Viktor Ahlmann

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Søgaard » 16. dec 2012, 10:40

Dissing skrev:
thomasjn skrev:
Søgaard skrev:Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?/Søgaard
Enig home-grown reglerne er desværre noget lort for klubber i mindre ligaer, da storklubberne nu støvsuger for de store talenter og talenterne er nu en gang fødekæden til klubbernes første hold. Man bør absolut se om man ikke kan få knægten til at spille en sæson eller to på 1. holdet først.
Når nu der er en række klubber i udlandet der henter en masse unge talenter i små klubber som AaB - så sker der det at en hel del af disse spillere i løbet af nogle år bliver fundet for dårlige. Selvom en 17-årig spiller har talent er det ikke sikkert han på sigt er god nok til Premiere League, Bundesligaen, Primiera Division osv.

- og så er finten at AaB på det tidspunkt kan sige tak for sidst, og hente 20-22 årige spillere, der er fundet for lette i udlandet, men er gode nok til at spille i Superligaen. Og de spillere er nok billige i transfer og løn. Hvornår de udenlandske klubber kasserer de unge spillere kan jeg ikke lige gennemskue - men det kunne være lidt i stil med da Michael Jakobsen ikke var god nok til PSV, og tog til AaB. Eller for 5 år siden hvor SønderjyskE hentede Ken Ilsø, der ikke slog igennem i Heerenveen.

Så for fremtiden skal AaB basere sig på egen avl + folk der ikke er gode nok i udlandet.
Viktor Ahlmann er ham den her tråd handler om, og han drømmer sikkert om at slå igennem i udlandet. Gætter på at AaB vil sige farvel til ham, hvis man har brug for penge - men tror så ikke at Viktor kan indbringe noget særligt (sorry to say).
Men hvem siger at de ender i AaB igen? Det er lidt samme problematik som mange lokale klubber der arbejder med AaB har. De sender deres bedste spillere til AaB allerede som 12-14 årige (kan ikke huske præcist hvornår AaB begynder at tage dem ind), og de kommer historisk aldrig tilbage, så klubben på længere sigt kan mønstre et fint serie-hold (lad os sige hvis de vrages som 13-15'årige). AaB er så blevet bedre til det de seneste år, men klubberne er ikke sikre på at få noget som helst ud af at have hjulpet AaB. Her "hjælper" vi Juve, men skulle de vrage Laursen aner vi ikke hvor han ender. Bør man ikke konstruere en transfer, hvor de låner Laursen/Ahlmann i nogle år for et beløb, med en option omkring køb, hvis spilleren udvikler sig positivt - ellers returnerer de til AaB og vi kan stadig forme dem til habile superligaspillere?

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Lucas Kuskenius » 17. dec 2012, 16:16

Jeg forventer at Viktor kan gøre sig gældende på banen allerede fra årsskiftet. Dog med i en reserverolle, men jeg er sikker på han får sporadiske indskiftninger i foråret.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af andreasaab89 » 22. dec 2012, 11:23

AllanPedersen skrev:Ja jeg er jo enig med PEA.

jeg ved ikke hvad deals vi får for de her talenter.. og jeg får det nok heller aldrig af vide.
Men lad os sige Jakob barett gav os ca 1-2 millioner og en 10-15% af eventuelt videresalg..
Synes ikke det lyder meget forkert, vi skulle have solgt for 5mill i sommers og det var i hvert fald helt klart at det indbragte Jakob Barett ikke.

Helenius er så en af de talenter vi beholdte og hvad skal vi anslå hans værdi til at være nu?.
jeg vil mene 15millioner hvis han fortsætter sin sæson sådan her. men lad os bare sige 10 millioner.

der skal stadig 7-8 jakob barett til at indbringe det samme vi kan få for Helenius.
For ikke at glemme den værdi Helenius har indbragt os ved at spille for holdet, lede os til sejre og få point.

er det så pengene værd?.. hvis bare 1 ud af 7 af vores største talenter kan slå igennem i superligaen
er det så ikke det økonomisk værd at beholde dem?.. lad os antage vi har råd til at beholde talenterne..

bør vi så ikke gøre det?..

Det er måske rigtigt de mister en smule værdi når de fylder 18..
men hvis nu de klarer sig godt så stiger de jo enormt i værdi igen.
Du glemmer en kæmpe stor ligning i dit regnestykke når du antager at hvis 1 ud af 7 slår igennem så er det værd at beholde dem alle.
Det er at selvom 1 af dem slår igennem på banen har du altså 6 spillere som så vil trække hele holdets niveau ned?? Derfor er det altafgørende at det kun er de talenter der kan være med til at hæve niveauet som vi satser på. Ved godt at ingen talenter (næsten) går ind og hæver nivauet på et hold fra dag 1 (se lucas første kampe ifht. hans sidste).
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af The Point Maker » 23. jan 2013, 14:34

Søgaard skrev:
Dissing skrev:
thomasjn skrev:
Søgaard skrev:Det er jo positivt med et salg som det vi lavede til Juventus med Jacob Laursen, men jeg mener nu alligevel at vi skal til at slå halv bak mht. transfers som denne. Vi så med transferen til Juve, at den er meget lille og formentlig får vi nok hverken 30 eller 40 % af en fremtidig transfer, måske mere 10%, hvis spillerne skulle udvikle sig positivt. Ved godt det måske kribler i spilleren for at komme afsted og få chancen, men bør vi ikke forsøge i langt højere grad, at holde på dem for at sikre fødekæden til 1. holdet?/Søgaard
Enig home-grown reglerne er desværre noget lort for klubber i mindre ligaer, da storklubberne nu støvsuger for de store talenter og talenterne er nu en gang fødekæden til klubbernes første hold. Man bør absolut se om man ikke kan få knægten til at spille en sæson eller to på 1. holdet først.
Når nu der er en række klubber i udlandet der henter en masse unge talenter i små klubber som AaB - så sker der det at en hel del af disse spillere i løbet af nogle år bliver fundet for dårlige. Selvom en 17-årig spiller har talent er det ikke sikkert han på sigt er god nok til Premiere League, Bundesligaen, Primiera Division osv.

- og så er finten at AaB på det tidspunkt kan sige tak for sidst, og hente 20-22 årige spillere, der er fundet for lette i udlandet, men er gode nok til at spille i Superligaen. Og de spillere er nok billige i transfer og løn. Hvornår de udenlandske klubber kasserer de unge spillere kan jeg ikke lige gennemskue - men det kunne være lidt i stil med da Michael Jakobsen ikke var god nok til PSV, og tog til AaB. Eller for 5 år siden hvor SønderjyskE hentede Ken Ilsø, der ikke slog igennem i Heerenveen.

Så for fremtiden skal AaB basere sig på egen avl + folk der ikke er gode nok i udlandet.
Viktor Ahlmann er ham den her tråd handler om, og han drømmer sikkert om at slå igennem i udlandet. Gætter på at AaB vil sige farvel til ham, hvis man har brug for penge - men tror så ikke at Viktor kan indbringe noget særligt (sorry to say).
Men hvem siger at de ender i AaB igen? Det er lidt samme problematik som mange lokale klubber der arbejder med AaB har. De sender deres bedste spillere til AaB allerede som 12-14 årige (kan ikke huske præcist hvornår AaB begynder at tage dem ind), og de kommer historisk aldrig tilbage, så klubben på længere sigt kan mønstre et fint serie-hold (lad os sige hvis de vrages som 13-15'årige). AaB er så blevet bedre til det de seneste år, men klubberne er ikke sikre på at få noget som helst ud af at have hjulpet AaB. Her "hjælper" vi Juve, men skulle de vrage Laursen aner vi ikke hvor han ender. Bør man ikke konstruere en transfer, hvor de låner Laursen/Ahlmann i nogle år for et beløb, med en option omkring køb, hvis spilleren udvikler sig positivt - ellers returnerer de til AaB og vi kan stadig forme dem til habile superligaspillere?

/Søgaard
Kan jeg lige lokke dig til at kildehenvise din viden om at AaB ikke gør noget for at sende spillere hjem til fødeklubberne igen?

Synes det er en meget subjektiv og udokumenteret holdning du fortæller som fakta.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af AllanPedersen » 1. jan 2014, 15:27

Ser et twitter billede Jakob Ahlmann har postet af Viktor der sidder med et 'bullerbanden' flag.
Hvor der står følgende:

"Håber drengene tager godt imod deres nyeste - @ViktorAhlmann #glædeligjul #velkommenibanden #nextgeneration"

Så tænker jeg
A: Er det en joke om Viktor Ahlmann er kommet med i børneklubben?
B: Bliver Viktor Ahlmann rykket op i superliga truppen her i januar?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. jan 2014, 16:28

Jeg kunne bestemt godt forestille mig, at V. Ahlmann rykkes op allerede nu. Jeg husker Figo udtale, at han har en meget talentfuld kantspiller på u19, som han ikke bruger fast qua hans dårlige fysik, men med det in mente, så kunne det sagtens passe, at han skulle snuppe Ahlmanns plads for resten af sæsonen. Det kan jo også være, at han stadig spiller for u19, selvom han rykkes op. Det er jo f.eks. tilfældet med Blåbjerg.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Viktor Ahlmann

Indlæg af AllanPedersen » 8. jan 2014, 01:37

Noget er der i hvert fald sket.

KEP drillede med at Thomsen havde odds 1.00003 på BIP testen
og Thomsen svarer 'du glemmer der er kommet nogle unge løbere op"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar