Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Funky » 28. jul 2012, 16:52

Provst i Brovst skrev:Det er altså for nemt. KEP er du der?
Nej. Igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af jens fup » 28. jul 2012, 16:53

Kynisme, kompetent forsvarsspil og mere - MEGET mere - direkte spil mod modstandernes mål i stedet for at fedte små-pasninger frem og tilbage, dét er hvad jeg forventer til næste kamp, for det var sgu ikke til stede i dag.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Elscorpio » 28. jul 2012, 16:53

Kommentatoren er inde på det rigtige, i 1. halvleg spiller vi med selvtillid, i 2. halvleg spiller vi som røv og nøgler.

Hvad går der lige galt?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Sv: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Hanga » 28. jul 2012, 16:54

1 point i de sidste 9 besøg i Parken med en målscore der hedder 1-23. Det er simpelthen for dårligt og lidt en falliterklæring at vores trænerteam ikke kan finde bedre drejebøger til disse kampe.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Pippo » 28. jul 2012, 16:54

En ny venstre back står højt på min ønskeseddel... Ahlmanns speed og teknik er på ingen måde superligaen værdig.

I dag så vi tydeligt forskellen på top og bund. Vi er ikke i nærheden af Fck, når de bare skruer en anelse op for tempoet. Havde ellers troet, at det var et godt tidspunkt at møde københavnerne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Pastorius » 28. jul 2012, 16:55

Der er masser at gøre bedre selvfølgelig - specielt i dag, men jeg synes altså at det spil vi viser og det vi prøver på at gøre er mange klasser over sidste sæson. Der er tegninger til en hel masse godt i det her hold, og vi er nådt til at acceptere at det så klapper lidt sammen en gang imellem alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Funky » 28. jul 2012, 16:56

Elscorpio skrev:Kommentatoren er inde på det rigtige, i 1. halvleg spiller vi med selvtillid, i 2. halvleg spiller vi som røv og nøgler.

Hvad går der lige galt?
Man prøver at spille fodbold på en måde, man ikke kan. Små fikse pasninger fra vores centrale midtbane (FAIL) og kvalitet i forsvaret til at håndtere FCK-kontraer (EPIC FAIL!). Let krydret med godt FCK-forsvars- og kontraspil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Klaus » 28. jul 2012, 17:00

Det var sgu en træls kamp. FCK vinder fortjent, men de var altså ikke skræmmende. Jeg tænker på om en spiller som Due i virkeligheden er Pivhamrende ligeglad, hans attitude tyder på det. Han gider ikke løbe med hjem, og slår op i banen, når han mister bolden. Der må være et eller andet galt oven i spillernes hoveder. De virker skræmt og benovede over at spille i Parken. Det er helt fint at tabe, hvis man spiller sin chance, det gjorde vi ikke i 2. Halvleg i dag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Funky » 28. jul 2012, 17:02

Klaus skrev:Det var sgu en træls kamp. FCK vinder fortjent, men de var altså ikke skræmmende. Jeg tænker på om en spiller som Due i virkeligheden er Pivhamrende ligeglad, hans attitude tyder på det. Han gider ikke løbe med hjem, og slår op i banen, når han mister bolden. Der må være et eller andet galt oven i spillernes hoveder. De virker skræmt og benovede over at spille i Parken. Det er helt fint at tabe, hvis man spiller sin chance, det gjorde vi ikke i 2. Halvleg i dag.
Jeg tror såmænd nok spillerne mener de spillede chancen. Jeg mener til gengæld de spillede den forkert. Man skulle have forsøgt at lokke FCK frem. I stedet for prøver man at etablere et presspil med spillere som ikke kan håndtere det idag, og indkasserer 2 kontramål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2012, 17:20

Pippo skrev:En ny venstre back står højt på min ønskeseddel... Ahlmanns speed og teknik er på ingen måde superligaen værdig.

I dag så vi tydeligt forskellen på top og bund. Vi er ikke i nærheden af Fck, når de bare skruer en anelse op for tempoet. Havde ellers troet, at det var et godt tidspunkt at møde københavnerne.
Bedømmer du ham ud fra denne kamp alene?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Klaus » 28. jul 2012, 17:28

Pippo skrev:En ny venstre back står højt på min ønskeseddel... Ahlmanns speed og teknik er på ingen måde superligaen værdig.

I dag så vi tydeligt forskellen på top og bund. Vi er ikke i nærheden af Fck, når de bare skruer en anelse op for tempoet. Havde ellers troet, at det var et godt tidspunkt at møde københavnerne.
Jeg synes nu Ahlman har været ganske god indtil videre. Han får absolut ingen hjælp defensivt fra Due, og så kommer han tit til at stå med to modstandere. Vi mangler kreativitet fra vores midtbane, og så synes jeg altså ikke Lucas virker klar til startopstillingen endnu, og da slet ikke i en kamp mod FCK. Due har enorm betydning for vores kreative angrebsspil. Men når det ikke kører for ham, bliver han en belastning for holdet.

Ingen havde vel forventet en sejr i Parken, men jeg synes godt man kunne have ønsket, at vi i højere grad spillede vores chance. Specielt i 2. halvleg virkede vi modløse og uden fantasi i opspillet.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Gnu » 28. jul 2012, 18:24

Det er en af den slags kampe, der viser, at vores hold stadig har meget at lære. FCK's midtbane og centrale forsvar så virkelig sløjt ud, men vi magtede ikke at gøre noget ved det. Som så ofte før overlod FCK bolden til os, og det kunne de roligt gøre, for boldtrilleriet foran FCK's felt var totalt ufarligt. Så kunne de i stedet bruge et minimum af kræfter og sætte en sikker 3-0 sejr ind på kontoen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af marshmellow » 28. jul 2012, 19:47

man skal TURDE spille fodbold for at vinde i parken selv over et middelmådigt fck-hold som det der stillede op idag.

det nytter ikke at gå rundt og trille baglæns.
med de spillertyper der er på holdet hedder det fart over stepperne
men med attitude som due viser, nærmest foragt for medspillere og fans, er det op ad bakke
send ham hjem til fcn eller ned på serie II
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Gentleman Finn » 28. jul 2012, 19:57

Hvis man vil have mening ud af marshmellows indlæg, skal man ikke længere ned end hans signatur. Hans tidligere indlæg efter AaB droppede hockeyen handler jo kun om at svine de røde til. Moderatorerne herinde er åbenbart meget langsomme med ban-hammeren.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af nik » 28. jul 2012, 20:07

Gentleman Finn skrev:Hvis man vil have mening ud af marshmellows indlæg, skal man ikke længere ned end hans signatur. Hans tidligere indlæg efter AaB droppede hockeyen handler jo kun om at svine de røde til. Moderatorerne herinde er åbenbart meget langsomme med ban-hammeren.
Som sædvanligt forholder du dig ikke til spillet, men som altid til om man også går til hockey

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Gentleman Finn » 28. jul 2012, 20:17

nik skrev:
Gentleman Finn skrev:Hvis man vil have mening ud af marshmellows indlæg, skal man ikke længere ned end hans signatur. Hans tidligere indlæg efter AaB droppede hockeyen handler jo kun om at svine de røde til. Moderatorerne herinde er åbenbart meget langsomme med ban-hammeren.
Som sædvanligt forholder du dig ikke til spillet, men som altid til om man også går til hockey
Så kom den anden hockey troll også frem, glimrende

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af marshmellow » 28. jul 2012, 21:00

der står intet i mit indlæg om hockey overhovedet
se bort fra min signatur og forhold jer til de betragtninger om kampen og spillet som jeg dybest set tror de fleste er enige i
dybest set synes jeg AaB-fodbold i år har et ganske stort potentiale som helst jo skal forløses
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2012, 16:49

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af Huckleberry » 28. jul 2012, 21:02

Klaus skrev: Jeg synes nu Ahlman har været ganske god indtil videre. Han får absolut ingen hjælp defensivt fra Due, og så kommer han tit til at stå med to modstandere.
Mål nr. 2 er helt klart Ahlmans. Han forlader sin back og løber ind på midten hvor der er andre Aabere. Efterlader Lasse alene med 2 mand og så kommer en FCK'er let til baglinien. Det er manglende rutine her.

Derudover så har han rigtig mange boldtab i angreb, som sætter FCK i gang med farlige kontraer. Skidt kamp af ham, forhåbentlig lærer han af det.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af jydenfranord » 28. jul 2012, 22:08

Huckleberry skrev:
Klaus skrev: Jeg synes nu Ahlman har været ganske god indtil videre. Han får absolut ingen hjælp defensivt fra Due, og så kommer han tit til at stå med to modstandere.
Mål nr. 2 er helt klart Ahlmans. Han forlader sin back og løber ind på midten hvor der er andre Aabere. Efterlader Lasse alene med 2 mand og så kommer en FCK'er let til baglinien. Det er manglende rutine her.

Derudover så har han rigtig mange boldtab i angreb, som sætter FCK i gang med farlige kontraer. Skidt kamp af ham, forhåbentlig lærer han af det.
Han ser ikke godt ud, men der er jo ikke det der ligner støtte fra Due og derfor får han det svært flere gange i dag.

Generelt synes jeg faktisk de unge gjorde det godkendt i dag, hvorimod en spiller som KEP skuffer mig, synes ikke han viser han er en af de erfarne spillere som skal vise vejen for de unge.

Jeg vil dog gerne man tage Lukas ud af start opstillingen, jeg synes endnu ikke han virker klar til det rent fysisk. For mange gange trækker han sig. Helenius skal blive bedre til at se de andre spillere og aflevere tidligere.
Kusk gør det endnu engang fantastisk

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Kamptråd: FC København vs AaB, lørdag d. 28. juli kl. 15

Indlæg af iloveaab4ever » 28. jul 2012, 22:18

jydenfranord skrev:
Huckleberry skrev:
Klaus skrev: Jeg synes nu Ahlman har været ganske god indtil videre. Han får absolut ingen hjælp defensivt fra Due, og så kommer han tit til at stå med to modstandere.
Mål nr. 2 er helt klart Ahlmans. Han forlader sin back og løber ind på midten hvor der er andre Aabere. Efterlader Lasse alene med 2 mand og så kommer en FCK'er let til baglinien. Det er manglende rutine her.

Derudover så har han rigtig mange boldtab i angreb, som sætter FCK i gang med farlige kontraer. Skidt kamp af ham, forhåbentlig lærer han af det.
Han ser ikke godt ud, men der er jo ikke det der ligner støtte fra Due og derfor får han det svært flere gange i dag.

Generelt synes jeg faktisk de unge gjorde det godkendt i dag, hvorimod en spiller som KEP skuffer mig, synes ikke han viser han er en af de erfarne spillere som skal vise vejen for de unge.

Jeg vil dog gerne man tage Lukas ud af start opstillingen, jeg synes endnu ikke han virker klar til det rent fysisk. For mange gange trækker han sig. Helenius skal blive bedre til at se de andre spillere og aflevere tidligere.
Kusk gør det endnu engang fantastisk
Ahlmann gør det rette, fordi at Lasse er løbet ud for at tage sig af spilleren, så skal han ind og dække lasses plads.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Besvar