Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Brent » 31. jan 2013, 22:19

Brøndby går med al sandsynlighed konkurs i en nær fremtid. Spillerne skal derved ud at finde sig nye arbejdsgivere.

Jeg mener der er en del emner der sagtens kunne finde vej til AaB, Antipas, Makinok og et par af de unge talenter så jeg gerne i AaB, hvem mener i vi skal gafle fra konkursboet?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af thomasjn » 31. jan 2013, 22:47

Hvis man tager deres start 11'er er der da et par emner. Deres start 11'er ser sådan her ud;

Tørnes
Kan ikke se Tørnes har noget at gøre i AaB. Larsen er bedre og har højere potentiale.

Holst, Albrechtsen, Dumic/Stenderup, Stryger
Holst kunne jeg godt tænke mig som en fremtidens mand. Kan både dække defensiv midt og højre back - begge pladser, hvor en ekstra gardering kunne være god. Alle deres stoppere er for ringe til AaB. Endelig er der Stryger som jeg godt kunne se på en midtbaneplads, evt. en afløser til Patricks rolle, hvis Patrick smutter.

Jan K, Thygesen,
Jan K er vel nærmest en af ligaens ringeste og dyreste midtbanespillere. Ville ikke have ham i AaB. Thygesen er jo god, men ville umiddelbat hellere se en type som kan noget andet.

Rommedahl, Gehrt, Antipas
Rommefar er for gammel, dyr og ringe. Antipas er vel deres bedste spiller og kan helt klart få økonomisk mere interessante bud end fra AaB eller Superligaen. Gehrt så jeg derimod gerne i AaB - synes vi mangler en decideret central offensiv midtbanespiller. Jeg tror godt, at Gehrt potentiale stadig kan forløses til noget stort og han er næppe dyr.

Maikenok
Bryder mig ikke om ham og synes han er overvurderet. Vi kunne godt bruge typen, men han er hypet og passer vel heller ikke så godt til vores spil. Kunne dog være et fint supplement til bænken.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. jan 2013, 23:42

Hvordan i alverden skulle vi kunne have råd til spillere fra den bedre ende af Brøndbys trup? Der kunne måske være ungdomsspillere som er værd at hapse, men ellers vil det da være komplet umuligt.

Nej, lad os nu lige holde os fra at kopiere deres seneste bedrifter...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Gentleman Finn » 1. feb 2013, 01:30

Dumic og Stryger er vel de eneste nogenlunde attraktive, fordi de har lidt talent. Men dem kommer der konkurrence på. Makienok har da også lidt talent. Thygesen har været vant til pænt gode lønninger i fcm og bif, og dem er han ikke værd. Resten virker ikke interessante.

Når det er sagt tror jeg ikke de går konkurs.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Hinrup85 » 1. feb 2013, 08:50

For det første skal vi passe på vores penge, og Lynge & Kent har vurderet hvad at vi kan klare os med den nuværende trup. Derfor mener jeg ikke vi skal hente noget nævneværdigt fra et evt. konkursbo.

Når det så er sagt, så er der kun 1 spiller jeg tror vil være realistisk for AaB at få fat i. Det er Jens Stryger, og ham kan vi bruge da han reelt er brøndbys svar på Patrick. En offensiv spiller der er omskolet til at spille begge backs, og derudover stadig spiller en habil fløj.

Men jeg mener ikke vi skal forsøge at hente ham, med mindre Patrick forlader os. Vi skal simpelthen passe på pengene.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Hovedet » 2. feb 2013, 00:27

Er jeg den eneste, der kan se en sammenhæng mellem den skæbne, der overgår Brøndby i forbindelse med feriepengesagen - og den skæbne, der venter AaB ved samme?

Tillad mig at indtroducere det græske begreb "hybris". Pointen er, at AaBs økonomi vil næppe tillader de store armbevægelser over for andre klubber. Og slet ikke så længe feriepengesagen lurer - som den altså stadig gør. Vi kender slet ikke udfaldet af den i forhold til AaB endnu. Men ved, at den er på nippet til at tage livet af Brøndby.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2013, 00:40

Hovedet skrev:Er jeg den eneste, der kan se en sammenhæng mellem den skæbne, der overgår Brøndby i forbindelse med feriepengesagen - og den skæbne, der venter AaB ved samme?

Tillad mig at indtroducere det græske begreb "hybris". Pointen er, at AaBs økonomi vil næppe tillader de store armbevægelser over for andre klubber. Og slet ikke så længe feriepengesagen lurer - som den altså stadig gør. Vi kender slet ikke udfaldet af den i forhold til AaB endnu. Men ved, at den er på nippet til at tage livet af Brøndby.
Der er meget mere end feriepengesagen der er på vej til at slå BIF ihjel. I AaB er der - endelig - styr og resten, så selvom det kan blive træls for AaB så tror jeg ikke på det bliver døden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2013, 01:52

Hovedet skrev:Er jeg den eneste, der kan se en sammenhæng mellem den skæbne, der overgår Brøndby i forbindelse med feriepengesagen - og den skæbne, der venter AaB ved samme?

Tillad mig at indtroducere det græske begreb "hybris". Pointen er, at AaBs økonomi vil næppe tillader de store armbevægelser over for andre klubber. Og slet ikke så længe feriepengesagen lurer - som den altså stadig gør. Vi kender slet ikke udfaldet af den i forhold til AaB endnu. Men ved, at den er på nippet til at tage livet af Brøndby.

Nej men AaB kender kravet. Håber ankomsten af Søren Fredriksen betyder at der er styr på sagerne, og ikke at det hele sejler som med BIF og deres køb af Quincy Antipas.

Quincy Antipas må føle sig så snydt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Olly » 2. feb 2013, 07:42

thomasjn skrev:Hvis man tager deres start 11'er er der da et par emner. Deres start 11'er ser sådan her ud;

Tørnes
Kan ikke se Tørnes har noget at gøre i AaB. Larsen er bedre og har højere potentiale.

Holst, Albrechtsen, Dumic/Stenderup, Stryger
Holst kunne jeg godt tænke mig som en fremtidens mand. Kan både dække defensiv midt og højre back - begge pladser, hvor en ekstra gardering kunne være god. Alle deres stoppere er for ringe til AaB. Endelig er der Stryger som jeg godt kunne se på en midtbaneplads, evt. en afløser til Patricks rolle, hvis Patrick smutter.

Jan K, Thygesen,
Jan K er vel nærmest en af ligaens ringeste og dyreste midtbanespillere. Ville ikke have ham i AaB. Thygesen er jo god, men ville umiddelbat hellere se en type som kan noget andet.

Rommedahl, Gehrt, Antipas
Rommefar er for gammel, dyr og ringe. Antipas er vel deres bedste spiller og kan helt klart få økonomisk mere interessante bud end fra AaB eller Superligaen. Gehrt så jeg derimod gerne i AaB - synes vi mangler en decideret central offensiv midtbanespiller. Jeg tror godt, at Gehrt potentiale stadig kan forløses til noget stort og han er næppe dyr.

Maikenok
Bryder mig ikke om ham og synes han er overvurderet. Vi kunne godt bruge typen, men han er hypet og passer vel heller ikke så godt til vores spil. Kunne dog være et fint supplement til bænken.
Jeg kan godt følge dig i at Frederik Holst er en fornuftig mand og hente. Men så skal det simpelthen indføres i en eventuel kontrakt at overskægget skal af.
Jens Stryger spillede rigtig godt en periode for nogle år siden, men er siden hen blevet en ganske ordinær spiller. Chancen er der for at han kan komme tilbage til hans gamle niveau, men jeg mener det vil være bedre at bruge de få penge vi har på noget andet.
Gehrt. Ham kender jeg for lidt til at kunne have en mening om.
Antipas. Tror han vil forlange for meget i løn.
Ellers kan jeg ikke se der skulle være noget som helst interessant derover.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2013, 12:56

De unge spillere i BIF er for interessante for udlandet. Det vil sige at spillere Holst osv kan vi glemme alt om. Det er istedet spillere som Stryger vi skal kigge på. En spiller der har et talent, men er gået en smule i stå igen. Holst tror jeg heller ikke vil til nordjylland. Hvis ikke han ryger til FCK, så ryger han til udlandet. Gehrt kunne være et bud, samme type som Curth, og måske noget vi kunne udvikle videre på. Men mon ikke der er nogle klubber i udlandet der kunne finde ham spændende.

Spillere som Makienok, Antipas osv kan vi godt glemme alt om, omend en Makienok - Helenius duo stadig giver mig våde drømme.

Summasumarum er at hvis vi skal have spillere så er det typer som Stryger vi skal kigge på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af jensemand57 » 2. feb 2013, 12:58

Skal vi ikke lige først lade dem gå konkurs?

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af mich1596 » 2. feb 2013, 13:57

;) Enig.....sælg ikke skindet før "bundby" er skudt"
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Martino » 2. feb 2013, 14:20

Og hvis det sker skal vi altså ikke have antipas.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2013, 14:27

AaB får desværre slet ingen spillere fra BIFs eventuelle konkursbo. Lige efter spillerforeningen er færdig med at hænge BIF er det vores tur til at få halsen belastet.

Tak for at prof. fodboldspillere blev sidestillet med en alm. lønmodtager, tak Allan Gaarde og tak spillerforening.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af mich1596 » 2. feb 2013, 17:29

:@ FUCK hvor er det surt at du har ret.....
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

AaB6000
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. maj 2008, 10:50

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af AaB6000 » 3. feb 2013, 08:48

Kunne godt håber på en Martin Bernburg, vi var eftersigende tæt på ham, da han skiftede til Brøndby. Han har været meget skadet, men kunne være en kæmpe gevinst, og eftersom han har været så meget skadet, kan han ikke være særlig dyr i løn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af thomasjn » 3. feb 2013, 09:37

AaB6000 skrev:Kunne godt håber på en Martin Bernburg, vi var eftersigende tæt på ham, da han skiftede til Brøndby. Han har været meget skadet, men kunne være en kæmpe gevinst, og eftersom han har været så meget skadet, kan han ikke være særlig dyr i løn.
NEJ TAK!!! Manden har vel nærmest ikke spillet fodbold i de 3½ år han har været i Brøndby. Man kan sagtens prøve en spiller, som blev skadet og undervejs på vej tilbage overhalet af andre og nu skal i gang. Men at signe en der ikke har været i stand til at spille fodbold i 3½ år er sgu da torskedumt - undskyld mit ligefremme sprog.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Pastorius » 3. feb 2013, 10:36

thomasjn skrev:
AaB6000 skrev:Kunne godt håber på en Martin Bernburg, vi var eftersigende tæt på ham, da han skiftede til Brøndby. Han har været meget skadet, men kunne være en kæmpe gevinst, og eftersom han har været så meget skadet, kan han ikke være særlig dyr i løn.
NEJ TAK!!! Manden har vel nærmest ikke spillet fodbold i de 3½ år han har været i Brøndby. Man kan sagtens prøve en spiller, som blev skadet og undervejs på vej tilbage overhalet af andre og nu skal i gang. Men at signe en der ikke har været i stand til at spille fodbold i 3½ år er sgu da torskedumt - undskyld mit ligefremme sprog.
Det kommer da helt an på vilkårene. Uanset så mener jeg nu heller ikke at Bernburg er manden vi skal have.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AaB6000
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. maj 2008, 10:50

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af AaB6000 » 3. feb 2013, 10:49

Helt iorden... Folk sagde detsamme da jeg foreslog Krohn-Dehli inden at netop Brøndby samlede ham op... Og ja det var da torskedumt...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Noget vi kan bruge fra Brøndbys konkursbo?

Indlæg af Gnu » 3. feb 2013, 22:42

Martin Bernburg er jo noget nær fodboldinvalid. Det er alment kendt, at han ikke kunne træne fuldt med og var på skånekost, allerede da han var i Nordsjælland. Manden har døjet med springerknæ i årevis, og seneste desperate for at få ham skadesfri var i januar, da Brøndby sendte ham på genoptræning i Italien. Det er da vist ikke værd at satse på det ringvrag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar