Jacob Laursen til Juventus

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
svldk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 23. dec 2008, 17:33
Geografisk sted: Grønland

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af svldk » 3. jul 2012, 19:46

Så ser det ud som skiftet er ved at være på plads

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-b ... tus-i-juli
If you train hard, you'll not only be hard, you'll be hard to beat.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Rextherunt » 6. jul 2012, 07:50

Er der nogen der ved om vi får penge for ham og evt. hvor mange?
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Hanga » 6. jul 2012, 10:03

Rextherunt skrev:Er der nogen der ved om vi får penge for ham og evt. hvor mange?
Vi får et mindre beløb, ikke noget der ændrer regnskabet. Det er nærmere et salg der skal profilere AaB som talentfabrik.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Winterburn » 6. jul 2012, 11:20

Kunne forstå selve overgangssummen ikke er det store. Der skulle være nogle klausuler inde over såsom debut på førsteholdet udløser en pose penge ligesom der er noget videresalgsklausul.

Kan ikke lige huske hvor jeg har læst det. Men dette plejer at være standardprocedure ved salg/overtagelse af ungdomsspillere.

Nu kan Lynge jo bevise han også kan lave klausuler den anden vej :cool:
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Saints FC
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 12. jul 2007, 22:00
Geografisk sted: Odense

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Saints FC » 6. jul 2012, 17:45

I denne artikel fra BT nævner de et beløb på 7 millioner: http://www.sporten.dk/superligaen/super ... g-storsalg" onclick="window.open(this.href);return false;.

Jeg har dog ingen ide om hvor troværdigt det er men hvis det er sandt synes jeg det er godt gået.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Hanga » 6. jul 2012, 18:14

Saints FC skrev:I denne artikel fra BT nævner de et beløb på 7 millioner: http://www.sporten.dk/superligaen/super ... g-storsalg" onclick="window.open(this.href);return false;.

Jeg har dog ingen ide om hvor troværdigt det er men hvis det er sandt synes jeg det er godt gået.
Det tal tror jeg simpelthen ikke på... Lynge har på ingen måde lagt skjul på, at transfersummen er beskeden og at det ikke ændrer ved budgetteringen om salg for minimum 5 millioner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jul 2012, 18:16

Saints FC skrev:I denne artikel fra BT nævner de et beløb på 7 millioner: http://www.sporten.dk/superligaen/super ... g-storsalg" onclick="window.open(this.href);return false;.

Jeg har dog ingen ide om hvor troværdigt det er men hvis det er sandt synes jeg det er godt gået.
Det er omtrent det samme som de "realistiske" vil sælge Helenius og Lucas for.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Provst i Brovst » 6. jul 2012, 18:18

Hanga skrev:
Saints FC skrev:I denne artikel fra BT nævner de et beløb på 7 millioner: http://www.sporten.dk/superligaen/super ... g-storsalg" onclick="window.open(this.href);return false;.

Jeg har dog ingen ide om hvor troværdigt det er men hvis det er sandt synes jeg det er godt gået.
Det tal tror jeg simpelthen ikke på... Lynge har på ingen måde lagt skjul på, at transfersummen er beskeden og at det ikke ændrer ved budgetteringen om salg for minimum 5 millioner.
Det kan jo være at de 5 millioner var inclusiv det allerede aftalte salg af Jacob Laursen. Jeg synes det lyder rimeligt - uden at være prangende på nogen måde. Jeg forventer der er gode klausuler med.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2012, 20:41

Forhåbentlig er han den spiller, som skulle ud inden vi skrev med nye.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 7. jul 2012, 10:36

http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent" onclick="window.open(this.href);return false;

Hør nu hvad Lynge selv siger. "Der er ingen ændringer i forhold til årsregnskabet, og deri ligger vel også at det ikke er nogen stor transfer - men det kan det måske blive hen ad vejen".

Hvis Laursen var solgt for 7 millioner kroner ville det have en kæmpe betydning for årsregnskabet. Sandsynligvis har vi fået max 1 million kroner her og nu og så op til et par millioner i forskellige bonusordninger.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Hanga » 7. jul 2012, 10:47

Yankee skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Hør nu hvad Lynge selv siger. "Der er ingen ændringer i forhold til årsregnskabet, og deri ligger vel også at det ikke er nogen stor transfer - men det kan det måske blive hen ad vejen".

Hvis Laursen var solgt for 7 millioner kroner ville det have en kæmpe betydning for årsregnskabet. Sandsynligvis har vi fået max 1 million kroner her og nu og så op til et par millioner i forskellige bonusordninger.
Nemlig... Måske har BT fanget det beløb, som transferen maksimalt kan indbringe os, hvis klausulerne bliver udløst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af 634 » 7. jul 2012, 22:24

Hanga skrev:
Yankee skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Hør nu hvad Lynge selv siger. "Der er ingen ændringer i forhold til årsregnskabet, og deri ligger vel også at det ikke er nogen stor transfer - men det kan det måske blive hen ad vejen".

Hvis Laursen var solgt for 7 millioner kroner ville det have en kæmpe betydning for årsregnskabet. Sandsynligvis har vi fået max 1 million kroner her og nu og så op til et par millioner i forskellige bonusordninger.
Nemlig... Måske har BT fanget det beløb, som transferen maksimalt kan indbringe os, hvis klausulerne bliver udløst.
Eller også passer det at Juventus betaler 7 millioner, men alle pengene sendes til dem som tidligere har lånt AaB A/S penge, ved foråret 2011 og senest moderklubben.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Hanga » 7. jul 2012, 22:25

634 skrev:
Hanga skrev:
Yankee skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Hør nu hvad Lynge selv siger. "Der er ingen ændringer i forhold til årsregnskabet, og deri ligger vel også at det ikke er nogen stor transfer - men det kan det måske blive hen ad vejen".

Hvis Laursen var solgt for 7 millioner kroner ville det have en kæmpe betydning for årsregnskabet. Sandsynligvis har vi fået max 1 million kroner her og nu og så op til et par millioner i forskellige bonusordninger.
Nemlig... Måske har BT fanget det beløb, som transferen maksimalt kan indbringe os, hvis klausulerne bliver udløst.
Eller også passer det at Juventus betaler 7 millioner, men alle pengene sendes til dem som tidligere har lånt AaB A/S penge, ved foråret 2011 og senest moderklubben.
Uanset hvad AaB ville anvende en transferindtægt til, vil indtægten skulle indgå i årsresultatet... Så det er 100% sikkert ikke derfor.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2012, 00:43

Yankee skrev:http://kanalsport.dk/indslag/AaB-taet-p ... stortalent

Hør nu hvad Lynge selv siger. "Der er ingen ændringer i forhold til årsregnskabet, og deri ligger vel også at det ikke er nogen stor transfer - men det kan det måske blive hen ad vejen".

Hvis Laursen var solgt for 7 millioner kroner ville det have en kæmpe betydning for årsregnskabet. Sandsynligvis har vi fået max 1 million kroner her og nu og så op til et par millioner i forskellige bonusordninger.
Hvis han er solgt for noget der ligner 5 mio. er der vel heller ikke tale om en ændring i forhold til det udmeldte ang. årsregnskabet, da man har meldt ud at der skal sælges spillere for 5 mio.? Nok har AaB ikke for vane at overholde hvad man melder ud, men man vil vel trods alt ikke komme med en ny udmelding hvis man rent faktisk overholder hvad man har lovet ;)

Jeg synes nu også det lyder mere til at være et mindre beløb, men alt under 5 mio. vil vel trods alt falde ind i den kategori Lynge omtaler. De 7 mio. som omtales lyder ærlig talt meget som et eller andet udenlandsk standard gæt - 1 mio. euro...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 9. jul 2012, 09:42

Det er ikke nogen dårlig pointe, Jesper. Jeg forstår dog mere Lynges udtalelse som "det ændrer ikke noget i forhold til hvad vi skal gøre" - underforstået at der stadig skal sælges. For selv hvis Laursen indbringer 5 millioner vil man vel stadig budgettere med yderligere spillersalg (Lucas).

Derudover nævner Lynge jo også at det ikke er et stort salg - hvilket 5 millioner trods alt ville være. Juventus kan godt finde på at bruge penge på Primavera-spillere, men næppe mere end ½ mio € for en så uprofileret spiller hos en uprofileret, gældstynget klub som vores.

På den lidt længere bane er det et virkelig godt skifte for Laursen. Han kan indgå som førstevalg på venstrebacken i Primavera-ligaen i 1-2 sæsoner og derefter har han alle muligheder for en god karriere i italiensk fodbold. Jeg ser ham ikke gå på Juventus' førstehold, men han kan helt sikkert blive lejet ud eller halv-solgt til en mindre Serie A-klub og så tage karrieren derfra. I den henseende er Juventus et perfekt springbræt. Samtidig kan vi som klub komme ud af de problemer jeg nævner ovenfor. Vi profilerer os som talentfabrik og Laursen skal gerne være en bedre ambassadør for AaB end Allan Gaarde for eksempel var.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Holm-o1 » 11. jul 2012, 19:58

Billede
..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af frederikshavneren » 12. jul 2012, 14:17

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Ikke-over- ... or-Barrett" onclick="window.open(this.href);return false;

Ifølge Lynge har salget af Jacob Barrett Laursen ikke indbragt over 5 mio. kr. Mellem linierne indikerer Lynge at prisen nok er et godt stykke under 5 mio. kr., men det er jo ikke ligefrem en nyhed. Selv om Lynge som sædvanlig ikke vil offentliggøre den eksakte salgspris, så må vi nok erkende at vi har fået en beskeden transfer for J. Laursen.
Vi må så håbe at der er indbygget klausuler i kontrakten, der på et senere tidspunkt forhåbentlig kan blive penge værd.

Denne sommer har vi med stor sandsynlighed også modtaget en mindre transfer for Ene. Da Ene blev solgt til Groningen blev der forhåbentlig indføjet en videresalgsklausul i kontrakten, der betyder at vi er berettiget til en del af videresalgsprisen.
At Ene så er skiftet fra Groningen til Mechelen efter en yderst skadesplaget sæson er noget af en bet for os, da vi kun kan se frem til en beskeden transfer for Ene (da Ene desværre må være blevet solgt for et relativt beskedent beløb).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Yankee » 12. jul 2012, 14:23

I forhold til Ene blev der snakket om at vi i sin tid solgte ham for 1 mio. €. Her til sommer blev 11 mio (altså 1½ mio €) nævnt. Jeg aner selvfølgelig ikke om disse tal passer - men i hvert fald er det ikke urealistik at Groningen har haft ½ mio € i profit. Det er så af den ca. ½ mio. € vi skal hente måske 25%. Altså formentlig et sted mellem ½-1 mio. kr. Som desværre nok ikke betales her og nu, men over en årrække.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af Funky » 12. jul 2012, 14:48

frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Ikke-over- ... or-Barrett

Ifølge Lynge har salget af Jacob Barrett Laursen ikke indbragt over 5 mio. kr. Mellem linierne indikerer Lynge at prisen nok er et godt stykke under 5 mio. kr., men det er jo ikke ligefrem en nyhed. Selv om Lynge som sædvanlig ikke vil offentliggøre den eksakte salgspris, så må vi nok erkende at vi har fået en beskeden transfer for J. Laursen.
Vi må så håbe at der er indbygget klausuler i kontrakten, der på et senere tidspunkt forhåbentlig kan blive penge værd.

Denne sommer har vi med stor sandsynlighed også modtaget en mindre transfer for Ene. Da Ene blev solgt til Groningen blev der forhåbentlig indføjet en videresalgsklausul i kontrakten, der betyder at vi er berettiget til en del af videresalgsprisen.
At Ene så er skiftet fra Groningen til Mechelen efter en yderst skadesplaget sæson er noget af en bet for os, da vi kun kan se frem til en beskeden transfer for Ene (da Ene desværre må være blevet solgt for et relativt beskedent beløb).
Jeg synes det mest interessante er, at Lynge klart indikerer, at pengene for Laursen skal indregnes i målsætningen om salg for 5 millioner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Jacob Laursen til Juventus

Indlæg af frederikshavneren » 12. jul 2012, 14:54

Yankee skrev:I forhold til Ene blev der snakket om at vi i sin tid solgte ham for 1 mio. €. Her til sommer blev 11 mio (altså 1½ mio €) nævnt. Jeg aner selvfølgelig ikke om disse tal passer - men i hvert fald er det ikke urealistik at Groningen har haft ½ mio € i profit. Det er så af den ca. ½ mio. € vi skal hente måske 25%. Altså formentlig et sted mellem ½-1 mio. kr. Som desværre nok ikke betales her og nu, men over en årrække.
Jeg tror ikke at Ene blev solgt for op imod 1,5 mio. euro. Indrømmet så har jeg intet belæg for min påstand, men med tanke på at Ene stort set var skadet hele sidste sæson så tvivler jeg på at Mechelen har betalt så meget for ham.
Mechelen er en belgisk midterklub så deres økonomiske midler er nok begrænsede, det er trods alt ikke en af Belgiens store klubber såsom Anderlecht, Club Brügge, Standard Liege eller Genk som har hentet Ene (de store belgiske klubber har formentlig et noget større transferbudget end Mechelen har).

Alt afhængig af hvorledes en videresalgsklausul er formuleret i forbindelse med salget af Ene til Groningen må vi nok desværre konstatere at vi får en begrænset transfer.
Da Ene skiftede til Groningen var det meningen at den hollandske klub skulle anvendes som springbræt til en af de store ligaer. I den første sæson i Holland var Ene rigtig god og scorede mange mål, mener også at han blev kåret til en af de 10 bedste spillere i Æresdivisionen. Siden hen er det gået meget ned ad bakke pga. fejlplacering på banen samt store skadesproblemer. Disse forhold har naturligvis betydning for den pris som Mechelen har betalt for Ene.

Besvar