Abu-Bakarr Kargbo

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Olly » 12. sep 2012, 14:00

Pastorius skrev:
Keri skrev:
Så jeg kunne da godt se det for mig at man lavede en kontrakt ´hvis altså talentet er til det´ også solgte videre ;)
Øland har udtalt at han forventede tilgodehavenderne var ude af verden inden et år. Det er så også en forlængelse af betalingsfristen på 26 gange.
Mads Øland skulle bare have verdens største olfert.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 15:04

Olly skrev:
Pastorius skrev:
Keri skrev:
Så jeg kunne da godt se det for mig at man lavede en kontrakt ´hvis altså talentet er til det´ også solgte videre ;)
Øland har udtalt at han forventede tilgodehavenderne var ude af verden inden et år. Det er så også en forlængelse af betalingsfristen på 26 gange.
Mads Øland skulle bare have verdens største olfert.
Efter at have læst dommen, synes jeg egentlig han i det store hele har gjort et godt og sobert stykke arbejde. Det er ikke ham der er skurken. Det er en næsten samlet verden af fodboldledere, agenter og divisionsforeningen der er dem der har handlet dumt og naivt her.
Med venlig Hilsen
--
Robert

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af ALF » 12. sep 2012, 15:33

Pastorius skrev:
Olly skrev:
Pastorius skrev:
Keri skrev:
Så jeg kunne da godt se det for mig at man lavede en kontrakt ´hvis altså talentet er til det´ også solgte videre ;)
Øland har udtalt at han forventede tilgodehavenderne var ude af verden inden et år. Det er så også en forlængelse af betalingsfristen på 26 gange.
Mads Øland skulle bare have verdens største olfert.
Efter at have læst dommen, synes jeg egentlig han i det store hele har gjort et godt og sobert stykke arbejde. Det er ikke ham der er skurken. Det er en næsten samlet verden af fodboldledere, agenter og divisionsforeningen der er dem der har handlet dumt og naivt her.
Det er vel heller ikke, som du også skriver, Mads Øland som er skurken, men derimod at en amatøragtig efterlevelse af en overenskomst i kombination med nogle griske spillere giver spillerforeningens formand mulighed for at køre en sag. Den har Mads Øland kørt meget professionelt, og det må man respektere. Men et eller andet sted fornemmer jeg også, at det handler om at Per Bjerregaard har opført sig ekstremt arrogant, og totalt ignorerer hans aftaler med spillerforeningen, og at det her er pay back fra mads Ølands side. Det kan man måske godt sætte sig ind i.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2012, 15:40

ALF skrev: Det er vel heller ikke, som du også skriver, Mads Øland som er skurken, men derimod at en amatøragtig efterlevelse af en overenskomst i kombination med nogle griske spillere giver spillerforeningens formand mulighed for at køre en sag. Den har Mads Øland kørt meget professionelt, og det må man respektere. Men et eller andet sted fornemmer jeg også, at det handler om at Per Bjerregaard har opført sig ekstremt arrogant, og totalt ignorerer hans aftaler med spillerforeningen, og at det her er pay back fra mads Ølands side. Det kan man måske godt sætte sig ind i.
Bjerregaard arrogance har så været fint matchet og flankeret af folkene fra divisionsforeningen, men sjovt nok ikke af en ellers arrogant nok top i FCK.
Lynge har vel heller ikke protesteret vildt mod den måde Bjerregaard og divisionsforeningen har kørt showet på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af ALF » 12. sep 2012, 16:14

Pastorius skrev:
ALF skrev: Det er vel heller ikke, som du også skriver, Mads Øland som er skurken, men derimod at en amatøragtig efterlevelse af en overenskomst i kombination med nogle griske spillere giver spillerforeningens formand mulighed for at køre en sag. Den har Mads Øland kørt meget professionelt, og det må man respektere. Men et eller andet sted fornemmer jeg også, at det handler om at Per Bjerregaard har opført sig ekstremt arrogant, og totalt ignorerer hans aftaler med spillerforeningen, og at det her er pay back fra mads Ølands side. Det kan man måske godt sætte sig ind i.
SORRY, burde bruge den tråd der er oprettet til feriepengesagen :(

Bjerregaard arrogance har så været fint matchet og flankeret af folkene fra divisionsforeningen, men sjovt nok ikke af en ellers arrogant nok top i FCK.
Lynge har vel heller ikke protesteret vildt mod den måde Bjerregaard og divisionsforeningen har kørt showet på.
Det der gør Bjerregaards rolle interessant her er at han personligt var en af hovedmændende bag aftalen, og derved pådrager man sig vel et udvidet ansvar for at implementere de tiltag man selv har været med til at indføre. Dermed ikke sagt, at din pointe med FCK og Lynge ikke giver mening, for det kan jeg sagtens følge dig i. Har som flere debatører herinde svært ved at forstå, at der ikke har været en jurist med speciale i personalejura inde over de aftaleskabeloner, der er lavet. Samt hvorfor de første bonusaftaler efter overenskomstindgåelsen mv. ikke kontrolleres 110 % for juridiske spidsfindigheder. Det er dælme dyre lærepenge, og vi kan ikke se bort fra, at aben lander hos Lynge. Hvilke konsekvenser dette får vil jeg lade andre om at vurder. Lynge har uden al tvivl handlet i god tro, og ud fra devisen et ord er et ord, men det er bare ikke godt nok til at drive en professionel virksomhed, hvor der indgås aftaler i millionklassen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af AllanPedersen » 14. sep 2012, 12:12

Må være gået forkert. Hvor taler man om ham tyskeren?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 14. sep 2012, 18:51

AllanPedersen skrev:Må være gået forkert. Hvor taler man om ham tyskeren?
http://able2know.org/forum/hitler/

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af tegnuj123 » 14. sep 2012, 23:35

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:Må være gået forkert. Hvor taler man om ham tyskeren?
http://able2know.org/forum/hitler/
;)
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Milfix » 17. sep 2012, 19:25

Nogen der så knægten i aktion imod Viborg i dag eller tidligere til træning. Alt info ville være guld!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af thomasjn » 17. sep 2012, 21:28

Milfix skrev:Nogen der så knægten i aktion imod Viborg i dag eller tidligere til træning. Alt info ville være guld!
Der står lidt her om hans præstation http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... remis.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyder lovende men ville absolut også gerne høre med uddybende.

Brugeravatar
Rubin
1. div
1. div
Indlæg: 371
Tilmeldt: 2. feb 2006, 09:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Rubin » 18. sep 2012, 00:08

Der netop kommet en artikel på AaBinside, hvor Kent fortæller at Kargbo har gjort et godt indtryk til træningen og man nu vil overveje om han skal tilbydes en kontrakt. Tilmed fortæller Kent, at der er plads i økonomien til at tilknytte ham, hvilket jo er meget væsentligt.

Personligt synes jeg, at han lyder utrolig spændende. Han kan tilføre vores offensiv yderligere bredde samt en masse fysik. Jeg håber vi signer ham!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Walther » 18. sep 2012, 08:48

Rubin skrev:Der netop kommet en artikel på AaBinside, hvor Kent fortæller at Kargbo har gjort et godt indtryk til træningen og man nu vil overveje om han skal tilbydes en kontrakt. Tilmed fortæller Kent, at der er plads i økonomien til at tilknytte ham, hvilket jo er meget væsentligt.

Personligt synes jeg, at han lyder utrolig spændende. Han kan tilføre vores offensiv yderligere bredde samt en masse fysik. Jeg håber vi signer ham!
Han lyder som sådan en spiller vi, når Helle smutter i næste transfervindue, vil sukke efter at få tilknyttet.
Hvis de økonomiske krav kan honoreres så er det da med at slå til nu, så han kan nå at falde til inden han evt. skal kastes i kamp for førsteholdet en dag når Helle er væk.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af AllanPedersen » 18. sep 2012, 16:16

bold.dk skriver han gerne vil signe med AaB....

men er jo ikke til at vide om det er rigtigt... og er ikke til at vide om vi kan matche den kontrakt han forlanger
og om vi vil..

men helt generelt så bryder jeg mig om de her 18-19-20 årige spillere.. der viser talent
synes det er en god investering.. så skyd ham afsted igen som 22-23 årig.. efter forhåbentlig en eller 2 gode sæsonner på førsteholdet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af MrRepsak » 20. sep 2012, 12:29

Bliver ikke til noget...

http://www.bold.dk/nyt/AaB-dropper-proevespiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom så de RØ'E!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af AllanPedersen » 20. sep 2012, 13:28

well.. moving on...

kan vi kun sidde og gætte på om det var et økonomisk valg eller han ikke er god nok

kunne dog godt tænke mig at have set den kontrakt fra Stoke han afviste..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Funky » 20. sep 2012, 13:41

Ærgerligt. Han lød ellers spændende. Men så er der vel lidt flere penge til at betale de stakkels svage og forhutlede feriepenge-spillere. Og det er jo godt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2012, 14:57

AllanPedersen skrev:well.. moving on...

kan vi kun sidde og gætte på om det var et økonomisk valg eller han ikke er god nok

kunne dog godt tænke mig at have set den kontrakt fra Stoke han afviste..
Et valg kræver at man har to muligheder at vælge imellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af nj27 » 20. sep 2012, 16:24

den sædvanlige retorik fra AaB - ellers en god spiller , har gjort et godt intryk , men ingen kontrakt

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. sep 2012, 16:37

nj27 skrev:den sædvanlige retorik fra AaB - ellers en god spiller , har gjort et godt intryk , men ingen kontrakt
Der kommer vel næppe noget godt ud af at melde ud at folk er for ringe. Ingen grund til ikke at behandle prøvespillere med respekt.
Janteloven eksisterer IKKE!

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Abu-Bakarr Kargbo

Indlæg af nj27 » 20. sep 2012, 21:48

Køllen I Møllen skrev:
nj27 skrev:den sædvanlige retorik fra AaB - ellers en god spiller , har gjort et godt intryk , men ingen kontrakt
Der kommer vel næppe noget godt ud af at melde ud at folk er for ringe. Ingen grund til ikke at behandle prøvespillere med respekt.

nej det er rigtigt, men man behøver jo heeller ikke sige han er ringe hvis det er er det man mener, så kunne man jo sige at det ikke lige var det man søgte
her melder man ud at han er en god spiller , har mange gode kvaliteter , man siger sågar at der er plads i bugetet til at hente ham ind , alligevel siger man nej
som truppen er lige nu velspillende uden skader , uden karæntæner så er der måske ikke brug for en ny spiller , men nu hører man at helenius skranter lidt osv så ting ændrer sig hele tiden og jeg mener man må være lidt på forkant her , så hvorfor man ikke vælger at give ham en kontrakt indtil jul forstår jeg ikke , så kunne man se hvordan det udviklede sig og hvis det var positivt så skrive en længere kontrakt i næste vindue

Besvar