CL og Europe League 2013/2014 - danske hold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

CL og Europe League 2013/2014 - danske hold

Indlæg af Elscorpio » 2. aug 2012, 22:07

Man må da virkelig sige det går skidegodt for de danske hold.

1-1 imellem Den Gule Fare og Elfsborg. I øvrigt scorede en tidligere AaBer Elfsborgs mål.

Hvem er det næste danske hold der bliver slagtet?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Hanga » 2. aug 2012, 23:01

Nu er et 1-1 resultat vel ikke at blive slagtet? Selvfølgelig ikke det optimale udgangspunkt inden returen, men umuligt er det da ingenlunde. Det samme kan siges om FCK, som måske har en lille fordel før returen.

Nilsson spillede i øvrigt en fin kamp af det jeg så... Og så var det sq torskedumt af Elfsborg at give straffesparket til sidst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Klaus » 8. aug 2012, 22:33

Det er muligt, at det er godt for dansk fodbold. Men jeg synes alligevel der er noget typisk over, at en dommerfejl sender FCK videre.... På den anden side var vi vist også lidt småheldige engang :cool:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Elscorpio » 8. aug 2012, 22:36

Klaus skrev:Det er muligt, at det er godt for dansk fodbold. Men jeg synes alligevel der er noget typisk over, at en dommerfejl sender FCK videre.... På den anden side var vi vist også lidt småheldige engang :cool:
Det kan godt være at vi kravler over Belgien og dermed er sikker på en direkte dansk CL gruppeplads næste år, men så håber jeg da at FCK bliver slået ud i næste runde når de er så heldige som de var i aften.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af BoT » 31. aug 2012, 09:54

Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Mr. Larsen » 31. aug 2012, 10:12

BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Synes faktisk ikke den er i nærheden af samme styrke som den BIF spillede imod dengang med hold som, Bayern, United og ikke mindst Barcalona, hvor af de 2 første nævnte endte med at møde hinanden i finalen senere på sæsonen....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af BoT » 31. aug 2012, 10:20

Mr. Larsen skrev:
BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Synes faktisk ikke den er i nærheden af samme styrke som den BIF spillede imod dengang med hold som, Bayern, United og ikke mindst Barcalona, hvor af de 2 første nævnte endte med at møde hinanden i finalen senere på sæsonen....
Helt enig. Det var vel en historisk svær gruppe - selvom Barcelona ikke helt var på nuværende niveau dengang - og da heller ikke avancerede fra gruppen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af 634 » 1. sep 2012, 13:26

BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Argh
Juventus virker ikke stærkere end Villarreal var i 08. Chelsea kan sammenlignes med Man U, og det samme med Shaktar og Celtic.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af le Cid » 1. sep 2012, 13:29

634 skrev:
BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Argh
Juventus virker ikke stærkere end Villarreal var i 08. Chelsea kan sammenlignes med Man U, og det samme med Shaktar og Celtic.
Argh
Juventus er italiensk mester, og tabte NUL kampe sidste sæson!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Rasmus » 1. sep 2012, 13:32

le Cid skrev:
634 skrev:
BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Argh
Juventus virker ikke stærkere end Villarreal var i 08. Chelsea kan sammenlignes med Man U, og det samme med Shaktar og Celtic.
Argh
Juventus er italiensk mester, og tabte NUL kampe sidste sæson!
Ja mon ikke Juventus vinder den pulje
/ Rasmus

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af 634 » 1. sep 2012, 13:36

le Cid skrev:
634 skrev:
BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Argh
Juventus virker ikke stærkere end Villarreal var i 08. Chelsea kan sammenlignes med Man U, og det samme med Shaktar og Celtic.
Argh
Juventus er italiensk mester, og tabte NUL kampe sidste sæson!
Argh
Italiensk fodbold er ikke lige så stærkt som spansk er og var, men det for vi at se, Villarreal nåede kvartfinalen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af le Cid » 1. sep 2012, 13:40

634 skrev:
le Cid skrev:
634 skrev:
BoT skrev:Chelsea, Juventus og Shaktar Donetsk udgør vel den sværeste CL-lodtrækning for et dansk hold siden Brøndby var med (Jo, det er faktisk rigtigt. Brøndby HAR spillet Champions League!!)
Argh
Juventus virker ikke stærkere end Villarreal var i 08. Chelsea kan sammenlignes med Man U, og det samme med Shaktar og Celtic.
Argh
Juventus er italiensk mester, og tabte NUL kampe sidste sæson!
Argh
Italiensk fodbold er ikke lige så stærkt som spansk er og var, men det for vi at se, Villarreal nåede kvartfinalen
Argh
Vi får se!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af BoT » 10. sep 2012, 09:37

Juventus er vel pt. det eneste italienske hold, der har kvalitet og økonomi til at blande sig i Europa. Jeg vil vurdere dem til at være bedre end Villareal 08', men det er selvfølgelig min personlige holdning. Det samme gælder min vurdering af Shaktar som et VÆSENTLIGT bedre hold end Celtic.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af John » 20. sep 2012, 03:13

Jeg glæder mig over at se et dansk hold turde spille bold i CL debut. Faktisk en rigtig flot kamp af dem, selvom de taber. Det er dejligt for en gang skyld at jeg kan føle glæde over at se dansk CL, og ikke skide FCKøbetmesterskab. Jeg håber de får point med sig, og tør de spille som de gjorde i dag, kan de nok drille juve og måske shak hjemme, hvem ved.
o.O

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 07:24

John skrev:Jeg glæder mig over at se et dansk hold turde spille bold i CL debut. Faktisk en rigtig flot kamp af dem, selvom de taber. Det er dejligt for en gang skyld at jeg kan føle glæde over at se dansk CL, og ikke skide FCKøbetmesterskab. Jeg håber de får point med sig, og tør de spille som de gjorde i dag, kan de nok drille juve og måske shak hjemme, hvem ved.
Jeg synes FCN spillede tåbeligt. Holder de den stil bliver det CL uden point.

Plan, strategi og fokus er godt, men det der er overdrevent.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. sep 2012, 09:10

Det er rigtig mange år siden jeg ikke har holdt med modstanderne når andre danske hold end AaB spiller europæisk. Men jeg under virkelig FCN en smule succes. Det er en sympatisk lille klub der lever af andre klubbers "affald". Og prøv at tænk på deres få fans derovre på øen blandt alle de pisgule og cafe-folk. Det må jo være ganske skrækkeligt!
Så ikke deres kamp igår men de lod til at slippe afsted med æren i behold, håber det fortsætter sådan.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 09:29

Køllen I Møllen skrev:Det er rigtig mange år siden jeg ikke har holdt med modstanderne når andre danske hold end AaB spiller europæisk. Men jeg under virkelig FCN en smule succes. Det er en sympatisk lille klub der lever af andre klubbers "affald". Og prøv at tænk på deres få fans derovre på øen blandt alle de pisgule og cafe-folk. Det må jo være ganske skrækkeligt!
Så ikke deres kamp igår men de lod til at slippe afsted med æren i behold, håber det fortsætter sådan.
Det er efter min bedste overbevisning nationalpatriotisme at medierne mener de slap godt afsted fra den kamp. De havde godt nok bolden meget, men de havde i alt 3 (!) afslutninger i kampen, og i slutningen af begge halvlege var det tydeligt at de ikk ehavde mere, og de kunne snildt have tabt med en tre-fire mål mere, mens de ikke rigtig selv var tæt på at score.
Med venlig Hilsen
--
Robert

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af SkumF » 20. sep 2012, 09:55

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det er rigtig mange år siden jeg ikke har holdt med modstanderne når andre danske hold end AaB spiller europæisk. Men jeg under virkelig FCN en smule succes. Det er en sympatisk lille klub der lever af andre klubbers "affald". Og prøv at tænk på deres få fans derovre på øen blandt alle de pisgule og cafe-folk. Det må jo være ganske skrækkeligt!
Så ikke deres kamp igår men de lod til at slippe afsted med æren i behold, håber det fortsætter sådan.
Det er efter min bedste overbevisning nationalpatriotisme at medierne mener de slap godt afsted fra den kamp. De havde godt nok bolden meget, men de havde i alt 3 (!) afslutninger i kampen, og i slutningen af begge halvlege var det tydeligt at de ikk ehavde mere, og de kunne snildt have tabt med en tre-fire mål mere, mens de ikke rigtig selv var tæt på at score.
Er helt enig i at de overhovedet ikke spillede godt. Bolbesiddelse betyder intet hvis man ikke bruger det til noget. Hvad hjælper det at have bolden på egen halvdelen en stor del af kampen?

61% bolbesiddelse
3 skud på mål...

http://www.whoscored.com/Matches/667756/MatchReport" onclick="window.open(this.href);return false; - Prøv se eks. action zones og se hvor meget den var på nordsjællands halvdel bolden.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af astonvilla » 20. sep 2012, 10:17

FCN var jo helt væk - også selvom Werge (som jeg synes er den største klovn på sports TV overhovedet! Jeg kan bare ikke klare den mand) forsøgt at piske en modsatrettet stemning op.
Okore og Adu gjordet det fint nok, men ellers fik FCN jo ikke et ben til jorden.
Kasper Lorenzen var direkte pinlig og kunne ikke ramme en medspiller over 2 meters afstand. Har lige set i EB at de giver ham topkarater blandt FCN'erne (kun Adu højere med et 5-tal) - og jeg må stille spørgsmålstegn ved om den pågældende journalist overhovedet har set kampen!

Såfremt FCN fortsætter i det spor der blev sat i går aftes får de med sikkerhed 0 points i dette års CL desværre
("desværre" fordi jeg har det lissom Køllen at jeg rent faktisk håber på succes til FCN i Europa - og alt mulig af det stik modsatte til FCK)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: CL og Europe League 2012/2013 - danske hold

Indlæg af BoT » 20. sep 2012, 14:19

Ahh, slap nu lige af. Må jeg minde om, at vi i vores tre første CL-udekampe ligeledes tabte med to mål - og vel ret beset ikke var i nærheden af point, som jeg husker det. Og alligevel fik vi jo skrabet de 4 point sammen, der gjorde vores debut til mere end ren ydmygelse.

Og lad os også huske på, at Shaktar Donetsk altså ER et klassemandskab - mindst på niveau med det Villareal-hold, som scorede 6 gange mod os i 2008.

Alt i alt var det i mine øjne en ok indsats af FCN, og jeg tror nok, at de skal tage point i en ellers skræmmende pulje.

Besvar