Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Tifosa9000
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 3. feb 2010, 11:54

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Tifosa9000 » 31. aug 2012, 15:29

Lucas skiftede fra College-klassen på Aalborghus til HF samme sted, da han begyndte at træne fuld tid med ligaen. HVIS han vil færdiggøre HF, sker det med eksamen i sommeren 2013.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 15:43

AllanPedersen skrev:
"Hvis buddene havde været ekstreme havde vi slået til. Men det har de ikke været, siger AaB's sportsdirektør"
Lynge Jakobsen, sportsdirektør og Løgner.
Prøv nu lige for en gangs skyld at læse hvad Lynge rent faktisk er citeret for, i stedet for at nøjes med overskrifterne når du læser ekstrabladet.
- Jeg kan naturligvis ikke afvise, der kan komme et bud, der er så interessant, at man bare må slå til. Men som det ser ud lige nu, så beholder vi spillerne ind til næste transfervindue. Vi vil gerne se dem spille den her form for fodbold i hvert fald efteråret ud, siger Lynge Jacobsen.

- Hvad der så sker til vinter, det kan man aldrig vide noget om i fodbold. Men vi er begejstrede for de her spiller, folk i Aalborg er det – og tilskuerne rundt omkring i landet er også, siger sportsdirektøren.
Det er hvad Lynge rent faktisk sagde i den artikel EB henviser til, der hvor de skriver:
AaB's sportschef Lynge Jakobsen hævdede i søndags, at han ikke ville sælge spillere inden deadline. Den sandhed står nu foran revision
Man kan så konstatere at du er på samme niveau som ekstrabladet - og filosofere længe over hvad det egentlig betyder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Rasmus » 31. aug 2012, 15:46

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:
"Hvis buddene havde været ekstreme havde vi slået til. Men det har de ikke været, siger AaB's sportsdirektør"
Lynge Jakobsen, sportsdirektør og Løgner.
Prøv nu lige for en gangs skyld at læse hvad Lynge rent faktisk er citeret for, i stedet for at nøjes med overskrifterne når du læser ekstrabladet.
- Jeg kan naturligvis ikke afvise, der kan komme et bud, der er så interessant, at man bare må slå til. Men som det ser ud lige nu, så beholder vi spillerne ind til næste transfervindue. Vi vil gerne se dem spille den her form for fodbold i hvert fald efteråret ud, siger Lynge Jacobsen.

- Hvad der så sker til vinter, det kan man aldrig vide noget om i fodbold. Men vi er begejstrede for de her spiller, folk i Aalborg er det – og tilskuerne rundt omkring i landet er også, siger sportsdirektøren.
Det er hvad Lynge rent faktisk sagde i den artikel EB henviser til, der hvor de skriver:
AaB's sportschef Lynge Jakobsen hævdede i søndags, at han ikke ville sælge spillere inden deadline. Den sandhed står nu foran revision
Man kan så konstatere at du er på samme niveau som ekstrabladet - og filosofere længe over hvad det egentlig betyder.
Hørt, - så kan jeg godt slette det indlæg jeg var ved at skrive :thumbsup:
/ Rasmus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af limey » 31. aug 2012, 15:53

Jeg kan godt forstå hvis man er uenig i Lynges dispositioner fra tid til anden, det har de fleste vel været. Jeg kan dog ikke forstå, at man kan få sig til at kalde ham en løgner og sige, at han skider os fans ned af ryggen - ja, det er mig totalt ubegribeligt og et tegn på den værste disrespekt. Hvis skuden en dag synker, vil Lynge gå med ned som sidste mand. Han har overlevet alle andre sportsdirektører i landet og vil gøre alt for klubben - også selvom at nogle af beslutningerne gør ondt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2012, 16:02

limey skrev:Jeg kan godt forstå hvis man er uenig i Lynges dispositioner fra tid til anden, det har de fleste vel været. Jeg kan dog ikke forstå, at man kan få sig til at kalde ham en løgner og sige, at han skider os fans ned af ryggen - ja, det er mig totalt ubegribeligt og et tegn på den værste disrespekt. Hvis skuden en dag synker, vil Lynge gå med ned som sidste mand. Han har overlevet alle andre sportsdirektører i landet og vil gøre alt for klubben - også selvom at nogle af beslutningerne gør ondt.
Lynge er om NOGEN begrebet; Ingen over klubben...
ALT han gør er med tanke på klubbens bedste. At det så nogle gange i bagklogskabens utrolige klare lys så måske var det forkerte...
En anden side af sagen...

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Shrug » 31. aug 2012, 16:11

hje1980 skrev:
limey skrev:Jeg kan godt forstå hvis man er uenig i Lynges dispositioner fra tid til anden, det har de fleste vel været. Jeg kan dog ikke forstå, at man kan få sig til at kalde ham en løgner og sige, at han skider os fans ned af ryggen - ja, det er mig totalt ubegribeligt og et tegn på den værste disrespekt. Hvis skuden en dag synker, vil Lynge gå med ned som sidste mand. Han har overlevet alle andre sportsdirektører i landet og vil gøre alt for klubben - også selvom at nogle af beslutningerne gør ondt.
Lynge er om NOGEN begrebet; Ingen over klubben...
ALT han gør er med tanke på klubbens bedste. At det så nogle gange i bagklogskabens utrolige klare lys så måske var det forkerte...
En anden side af sagen...
Men helt objektivt er det jo ikke det samme som at være kompetent. Uden jeg på nogen mulig måde tager stilling til, hvorvidt han er det eller ej, da jeg nok er lidt en Lynge-fanboy.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Shrug » 31. aug 2012, 16:12

I øvrigt kunne det være fint, at der snart kommer et rygte om en mulig erstatning for Lucas Andersen.

Brugeravatar
the-ripper
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 11. sep 2005, 23:01
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af the-ripper » 31. aug 2012, 16:13

Henriksen skrev:Inden man hyler for højt over 10 millioner for Lucas Andersen, mon så ikke også det bare tegner et billede af et markant anderledes marked end da vi i tidernes morgen skød Grønkjær afsted for 30 millioner?

Og kunne AaB reelt set tillade sig at sige nej til 10 millioner + videresalgsklausul fra en perfekt videreudviklingsfabrik som Ajax? Hvem af alle de kloge brokkehoveder herinde ved hvad Lucas selv har haft af ønsker? Ajax har holdt øje med ham længe, og mon ikke en 17 årig knægt med Lucas' talenter godt ved at netop Amsterdam og Holland ville være et ideelt næste trin i karrieren. AaB vil ihvertfald næppe bremse ham i at komme videre, hvor end man gerne ville beholde ham.

Selvklart ville Lynge da gerne rent sportsligt beholde Andersen, men af to onder så foretrækker jeg personligt at miste netop Andersen frem for Helenius. Lucas er en humørspiller, et unikt kæmpetalent, men ikke desto mindre end humørspiller, som et offensivt 17 årigt stortalent nu engang skal være, og han burde alt andet lige være nemmere at erstatte end Helenius, der rent udviklingsmæssigt lige er et skridt længere fremme end Lucas og derfor også pt en kende sværere at erstatte.

Er 10 millioner for lidt? Det lyder umiddelbart sådan, men kigger man på økonomierne i dag og på hvad en klub som AaB kan tillade sig, så er der næppe noget at brokke sig over, medmindre selvfølgelig AaB næste gang der skal vises regnskab har større underskud end nu, for så kunne det jo selvklart være lige meget.

Jeg vælger dog at tro, at AaB har valgt denne løsning her udfra et spørgsmål om både at få tiltrængte millioner i kassen (og det uden at miste for meget sportsligt her og nu) samt at indfri et ønske fra Lucas Andersens side om, af såfremt den rigtige klub med de rigtige fremtidsmuligheder dukker op, så vil man ikke stå i vejen.
:thumbsup:
Schnell Schnell, Achtung Achtung, Blitzkrieg Aus Wiedersehen

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 16:20

Shrug skrev:I øvrigt kunne det være fint, at der snart kommer et rygte om en mulig erstatning for Lucas Andersen.
AaB har forsøgt at leje Messi indtil vinterpausen...

Hvad er det for en erstatning du tror AaB har råd til og som vil herop og spille? Af dem jeg kan komme i tanke om, foretrækker jeg hellere vores egne Kusk, Wichmann, Thomsen...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 31. aug 2012, 16:24

Jeg er faktisk rigtig glad for at vi får solgt Lucas. Det er 10 YDERST tiltrængte millioner i klubkassen, og en rigtig fin pris med tanke på hans snarlige kontraktudløb.

Husk på at f.eks. Krohn-Dehli, Würtz og Silberbauer røg for under 10 millioner i samme kontraktmæssige situation, og her snakker vi altså om en 17-årig spiller, der vel ikke engang har rundet 30 førsteholdskampe.

Det er en stor dag for AaB, og et stort skridt frem mod bedre og mere ansvarlige tider for vores elskede klub.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Shrug » 31. aug 2012, 16:28

AaBlover4ever skrev:
Shrug skrev:I øvrigt kunne det være fint, at der snart kommer et rygte om en mulig erstatning for Lucas Andersen.
AaB har forsøgt at leje Messi indtil vinterpausen...

Hvad er det for en erstatning du tror AaB har råd til og som vil herop og spille? Af dem jeg kan komme i tanke om, foretrækker jeg hellere vores egne Kusk, Wichmann, Thomsen...
Haha sjovt. Helt vildt.

Absalonsen var og Søren Frederiksen er spændende bud. Det ville i hvert fald være ærgerligt, hvis man er nødsaget til at lade Curth starte kampene.

Men Kusk samme position som Andersen er også en spændende mulighed og så lade Wichmann og Due spille kanterne,

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kilde » 31. aug 2012, 16:28

For dårligt, Lynge! Jeg fik 70 mio. i FM...

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 16:31

Shrug skrev:
AaBlover4ever skrev:
Shrug skrev:I øvrigt kunne det være fint, at der snart kommer et rygte om en mulig erstatning for Lucas Andersen.
AaB har forsøgt at leje Messi indtil vinterpausen...

Hvad er det for en erstatning du tror AaB har råd til og som vil herop og spille? Af dem jeg kan komme i tanke om, foretrækker jeg hellere vores egne Kusk, Wichmann, Thomsen...
Haha sjovt. Helt vildt.

Absalonsen var og Søren Frederiksen er spændende bud. Det ville i hvert fald være ærgerligt, hvis man er nødsaget til at lade Curth starte kampene.

Men Kusk samme position som Andersen er også en spændende mulighed og så lade Wichmann og Due spille kanterne,
Absalonsen måske.. Men han skulle jo først købes fri hos FCK - formentlig for et par mio.! Penge som vi ikke har, for selvom vi får 10 ind for Lucas går nogle af dem til player-sponsorerne ligesom man også må gå ud fra, at der skal betales tilbage til bank og/eller 1885!

Søren Frederiksen ser jeg ikke som nogen bedre spillere end Wichmann og Kusk på positionen, som hængende angriber/offensiv midt!

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Rasmus » 31. aug 2012, 16:32

Var der ikke et sted der stod 1,5 mio euro?
Så er det er jo nærmere 11,2 danske mio., men det passer måske ikke?
/ Rasmus

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Shrug » 31. aug 2012, 16:38

AaBlover4ever skrev:
Shrug skrev:
AaBlover4ever skrev:
Shrug skrev:I øvrigt kunne det være fint, at der snart kommer et rygte om en mulig erstatning for Lucas Andersen.
AaB har forsøgt at leje Messi indtil vinterpausen...

Hvad er det for en erstatning du tror AaB har råd til og som vil herop og spille? Af dem jeg kan komme i tanke om, foretrækker jeg hellere vores egne Kusk, Wichmann, Thomsen...
Haha sjovt. Helt vildt.

Absalonsen var og Søren Frederiksen er spændende bud. Det ville i hvert fald være ærgerligt, hvis man er nødsaget til at lade Curth starte kampene.

Men Kusk samme position som Andersen er også en spændende mulighed og så lade Wichmann og Due spille kanterne,
Absalonsen måske.. Men han skulle jo først købes fri hos FCK - formentlig for et par mio.! Penge som vi ikke har, for selvom vi får 10 ind for Lucas går nogle af dem til player-sponsorerne ligesom man også må gå ud fra, at der skal betales tilbage til bank og/eller 1885!

Søren Frederiksen ser jeg ikke som nogen bedre spillere end Wichmann og Kusk på positionen, som hængende angriber/offensiv midt!
Sønderjyske har købt Absalonsen.

Wichmann er for sløv til positionen bag Helenius tænker jeg. Det kan selvfølgelig blive kompenseret for med god speed på kanterne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 31. aug 2012, 16:48

Patrick Kristensen kunne faktisk være et rigtig godt bud på en offensiv midtbane/hængende angriber. Han er jo gammel angriber og selvom det vil blive en anden fortolkning end Lucas kunne det sagtens blive farligt, for Patrick er en glimrende kontraspiller.

Til de to kanter og den hængende angriber har vi desuden Due, Kusk, Wichmann, Curth og Kayke, så jeg mener vi er udmærket dækket ind.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 16:49

Ajax skulle - ifølge De Telegraphh være i dialog med Ryan Babel.. Han dækker vel lidt de samme positioner som Lucas.. Et tegn på noget??

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af A_Strandfelt » 31. aug 2012, 16:52

AaBlover4ever skrev:Ajax skulle - ifølge De Telegraphh være i dialog med Ryan Babel.. Han dækker vel lidt de samme positioner som Lucas.. Et tegn på noget??
Der er en del år til forskel på de to. Lucas er jo ikke tænkt som en spiller til startopstillingen, mens Babels niveau nok er bedre dertil pt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 16:55

A_Strandfelt skrev:
AaBlover4ever skrev:Ajax skulle - ifølge De Telegraphh være i dialog med Ryan Babel.. Han dækker vel lidt de samme positioner som Lucas.. Et tegn på noget??
Der er en del år til forskel på de to. Lucas er jo ikke tænkt som en spiller til startopstillingen, mens Babels niveau nok er bedre dertil pt.
Nej, og netop det faktum at han i klubber på det niveau ikke kan forventes at gå direkte ind i startopstillingen, sætter måske også salgsprisen lidt i relief.

Det er ikke mange klubber i verden som bruger 10+ millioner på et talent de vil udvikle videre på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

rune
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27. aug 2012, 17:39
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af rune » 31. aug 2012, 17:16

mor er ikk sur, mor er skuffet.....

syndes godt det er lige lidt nok..... et sted imellen 20 - 25 mill. var nok den pris jeg havde forvendet...
Især da jeg tidliger på ugen havde læst at Milan hvade givet ca 60 mill. for en 17 åriger fransk angriber.

Men vil gerne sige at Ajax er den rette klub for Lucas..... Så god vind fremover...

Besvar