Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 9. jul 2012, 15:40

Så er sommerpausen heldigvis ved at være ovre, selv om EM har afværget de værste fodbold abstinenser. På fredag starter superligaen igen, hvor vi har sæsonpremiere i
"slaget om Jylland" på udebane mod agf. Kampen på fredag er ikke kun premierekamp, det er også premiere på nyskabelsen "fredagskamp".

Kampen markerer startskuddet på en ny sæson, der tegner historisk interessant. Den tætte superliga betyder at en god start er afgørende, hvorfor der gerne skal hentes en sejr i Århus.
Nemt bliver det på ingen måde, da agf er mere eller mindre storfavoritter til at vinde kampen. Navn for navn har agf en bedre spillertrup, men vi kan forhåbentlig lukrere på at de unge spillere har fået mere rutine.

Angående selve kampen forudser jeg et kampscenarie hvor vi vil have meget possession, mens agf vil køre nogle lynhurtige omstillinger mod os samt satse på dødbolde og indlæg. Nøglen til en sejr i Århus er at neutralisere agfs omstillinger hvilket bliver meget svært da hjemmeholdet er et af ligaens bedste kontrahold. Her får den centrale midtbane en vigtig rolle, da de skal "smadre igennem" for at stoppe hjemmeholdets omstillinger. Om det så koster nogle advarsler so what.
Et andet fokuspunkt er at imødegå agfs indlæg og hjørnespark til først og fremmest
Søren Larsen hvis han ellers spiller. Vi har det traditionelt meget svært i luftspillet defensivt, i sidste sæson var vi jo også det hold der lukkede flest mål ind på hovedstød.

Angående selve holdopstillingen håber jeg på følgende line up:

N. Larsen
H. Dalsgaard - KEP - Augu - J. Ahlmann
K. Kusk - Würtz - Wichmann - A. Due
Lucas
Helenius

Der er selvfølgelig en række kommentarer til den valgte line up. Først og fremmest har Lasse karantæne, hvorfor der skal findes en erstatning i midterforsvaret (N. Thomsen og Kayke er skadet og bliver ikke klar til kampen). Thelander har først i dag genoptaget træningen, hvormed han ikke bør være i betragtning da han ikke er i form. Thelander skal også først vænne sig til niveauet. Jeg har fravalgt Gotfredsen da han simpelthen er for dårlig. Dermed har jeg valgt at flytte Augu ned i midterforsvaret, hvilket ikke er optimalt. Jeg har imidlertid svært ved at se andre gode løsningsmuligheder.

Jeg har valgt Dalsgaard som højre back, hvor Bøge og Patrick også er gode kandidater. Bøgelund har også først lige genoptaget træningen, og med tanke på Bøges skadeshistorik er det nok meget godt at skåne ham på fredag. Sæsonen er lang og der er ingen grund til at gamble med Bøges glasben. Patrick er også en mulighed som højre back, men ham har jeg fravalgt da han intet bidrager med offensivt. Patrick er en alibi spiller.

På midtbanen har jeg valgt Wichmann som erstatning for Augu. Wichmann har sine kompetencer i offensiven, men defensivt fylder han nærmest ingenting. Det kan godt blive et stort problem, da agf er et af superligaens bedste kontrahold. Patrick er også en mulighed på den centrale midtbane, men jeg foretrækker Wichmann. På kanterne har jeg valgt Due og Kusk, hvis Due er klar spiller han helt sikkert.

I front har jeg valgt Lucas og Helenius. Helenius spiller stensikkert da han er vores suverænt vigtigste spiller, som hængende angriber håber jeg at Lucas kan bidrage med tiltrængt kreativitet. Håber at en mere fri rolle til Lucas som "10 er" vil gavne hans spil. Agf er meget gode defensivt, hvilket betyder at vi får hårdt brug for de kreative spillere som Wichmann, Kusk og Lucas til at skabe chancer mod århusianerne.
Curth og R. Toft tror jeg ikke er i betragtning til en plads i startopstillingen. R. Toft er for uprøvet mens Curth bliver mere og mere elendig. Curth må nøjes med en jokerrolle, som starter har han ikke noget at bidrage med mere.

Premierekampe er ofte nervøse og præget af afventende spil. Det bliver sikkert også tilfældet i fredagens premierekamp. Resultatmæssigt håber jeg på en sejr, men realistisk set tror jeg at vi skal være meget glade for uafgjort.

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af række13 » 9. jul 2012, 16:04

frederikshavneren skrev:Så er sommerpausen heldigvis ved at være ovre, selv om EM har afværget de værste fodbold abstinenser. På fredag starter superligaen igen, hvor vi har sæsonpremiere i
"slaget om Jylland" på udebane mod agf. Kampen på fredag er ikke kun premierekamp, det er også premiere på nyskabelsen "fredagskamp".

Kampen markerer startskuddet på en ny sæson, der tegner historisk interessant. Den tætte superliga betyder at en god start er afgørende, hvorfor der gerne skal hentes en sejr i Århus.
Nemt bliver det på ingen måde, da agf er mere eller mindre storfavoritter til at vinde kampen. Navn for navn har agf en bedre spillertrup, men vi kan forhåbentlig lukrere på at de unge spillere har fået mere rutine.

Angående selve kampen forudser jeg et kampscenarie hvor vi vil have meget possession, mens agf vil køre nogle lynhurtige omstillinger mod os samt satse på dødbolde og indlæg. Nøglen til en sejr i Århus er at neutralisere agfs omstillinger hvilket bliver meget svært da hjemmeholdet er et af ligaens bedste kontrahold. Her får den centrale midtbane en vigtig rolle, da de skal "smadre igennem" for at stoppe hjemmeholdets omstillinger. Om det så koster nogle advarsler so what.
Et andet fokuspunkt er at imødegå agfs indlæg og hjørnespark til først og fremmest
Søren Larsen hvis han ellers spiller. Vi har det traditionelt meget svært i luftspillet defensivt, i sidste sæson var vi jo også det hold der lukkede flest mål ind på hovedstød.

Angående selve holdopstillingen håber jeg på følgende line up:

N. Larsen
H. Dalsgaard - KEP - Augu - J. Ahlmann
K. Kusk - Würtz - Wichmann - A. Due
Lucas
Helenius

Der er selvfølgelig en række kommentarer til den valgte line up. Først og fremmest har Lasse karantæne, hvorfor der skal findes en erstatning i midterforsvaret (N. Thomsen og Kayke er skadet og bliver ikke klar til kampen). Thelander har først i dag genoptaget træningen, hvormed han ikke bør være i betragtning da han ikke er i form. Thelander skal også først vænne sig til niveauet. Jeg har fravalgt Gotfredsen da han simpelthen er for dårlig. Dermed har jeg valgt at flytte Augu ned i midterforsvaret, hvilket ikke er optimalt. Jeg har imidlertid svært ved at se andre gode løsningsmuligheder.

Jeg har valgt Dalsgaard som højre back, hvor Bøge og Patrick også er gode kandidater. Bøgelund har også først lige genoptaget træningen, og med tanke på Bøges skadeshistorik er det nok meget godt at skåne ham på fredag. Sæsonen er lang og der er ingen grund til at gamble med Bøges glasben. Patrick er også en mulighed som højre back, men ham har jeg fravalgt da han intet bidrager med offensivt. Patrick er en alibi spiller.

På midtbanen har jeg valgt Wichmann som erstatning for Augu. Wichmann har sine kompetencer i offensiven, men defensivt fylder han nærmest ingenting. Det kan godt blive et stort problem, da agf er et af superligaens bedste kontrahold. Patrick er også en mulighed på den centrale midtbane, men jeg foretrækker Wichmann. På kanterne har jeg valgt Due og Kusk, hvis Due er klar spiller han helt sikkert.

I front har jeg valgt Lucas og Helenius. Helenius spiller stensikkert da han er vores suverænt vigtigste spiller, som hængende angriber håber jeg at Lucas kan bidrage med tiltrængt kreativitet. Håber at en mere fri rolle til Lucas som "10 er" vil gavne hans spil. Agf er meget gode defensivt, hvilket betyder at vi får hårdt brug for de kreative spillere som Wichmann, Kusk og Lucas til at skabe chancer mod århusianerne.
Curth og R. Toft tror jeg ikke er i betragtning til en plads i startopstillingen. R. Toft er for uprøvet mens Curth bliver mere og mere elendig. Curth må nøjes med en jokerrolle, som starter har han ikke noget at bidrage med mere.

Premierekampe er ofte nervøse og præget af afventende spil. Det bliver sikkert også tilfældet i fredagens premierekamp. Resultatmæssigt håber jeg på en sejr, men realistisk set tror jeg at vi skal være meget glade for uafgjort.

Yes - nu starter vi dælme!! og jeg håber på 1 point i Århus....Dog vil jeg lige sige - kunne Curth ikke komme på tale som en højre eller venstre midt, han er løbestærk nok. Lige nu ser det jo ud til han har spillet sig af angrebet, men han er jo en okay spiller. og tænker stadigvæk på de CL kampe hvor han spillede højre wing med succes....

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Buzz Killington » 9. jul 2012, 16:33

For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Yankee » 9. jul 2012, 20:14

Jeg tror faktisk vi har ganske gode chancer for at vinde kampen. Vi var klart bedre end AGF i april måned og som jeg ser det bliver vi bedre og bedre for hver måned mens AGF bliver dårligere og dårligere.

AGF's nøglespillere er igen iår de aldrende Håland (34), Jørgensen (36), Graulund (35), Søren Berg (36) og Søren Larsen (31). Kun Graulund viste opadgående formkurve i løbet af foråret, og jeg spår at de fire andre er faldet yderligere i niveau de sidste tre måneder. Omkring dem har de middelspillere som Casper Sloth, Kasper Kure, Mikkel Kirkeskov og Arthur Sorin, der på ingen måde er bedre end vores drenge.

De har nogle dygtige spillere og et mere erfarent hold. Men vi kommer altså med et spillevende, ærgerrigt mandskab, der har langt mere speed og dynamik end de til tider tunge AGF-forsvarere. Ligesom i april måned skal Nørregaard og Jørgensen løbes rundtossede af Kusk og Lucas' tværløb og så skal de slås på kvikt kombinationsspil og masser af løb uden bold.

Jeg tror de står rigtig godt til os hvis vejr- og baneforholdene er rigtige, hvilket de burde være på fredag. Jeg tipper en 1-3-sejr til de Røde.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af jonas386 » 9. jul 2012, 20:41

Du glemmer Aron Johansson som jeg personligt synes bliver bedre og bedre og virker rigtigt spændende.
Men ja, er enig. AGF's hold er efterhånden lidt for gammelt. Udover de spillere du allerede nævner kan en Morten Moldskred (32?) ligeledes nævnes. Samme med Hjalte Bo Nøregaard (31).
AGF endte godt sidste sæson, og kom derfor i europæisk, men det er altså et hold jeg sagtens kan se ryge i nedrykningsfare... De europæiske kampe kan ende med at tære hårdt på de gamle drenge. Ligeledes er det heller ikke fordi holdet bugner af talenter som man regner med får det store gennembrud. Akharraz, Povlsen og Sloth er udmærkede, men det er vist også det.

Jeg er virkelig optimist op til den her sæson, vi virker stærke og de unge spillere bliver jo bare bedre og bedre, og så har vi ikke den ulempe (hvis man kan sige det sådan) at vi skal ud og spille europæisk.


EDIT: Det slår mig pludseligt hvor ringe AGF's defensiv er. Det er bestemt til at tale med vil jeg mene.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af birk » 9. jul 2012, 21:37

AaBs forsvar var da dårligere sidste sæson

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Funky » 9. jul 2012, 22:02

birk skrev:AaBs forsvar var da dårligere sidste sæson
Det er det såmænd stadig. Men det forhindrer jo ikke andre hold i også at have ringe forsvar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af iloveaab4ever » 9. jul 2012, 23:31

Jeg har en ret god fornemmelse, både for kampen imorgen men også resten af sæsonen. Due har været god i opstarten, og er måske på vej tilbage til sit gamle høje niveau. Desuden har Lucas, Kusk og Ahlmann fået noget rutine som gør jeg tror de bliver en stor sæson for dem.

Kampen mod Århus er meget afgørende, og kommer til at give et godt indblik på hvor vi står her i starten. håber på denne opstilling

---------------------- Larsen ------------------------

Bøge ----- Thelander ---- Kep ---- Ahlmann

Kusk ----- Würtz -------- Augo ----- Lucas

---------- Helenius ----- Curth --------

For at starte et sted, så har jeg valgt Curth fordi han læser spillet godt. Hans bevægelighed tror jeg bliver vigtig mod deres store forsvarer. Bøgelund har jeg valgt fordi han er vores klart bedste back. Hvis han fortsat er små skadet så vil jeg gerne have pk ind. Mest fordi at Dalle med sin speed vil være farlig at kunne sætte ind mod nogen trætte forsvare, der i forvejen ikke er ret hurtige. Thelander vil jeg gerne have ind for at gardere os mod Søren Larsen. Bliver han ikke klar vil jeg helst have Godtfredsen ind, da jeg tror han bedre kan klare Graulund en Augo ville kunne.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af PeterS » 9. jul 2012, 23:36

iloveaab4ever skrev:Jeg har en ret god fornemmelse, både for kampen imorgen men også resten af sæsonen. Due har været god i opstarten, og er måske på vej tilbage til sit gamle høje niveau. Desuden har Lucas, Kusk og Ahlmann fået noget rutine som gør jeg tror de bliver en stor sæson for dem.

Kampen mod Århus er meget afgørende, og kommer til at give et godt indblik på hvor vi står her i starten. håber på denne opstilling

---------------------- Larsen ------------------------

Bøge ----- Thelander ---- Kep ---- Ahlmann

Kusk ----- Würtz -------- Augo ----- Lucas

---------- Helenius ----- Curth --------

For at starte et sted, så har jeg valgt Curth fordi han læser spillet godt. Hans bevægelighed tror jeg bliver vigtig mod deres store forsvarer. Bøgelund har jeg valgt fordi han er vores klart bedste back. Hvis han fortsat er små skadet så vil jeg gerne have pk ind. Mest fordi at Dalle med sin speed vil være farlig at kunne sætte ind mod nogen trætte forsvare, der i forvejen ikke er ret hurtige. Thelander vil jeg gerne have ind for at gardere os mod Søren Larsen. Bliver han ikke klar vil jeg helst have Godtfredsen ind, da jeg tror han bedre kan klare Graulund en Augo ville kunne.
Har du solgt Lasse Nielsen, eller er der andet jeg overset der gør han ikke får en plads?

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af iloveaab4ever » 9. jul 2012, 23:38

PeterS skrev:
iloveaab4ever skrev:Jeg har en ret god fornemmelse, både for kampen imorgen men også resten af sæsonen. Due har været god i opstarten, og er måske på vej tilbage til sit gamle høje niveau. Desuden har Lucas, Kusk og Ahlmann fået noget rutine som gør jeg tror de bliver en stor sæson for dem.

Kampen mod Århus er meget afgørende, og kommer til at give et godt indblik på hvor vi står her i starten. håber på denne opstilling

---------------------- Larsen ------------------------

Bøge ----- Thelander ---- Kep ---- Ahlmann

Kusk ----- Würtz -------- Augo ----- Lucas

---------- Helenius ----- Curth --------

For at starte et sted, så har jeg valgt Curth fordi han læser spillet godt. Hans bevægelighed tror jeg bliver vigtig mod deres store forsvarer. Bøgelund har jeg valgt fordi han er vores klart bedste back. Hvis han fortsat er små skadet så vil jeg gerne have pk ind. Mest fordi at Dalle med sin speed vil være farlig at kunne sætte ind mod nogen trætte forsvare, der i forvejen ikke er ret hurtige. Thelander vil jeg gerne have ind for at gardere os mod Søren Larsen. Bliver han ikke klar vil jeg helst have Godtfredsen ind, da jeg tror han bedre kan klare Graulund en Augo ville kunne.
Har du solgt Lasse Nielsen, eller er der andet jeg overset der gør han ikke får en plads?
Han har karantæne, desuden er han vist lige blevet skadet.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Gamling » 10. jul 2012, 09:23

Man maa tage hatten af for GF's 5 plads i den forgangne saeson.

Mht holdets styrke pt saa er deres midterforsvar med Sorin og Haaland vel paa niveau med vores med KEP og Augo/Gotfredsen/Den nye fra AB.

Vi ser ud til at vaere lidt staerkere paa back-pladserne hvis Böge og Ahlmann er klar og i form (sammenlignet med Kirkeskov og ??)

Paa midtbanen er vi ogsaa meget jaevnbyrdige (Dalsgaard-Würtz-Augo-Due/Lucas vs Stephan P - Martin J - Hjalte - Akharraz)

Angrebet kan man diskutere laenge, men mon ikke ogsaa det er meget jaevnbyrdigt (Graulund-Aron vs Helenius-Curth)

Saa alt i alt kan man haabe paa et uafgjort resultat, hvilket vil vaere en OK saesonstart.

GF kommer dog til at ende saesonen et stykke over os fordi deres trup er en hel del bredere end vores (f.eks Sören Larsen, Moldskred, Berg, Howard, Eckerley) og fordi de sikkert faar forstaerket isaer den ene backplads i dette vindue.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af Brent » 10. jul 2012, 09:55

ret lige overskriften til 13.juli
AaB - the Nordic gateway to Europe

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af damp » 10. jul 2012, 11:03

Ser gerne at vi kun spiller med Helenius på toppen, da vi ikke har nogle andre angribere med mål i støvlerne.
Så vil jeg hellere have nogle bevægelige fløje med mere frihed.

Bøgelund-----------?--------Kep----------Ahlmann

----------------Augo-------------Würtz--------------

Kusk-----------------Wichmann---------------Lucas

------------------Helenius----------------------------
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af BoomZ0R » 10. jul 2012, 11:49

Ved vi om Bøgelund er klar?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2012, 13:53

Zee skrev:Ved vi om Bøgelund er klar?
Bøgelund har først lige genoptaget træningen og må derfor formentlig nøjes med en plads på bænken på fredag. Der er ingen grund til at anvende Bøgelund på fredag, med tanke på Bøges skadeshistorik skal der virkelig passes på hans glasben.
Sæsonen er lang og der er ingen grund til at gamble med Bøgelund, hvis han starter inde på fredag er der en ikke ubetydelig risiko for, at han pådrager sig en ny langvarig skade. Vi har tidligere set tilbagefald når Bøgelund ikke har restitueret tilstrækkeligt efter en skade, med det resultat at han har pådraget sig nye skader.

Thelander har også netop lige genoptaget træningen. Thelander kan derfor ikke være i betragtning til startopstillingen da han som sagt først lige har genoptaget træningen. Thelander er på ingen måde i form og derudover skal han formentlig igennem en tilvænningsperiode før han er klar til superligafodbold. Måske Thelander får en plads på udskiftningsbænken, det vil nok være det mest sandsynlige scenarie.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2012, 14:39

http://nordjyske.dk/nyheder/kent-nielse ... 814/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Kent Nielsen overværede Agfs testkamp mod OB hvor han lagde mærke til en anderledes agf spillestil især i 1. halvleg. Hvis Agf også vælger at spille meget aggressivt mod os via et højt aggressivt presspil, så frygter jeg at vi får problemer. Fysisk har vi mange små klejne spillere, og vi mangler virkelig et par hardhittere. Det er vel kun KEP og Würtz der formår at smadre igennem, mens Augu er alt for "pæn" i sit spil.

Vi har det svært når vi møder hold der praktiserer et aggressivt presspil. Det har ofte resulteret i panikbold hvor vi hamrer bolden væk i blinde, hvilket selvfølgelig er med til at sætte os under et endnu større pres. I et sådant scenarie er det altafgørende at bevare roen og spille bolden rundt, spørgsmålet er om vi har evnen og coolness til at gøre det... Med spillere som KEP, Würtz og Augu på centrale pladser er det meget svært, da de teknisk er elendige.

Et andet scenarie for kampen er at agf IKKE praktiserer et aggressivt presspil og dermed vælger at stå lavt på banen og satse på kontraangreb. I dette scenarie vil vi få stor boldbesiddelse. Her er den store risiko agfs meget farlige kontraspil, det går virkelig hurtigt når århusianerne sætter gang i deres kontraspil/omstillinger. Historisk har vi det også svært mod hold der er gode på omstillinger, på den konto har vi tabt utallige kampe til kontrastærke hold som FC København, Fc midtjylland og sønderjyske.
Vores svaghed her skyldes dels at vi har mange forholdsvis langsomme spillere på holdet, samt at vi har en tendens til at spille alt for pænt (personificeret af Augu) og dermed ikke laver de nødvendige professionelle frispark for at stoppe modstanderen.

Uanset hvilket scenarie der udfolder sig på fredag så forudser jeg desværre, at vi får store problemer.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af le Cid » 10. jul 2012, 14:50

Sjovt - jeg er af den opfattelse, at vi har nogle virkelig hurtige spillere på holdet - eksempelvis Dalle, Helenius og Lukas... Men det er da rigtig, at vi har nogle lidt tungere typer liggende centralt...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2012, 15:04

le Cid skrev:Sjovt - jeg er af den opfattelse, at vi har nogle virkelig hurtige spillere på holdet - eksempelvis Dalle, Helenius og Lukas... Men det er da rigtig, at vi har nogle lidt tungere typer liggende centralt...
Ja du har ret i at vi har et par hurtige spillere i Dalle, Helenius og Lucas. Afhængig af den valgte startformation har vi imidlertid også nogle gange nogle langsomme kantspillere på holdet (Due og Kusk).

Når det er sagt så har vi store problemer centralt på banen hvor modstandernes omstillinger skal stoppes. Centralt placeret har vi de langsomme Würtz, Augu, KEP og tildels Lasse, som gør os sårbare overfor kontraangreb.
Derudover spiller vi generelt alt for pænt og begår dermed ikke de nødvendige professionelle frispark. Det har kostet mange chancer og mål til modstanderne, hvilket jeg utallige gange har ærgret mig over.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jul 2012, 15:23

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/kent-nielse ... 814/4/1513

Kent Nielsen overværede Agfs testkamp mod OB hvor han lagde mærke til en anderledes agf spillestil især i 1. halvleg. Hvis Agf også vælger at spille meget aggressivt mod os via et højt aggressivt presspil, så frygter jeg at vi får problemer. Fysisk har vi mange små klejne spillere, og vi mangler virkelig et par hardhittere. Det er vel kun KEP og Würtz der formår at smadre igennem, mens Augu er alt for "pæn" i sit spil.
Nu bliver du lige haglet igennem fordommene. Før var det hurtighed, nu "klejnheden". Superstats.dk har en opgørelse hvor vi både har høje spillere og tunge spillere. http://www.superstats.dk/news/det-ser-t ... -i-randers" onclick="window.open(this.href);return false;

Det fremgår ikke hvordan de er kommet frem til det, men vi mangler 400 g ift. AGF, og skal fordele det over 1½ cm ekstra. Så det er ligner altså noget vi selv går og bilder ind.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Agf vs AaB, fredag d. 13. juni kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2012, 15:35

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/kent-nielse ... 814/4/1513

Kent Nielsen overværede Agfs testkamp mod OB hvor han lagde mærke til en anderledes agf spillestil især i 1. halvleg. Hvis Agf også vælger at spille meget aggressivt mod os via et højt aggressivt presspil, så frygter jeg at vi får problemer. Fysisk har vi mange små klejne spillere, og vi mangler virkelig et par hardhittere. Det er vel kun KEP og Würtz der formår at smadre igennem, mens Augu er alt for "pæn" i sit spil.
Nu bliver du lige haglet igennem fordommene. Før var det hurtighed, nu "klejnheden". Superstats.dk har en opgørelse hvor vi både har høje spillere og tunge spillere. http://www.superstats.dk/news/det-ser-t ... -i-randers" onclick="window.open(this.href);return false;

Det fremgår ikke hvordan de er kommet frem til det, men vi mangler 400 g ift. AGF, og skal fordele det over 1½ cm ekstra. Så det er ligner altså noget vi selv går og bilder ind.
Selvfølelig har vi nogle hurtige spillere samt nogle fysisk stærke spillere. Men generelt har vi altså en del langsomme spillere, samt en række "klejne" spillere (der har det svært fysisk). Her tænker jeg især på Due, Kusk, Lucas, Wichmann, Kayke, Patrick mv.

Det er muligt at vi har en del høje spillere, men hvis du ser på statistikkerne så er det jo ikke et tilfælde at vi var det hold der lukkede flest mål ind på hovedstød i sidste sæson. Selv Lyngby og HB Køge var bedre i luftspillet defensivt.

Angåede hurtige spillere så er vi jo ikke ligefrem frygtet som et giftigt kontrahold, som f.eks. fc københavn, fc midtjylland, agf og sønderjyske er. En ting er selvfølgelig hurtighed, men en anden mulig forklaring er at vi har svært ved at gennemføre hurtige omstillinger da vi mangler spillere, der har evnen til at spille præcise flade afleveringer, som er af afgørende betydning for hurtige omstillinger.

Besvar