Viktor Ahlmann

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Viktor Ahlmann

Indlæg af Søgaard » 29. nov 2012, 13:30

Så rygtes endnu et talent væk, denne gang til Inter

http://www.sportenkort.dk/nyhed/152869/ ... l-storklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af thomasjn » 29. nov 2012, 13:51

Søgaard skrev:Så rygtes endnu et talent væk, denne gang til Inter

http://www.sportenkort.dk/nyhed/152869/ ... l-storklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?

/Søgaard
Enig home-grown reglerne er desværre noget lort for klubber i mindre ligaer, da storklubberne nu støvsuger for de store talenter og talenterne er nu en gang fødekæden til klubbernes første hold. Man bør absolut se om man ikke kan få knægten til at spille en sæson eller to på 1. holdet først.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Mr. Larsen » 29. nov 2012, 14:23

Søgaard skrev:Så rygtes endnu et talent væk, denne gang til Inter

http://www.sportenkort.dk/nyhed/152869/ ... l-storklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?

/Søgaard
Lyder spændende, forhåbentlig kunne et salg af Victor, sikre at vi kunne holde fast i nogen af vores etableret spiller på 1 holdet.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Buzz Killington » 29. nov 2012, 14:51

Søgaard skrev:Så rygtes endnu et talent væk, denne gang til Inter

http://www.sportenkort.dk/nyhed/152869/ ... l-storklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?

/Søgaard
Handler selvfølgelig om hvorvidt pengene er gode nok. Dog er det utroligt svært at vurdere u17 spillere i forhold til fremtidspotentiale. Se blot de tidligere vindere af u17 prisen i dansk fodbold.
http://www.dbu.dk/landshold/ungdomsland ... tpris.aspx
Der er jo ingen garanti for at unge Ahlmann ikke allerede har toppet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. nov 2012, 15:31

Søgaard skrev:Så rygtes endnu et talent væk, denne gang til Inter

http://www.sportenkort.dk/nyhed/152869/ ... l-storklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?

/Søgaard
Det er en stime skal vi IKKE ind i, efter min mening.

Det er helt fint at vi skal satse på talentudvikling, og dermed selvfølgelig skal sælge spillere, men vi skal altså have noget ud af dem før de ryger afsted. Da vi solgte Jacob Barett i sommer, var det på et tidspunkt hvor det var tvingende nødvendigt at sælge spillere, og han spillede på en position hvor vi er dækket fint af i forvejen med en ung spiller. At vi solgte Lucas kan jeg også til nød gå med til, fordi han trods alt er et MEGET stort talent, og han nåede at vise sig frem i ligaen.

Men nu håber jeg godt nok det stopper. Vi skal have fødekæden i orden, og de største talenter skal vi altså turde satse på kan udvikle sig til at blive vigtige spillere for os, og rent økonomisk - endnu mere værd.

Jeg vil helt klart foretrække at se spillere i fremtiden som Helenius, der kommer op og får et gennembrud, bliver en vigtig spiller for os, og derefter bliver solgt til udlandet. Der med siger jeg også at jeg i bund og grund hellere vil se et salg af Helenius (som iøvrigt er uundgåeligt indenfor de næste to vinduer), og at vi så ser unge spillere komme bagfra og kæmpe sig på holdet.

Vi kan altså ikke leve som talentfabrik på den lange bane, hvis vi ikke lader talenterne få spilletid, og hvis vi sælger de bedste talenter inden de gør en forskel i superligaen, er det logisk at det vil komme til at koste på banen, at give andre, og knap så store talenter spilletiden.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Kasper » 29. nov 2012, 15:36

»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Søgaard » 29. nov 2012, 15:39

MHJ skrev:
Søgaard skrev:Så rygtes endnu et talent væk, denne gang til Inter

http://www.sportenkort.dk/nyhed/152869/ ... l-storklub" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?

/Søgaard
Handler selvfølgelig om hvorvidt pengene er gode nok. Dog er det utroligt svært at vurdere u17 spillere i forhold til fremtidspotentiale. Se blot de tidligere vindere af u17 prisen i dansk fodbold.
http://www.dbu.dk/landshold/ungdomsland ... tpris.aspx
Der er jo ingen garanti for at unge Ahlmann ikke allerede har toppet.
Jeg er helt på samme linie som dig, mht. at det er svært at vurdere de unge u17-spillere. Dette er dog en utrolig lovende en af slagsen, og med tiderne i dansk fodbold er der også større chance for spilletid og mulighed for at give længere snor end tidligere, hvilket giver bedre mulighed for at udvikle de unge og lade dem slå til. Viktor er tidligere rost for at være meget seriøs og besidde nogle kompetencer som ikke ofte ses i dansk fodbold. Her en artikel fra bold tidligere, da vi skrev kontrakt med ham: http://www.bold.dk/nyt/Viktor-A-Superli ... for-to-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

Selvfølgelig findes der en pris, der er for god til at sige nej til. Men snakker vi 1-2 mio. og en mini sign-on, synes jeg ikke det kan svare sig. Se BIF der har sendt en masse unge udenlands de senste år og nu må sande at der er langt mellem snapsene når det kommer til nye udviklede superligaspillere. Jeg var også lidt lunken over salget af Jacob Laursen. Problemet er jo nok at de unge virkelig gerne vil ud, fordi de ikke har en chance for at vide, om de nogensinde får muligheden igen. Hvordan holder man på dem? Det er jo egentlig home-grown reglerne der er helt ude i hampen.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Funky » 30. nov 2012, 00:01

Og det er jo fint nok, men i bund og grund bliver Lucas eller Barrett jo ikke solgt til udlandet fordi Lynge ringer rundt og kører en salgstale af. Det eneste man kunne gøre var at binde dem på nogle længerevarende kontrakter, og 1) er der penge til det, og 2) vil spillerne overhovedet acceptere det?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Kasper » 30. nov 2012, 00:32

Det er vel i bund og grund også det han siger, altså at økonomien ikke har været til at fuldføre hele deres strategi med talentarbejdet (sidste step ind på førsteholdet i disse to tilfælde).
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af AaB - Ølstykke » 30. nov 2012, 08:10

Var Viktor Ahlmann én af de unge AaB spillere, som FCM røvede til deres PAP akademi i sin tid, og kan vi derfor komme til at dele eventuelle senere transfers med hede-klubben ?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Søgaard » 30. nov 2012, 08:24

AaB - Ølstykke skrev:Var Viktor Ahlmann én af de unge AaB spillere, som FCM røvede til deres PAP akademi i sin tid, og kan vi derfor komme til at dele eventuelle senere transfers med hede-klubben ?
Jeg er rimelig sikker på, at det kun var Jakob der var en tur omkring heden.. Viktor er for ung til at have været en tur omkring dem.

Spørgsmålet er så også videre, om der er nogle at dele transferindtængter med dernede, om et par mdr... :thumbsup:
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Ham der Emil » 30. nov 2012, 18:24

Søgaard skrev:
AaB - Ølstykke skrev:Var Viktor Ahlmann én af de unge AaB spillere, som FCM røvede til deres PAP akademi i sin tid, og kan vi derfor komme til at dele eventuelle senere transfers med hede-klubben ?
Jeg er rimelig sikker på, at det kun var Jakob der var en tur omkring heden.. Viktor er for ung til at have været en tur omkring dem.

Spørgsmålet er så også videre, om der er nogle at dele transferindtængter med dernede, om et par mdr... :thumbsup:
Det var Jacob der var omkring Herning ja.
Et Hjerte - En Klub

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Viktor Ahlmann

Indlæg af abbifar » 1. dec 2012, 06:01

Søgaard skrev:
Viktor er for ung til at have været en tur omkring dem.

:
ER der virkelig nogen, der er for ung til FCM??

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Mr. Larsen » 1. dec 2012, 11:07

abbifar skrev:
Søgaard skrev:
Viktor er for ung til at have været en tur omkring dem.

:
ER der virkelig nogen, der er for ung til FCM??

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ihvertfald ikke når det gælder Akademi spillerne´s kæreste emner ;)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af MrBangDK » 1. dec 2012, 11:20

Mr. Larsen skrev:
abbifar skrev:
Søgaard skrev:
Viktor er for ung til at have været en tur omkring dem.

:
ER der virkelig nogen, der er for ung til FCM??

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ihvertfald ikke når det gælder Akademi spillerne´s kæreste emner ;)
Nu siger du kærester.... ;)
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af AllanPedersen » 3. dec 2012, 01:56

Ja jeg er jo enig med PEA.

jeg ved ikke hvad deals vi får for de her talenter.. og jeg får det nok heller aldrig af vide.
Men lad os sige Jakob barett gav os ca 1-2 millioner og en 10-15% af eventuelt videresalg..
Synes ikke det lyder meget forkert, vi skulle have solgt for 5mill i sommers og det var i hvert fald helt klart at det indbragte Jakob Barett ikke.

Helenius er så en af de talenter vi beholdte og hvad skal vi anslå hans værdi til at være nu?.
jeg vil mene 15millioner hvis han fortsætter sin sæson sådan her. men lad os bare sige 10 millioner.

der skal stadig 7-8 jakob barett til at indbringe det samme vi kan få for Helenius.
For ikke at glemme den værdi Helenius har indbragt os ved at spille for holdet, lede os til sejre og få point.

er det så pengene værd?.. hvis bare 1 ud af 7 af vores største talenter kan slå igennem i superligaen
er det så ikke det økonomisk værd at beholde dem?.. lad os antage vi har råd til at beholde talenterne..

bør vi så ikke gøre det?..

Det er måske rigtigt de mister en smule værdi når de fylder 18..
men hvis nu de klarer sig godt så stiger de jo enormt i værdi igen.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Sauer » 3. dec 2012, 11:16

AllanPedersen skrev:Ja jeg er jo enig med PEA.

jeg ved ikke hvad deals vi får for de her talenter.. og jeg får det nok heller aldrig af vide.
Men lad os sige Jakob barett gav os ca 1-2 millioner og en 10-15% af eventuelt videresalg..
Synes ikke det lyder meget forkert, vi skulle have solgt for 5mill i sommers og det var i hvert fald helt klart at det indbragte Jakob Barett ikke.

Helenius er så en af de talenter vi beholdte og hvad skal vi anslå hans værdi til at være nu?.
jeg vil mene 15millioner hvis han fortsætter sin sæson sådan her. men lad os bare sige 10 millioner.

der skal stadig 7-8 jakob barett til at indbringe det samme vi kan få for Helenius.
For ikke at glemme den værdi Helenius har indbragt os ved at spille for holdet, lede os til sejre og få point.

er det så pengene værd?.. hvis bare 1 ud af 7 af vores største talenter kan slå igennem i superligaen
er det så ikke det økonomisk værd at beholde dem?.. lad os antage vi har råd til at beholde talenterne..

bør vi så ikke gøre det?..

Det er måske rigtigt de mister en smule værdi når de fylder 18..
men hvis nu de klarer sig godt så stiger de jo enormt i værdi igen.
Poul Erik anerkender jo så også at økonomien i AaB ikke er for god, og at vi har haft brug for at få penge ind med det samme. Og så kan man ikke rigtigt vente på at en ungdomsspiller måske/måske ikke slår igennem på førsteholdet. Men jeg tror da vi alle er mest interesseret i at vores talenter skal slå igennem på vores eget førstehold. Det er der vel egentlig ikke så meget nyt i.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Yankee » 3. dec 2012, 12:07

Barrett og Ahlmann er også to vidt forskellige situationer - af flere årsager:

1) Vi havde enormt hårdt brug for pengene i sommers. Det er ikke helt så grelt nu.
2) Barrett spiller venstre back, og der har vi allerede Jakob Ahlmann som fremtidens mand. Plus Jacob Blåbjerg, i øvrigt. Victor Ahlmann kan potentielt være 2.-3. valg i Superligaen allerede i løbet af næste sæson.
3) Barrett har gjort det strålende på Juves Primavera-hold, og det har åbnet italienske klubbers øjne for AaB. Derfor vil Ahlmann (der jo også spiller en mere kostbar position) naturligvis være dyrere.

Rammu
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:03
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Rammu » 5. dec 2012, 14:26

Lige i tilfældet Viktor Ahlmann, synes jeg det klart er værd at vente. Han har potentiale til at komme i førsteholdstruppen i løbet af foråret og kan formentligt tage springet til sommer. Når først han debuterer i Superligaen er han meget mere værd.

Vi taler jo trods alt om en spiller der har scoret 8 kasser i 20 U-landskampe. De offensive spillere er klart værd at holde på. Der er lidt mere skrabelod over at holde på dem end der er på en back. Der er en noget højere eksponentiel pris-stigning på en offensiv spiller med succes end der er på en back...
VH
Rasmus

Forza AaB :: http://www.forza-AaB.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Dissing » 15. dec 2012, 15:29

thomasjn skrev:
Søgaard skrev:Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?/Søgaard
Enig home-grown reglerne er desværre noget lort for klubber i mindre ligaer, da storklubberne nu støvsuger for de store talenter og talenterne er nu en gang fødekæden til klubbernes første hold. Man bør absolut se om man ikke kan få knægten til at spille en sæson eller to på 1. holdet først.
Når nu der er en række klubber i udlandet der henter en masse unge talenter i små klubber som AaB - så sker der det at en hel del af disse spillere i løbet af nogle år bliver fundet for dårlige. Selvom en 17-årig spiller har talent er det ikke sikkert han på sigt er god nok til Premiere League, Bundesligaen, Primiera Division osv.

- og så er finten at AaB på det tidspunkt kan sige tak for sidst, og hente 20-22 årige spillere, der er fundet for lette i udlandet, men er gode nok til at spille i Superligaen. Og de spillere er nok billige i transfer og løn. Hvornår de udenlandske klubber kasserer de unge spillere kan jeg ikke lige gennemskue - men det kunne være lidt i stil med da Michael Jakobsen ikke var god nok til PSV, og tog til AaB. Eller for 5 år siden hvor SønderjyskE hentede Ken Ilsø, der ikke slog igennem i Heerenveen.

Så for fremtiden skal AaB basere sig på egen avl + folk der ikke er gode nok i udlandet.
Viktor Ahlmann er ham den her tråd handler om, og han drømmer sikkert om at slå igennem i udlandet. Gætter på at AaB vil sige farvel til ham, hvis man har brug for penge - men tror så ikke at Viktor kan indbringe noget særligt (sorry to say).
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Besvar