Søren Frederiksen til AaB!

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Forza » 29. jan 2013, 13:20

http://www.sporten.dk/superligaen/fck-angriber-til-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogle der har erfaringer med ham?

Håber bare navnet lever op til forgængeren med det samme navn i en AaB trøje.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Mr. Larsen » 29. jan 2013, 13:24

52 kampe fordelt mellem FCK og Sønderjyske, og har scoret 6 mål ifølge superstats.dk og 23 år.

Ikke vanvittig vilde stats, men FCK må da ha set noget i ham siden man hentede ham i Sønderjyske, så lad os nu se.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af A_Strandfelt » 29. jan 2013, 13:29

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat. Den havde man ikke set komme! Bliver det farvel til Kayke i dette vindue nu?

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Broendum » 29. jan 2013, 13:34

Spændende. Bestemt højere niveau i dette vindue end forventet.

God alder til vores trup (23 år) - stadig ung, sulten og med uudnyttet potentiale, men med mere erfaring fra flere hold end vores ynglinge.

Men ja, mon ikke det betyder afsked med en af alternativerne ... måske Niclas?

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af white splash » 29. jan 2013, 13:34

Spændende!

Er spændt på at se hvilken fatning han er i. Umiddelbart vurderet er han vel et niveau under Helenius og Kusk, men over Curth og Toft..

Alene navnet giver props!! :aabfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Glenn Francisco » 29. jan 2013, 13:34

Det syntes jeg faktisk lyder som en spændende signing - kan ikke huske det vilde omkring hans evner, udover han vidst var en profil for Sønderjyske inden han skiftede til FCK, og vores økonomi taget i betragtning så tror jeg det er rigtig set af Kent og Lynge :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Glenn Francisco » 29. jan 2013, 13:35

Og ja Søren Frederiksen er et dejligt navn i mine øre :D
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Hanga » 29. jan 2013, 13:38

Jeg håber ikke han er tiltænkt at skulle være en direkte afløser for Nicklas eller Kusk... Han havde en god periode i Sønderjyske hvorefter FCK højest overraskende købte ham. Siden har han hverken haft succes der eller i sine lejeophold. De gange jeg har set ham spille, har han ikke lignet en specielt spændende spiller.

Umiddelbart vil jeg hellere gemme pengene end gennemføre denne signing.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jspr
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28. aug 2006, 00:19
Geografisk sted: 9000

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af jspr » 29. jan 2013, 13:41

Interessant - og typisk - AaB/Lynge signing. Tidligere profil der aldrig slog til i den klub der hentede ham.

Han kan sikkert hentes for en slik, og bliver efter min bedste overbevisning hentet ind idet man ikke satser på (eller forlænger) med Kayke. Uroligende er det dog at han heller ikke slog til i Vejle, hvor han gerne skulle have gjort en forskel.

Alligevel en spændende signing synes jeg. Har ikke armene over hovedet, men er heller ikke skuffet. Bliver først urolig hvis det viser sig at han er hentet som erstatning for Helenius eller Kusk.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af thomasjn » 29. jan 2013, 13:45

Er faktisk en signing jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal mene om. Har checket ham ud på superstats.

I 2009/2010 spiller han 30 kampe for SE og lavede 4 mål og 4 assists. Husker ham som en rigtig spændende offensiv spiller for dem dengang. Mener hans position dengang var på venstre kanten, men han kan også spille angriber og virkede dengang som en meget lovende type og han kan vidst også lidt med bolden selv og var rimeligt hurtig. Omvendt lavede han sæsonen efter to mål i 20 kampe og ingen asissts for SE. Dog havde SE i denne sæson også flere muligheder i offensiven i Antipas og Henrik Hansen ligesom at han var udlejet i sæsonens første kampe til SønderjyskE efter FCK købte ham, men blev kaldt tilbage i efteråret for at blive udlejet igen til SE igen til nytår. Så en lidt ujævn karriere i hvert fald.

Husker ham noget svagt som en meget spændende offensiv spiller og tror godt hans karriere kan komme i gang igen. Dog er det bekymrende, at han ikke har spillet Superliga siden 2011, men han spillede foråret 2012 hos Vejle dog vidst uden stor succes, da han lige var kommet tilbage fra en skade. Mener i øvrigt at kunne huske at have set interview med Nicolai Wael, hvor han snakker om at Søren Frederiksen var tiltænkt en rolle i Vejle, hvor han skulle være med til at styre spillet.

Hvis pengene er fornuftige er jeg sådan set positiv overfor, at AaB skriver med ham. Tror absolut godt han kan passe ind i vores måde at spille på. Nogen der ved om han kan spille 10'er?

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Broendum » 29. jan 2013, 13:48

jspr skrev:Interessant - og typisk - AaB/Lynge signing. Tidligere profil der aldrig slog til i den klub der hentede ham.

Han kan sikkert hentes for en slik, og bliver efter min bedste overbevisning hentet ind idet man ikke satser på (eller forlænger) med Kayke. Uroligende er det dog at han heller ikke slog til i Vejle, hvor han gerne skulle have gjort en forskel.

Alligevel en spændende signing synes jeg. Har ikke armene over hovedet, men er heller ikke skuffet. Bliver først urolig hvis det viser sig at han er hentet som erstatning for Helenius eller Kusk.
Well, det minder vel lidt om Wurtz' historie - starter stærkt for en mindre klub, drænet i fck, forsøgt genstartet i Vejle ... derefter til AaB.

Hvis han får motivationen tilbage, kan det være en fordel, at han har haft en tid i Vejle til at komme tilbage på sporet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2013, 13:53

Hm jeg ved ik helt hvad jeg skal mene om Søren F. Han var et stort talent i Sønderjyske, men han har haft det meget svært efter skiftet til fck. I fck har han haft store skades problemer, kan godt frygte at Søren F. har "glasben".

I AaB er han vel mest kendt for næsten at være vores "bøddel". Det var Søren F. der scorede til 0-2 i den famøse sidste hjemmekamp i foråret 2011, hvor 1-2 nederlaget på hjemmebane til Sønderjyske (Søren F. har flere gange været udlejet da han ikke var god nok i fck) var millimeter fra at sende AaB i afgrunden.

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Milfix » 29. jan 2013, 13:57

Er jeg helt galt på den når jeg mener at kunne huske at AaB allerede var interesseret i ham da han skiftede til FuCK?

Så vidt jeg husker holdt han et enormt højt niveau lige inden FuCK hentede ham. Selvtilliden har nok fået et alvorligt knæk sidenhen. Mon ikke vi kan få ham på rette kurs igen.

Ligeledes har jeg svært ved at forestille mig at vi betaler ret meget for ham hverken til FuCK eller månedligt. Så godkendt signing især når man ser hvad vores konkurrenter har brugt transfervinduet på.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Hinrup85 » 29. jan 2013, 14:01

Det vil jeg sku ikke håber passer! Han var ikke en profil i sønderjyske, og det gav mest hovedrysten da FcK købte ham.... Han har ikke vist noget overhovedet da han blev lejet tilbage til Sønderjyske efter han ikke slog igennem i FcK.

Jeg kan kun se han kan have sin berettigelse som en billig kort-løsnings erstatning (helst leje) for Helenius hvis han bliver solgt.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Gentleman Finn » 29. jan 2013, 14:06

Han var da absolut en profil i Sønderjyske tiden, synes altid han var pågående og farlig og satte ofte et par mand når han mødte os, men det var ikke særligt nemt for ham at slå igennem i fck, med de skader han rendte ind i. Kan han finde tilbage til niveauet han havde i Sønderjyske, kan han blive en god mand for os. Men vi må også forvente der går noget tid, han skal han have rusten banket af og finde sin rolle og plads på holdet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Funky » 29. jan 2013, 14:10

Broendum skrev: Well, det minder vel lidt om Wurtz' historie - starter stærkt for en mindre klub, drænet i fck, forsøgt genstartet i Vejle ... derefter til AaB.

Hvis han får motivationen tilbage, kan det være en fordel, at han har haft en tid i Vejle til at komme tilbage på sporet.
Wurtz var imidlertid en magtfaktor på Vejle-holdet. Men det ligner da en billig erstatning for en sikkert stadig rimeligt godt lønnet Kayke, og han starter nok ikke med at være tættere på start-11'eren end Kayke er, så penge sparet og truppen ikke væsentligt svækket. Fint.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Sauer » 29. jan 2013, 14:15

Er efterhånden længe siden jeg har set Frederiksen i aktion. Fungerede han i sin tid, altså i sin første gode periode i Sønderjyske, ikke mere som angriber end som kantspiller? Kan se han bliver omtalt flere steder som værende kantspiller, så det kunne jo også være man har vurderet at han er manden til at tage over for Due til sommer, og ikke som en afløser for hverken Helenius eller Kusk. Skulle der være noget om snakken, så synes jeg i al fald det er positivt at man holder fast i en plan om at satse på at få unge spillere til at blomstre op, alt imens der er en mere rutineret central akse på holdet.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Gentleman Finn » 29. jan 2013, 14:17

Han var vel i en hængende rolle bag Fabricius i SE tiden, hvor han var meget pågående i presspillet og udfordringsstærk den anden vej på.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jan 2013, 15:58

Det var meget overraskende at FCK købte ham dengang. Så vidt jeg ved er han ikke angriber men wing tingeling, håber da han er en wing.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af sir-kargo » 29. jan 2013, 16:35

Wauw - en glædelig overraskelse for mig. Men det afhænger nok også af hvilke forventninger man har.

Jeg ser ham som et fysisk lidt stærkere sidestykke til Dalsgaard.

Bare med venstrekanten som udgangspunkt. Ligesom Dalle er han vel startet som hurtig angriber og nu på venstrefløjen. Hvis alt andet kikser kan han vel ligesom Dalle også rykke bagud på banen.

Holder vores unge ven sig skadesfri - synes jeg der er fine perspektiver i denne signing. Den får i hvert tilfælde min :thumbsup:

Men hvor efterlader det mon Duen. Er det hans plads der er truet? Er han på vej til FCN igen?
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Besvar