Abu-Bakarr Kargbo

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 10:55

Jeg kan altså kun betragte det som et enormt mysterium, hvad en spiller som ikke kunne enedes med Stoke og Hertha Berlin om økonomien prøvetræner i AaB for.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 10:56

han har ikke kontrakt, en kontrakt fri spiller kan skriver kontrakt året rundt..
man må bare ikke handle med spillere der allerede har kontrakt (hvilket jo er de fleste og også mest ønsket spillere)

men engang i mellem sker det jo en fyr som ham her ikke forlænger med klubben og ikke bliver solgt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Freddie » 11. sep 2012, 11:01

Der er måske andre parametre end penge, der også betyder noget. Bare det, at der er en direkte flyrute fra Aalborg til Berlin, kan måske være med til at få sagen til at tippe til AaBs fordel. Samtidig er det et faktum, at en ung spiller på 17 år, Lucas, nåede at spille 41 kampe på det bedste hold, inden han blev solgt videre helt sikkert vigtigt. Kargbos tanker kunne være, at han kommer og viser hvad han kan, og derefter lader Lynge ordne resten med Manchester City, når spilleren har fået lidt erfaring og et halvt hundrede kampe.
AllanPedersen skrev:der står at Stoke city var meget imponeret af ham og ville give ham kontrakt men han var ikke tilfreds med de personlige aftaler.
derudover har han også sagt nej til hertha Berlin

hvis Stoke ikke kan tilbyde ham en god nok kontrakt.. hvordan skulle vi så kunne det?
tror i udelukkende det er garantien for spilletid?
for vi kan da umuligt matche den løn de kan give

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 12:06

Funky skrev:Jeg kan altså kun betragte det som et enormt mysterium, hvad en spiller som ikke kunne enedes med Stoke og Hertha Berlin om økonomien prøvetræner i AaB for.
Der er vel forskel på hvad en klub vil ofre på en spiller der betragtes som marginalspiller (som han sikkert vil blive i Herta og Stoke) og for en spiller der kan gå direkte ind i startopstillingen (hvad vel er baggrunden for at han er til prøvetræning i AaB) - selvom der er stor forskel på økonomi i AaB og i Stoke/Herta.

Hvis vi signer ham her, tror jeg at han bliver starter ret hurtigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 12:09

men tror du virkelig et lovende talent.. den løn han vil få som prospect og backup i Stoke,
er meget dårligere end hvad vi giver en rotationsspiller i Aalborg?

tjaa.. vi må se, jeg håber da han er god og gerne vil spille her.. men vi kan vel alle blive enige om
det ikke er hver dag en fyr siger nej til Premier League og ja til Aalborg
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 12:11

AllanPedersen skrev:men tror du virkelig et lovende talent.. den løn han vil få som prospect og backup i Stoke,
er meget dårligere end hvad vi giver en rotationsspiller i Aalborg?

tjaa.. vi må se, jeg håber da han er god og gerne vil spille her.. men vi kan vel alle blive enige om
det ikke er hver dag en fyr siger nej til Premier League og ja til Aalborg
Det giver kun mening, hvis han er ment som direkte forstærkning til startopstillingen.
(Hvis det vel at mærke er korrekt at det er lønnen der er det afgørende....)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Walther » 11. sep 2012, 13:05

Det man så til træning idag var ikke prangende. Men mon ikke han bare lige skal igang.
Vores nye færing gjorde det til gengæld ret glimrende. Meget bevægelig og gjorde sig spilbar. Han lignede på ingen måde en træningskegle.

Der kommer forresten billeder fra træningen senere idag.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af AllanPedersen » 11. sep 2012, 14:26

Der er en fyr der er stor Stoke fan som fortalte mig på deres forum havde folk set ham til træningen og synes han virkede som et ret stort talent, de gætter på han har sagt nej fordi han ikke kunne se en fremtid i start 11'eren som det lige så ud.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af doukas » 11. sep 2012, 17:14

Walther skrev:Det man så til træning idag var ikke prangende. Men mon ikke han bare lige skal igang.
Vores nye færing gjorde det til gengæld ret glimrende. Meget bevægelig og gjorde sig spilbar. Han lignede på ingen måde en træningskegle.

Der kommer forresten billeder fra træningen senere idag.
Synes godt om :thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Eksil » 11. sep 2012, 22:44

Dear Mr. Kargbo, can you do with a room at the college and some of Mrs. Jakobsens good food? Sorry we cannot pay you, but we have to give all your money to the vacation fund.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af NIN » 12. sep 2012, 00:44

Tipsbladet: Lokalavisen Nordjyske skriver i øvrigt i dag, at Abu-Bakarr Kargbo har sagt nej til en kontrakt i Premier League-klubben Stoke. Kent Nielsen tvivler på sandhedsværdien i det udsagn, der kommer fra agenten Max Meltzer, idet han understreger, at AaB naturligvis ikke kan konkurrere med Stoke på løn. Hans indtryk er, at Kargbo har trænet med Stokes andethold og er blevet tilbudt en plads i en ungdomstrup.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af doukas » 12. sep 2012, 08:01

NIN den fromme skrev:Tipsbladet: Lokalavisen Nordjyske skriver i øvrigt i dag, at Abu-Bakarr Kargbo har sagt nej til en kontrakt i Premier League-klubben Stoke. Kent Nielsen tvivler på sandhedsværdien i det udsagn, der kommer fra agenten Max Meltzer, idet han understreger, at AaB naturligvis ikke kan konkurrere med Stoke på løn. Hans indtryk er, at Kargbo har trænet med Stokes andethold og er blevet tilbudt en plads i en ungdomstrup.
Det giver straks meget mere mening.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Olly » 12. sep 2012, 08:08

Nu kan vi da godt glemme alt om at skrive kontrakt med vores ven fra Berlin. Der skal skæres i spillerbudgettet :@ Så går de nok ikke hen og skriver kontrakt med en tysk ungdomslandsholdsspiller.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2012, 08:43

Ja, kedelig melding fra Lynge. Men jeg håber stadig, at der bliver skrevet med enkelt mere, da vi har begrænset kantmuligheder. Hvis vi signer denne tysker og han bareviser sig rimelig, så er sommervinduet helt i top.
- FlæskeFrank

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Olly » 12. sep 2012, 12:15

FlæskeFrank skrev:Ja, kedelig melding fra Lynge. Men jeg håber stadig, at der bliver skrevet med enkelt mere, da vi har begrænset kantmuligheder. Hvis vi signer denne tysker og han bareviser sig rimelig, så er sommervinduet helt i top.
De bør også tænke fremadrettet. Hvis han bare kan fåes for en nogenlunde løn, så burde der være videresalgs potentiale på sigt. Hvis de kan lave mellem 5 og 10 millioner på sigt så er det jo også værd at tage med. Plus Helenius jo med stor sandsynlighed bliver solgt til januar.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 12:23

Olly skrev:
FlæskeFrank skrev:Ja, kedelig melding fra Lynge. Men jeg håber stadig, at der bliver skrevet med enkelt mere, da vi har begrænset kantmuligheder. Hvis vi signer denne tysker og han bareviser sig rimelig, så er sommervinduet helt i top.
De bør også tænke fremadrettet. Hvis han bare kan fåes for en nogenlunde løn, så burde der være videresalgs potentiale på sigt. Hvis de kan lave mellem 5 og 10 millioner på sigt så er det jo også værd at tage med. Plus Helenius jo med stor sandsynlighed bliver solgt til januar.
Det er jo en luksus forbeholdt de formuende at kunne investere i fremtiden. AaB har brug for penge i hånden (en hel del flere nu, end de havde for et par dage siden), for at kunne implementere en fornuftigt strategi.

Det haster rigtig meget med at få tilført nogle midler i klubben, der rækker udover 5-10 millioner. Vi var lige ved at have opnået en nogenlunde handelfrihed, og så er vi banket tilbage til nul (eller minus en hel masse) igen. Det ville overraske mig hvis der bliver skrevet flere kontrakter i AaB, før vi hører om en form for tilførsel af kapital til klubben. Derimod vil salg ikke overraske alverden.

Jeg tror vi skal være rigtig glade for de point vi allerede har fået skrabet sammen, og dem der kommer til resten af efteråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Keri » 12. sep 2012, 13:31

Pastorius skrev:
Olly skrev:
FlæskeFrank skrev:Ja, kedelig melding fra Lynge. Men jeg håber stadig, at der bliver skrevet med enkelt mere, da vi har begrænset kantmuligheder. Hvis vi signer denne tysker og han bareviser sig rimelig, så er sommervinduet helt i top.
De bør også tænke fremadrettet. Hvis han bare kan fåes for en nogenlunde løn, så burde der være videresalgs potentiale på sigt. Hvis de kan lave mellem 5 og 10 millioner på sigt så er det jo også værd at tage med. Plus Helenius jo med stor sandsynlighed bliver solgt til januar.
Det er jo en luksus forbeholdt de formuende at kunne investere i fremtiden. AaB har brug for penge i hånden (en hel del flere nu, end de havde for et par dage siden), for at kunne implementere en fornuftigt strategi.

Det haster rigtig meget med at få tilført nogle midler i klubben, der rækker udover 5-10 millioner. Vi var lige ved at have opnået en nogenlunde handelfrihed, og så er vi banket tilbage til nul (eller minus en hel masse) igen. Det ville overraske mig hvis der bliver skrevet flere kontrakter i AaB, før vi hører om en form for tilførsel af kapital til klubben. Derimod vil salg ikke overraske alverden.

Jeg tror vi skal være rigtig glade for de point vi allerede har fået skrabet sammen, og dem der kommer til resten af efteråret.
Nu ved vi jo ikke hvem der skal have penge endnu og hvor meget.

Når det er sagt så bliver der skrevet at klubberne kan betale over tid og ikke det fulde beløb på en gang.

Så jeg kunne da godt se det for mig at man lavede en kontrakt ´hvis altså talentet er til det´ også solgte videre ;)

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Olly » 12. sep 2012, 13:53

Pastorius skrev:
Olly skrev:
FlæskeFrank skrev:Ja, kedelig melding fra Lynge. Men jeg håber stadig, at der bliver skrevet med enkelt mere, da vi har begrænset kantmuligheder. Hvis vi signer denne tysker og han bareviser sig rimelig, så er sommervinduet helt i top.
De bør også tænke fremadrettet. Hvis han bare kan fåes for en nogenlunde løn, så burde der være videresalgs potentiale på sigt. Hvis de kan lave mellem 5 og 10 millioner på sigt så er det jo også værd at tage med. Plus Helenius jo med stor sandsynlighed bliver solgt til januar.
Det er jo en luksus forbeholdt de formuende at kunne investere i fremtiden. AaB har brug for penge i hånden (en hel del flere nu, end de havde for et par dage siden), for at kunne implementere en fornuftigt strategi.

Det haster rigtig meget med at få tilført nogle midler i klubben, der rækker udover 5-10 millioner. Vi var lige ved at have opnået en nogenlunde handelfrihed, og så er vi banket tilbage til nul (eller minus en hel masse) igen. Det ville overraske mig hvis der bliver skrevet flere kontrakter i AaB, før vi hører om en form for tilførsel af kapital til klubben. Derimod vil salg ikke overraske alverden.

Jeg tror vi skal være rigtig glade for de point vi allerede har fået skrabet sammen, og dem der kommer til resten af efteråret.
Du beskriver lige nøjagtig det der ikke må ske. Der må ikke gå panik i den og de begynder og sælge ud alt for billigt. Det her er jo ikke ligesom et supermarked hvor de kan lave nogle brandtilbud på nogle vare. Hvis vi sælger Helenius så er det aktiv væk og vi kommer ikke til at tjene penge på ham igen. Hvis du er i økonomiske problemer privat, så arrangere du et møde med din bankrådgiver og så finder i ellers en plan for at i skal komme problemerne til livs. Bankrådgiveren siger jo ikke til dig at nu skal du sælge dit fjernsyn osv.

Det her gælder om at der bliver lavet en økonomisk plan som AaBs direktør/bestyrelse kan fremvise for banken. Jeg vil vædde med at hvis AaB præsentere en plan med at de kan lave 10 millioner (fiktiv beløb) på ham spilleren her, så er de da med på den.

Men det hele ligger i at der bliver lavet en ordentlig plan af ledelsen i AaB. Nordea er vel landets næststørste bank, så de løber ikke tør for midler. Desuden mister de en masse penge hvis de erklære klubben konkurs.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 13:54

Keri skrev:
Så jeg kunne da godt se det for mig at man lavede en kontrakt ´hvis altså talentet er til det´ også solgte videre ;)
Øland har udtalt at han forventede tilgodehavenderne var ude af verden inden et år. Det er så også en forlængelse af betalingsfristen på 26 gange.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 13:56

Olly skrev: Du beskriver lige nøjagtig det der ikke må ske. Der må ikke gå panik i den og de begynder og sælge ud alt for billigt. Det her er jo ikke ligesom et supermarked hvor de kan lave nogle brandtilbud på nogle vare. Hvis vi sælger Helenius så er det aktiv væk og vi kommer ikke til at tjene penge på ham igen. Hvis du er i økonomiske problemer privat, så arrangere du et møde med din bankrådgiver og så finder i ellers en plan for at i skal komme problemerne til livs. Bankrådgiveren siger jo ikke til dig at nu skal du sælge dit fjernsyn osv.

Det her gælder om at der bliver lavet en økonomisk plan som AaBs direktør/bestyrelse kan fremvise for banken. Jeg vil vædde med at hvis AaB præsentere en plan med at de kan lave 10 millioner (fiktiv beløb) på ham spilleren her, så er de da med på den.

Men det hele ligger i at der bliver lavet en ordentlig plan af ledelsen i AaB. Nordea er vel landets næststørste bank, så de løber ikke tør for midler. Desuden mister de en masse penge hvis de erklære klubben konkurs.
AaB har ikke kunnet låne i evigheder, så mon ikke den situation er uforandret efter dommen?

Nordea har en formue i klemme i FCK, så de har ikke råd til at lad dem sygne hen. I AaB er gælden nedbragt til at Nordea ikke ville tabe uoverskueligt mange penge. Der har de ikke råd til at øge deres risiko.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar