Farvel og tak til Kayke?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Stiffmeister » 27. jan 2013, 11:15

Jeg husker dengang Kayke skiftede til AaB på en lejeaftale hvor jeg syntes han klarede sig godt i starten og følte at hans hurtighed og skudteknik var lige den vi manglede.

Men efter vi hentede ham til AaB efter lejeaftalen syntes jeg mildesttalt ikke han har bevist superligaklasse.
Med 3 mål i 9 kampe i hans lejeophold her i AaB hvor en del af de kampe var indskiftninger, så syntes jeg det var ganske godt klaret men efter vi har hentet ham efter lejeaftalen har han scoret 5 mål i 26 kampe hvilket bare ikke er godt nok for en angriber som er kendt for sin skydteknik og hurtighed, udover det er han heller ikke selv tilfreds her i AaB i løbet af det sidste halvårs tid har han udtalt følgende:

"Alle mine venner og min familie er i Brasilien, så hvis jeg får et tilbud derfra, vil det være svært at sige nej, for jeg elsker mit land. Brasilien er også blevet et godt sted at spille"

"Hvis jeg får muligheden for at tage til Brasilien, vil jeg aldrig sige nej, for det ville være en godt for mig. Men på den anden side så har jeg snart været i Europa i tre år, og jeg er glad for at være her. Jeg mener, jeg har potentiale til at spille på et stort, europæisk hold, så det målet i fremtiden"

"Hvis der skulle ske noget, og en anden dansk eller udenlands klub skulle være interesseret i mig, vil jeg selvfølgelig se på det. Men lige nu tænker jeg ikke på det"

"Jeg kan ikke være tilfreds. Alle spillere vil jo gerne spille, og sådan har jeg det også. Jeg må bare respektere træneren, for han vælger, hvem der starter."

Jeg mener også at Kayke kan have gode kampe men han er simpelthen bare en humørspiller og det kan være risikabelt.

Jeg mener selv at Kayke ikke har en fremtid i AaB medmindre han begynder at kæmpe noget mere for at få chancen og komme på banen og vise hvad han duer til.

Rolf Toft(Ungdomsspiller) er også på vej op og jeg vil mene han på nuværende tidspunkt er på samme niveau som Kayke så jeg vil sige han skal tage at tage sig sammen eller snuppe den næste billet til en anden klub så vi samtidig kan forbedre vores økonomi.
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

nikolaikoch
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. jan 2011, 18:35

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af nikolaikoch » 27. jan 2013, 14:06

Efter min mening er Kayke på et langt højere niveau end Rolf Toft. Jeg vil give dig ret i at han er en humørspiller og han har til tider en lidt lad attitude, men det synes jeg ofte er en del af charmen ved brasilianske spillere. Han har imo vist lovende takter i glimt, men jeg synes folk er for hårde ved ham. Manden har vel nærmest ikke spillet to kampe i træk, hvilket gør det umuligt at opbygge nogen form for kontinuitet og "form". Efter min mening har han ikke fået nok chancer og jeg ser et kæmpe potentiale i ham. Jeg ved godt at han har været en del skadet, men i mine øjne er det tydeligt der ligger noget bag fra Kents side som vi ikke umiddelbart kender til, der gør at man vil signe en spiller og lade ham ruste på bænken på den måde. Det Kayke har brug for er spilletid og selvtillid, får han det tror jeg han kan lave nogle fantastiske ting.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Silvermoon » 27. jan 2013, 16:57

Nogen det ved om AaB stadig væk har et sammenarbejde med Atlético Mineiro ?? eller om det er total stoppet

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af dyhrmaN » 27. jan 2013, 17:03

nikolaikoch skrev:Efter min mening er Kayke på et langt højere niveau end Rolf Toft. Jeg vil give dig ret i at han er en humørspiller og han har til tider en lidt lad attitude, men det synes jeg ofte er en del af charmen ved brasilianske spillere. Han har imo vist lovende takter i glimt, men jeg synes folk er for hårde ved ham. Manden har vel nærmest ikke spillet to kampe i træk, hvilket gør det umuligt at opbygge nogen form for kontinuitet og "form". Efter min mening har han ikke fået nok chancer og jeg ser et kæmpe potentiale i ham. Jeg ved godt at han har været en del skadet, men i mine øjne er det tydeligt der ligger noget bag fra Kents side som vi ikke umiddelbart kender til, der gør at man vil signe en spiller og lade ham ruste på bænken på den måde. Det Kayke har brug for er spilletid og selvtillid, får han det tror jeg han kan lave nogle fantastiske ting.
Jeg tilhører også gruppen, der tror på, at Kayke med mere spilletid kan spille sig op. Jeg håber, at han får chancen fra start oftere og får længere snor - så skal han nok levere de gode takter, vi ser glimtvis, mere kontinuerligt...

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Stiffmeister » 28. jan 2013, 08:38

Så er der lige kommet mere nyt omkring Kayke.

Han har ikke haft kontraktsnak med AaB endnu men der er stadig tid tilbage at forhandle i.
I kan læse artiklen her: http://www.bold.dk/nyt/Kayke-Ingen-kontraktsnak-med-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2013, 09:25

dyhrmaN skrev:
nikolaikoch skrev:Efter min mening er Kayke på et langt højere niveau end Rolf Toft. Jeg vil give dig ret i at han er en humørspiller og han har til tider en lidt lad attitude, men det synes jeg ofte er en del af charmen ved brasilianske spillere. Han har imo vist lovende takter i glimt, men jeg synes folk er for hårde ved ham. Manden har vel nærmest ikke spillet to kampe i træk, hvilket gør det umuligt at opbygge nogen form for kontinuitet og "form". Efter min mening har han ikke fået nok chancer og jeg ser et kæmpe potentiale i ham. Jeg ved godt at han har været en del skadet, men i mine øjne er det tydeligt der ligger noget bag fra Kents side som vi ikke umiddelbart kender til, der gør at man vil signe en spiller og lade ham ruste på bænken på den måde. Det Kayke har brug for er spilletid og selvtillid, får han det tror jeg han kan lave nogle fantastiske ting.
Jeg tilhører også gruppen, der tror på, at Kayke med mere spilletid kan spille sig op. Jeg håber, at han får chancen fra start oftere og får længere snor - så skal han nok levere de gode takter, vi ser glimtvis, mere kontinuerligt...
Jeg er ret sikker på at hvis han viser de glimt til træning, så havde han også fået flere chancer/mere spilletid. Jeg tror bestemt at Kaykes tid i AaB er forbi, og med det også de eksotiske indslag, ihvertfald for en tid fremover.

Kayke er en spændende spiller at se på når tingene lykkes for ham, men han er også lidt en luksusspiller, som der ikke er plads (læs:råd) til i øjeblikket.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Yankee » 29. jan 2013, 09:59

Silvermoon skrev:Nogen det ved om AaB stadig væk har et sammenarbejde med Atlético Mineiro ?? eller om det er total stoppet
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... d-flamengo" onclick="window.open(this.href);return false;

Det stoppede for over 6 år siden. Hensigtserklæringen med Flamengo blev aldrig rigtig udnyttet, da man indså at vi kun fik tildelt 2. rangsspillere og slet ikke havde kapacitet til at modtage, udvikle og videresælge dem. Der var enkelte lyspunkter som Túlio og især Caca, men vi havde ingen plan for hvordan spillerne skulle integreres og tilpasses dansk fodbold og måtte i flere tilfælde lade spillerne gå fordi vi alligevel aldrig havde råd til at købe de relevante spillere fri.

I det hele taget har hele det brasilianske eventyr fra Wellington Dantas, over Chrystiano til Kayke været et kroneksempel på dårlig, kortsigtet og inkonsekvent ledelse, og personligt er jeg lettet over at vi idag bruger kræfterne helt andre steder.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af BoomZ0R » 29. jan 2013, 13:08

Jeg ville blive meget overrasket hvis vi forlængede med Kayke. Som der også bliver nævnt i et andet indlæg, så viser han i glimt rigtig god fodbold, men det er kun i glimt. Han ville have bedst af at komme til en klub hvor han kunne starte inde hver gang og bygge sit spil op, for ingen tvivl om at kontinuitet ville gavne ham helt vildt. Han kunne gå hen og blive rigtig dygtig, men i AaB kan han bare ikk få den tid på banen, som det kræver.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Dissing » 29. jan 2013, 15:19

Yankee skrev:
Silvermoon skrev:Nogen det ved om AaB stadig væk har et sammenarbejde med Atlético Mineiro ?? eller om det er total stoppet
....
I det hele taget har hele det brasilianske eventyr fra Wellington Dantas, over Chrystiano til Kayke været et kroneksempel på dårlig, kortsigtet og inkonsekvent ledelse, og personligt er jeg lettet over at vi idag bruger kræfterne helt andre steder.
Så vidt jeg husker var det Erik Hamren der inspirerede ledelsen til at satse på Brasilien.
Man havde nemlig i Hamrens tidligere klub Örgryte held med spillere fra Aletico Mineiro.
Fra Meneiro hentede svenskerne (og med stor succes):
Afonso Alves, der scorede 28 mål i 39 kampe for Örgryte (2002-2003) og blev solgt for et pænt beløb.
Ailton, som Örgryte i 2006 solgte til fck, hvor han dog ikke levede op til de penge fck havde givet for ham.
Paulinho Guará, der scorede 33 mål i 85 kampe for Örgryte (2002-2005).

Örgryte tjente gode penge på den ordning, og fik selv nogle gode angribere (og flere fans, og flere sponsorpenge).
Jeg synes det var helt fint at AaB forsøgte at kopiere den model. En opskrift der også er inspireret af den succes PSV Eindhoven havde med brasilianere som Romàrio og Ronaldo (som blev hentet som meget unge og solgt videre for MANGE millioner kroner).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2013, 15:23

Jep, Det var helt afgjort Hamréns projekt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Yankee » 29. jan 2013, 19:53

Dissing skrev:Örgryte tjente gode penge på den ordning, og fik selv nogle gode angribere (og flere fans, og flere sponsorpenge).
Jeg synes det var helt fint at AaB forsøgte at kopiere den model. En opskrift der også er inspireret af den succes PSV Eindhoven havde med brasilianere som Romàrio og Ronaldo (som blev hentet som meget unge og solgt videre for MANGE millioner kroner).
Det understreger sådan set også min pointe. Det er lige så meget AaB som spillerne, den har været gal med. Vi har ikke haft tålmodighed til at spille de unge brassere ind på holdet og når de så endelig begyndte at slå igennem havde vi ikke råd til at beholde dem. Derudover manglede vi helt sikkert evner til at integrere spillerne og få dem løftet til Superliga-niveau, som mange af dem helt sikkert kunne have nået hvis vi havde haft råd til at beholde dem.

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Stiffmeister » 30. jan 2013, 18:24

Kayke får ikke forlænget i denne omgang og det samme gælder Nicholas Gotfredsen.
http://www.bold.dk/nyt/Toft-forlaenger- ... til-sommer" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af mich1596 » 2. feb 2013, 22:29

Syntes stadig ikke han har fået en fair chance :thumbsdown:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Mr. Larsen » 2. feb 2013, 23:40

31 kampe (og 6 mål) på 2½ sæson, han har sgu fået rigelig med chancer, han er alt for ufarlig, så heller satse på nogen af vores talentfulde unge spiller istedet.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. feb 2013, 10:12

Kayke er jo en glimrende spiller, hvis han ikke var så ugidelig. Jeg ser langt hellere at vi satser på Rolf Toft, Spalvis, V. Ahlmann eller (ja, utroligt nok) Jeppe Curth.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af thomasjn » 22. feb 2013, 20:05

Sad lige og stenede på Twitter og faldt over et rygte om, at Rosenborg kigger på Kayke.

https://twitter.com/RBKPortalen" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes ikke der er nogen grund til at forlænge medham, men omvendt kan truppen blive for tynd så synes ikke vi skal lade ham gå nu medmindre vi får en god kompenstation og kan finde en transferfri spiller som er god nok.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Yankee » 23. feb 2013, 09:55

Sælg sælg sælg. Kayke er fortid i AaB og kommer ikke til at få mere end en håndfuld indhop i foråret. Vi har allerede fire førsteholdsangribere og to meget lovende talenter i Spalvis og Ahlmann.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Hanga » 23. feb 2013, 10:17

Hvis det er muligt at afsætte Kayke, skal der trykkes på knappen omgående! Han har ingen fremtid i AaB, og vi har lovende spillere i kulissen, der sagtens kan dække for ham.

Selvom han nok ikke tjener så meget, kan vi lige så godt spare den lønudgift de næste måneder.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af A_Strandfelt » 23. feb 2013, 10:41

Helt enig. Kayke har ikke vist noget, som jeg ikke tror, vi kan se, hvis vi giver nogle andre i truppen chancen. Kan vi spare lønkronerne nogle måneder i forvejen, så siger vi farvel og tak.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Farvel og tak til Kayke?

Indlæg af Funky » 20. jun 2013, 08:19

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-e ... enius-salg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kayke omtales i denne artikel. Har jeg sovet i timen? Hvornår er det blevet officielt at Kayke stopper i AaB?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar