AaB lejer Hallur Hansson til nytår

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Funky » 3. sep 2012, 19:00

En kortvarig kontraktforpligtigelse af givetvis beskedent økonomisk omfang på en en spiller som trænerne synes er interessant nok til at man vil se ham over en lidt længere periode.

Jeg kan ikke se problemet. Fint, og pænt velkommen, Hallur.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Soren » 3. sep 2012, 19:10

Han er vel reelt hentet ind for at de kan spille 11 mod 11 til træning. Lidt ligesom mexicanerne. Hvis han så pludselig viser sig at kunne noget, så skriver vi en kontrakt.

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Mogensen » 3. sep 2012, 19:11

jeg så ham spille i reserveholds turneringen mod FCM
han spillede ok :thumbsup:

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af JFL » 3. sep 2012, 19:46

Havde vi haft lidt flere penge kunne vi sikkert godt have fået Silber. Nu får vi en færøsk træningsspiller. Med Silber på holdet havde vi haft et top 3 hold. Et meget frustrerende transfervindue. Pga. bedre økonomi har OB nu snuppet Johansson, Caca og til dels Silber fra os. For helvede.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. sep 2012, 19:54

JFL skrev:Havde vi haft lidt flere penge kunne vi sikkert godt have fået Silber. Nu får vi en færøsk træningsspiller. Med Silber på holdet havde vi haft et top 3 hold. Et meget frustrerende transfervindue. Pga. bedre økonomi har OB nu snuppet Johansson, Caca og til dels Silber fra os. For helvede.
Og alligevel er det os der har nuppet mesterskaberne og spillet CL, har udviklet to af de mest spændende talenter i DK lige nu, ligger nummer to i suppen og har en målscore som Poul Hansen ville sælge brugsretten til udtrykket "mega" for at komme i nærheden af. Go figure!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Gnu » 3. sep 2012, 19:59

Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. sep 2012, 20:02

Billede

Brugeravatar
881
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 10. jul 2005, 14:40

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af 881 » 3. sep 2012, 20:02

Selvfølgelig er han velkommen, når Kent siger det!!!

:cheers: :aabfan:
Billede

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af JFL » 3. sep 2012, 20:16

Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:Havde vi haft lidt flere penge kunne vi sikkert godt have fået Silber. Nu får vi en færøsk træningsspiller. Med Silber på holdet havde vi haft et top 3 hold. Et meget frustrerende transfervindue. Pga. bedre økonomi har OB nu snuppet Johansson, Caca og til dels Silber fra os. For helvede.
Og alligevel er det os der har nuppet mesterskaberne og spillet CL, har udviklet to af de mest spændende talenter i DK lige nu, ligger nummer to i suppen og har en målscore som Poul Hansen ville sælge brugsretten til udtrykket "mega" for at komme i nærheden af. Go figure!
Nu tog OB både Caca og Johansson fra os efter vi blev mestre, uden dem havde vi måske ikke vundet og på mange måder så blev mesterskabet i 99 købt i form af Ståle, Jozo, Andersson, Strandli.
Og tænk hvis vi kunne krydre vores talenter i dag med spillere af landsholdskaliber som Silber - så kunne vi måske vinde mesterskabet igen allerede i denne sæson. Jeg siger ikke, at jeg misunder OB, fordi jeg stadig mener, at vi er bedre end dem med den trupsammensætning vi har nu, men jeg er bare træt af at en oplagt forstærkning som Silber, der har rødder hos os, vælger en anden klub, fordi de kan tilbyde flere penge. Det er frustrerende.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. sep 2012, 20:24

JFL skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:Havde vi haft lidt flere penge kunne vi sikkert godt have fået Silber. Nu får vi en færøsk træningsspiller. Med Silber på holdet havde vi haft et top 3 hold. Et meget frustrerende transfervindue. Pga. bedre økonomi har OB nu snuppet Johansson, Caca og til dels Silber fra os. For helvede.
Og alligevel er det os der har nuppet mesterskaberne og spillet CL, har udviklet to af de mest spændende talenter i DK lige nu, ligger nummer to i suppen og har en målscore som Poul Hansen ville sælge brugsretten til udtrykket "mega" for at komme i nærheden af. Go figure!
Nu tog OB både Caca og Johansson fra os efter vi blev mestre, uden dem havde vi måske ikke vundet og på mange måder så blev mesterskabet i 99 købt i form af Ståle, Jozo, Andersson, Strandli.
Og tænk hvis vi kunne krydre vores talenter i dag med spillere af landsholdskaliber som Silber - så kunne vi måske vinde mesterskabet igen allerede i denne sæson. Jeg siger ikke, at jeg misunder OB, fordi jeg stadig mener, at vi er bedre end dem med den trupsammensætning vi har nu, men jeg er bare træt af at en oplagt forstærkning som Silber, der har rødder hos os, vælger en anden klub, fordi de kan tilbyde flere penge. Det er frustrerende.
Hvem skulle Silber sætte på bænken? Jeg er da enig i at det kunne være rart med ham i truppen, men samtidigt ville jeg have svært ved at putte ham på holdet lige nu. OB har så valgt at sælge den ene af de tre spillere de havde i truppen der nogenlunde kan spille angriber, for mig at se er de med salget af Traore og Gislason umiddelbart blevet svækket i det her vindue, men det kan da være man bliver overrasket.

Razdarov
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. maj 2007, 14:19
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Razdarov » 3. sep 2012, 20:31

Ja, det er vel en signing der er lige så sindsoprivende og fuldstændig ligegyldig som kontrakterne med Spalvis og Carsten Christensen!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af budo » 3. sep 2012, 21:11

Poker-One-Kenobi skrev:
JFL skrev:Havde vi haft lidt flere penge kunne vi sikkert godt have fået Silber. Nu får vi en færøsk træningsspiller. Med Silber på holdet havde vi haft et top 3 hold. Et meget frustrerende transfervindue. Pga. bedre økonomi har OB nu snuppet Johansson, Caca og til dels Silber fra os. For helvede.
Og alligevel er det os der har nuppet mesterskaberne og spillet CL, har udviklet to af de mest spændende talenter i DK lige nu, ligger nummer to i suppen og har en målscore som Poul Hansen ville sælge brugsretten til udtrykket "mega" for at komme i nærheden af. Go figure!
Ha! Klasse :D Men hvordan skulle den stakkels mand, dog komme gennem dagen uden "mega" :)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
danieln
Superliga
Superliga
Indlæg: 560
Tilmeldt: 5. feb 2007, 22:43
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af danieln » 3. sep 2012, 23:34

Hvis videoen viser hans top niveau og han kan udvikles, så kan jeg sagtens se potentiale, men at han er ligegyldig transfer er nok lige at overdrive. Han er hentet ind til bredden, for dævlens da!
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af BoomZ0R » 4. sep 2012, 00:21

Det er sq lidt sørgeligt at knægten allerede er dømt til at skulle være en fiasko. Det er jo ikk en spiller der skal gå ind i start 11'eren og forstærke. Det er jo ikk, som da vi lejede Lumb og dunken. Der forventes vel næsten ingenting af denne knægt, andet end at han kan tage et par kampe, hvis det bliver nødvendigt.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af budo » 4. sep 2012, 09:04

Jeg bliver så træt, når jeg læser folks klynkerri i sådan en tråd her.

De sidste par år, har vores elskede klub balanceret på randen af konkurs og nedrykning. Nu har vi endelig fået godt gang i et ungt sultent hold, og en ny kultur, hvor der bliver satset benhårdt på, at unge talentfulde spillere skal have chancen for at bevise sig.

Oven i det, får vi endelig solgt en spiller, for et beløb der rent faktisk har en effekt på den betrængte klub (ja ja, ja, jeg ved det godt, han var for billig, Lynge er en elendig købmand og vi skulle have haft 25-30 mio for ham). Endda en spiller, som på trods af sit kæmpe talent, kun har haft en håndfuld kampe, hvor han virkelig har haft betydning. Så vi kan måske endda håbe, at effekten på banen, ikke bliver så voldsom.

Alt i alt ser det ud til, at klubben endelig har fået rettet skuden op (selv budget underskuddene bliver mindre). Og hvad er det første folk skriger på? Ældre, etablerede spillere, der er dyre i transfer og løn???

Jeg undskylder på forhånd, hvis nogen bliver stødt, men HVAD ER DER I VEJEN MED JER!!!

Den her lejeaftale er da totalt logisk. Lynge og Kent viser de unge, af de stadig stoler på dem. Kent og Kuhn får en bredere trup og et muligt talent (lad nu være med at afskrive ham, før han har spillet). Og man spare de få penge klubben har tilbage, til når der i foråret skal forlænges med et halvt hold og måske findes en erstatning for Helenius (han ryger vel til vinter, mon Curth og Toft er klar?).

Så velkommen til Hallur, jeg håber du overrasker os alle og blive en kæmpe succes.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af svendpoulsen » 4. sep 2012, 09:23

@budo - det er noget af det mest fornuftige jeg har læst på debatsiden i umindelige tider.
:aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af rAaBe » 4. sep 2012, 09:42

budo skrev:Jeg bliver så træt, når jeg læser folks klynkerri i sådan en tråd her.

De sidste par år, har vores elskede klub balanceret på randen af konkurs og nedrykning. Nu har vi endelig fået godt gang i et ungt sultent hold, og en ny kultur, hvor der bliver satset benhårdt på, at unge talentfulde spillere skal have chancen for at bevise sig.

Oven i det, får vi endelig solgt en spiller, for et beløb der rent faktisk har en effekt på den betrængte klub (ja ja, ja, jeg ved det godt, han var for billig, Lynge er en elendig købmand og vi skulle have haft 25-30 mio for ham). Endda en spiller, som på trods af sit kæmpe talent, kun har haft en håndfuld kampe, hvor han virkelig har haft betydning. Så vi kan måske endda håbe, at effekten på banen, ikke bliver så voldsom.

Alt i alt ser det ud til, at klubben endelig har fået rettet skuden op (selv budget underskuddene bliver mindre). Og hvad er det første folk skriger på? Ældre, etablerede spillere, der er dyre i transfer og løn???

Jeg undskylder på forhånd, hvis nogen bliver stødt, men HVAD ER DER I VEJEN MED JER!!!

Den her lejeaftale er da totalt logisk. Lynge og Kent viser de unge, af de stadig stoler på dem. Kent og Kuhn får en bredere trup og et muligt talent (lad nu være med at afskrive ham, før han har spillet). Og man spare de få penge klubben har tilbage, til når der i foråret skal forlænges med et halvt hold og måske findes en erstatning for Helenius (han ryger vel til vinter, mon Curth og Toft er klar?).

Så velkommen til Hallur, jeg håber du overrasker os alle og blive en kæmpe succes.
Befriende læsning - tak for det!

Indtil klubben har udviklet en sund og selvbærende (forudsigelig) økonomi, med en buffer til dårlige indtægts-/resultat år, (tillige over en årrække,) så bør vi som fans være glade når vi ikke ligger til nedrykning og nødløsninger.

Hvis vi ovenikøbet spiller god fodbold, så bør vi være ekstatiske, og det bør et transfervindue uden forstærkninger til start 11'eren ikke ændre på. Nærmest tværtimod, fordi det viser at vi er på vej i den rigtige retning.

Det kan man selvfølgelig være uenig i og mene at vi bør satse offensivt... der er bare ikke noget at satse med... vi er allerede "all-in" (har allerede skubbet alt ind). Hvis vi køber etablerede spillere til starteren, så skubber vi sandsynligvis de unge spillere (som vi skal leve med og af) længere væk fra en starter. Den økonomiske forskel på at satse på en ung spiller med (udviklings-) potentiale og potentiale for stort salg som du allerede kender, målt op imod prisen på en etableret færdig udviklet spiller, er jo enorm. Resultatmæssigt er der ikke nødvendigvis den store forskel, men økonomisk er den jo kæmpe.

Fodbold er ikke en eksakt videnskab - der er kæmpe udfald hvor indsats og spil ikke retfærdiggør resultaterne. Den økonomiske forskel på en 3. plads og en 8. plads er jo kæmpe, men der kan være 3-6 points forskel - og vi har selv set hvad et par kampe med utur med dommerne kan betyde. De store indsatser hvor man satser hele butikken på at enkelte spillere skal gøre forskellen på om man ender på 8. eller 3. pladsen kan ikke træffes med hjernen.
Pointen er delvist at der langt fra er et 1-til-1 forhold mellem indtægts og udgifts siden fodbold, og at en kortvarig investering i en enkelt spiller ikke rykker noget ved indtægtssiden, men meget vel kan have stor indflydelse på udgiftssiden.

Jeg kan ikke se andet end at vi har handlet optimalt i transfervinduet ud fra vores forudsætninger:
Fået hurtige likvider til en tom pung, for den af to oplagte salgs-objekter jeg tror vi nemmest kan undvære.
Fået yngre talentfulde spillere ind til bredden og udviklingspuljen for en billig penge, herunder; Spalvis (A), Hallur (M) og Thelander (F)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. sep 2012, 10:13

budo skrev:Jeg bliver så træt, når jeg læser folks klynkerri i sådan en tråd her.

De sidste par år, har vores elskede klub balanceret på randen af konkurs og nedrykning. Nu har vi endelig fået godt gang i et ungt sultent hold, og en ny kultur, hvor der bliver satset benhårdt på, at unge talentfulde spillere skal have chancen for at bevise sig.

Oven i det, får vi endelig solgt en spiller, for et beløb der rent faktisk har en effekt på den betrængte klub (ja ja, ja, jeg ved det godt, han var for billig, Lynge er en elendig købmand og vi skulle have haft 25-30 mio for ham). Endda en spiller, som på trods af sit kæmpe talent, kun har haft en håndfuld kampe, hvor han virkelig har haft betydning. Så vi kan måske endda håbe, at effekten på banen, ikke bliver så voldsom.

Alt i alt ser det ud til, at klubben endelig har fået rettet skuden op (selv budget underskuddene bliver mindre). Og hvad er det første folk skriger på? Ældre, etablerede spillere, der er dyre i transfer og løn???

Jeg undskylder på forhånd, hvis nogen bliver stødt, men HVAD ER DER I VEJEN MED JER!!!

Den her lejeaftale er da totalt logisk. Lynge og Kent viser de unge, af de stadig stoler på dem. Kent og Kuhn får en bredere trup og et muligt talent (lad nu være med at afskrive ham, før han har spillet). Og man spare de få penge klubben har tilbage, til når der i foråret skal forlænges med et halvt hold og måske findes en erstatning for Helenius (han ryger vel til vinter, mon Curth og Toft er klar?).

Så velkommen til Hallur, jeg håber du overrasker os alle og blive en kæmpe succes.
Jeg er såmænd ganske enig. Tror bare at folks skuffelse dels hænger sammen med at Silberbauer (en af vores) skifter til Odense. Og dels det faktum at vores nye mand er fra Færøerne. Havde han bare været fra Tromsø, Vejen eller Zimbabwe tror jeg ikke folk havde reageret sådan. Men hvad fanden kan en mand fra Færøerne? Fint nok at satse billigt men vælg dog en dansker, svensker eller nordmand så. Jeg håber at jeg tager fejl men føler mig 100% overbevist om at ham her ser vi aldrig nogensinde på førsteholdet. Og nej, jeg aner absolut intet om manden og har dermed intet at have min spådom i.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af thomasjn » 4. sep 2012, 10:45

Har gjort mig et par tanker om Hallur. Først og fremmest er jeg meget enig i de foregående indlæg om, at transferen sådan set ser fornuftig ud. Mon ikke midtbanen på sigt bliver

Augu, Würtz

Due, Wichmann, Kusk

og så med PK, Thomsen og Hallur som reserver, samt Dalsgaard og Kayke. Synes sådan set er ok man har tre deciderede reserver til midten og håber man kører Wichmann ind, da han er den type der minder mest om Lucas, hvorfor vi kan bibeholde mest muligt af det system der har vist sig at virke.

Har en kammerat, som kommer fra færøerne og har flere gange snakket lidt bold med ham. Han fortæller, at fodbold spilles på en noget anden måde deroppe end i DK/Europa. Altså det er samme regler osv, men de skulle have en noget særegnet spillestil deroppe. Han mener, at det er medvirkende til at de færringe som prøves i Superligaen oftest ikke slår til lige med det samme. Så måske er det meget godt, at Hallur har været et smut forbi Aberdeen og trods alt har lidt "international erfaring".

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB lejer Hallur Hansson til nytår

Indlæg af NIN » 4. sep 2012, 12:17

thomasjn skrev:Har gjort mig et par tanker om Hallur. Først og fremmest er jeg meget enig i de foregående indlæg om, at transferen sådan set ser fornuftig ud. Mon ikke midtbanen på sigt bliver

Augu, Würtz

Due, Wichmann, Kusk

og så med PK, Thomsen og Hallur som reserver, samt Dalsgaard og Kayke. Synes sådan set er ok man har tre deciderede reserver til midten og håber man kører Wichmann ind, da han er den type der minder mest om Lucas, hvorfor vi kan bibeholde mest muligt af det system der har vist sig at virke.

Har en kammerat, som kommer fra færøerne og har flere gange snakket lidt bold med ham. Han fortæller, at fodbold spilles på en noget anden måde deroppe end i DK/Europa. Altså det er samme regler osv, men de skulle have en noget særegnet spillestil deroppe. Han mener, at det er medvirkende til at de færringe som prøves i Superligaen oftest ikke slår til lige med det samme. Så måske er det meget godt, at Hallur har været et smut forbi Aberdeen og trods alt har lidt "international erfaring".

Det kan jeg bekræfte. Jeg har boet på Færøerne og da de hælder en hel del, er det ofte mere end vanskeligt at skabe det såkaldt etablerede spil, eller blot lykkes med mere end en-to afleveringer. Mange færøske spillere bliver ligeledes overrasket over, at der typisk ikke bliver lagt mere end 3-4 minutter til en kamp når de kommer til fastlandet, da man på de kanter typisk snakker hele og halve timer. Det tager sin tid at fiske bolden op, når den ryger ud over kanten.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar