Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jul 2012, 22:27

Når man kigger på startopstillingen til dagens reserveholdskamp, må man også glæde sig over den bredde vi faktisk har i holdet, selv om der antalsmæssigt måske ikke helt er spillere nok. Bøgelund, Thelander, Gotfredsen, PK, Wichmann og Curth er vel alle spillere som kan smides ind i en startopstilling uden at svække holdet væsentligt.

At vi så har positioner hvor det måske stadig ser en smule tyndt ud er noget andet, men vi har altså efterhånden et ganske højt niveau hos de spillere som lige præcist ikke klemmer sig ind blandt de 11 bedste - også et højere niveau end mange andre hold i ligaen kan fremvise.

Det rigtigt fine er at grunden til den situation er opstået først og fremmest er, at vi har unge spillere som Lucas, Kusk, Ahlmann, Helenius og Dalsgård der har taget kæmpe skridt... det er altså en helt fænomenal udvikling der er sket med vores hold over det sidste lille års tid. Jeg bøjer mig dybt i støvet over så langt man er kommet i opbygningen af et nyt hold som er SÅ forankret i talentmassen, og i særdeleshed vore egne talenter.

Hvornår har vi iøvrigt sidst spillet med en udlænding i startopstillingen, startede Kayke i en enkelt kamp i foråret? Det er jo også fuldstændig uhørt, og jeg tvivler stærkt på at der er andre hold i superligaen som har spillet bare en enkelt af denne sæsons to kampe uden udlændinge.

Der er rigtig god grund til at være stolt over det sportslige arbejde som bliver gjort i AaB for tiden!

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af iloveaab4ever » 24. jul 2012, 00:23

Jesper Schmidt skrev:Når man kigger på startopstillingen til dagens reserveholdskamp, må man også glæde sig over den bredde vi faktisk har i holdet, selv om der antalsmæssigt måske ikke helt er spillere nok. Bøgelund, Thelander, Gotfredsen, PK, Wichmann og Curth er vel alle spillere som kan smides ind i en startopstilling uden at svække holdet væsentligt.

At vi så har positioner hvor det måske stadig ser en smule tyndt ud er noget andet, men vi har altså efterhånden et ganske højt niveau hos de spillere som lige præcist ikke klemmer sig ind blandt de 11 bedste - også et højere niveau end mange andre hold i ligaen kan fremvise.

Det rigtigt fine er at grunden til den situation er opstået først og fremmest er, at vi har unge spillere som Lucas, Kusk, Ahlmann, Helenius og Dalsgård der har taget kæmpe skridt... det er altså en helt fænomenal udvikling der er sket med vores hold over det sidste lille års tid. Jeg bøjer mig dybt i støvet over så langt man er kommet i opbygningen af et nyt hold som er SÅ forankret i talentmassen, og i særdeleshed vore egne talenter.

Hvornår har vi iøvrigt sidst spillet med en udlænding i startopstillingen, startede Kayke i en enkelt kamp i foråret? Det er jo også fuldstændig uhørt, og jeg tvivler stærkt på at der er andre hold i superligaen som har spillet bare en enkelt af denne sæsons to kampe uden udlændinge.

Der er rigtig god grund til at være stolt over det sportslige arbejde som bliver gjort i AaB for tiden!
Når man snakker om vi ikke har en bred trup, når man kigger på antal spillere synes jeg ikke er det største problem. Når man ser på nummer 22-24 i de andre trupper, så er det jo ikke nogen der får spilletid. Højest 2 indskiftninger til sidst i kampen på en sæson. Dem har vi jo så valgt at spare lønnen på, så tag den helt med ro.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jul 2012, 00:56

iloveaab4ever skrev:
Jesper Schmidt skrev:Når man kigger på startopstillingen til dagens reserveholdskamp, må man også glæde sig over den bredde vi faktisk har i holdet, selv om der antalsmæssigt måske ikke helt er spillere nok. Bøgelund, Thelander, Gotfredsen, PK, Wichmann og Curth er vel alle spillere som kan smides ind i en startopstilling uden at svække holdet væsentligt.

At vi så har positioner hvor det måske stadig ser en smule tyndt ud er noget andet, men vi har altså efterhånden et ganske højt niveau hos de spillere som lige præcist ikke klemmer sig ind blandt de 11 bedste - også et højere niveau end mange andre hold i ligaen kan fremvise.

Det rigtigt fine er at grunden til den situation er opstået først og fremmest er, at vi har unge spillere som Lucas, Kusk, Ahlmann, Helenius og Dalsgård der har taget kæmpe skridt... det er altså en helt fænomenal udvikling der er sket med vores hold over det sidste lille års tid. Jeg bøjer mig dybt i støvet over så langt man er kommet i opbygningen af et nyt hold som er SÅ forankret i talentmassen, og i særdeleshed vore egne talenter.

Hvornår har vi iøvrigt sidst spillet med en udlænding i startopstillingen, startede Kayke i en enkelt kamp i foråret? Det er jo også fuldstændig uhørt, og jeg tvivler stærkt på at der er andre hold i superligaen som har spillet bare en enkelt af denne sæsons to kampe uden udlændinge.

Der er rigtig god grund til at være stolt over det sportslige arbejde som bliver gjort i AaB for tiden!
Når man snakker om vi ikke har en bred trup, når man kigger på antal spillere synes jeg ikke er det største problem. Når man ser på nummer 22-24 i de andre trupper, så er det jo ikke nogen der får spilletid. Højest 2 indskiftninger til sidst i kampen på en sæson. Dem har vi jo så valgt at spare lønnen på, så tag den helt med ro.
Problemet er lidt at de spillere som i andre klubber måske ligger som nr. 20-24, i AaB ligger som nr. 17-21 (eller hvor mange de nu er, jeg har mistet overblikket). Det er ikke de yderste mandater som kunne trænge til lidt ekstra fylde, og derfor kan vi komme til at stå i en situation, hvor vi kan komme til at måtte bruge spillere, som reelt måske ikke er klar til mere end et par indskiftninger, mere end godt er.

Men jeg er nu forholdsvis rolig, især efter de skridt Helenius, Kusk og Lucas har taget. Det pynter voldsomt på vores trup, at de nu må betragtes som fast indhold i hver eneste kamp.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Soren » 24. jul 2012, 20:36

Jesper Schmidt skrev:Når man kigger på startopstillingen til dagens reserveholdskamp, må man også glæde sig over den bredde vi faktisk har i holdet, selv om der antalsmæssigt måske ikke helt er spillere nok. Bøgelund, Thelander, Gotfredsen, PK, Wichmann og Curth er vel alle spillere som kan smides ind i en startopstilling uden at svække holdet væsentligt.

At vi så har positioner hvor det måske stadig ser en smule tyndt ud er noget andet, men vi har altså efterhånden et ganske højt niveau hos de spillere som lige præcist ikke klemmer sig ind blandt de 11 bedste - også et højere niveau end mange andre hold i ligaen kan fremvise.

Det rigtigt fine er at grunden til den situation er opstået først og fremmest er, at vi har unge spillere som Lucas, Kusk, Ahlmann, Helenius og Dalsgård der har taget kæmpe skridt... det er altså en helt fænomenal udvikling der er sket med vores hold over det sidste lille års tid. Jeg bøjer mig dybt i støvet over så langt man er kommet i opbygningen af et nyt hold som er SÅ forankret i talentmassen, og i særdeleshed vore egne talenter.

Hvornår har vi iøvrigt sidst spillet med en udlænding i startopstillingen, startede Kayke i en enkelt kamp i foråret? Det er jo også fuldstændig uhørt, og jeg tvivler stærkt på at der er andre hold i superligaen som har spillet bare en enkelt af denne sæsons to kampe uden udlændinge.

Der er rigtig god grund til at være stolt over det sportslige arbejde som bliver gjort i AaB for tiden!
Helt enig Jesper! Der bliver arbejdet SÅ godt på træningsbanen med vores unge spillere. Vi har et stærkt team med Kent, Kuhn og PEA. Når man kigger på vores startopstilling mod BIF, så er der en del gengangere fra reserveholdet for to år siden (Nicolai, Ahlmann, Dalle, Kusk, Helenius og Lucas + Lasse, PK mfl.). klubben bevæger sig sportsligt i den helt rigtige retning lige nu. Hvis økonomien også kommer bedre på plads, har vi tegningen til noget stort

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af le Cid » 25. jul 2012, 09:44

De, der er helt trygge ved breden i AaBs trup, skal lige huske på, at lige nu er truppen så godt som skadesfri. Det er jo nærmest en sensation - og jeg tror godt, at jeg tør love, at det ikke fortsætter sådan sæsonen ud!

...men ja, det ser da vældig positivt ud lige pt. :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

aabaabaab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:10

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af aabaabaab » 6. aug 2012, 17:17

Nogle der ved noget om kampen i randers?

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Bosal » 6. aug 2012, 17:34

AaB vandt kampen 1 - 0 på mål af Rolf Toft.

aabaabaab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:10

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af aabaabaab » 6. aug 2012, 17:51

tak :aabfan:

Brugeravatar
J_Aalborg
Landshold
Landshold
Indlæg: 805
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af J_Aalborg » 9. aug 2012, 14:53

Soren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Når man kigger på startopstillingen til dagens reserveholdskamp, må man også glæde sig over den bredde vi faktisk har i holdet, selv om der antalsmæssigt måske ikke helt er spillere nok. Bøgelund, Thelander, Gotfredsen, PK, Wichmann og Curth er vel alle spillere som kan smides ind i en startopstilling uden at svække holdet væsentligt.

At vi så har positioner hvor det måske stadig ser en smule tyndt ud er noget andet, men vi har altså efterhånden et ganske højt niveau hos de spillere som lige præcist ikke klemmer sig ind blandt de 11 bedste - også et højere niveau end mange andre hold i ligaen kan fremvise.

Det rigtigt fine er at grunden til den situation er opstået først og fremmest er, at vi har unge spillere som Lucas, Kusk, Ahlmann, Helenius og Dalsgård der har taget kæmpe skridt... det er altså en helt fænomenal udvikling der er sket med vores hold over det sidste lille års tid. Jeg bøjer mig dybt i støvet over så langt man er kommet i opbygningen af et nyt hold som er SÅ forankret i talentmassen, og i særdeleshed vore egne talenter.

Hvornår har vi iøvrigt sidst spillet med en udlænding i startopstillingen, startede Kayke i en enkelt kamp i foråret? Det er jo også fuldstændig uhørt, og jeg tvivler stærkt på at der er andre hold i superligaen som har spillet bare en enkelt af denne sæsons to kampe uden udlændinge.

Der er rigtig god grund til at være stolt over det sportslige arbejde som bliver gjort i AaB for tiden!
Helt enig Jesper! Der bliver arbejdet SÅ godt på træningsbanen med vores unge spillere. Vi har et stærkt team med Kent, Kuhn og PEA. Når man kigger på vores startopstilling mod BIF, så er der en del gengangere fra reserveholdet for to år siden (Nicolai, Ahlmann, Dalle, Kusk, Helenius og Lucas + Lasse, PK mfl.). klubben bevæger sig sportsligt i den helt rigtige retning lige nu. Hvis økonomien også kommer bedre på plads, har vi tegningen til noget stort
Ikke alt for glemme Jacob Friis og Lars Knudsens store arbejde i ungdomsrækkerne.
City's fans om Ståle Solbakken:

"Nu åbner den ukendte mand munden igen.
Har UEFA ikke givet ham en bøde for hans vandalisering af bænken efter Irelands scoring? "

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2012, 22:01

Når man ser den liste over spillere, som vil kunne gå ind på førsteholdet, må man også bare konstatere, at der mangler en kantspiller.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Sønderhof » 9. aug 2012, 22:42

FlæskeFrank skrev:Når man ser den liste over spillere, som vil kunne gå ind på førsteholdet, må man også bare konstatere, at der mangler en kantspiller.
Kan nu sagtens se både Patrick og Dalsgaard på en højre kant. Begge hurtige og opportunistiske, -hvilket i mine øjne er meget vigtigt for en kantspiller. Synes vi i lang tid har hørt og Viktor Ahlmann. Ham kan man vel også snart begynde at se på bænken.

Er skam enig i at det er lidt specielt at vi kun har to spillere til to positioner, men det er vel vilkårene med vores økonomi. Men situationen er vel det samme på vores backs, hvor Bøge og Jakob Ahlmann er de eneste egentlige backs vi har.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Soren » 13. aug 2012, 15:01

Lindmark skrev:Nogen der har noget nyt at berette omkring Spalvis og/eller D'Agostino?
Så er den "hemmelige" u-19 spiller Spalvis kommet tilbage, og er i startopstillingen i dagens reserveholdskamp mod AGF: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... d-agf.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogen, der kan give en rapport?

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. nov 2007, 17:44
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Haure » 13. aug 2012, 16:51

Soren skrev:
Lindmark skrev:Nogen der har noget nyt at berette omkring Spalvis og/eller D'Agostino?
Så er den "hemmelige" u-19 spiller Spalvis kommet tilbage, og er i startopstillingen i dagens reserveholdskamp mod AGF: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... d-agf.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogen, der kan give en rapport?
AGF giver her en kort rapport, hvor vi tabte 1-0
http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsark ... agfnyheder" onclick="window.open(this.href);return false;
No one can guarantee succes in war but only deserve it

aabaabaab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:10

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af aabaabaab » 13. aug 2012, 17:31

Drengene gjorde det sgu godt, især gotfredsen overfor Søren Larsen . Sort uheld de ikke fik mål, der var et par gode chancer :'(

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Mogens » 15. aug 2012, 12:50

Sønderhof skrev:
FlæskeFrank skrev:Når man ser den liste over spillere, som vil kunne gå ind på førsteholdet, må man også bare konstatere, at der mangler en kantspiller.
Kan nu sagtens se både Patrick og Dalsgaard på en højre kant. Begge hurtige og opportunistiske, -hvilket i mine øjne er meget vigtigt for en kantspiller. Synes vi i lang tid har hørt og Viktor Ahlmann. Ham kan man vel også snart begynde at se på bænken.

Er skam enig i at det er lidt specielt at vi kun har to spillere til to positioner, men det er vel vilkårene med vores økonomi. Men situationen er vel det samme på vores backs, hvor Bøge og Jakob Ahlmann er de eneste egentlige backs vi har.
Forklar venligst hvad ordet opportunistisk betyder i dit hovede, for hvad angår PK er jeg ikke sikker på, at jeg er enig.

Da han kom frem for efterhånden en del år siden, blev netop hurtigheden fremhævet som en af hans forcer. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, at han skulle være så hurtig. Derudover synes jeg bare ikke, at han hører til på en kant, da hans spil er alt for alibi-præget. I det hele taget ser jeg ikke som en potentiel starter på nogen som helst plads.
Måske skyldes det, at han ikke rigtig har noget fast plads, og derfor ikke helt har fundet sig til rette på holdet. Det mest faste har vel været som venstre back, hvor han aldrig blev min kop til grundet et meget svagt venstreben.

PK´s betydning for truppen skal dog ikke undervurderes, da han på habil vis kan dække mange pladser. Desværre er denne styrke nok også hans svaghed.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af astonvilla » 20. aug 2012, 13:57

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... omsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gotfredsen ikke med...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. aug 2012, 14:12

astonvilla skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... omsen.aspx

Gotfredsen ikke med...
Uh, gad godt at kunne smutte en tur på Hornevej idag. Spændende kamp og flere folk der er interessante at se. Og en god service fra AaBs side at de lige skriver på hvem de mindre kendte navne er :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Funky » 20. aug 2012, 14:18

astonvilla skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... omsen.aspx

Gotfredsen ikke med...
Det kan man vist godt kalde 'bemærkelsesværdigt'....men okay, en skade eller overbelastning kan jo være forklaringen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

aabaabaab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. apr 2012, 15:10

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af aabaabaab » 20. aug 2012, 14:58

Funky skrev:
astonvilla skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... omsen.aspx

Gotfredsen ikke med...
Det kan man vist godt kalde 'bemærkelsesværdigt'....men okay, en skade eller overbelastning kan jo være forklaringen.
Gotfredsen vred om i lørdags, mærkeligt de ikke lige skriver det!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2012, 17:04

Slut: 1-0 AaB

Målscorer: Lukas Spalvis
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar