikkert på tv. Fremfor at lade tvivlen komme ham til gode, især ud fra de ting der skrives om ham herinde, fra folk der har set en del kampe + At AaB har fuldt ham gennem en periode inden de skriver kontrakten.
Selvfølgelig har du ret i at AaB desværre ikke længere har råd til at hente hylde A spillere, hvilket jeg også selv skriver. Det er dyrt at være fattig, hvorfor vi må prioritere vores begrænsede ressourcer ekstemt godt. Som jeg ser det mangler vi centrale forsvarsspillere/midtbanespillere med andre kvaliteter end de nuværende har.

Jeg var på stadion til den omtalte kamp Randers vs AB. Som jeg selv nævner er det et tyndt grundlag at bedømme Thelander ud fra denne ene kamp, men ud fra det jeg så var Thelander på ingen måde prangende. Javel han spillede på et dårligt hold, der især defensivt havde store problemer (selv om Randers kun momentvis truede ABs defensiv).

Pointen i mit indlæg var en undren over at så mange kan være så positive over signingen af en spiller, som langt hovedparten af debattørerne aldrig har set spille! Men som jeg fremhæver skyldes det nok den mini hype der har været om Thelander samt vores økonomiske deroute, der sætter store begrænsninger i rekrutteringen af nye spillere.
Jeg tror også at nogle ser det som meget positivt at Thelander har været til prøvetræning i Roda, men det er altså ikke noget at falde i svime over. Jeg har set Roda spille sidste efterår og jeg står ved min vurdering af hollænderne. Roda er bedre end AaB, men kun marginalt bedre!
Jeg synes det klæder debatsiden at være positiv!

Kan godt være mange kun har set ham spille ganske lidt.
Men derfor kan man jo godt være glad for et indkøb.
Også selvom manges kendskab til manden, er dannet gennem mediernes skriven om ham.

Kan kun ryste på hovedet, hvis folk er utilfredse med sådan et indkøb.
Jeg stoler på at Lynge og Kent ved, hvad manden står for og hvad vi har brug for.
Samtidig tror jeg på at han kan sælges videre, hvis han udvikler sig godt heroppe.
Sidst men ikke mindst: VI HAR IKKE RÅD TIL ANDET!

Var gået helt i baglås, hvis de penge vi ikke har, blev brugt eks på Lodberg aka stor løn/langsom spiller/0 chance for at sælge videre.
I stedet gik vi efter lille løn/hurtig spiller/stor chance for at sælge videre.

Det passer mig perfekt!

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af Milfix » 15. jun 2012, 23:51

Jeg synes det er meget positivt at de få der trods alt har set manden spille virker til at vurdere det som en fornuftig signing.

Personligt betyder ovenstående samt ikke mindst hans alder og dermed fremtidig potentiale meget for min opfattelse af signingen og også signal værdien. AaB har ikke mulighed for at hente spillere fra hylde A så derfor hentes der talent fra hylden lige under. Det ville jo have været katastrofalt hvis de får penge vi trods alt har være gået til en tidligere A hylde spiller på 33 år eller lignende.

Knægten har i hvert fald fuld opbakning herfra :)
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Rasmus Thelander til AaB

Indlæg af YesAaBcan » 22. jun 2012, 21:45

Har lige oplevet en rigtig velspillende Thelander i Bangsbo. Han ligner en sæsonstarter.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Besvar