Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Debatjuntaen » 8. apr 2013, 12:54

Bedre sent end aldrig - hermed en transferønsketråd til det kommende sommervindue.


/Debatjuntaen

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 8. apr 2013, 21:00

Har fundet en liste over spillere AaB har råd til at købe, lønnen er så et andet spørgsmål.

http://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-udlob" onclick="window.open(this.href);return false;

Blandt de interessante spillere er: Jens Stryger Larsen, Charles Takyi, Michael Silberbauer (for gammel?)

Evt. et par gamle AaB drenge til bredden Daniel Christensen og Kasper Risgård

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. apr 2013, 21:09

Eksil skrev:Har fundet en liste over spillere AaB har råd til at købe, lønnen er så et andet spørgsmål.

http://www.superstats.dk/spillere/kontrakt-udlob" onclick="window.open(this.href);return false;

Blandt de interessante spillere er: Jens Stryger Larsen, Charles Takyi, Michael Silberbauer (for gammel?)

Evt. et par gamle AaB drenge til bredden Daniel Christensen og Kasper Risgård

Stryger er interessant. Takyi bliver nok i Horsens, dig er han selvfølgelig også interessant, men Silber... Tror ikke på at han kan tvinges ned i løn, men hvis han gør det og lader sit Aalborg-hjerte gløde, så fælder man da en tårer.

DC og Risgård.. Nej tak. Har altid godt kunne lide Risgård, men de har ikke niveau. Vi får en masse unge spillere op til bredden. Hvis vi skal spille europæisk, så er det selvfølgelig ikke nok. Jeg ser hellere, at man kigger mod udlandet. De lavere rækker i det store ligaer bumer med spændende spillere (især den tyske!!!!). Køb noget dumpet Bundesliga-talent!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 8. apr 2013, 21:10

Hvis Helenius skydes af sted, så MÅ og SKAL vi kigge mod Silkeborg efter afløseren! Pourie er også alt for god til første division!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 8. apr 2013, 21:18

le Cid skrev:Hvis Helenius skydes af sted, så MÅ og SKAL vi kigge mod Silkeborg efter afløseren! Pourie er også alt for god til første division!

Ja, men han er også for god og dyr til AaB (+ 1 mio euro.). Han skal tilbage til Tyskland og spille noget der passer til hans hår.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af alithebeast » 8. apr 2013, 21:18

le Cid skrev:Hvis Helenius skydes af sted, så MÅ og SKAL vi kigge mod Silkeborg efter afløseren! Pourie er også alt for god til første division!
Pourie kævler allerede nu om at han vil væk til sommer, men vi skal da i Europa for at have råd og være interessante nok. Charles Takyi forlænger nok med Horsens, men et realistisk bud kunne være at både Horsens og Silkeborg rykkede ned, så ville det da være to super signinger til offensiven. Hradecky er ville også være en super signing, hvis ikke vi havde en talentfuld målmand. De fleste vil sikkert ikke til AaB.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 8. apr 2013, 23:22

Takyi synes jeg kunne være interessant at forsøge at hente til Aalborg. Umiddelbart bør vi kunne matche Horsens økonomisk og han kan evt. erstatte Due og så køre med Kusk og Thomsen på kanterne. Derudover tror jeg vi skal have en ny angriber - enten Kusk eller Helenius smutter og jeg tror det bliver Helenius, da han er længst fremme i sin karriere. Umiddelbart springer ingen angribere i øjnene på listen og tror ikke Pourie vil til AaB om så vi kunne rejse kapitalen. Med de vævre, pasningstærke og bevægelige typer vi har nu kunne jeg godt tænke mig en spilstation i angrebet som man kunne bruge i det opbyggende spil. Lige nu er vi meget afhængige af at kunne lave dybdeløb og få plads og det vil derfor være fordelagtigt med en stationær type, som kan holde fast i bolden og ligge tryk på så vi ikke er afhængige at hele tiden at måtte aflevere fremad. Derudover må vedkommende gerne kunne lidt i luften, da det ligeledes ville være rart at indlæg fra fløjene kunne resultere i chancer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2013, 15:14

Meget afhænger selvfølgelig af eventuelle afgange af spillere.
Helenius har til sommer 1 år til kontraktudløb og han har selv flere gange ytret ønske om et skifte til sommer. Med kontraktudløb juni/juli 2014 er det sidste udkald, at sælge Helenius i sommerens transfervindue hvis vi skal opnå en fornuftig pris.

Kayke får ikke forlænget kontrakten, men umiddelbart er det ikke noget tab da han i lang tid har fået yderst begrænset spilletid.
Due forhandler så vidt jeg ved stadigvæk med Lynge, det ender sikkert med at de bliver enige om 1-2 års forlængelse af kontrakten.

Helenius er holdets største profil og når han sandsynligvis bliver solgt så skal der hentes én kvalificeret erstatning udefra. Angrebet er meget tyndt besat uden Helenius. Vi har IKKE en afløser i truppen.
Kayke får ikke forlænget kontrakten, Curth er "over the hill" og er bestemt ikke længere en bomber og R. Toft har store mangler i sit spil (jeg tvivler på at R. Toft slår til hos os, jeg vil mene at han niveaumæssigt hører bedre hjemme hos Hobro eller Hjørring). Så har vi SF tilbage som en habil angriber/midtbanespiller, men han er ikke en notorisk målscorer som Helenius er. SF spiller bedre i en mere tilbagetrukket rolle (som 10´er eller som kantspiller).

Formentlig rykkes flere ungdomsspillere op i 1. holdstruppen til sommer, men spillere som Viktor Ahlmann eller Lukas Spalvis er på ingen måde klar til at overtage efter Helenius. De allerfleste ungdomsspillere skal have en ganske lang tilvænningsperiode før de er klar til 1. holdsfodbold. Spillere som Helenius, Kusk, N. Thomsen mv. blev bestemt ikke profiler fra dag 1 efter, at de blev forfremmet til 1. holdstruppen. Derudover er der mange lovende unge spillere, som ikke klarer den svære overgang fra ungdomsfodbold til superligafodbold.

Meget afhænger selvfølgelig af hvor meget Helenius bliver solgt for, det kompliceres desværre af at investorgruppen lægger deres klamme hånd på en forholdsvis stor del af transfersummen :'(
Jeg håber virkelig at Krüger (assisteret af Lynge) får bemyndigelse til at hente en kvalificeret erstatning udefra. Det får vi brug for!

Den trængte økonomi sætter naturligvis begrænsninger, men til sommer findes der mange interessante transferfrie angribere på markedet. Jeg håber at der satses på at finde en målscorer, men det skal samtidig være en angriber som passer ind i spilkonceptet. Derfor skal der ikke hentes en tankcenterforward (Prica type), vi har brug for en teknisk stærk angriber, som dels kan score mange mål, men som også kan gøre spillere som Kusk, SF og N. Thomsen bedre.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af dyhrmaN » 12. apr 2013, 19:10

frederikshavneren skrev:Meget afhænger selvfølgelig af eventuelle afgange af spillere.
Helenius har til sommer 1 år til kontraktudløb og han har selv flere gange ytret ønske om et skifte til sommer. Med kontraktudløb juni/juli 2014 er det sidste udkald, at sælge Helenius i sommerens transfervindue hvis vi skal opnå en fornuftig pris.

Kayke får ikke forlænget kontrakten, men umiddelbart er det ikke noget tab da han i lang tid har fået yderst begrænset spilletid.
Due forhandler så vidt jeg ved stadigvæk med Lynge, det ender sikkert med at de bliver enige om 1-2 års forlængelse af kontrakten.

Helenius er holdets største profil og når han sandsynligvis bliver solgt så skal der hentes én kvalificeret erstatning udefra. Angrebet er meget tyndt besat uden Helenius. Vi har IKKE en afløser i truppen.
Kayke får ikke forlænget kontrakten, Curth er "over the hill" og er bestemt ikke længere en bomber og R. Toft har store mangler i sit spil (jeg tvivler på at R. Toft slår til hos os, jeg vil mene at han niveaumæssigt hører bedre hjemme hos Hobro eller Hjørring). Så har vi SF tilbage som en habil angriber/midtbanespiller, men han er ikke en notorisk målscorer som Helenius er. SF spiller bedre i en mere tilbagetrukket rolle (som 10´er eller som kantspiller).

Formentlig rykkes flere ungdomsspillere op i 1. holdstruppen til sommer, men spillere som Viktor Ahlmann eller Lukas Spalvis er på ingen måde klar til at overtage efter Helenius. De allerfleste ungdomsspillere skal have en ganske lang tilvænningsperiode før de er klar til 1. holdsfodbold. Spillere som Helenius, Kusk, N. Thomsen mv. blev bestemt ikke profiler fra dag 1 efter, at de blev forfremmet til 1. holdstruppen. Derudover er der mange lovende unge spillere, som ikke klarer den svære overgang fra ungdomsfodbold til superligafodbold.

Meget afhænger selvfølgelig af hvor meget Helenius bliver solgt for, det kompliceres desværre af at investorgruppen lægger deres klamme hånd på en forholdsvis stor del af transfersummen :'(
Jeg håber virkelig at Krüger (assisteret af Lynge) får bemyndigelse til at hente en kvalificeret erstatning udefra. Det får vi brug for!

Den trængte økonomi sætter naturligvis begrænsninger, men til sommer findes der mange interessante transferfrie angribere på markedet. Jeg håber at der satses på at finde en målscorer, men det skal samtidig være en angriber som passer ind i spilkonceptet. Derfor skal der ikke hentes en tankcenterforward (Prica type), vi har brug for en teknisk stærk angriber, som dels kan score mange mål, men som også kan gøre spillere som Kusk, SF og N. Thomsen bedre.
Pourié

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 12. apr 2013, 19:41

dyhrmaN skrev:
frederikshavneren skrev:Meget afhænger selvfølgelig af eventuelle afgange af spillere.
Helenius har til sommer 1 år til kontraktudløb og han har selv flere gange ytret ønske om et skifte til sommer. Med kontraktudløb juni/juli 2014 er det sidste udkald, at sælge Helenius i sommerens transfervindue hvis vi skal opnå en fornuftig pris.

Kayke får ikke forlænget kontrakten, men umiddelbart er det ikke noget tab da han i lang tid har fået yderst begrænset spilletid.
Due forhandler så vidt jeg ved stadigvæk med Lynge, det ender sikkert med at de bliver enige om 1-2 års forlængelse af kontrakten.

Helenius er holdets største profil og når han sandsynligvis bliver solgt så skal der hentes én kvalificeret erstatning udefra. Angrebet er meget tyndt besat uden Helenius. Vi har IKKE en afløser i truppen.
Kayke får ikke forlænget kontrakten, Curth er "over the hill" og er bestemt ikke længere en bomber og R. Toft har store mangler i sit spil (jeg tvivler på at R. Toft slår til hos os, jeg vil mene at han niveaumæssigt hører bedre hjemme hos Hobro eller Hjørring). Så har vi SF tilbage som en habil angriber/midtbanespiller, men han er ikke en notorisk målscorer som Helenius er. SF spiller bedre i en mere tilbagetrukket rolle (som 10´er eller som kantspiller).

Formentlig rykkes flere ungdomsspillere op i 1. holdstruppen til sommer, men spillere som Viktor Ahlmann eller Lukas Spalvis er på ingen måde klar til at overtage efter Helenius. De allerfleste ungdomsspillere skal have en ganske lang tilvænningsperiode før de er klar til 1. holdsfodbold. Spillere som Helenius, Kusk, N. Thomsen mv. blev bestemt ikke profiler fra dag 1 efter, at de blev forfremmet til 1. holdstruppen. Derudover er der mange lovende unge spillere, som ikke klarer den svære overgang fra ungdomsfodbold til superligafodbold.

Meget afhænger selvfølgelig af hvor meget Helenius bliver solgt for, det kompliceres desværre af at investorgruppen lægger deres klamme hånd på en forholdsvis stor del af transfersummen :'(
Jeg håber virkelig at Krüger (assisteret af Lynge) får bemyndigelse til at hente en kvalificeret erstatning udefra. Det får vi brug for!

Den trængte økonomi sætter naturligvis begrænsninger, men til sommer findes der mange interessante transferfrie angribere på markedet. Jeg håber at der satses på at finde en målscorer, men det skal samtidig være en angriber som passer ind i spilkonceptet. Derfor skal der ikke hentes en tankcenterforward (Prica type), vi har brug for en teknisk stærk angriber, som dels kan score mange mål, men som også kan gøre spillere som Kusk, SF og N. Thomsen bedre.
Pourié
Har over et år tilbage af kontrakten, men købet er oplagt ved en Silkeborg nedrykning. Hvis vi endda kommer i europa kan det måske matche hans ambitioner. Afhænger dog Helenius' pris samt feriepengesagen. Dog lyder det jo til han er den type der kan skabe uro i en trup, så lidt af en gamble der. Alligevel magter han at præstere på højt niveau for et bundhold, hvilket er et plus (med mindre de er et bundhold dels grundet hans negative indflydelse.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Provst i Brovst » 12. apr 2013, 20:24

Simon Makienok Christoffersen, BIF. Jeg antager han snart er transferfri.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Winterburn » 13. apr 2013, 00:48

Hvad med Linus Hallenius? Kunne sgu vaere sjovt med en ny angriber med naesten samme navn :cool:

http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Hallenius

Udover det sjove er han vidst en glimrende spiller der er gaaet lidt i staa og traenger til et spark bagi.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. apr 2013, 11:49

Det kunne være sjovt med Linus, men har han ikke været meget skadet??

Andre erstatninger kunne være:

Armando Sadiku
Fabian Klos
Marc Schnatterer (Måske mere en Kusk-type)
Simon Zoller
Patrick Madden (måske lidt urealistisk)
Mathias Pogba
Will Grigg
Gianmario Comi (sikkert også urealistisk med et salg af Helenius)
Wanderson (Fra Ajax Cape Town)
Joey Godee
Johnny Russell (Nok en urealistisk skotte, men jeg vil have en ordentlig Helenius afløser)
Leigh Griffiths (Nok en urealistisk skotte, jeg men vil have en ordentlig Helenius afløser)
Ifeanyi Onyilov (Har ikke præsteret I mere end en kort periode.)
Mohamed Elyounoussi (Ikke en decideret angriber)
Robin Simovic


Flere af disse er måske urealisatiske (selv med salget af Helenius), men håber da virkelig på en god erstatning. Der er så mange gode offensive spillere på vej fra ungdomsrækkerne, men de skal jo også have tid, og vi har brug for en erstatning.

Edit: Skulle bare lige rette et navn.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 13. apr 2013, 13:22

Jeg kender ikke én af de spillere, men umiddelbart er der intet, der tyder på at vi kan eller vil hente spillere fra "fremmede" ligaer. Vores erfaringer med disse har været meget dårlige når vi ikke snakker hylde A, og der er umiddelbart meget bedre idé i at se efter spillere som Thelander og Søren Frederiksen. Det er gode indkøb, der går direkte ind i truppen og hvor vi ved hvad vi får for pengene.

Hvis vi ser på potentielle erstatninger for Lasse, Kusk eller Nicklas så kunne det være unge folk som Jens Stryger Larsen, Mathias Gehrt, Martin Svensson, David Boysen eller Yussuf Poulsen. Af mere rutinerede kræfter kunne Michael Silberbauer, Sølvi Ottesen, Nicolai Høgh, Joshua John eller Danny Olsen alle være inden for mulighedernes grænser.

Hellere én af disse spillere end 2-3 mere usikre kort. Vi har brug for stabilitet, ro og plads til folk som Nicolaj Thomsen, Thelander og måske en af U/19-angriberne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 13. apr 2013, 14:24

Joshua John kunne være fantastisk. Men nok også urealistisk.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. apr 2013, 14:37

Yankee skrev:Jeg kender ikke én af de spillere, men umiddelbart er der intet, der tyder på at vi kan eller vil hente spillere fra "fremmede" ligaer. Vores erfaringer med disse har været meget dårlige når vi ikke snakker hylde A, og der er umiddelbart meget bedre idé i at se efter spillere som Thelander og Søren Frederiksen. Det er gode indkøb, der går direkte ind i truppen og hvor vi ved hvad vi får for pengene.

Hvis vi ser på potentielle erstatninger for Lasse, Kusk eller Nicklas så kunne det være unge folk som Jens Stryger Larsen, Mathias Gehrt, Martin Svensson, David Boysen eller Yussuf Poulsen. Af mere rutinerede kræfter kunne Michael Silberbauer, Sølvi Ottesen, Nicolai Høgh, Joshua John eller Danny Olsen alle være inden for mulighedernes grænser.

Hellere én af disse spillere end 2-3 mere usikre kort. Vi har brug for stabilitet, ro og plads til folk som Nicolaj Thomsen, Thelander og måske en af U/19-angriberne.
Flere af disse er også hylde A, men det er også dem, som jeg vil betegne som urealistiske. En af dem er også allerede blevet opkøbt af Crecle Brugge. Svensson er ikke optimal bare fordi han spillede en god kamp i går. Yussuf Poulsen har vi ikke midlerne til at hente, og han ryger vel til FCN, hvis Lyngby ikke rykker op. Nu har de jo allerede Uffe Bech og AC.
Du skal ikke ligge så meget i mine eksotiske opremsninger. Håber dog på en Fabian Klos eller en Marc Schnatterer. Tyskere er altid gode. Frygteligt sprog, frygteligt hår, men fantastiske spillere.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kristian » 13. apr 2013, 21:29

Hvis vi skal kigge på realistiske spillere, hvorfor så ikke hive risgård hjem til sommer og lade due gå. Så kan risgård suplere op til kanten, hvor jeg synes at han har gjort det ret godt i Silkeborg de seneste kampe. Wichmann ser jeg abolut intet i mere. Han udvikler sig ikke. Med risgård får vi en mere målfarlig spiller end due.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sønderhof » 13. apr 2013, 22:15

Kristian skrev:Hvis vi skal kigge på realistiske spillere, hvorfor så ikke hive risgård hjem til sommer og lade due gå. Så kan risgård suplere op til kanten, hvor jeg synes at han har gjort det ret godt i Silkeborg de seneste kampe. Wichmann ser jeg abolut intet i mere. Han udvikler sig ikke. Med risgård får vi en mere målfarlig spiller end due.
I Risgård får vi en spiller der stensikkert ikke udvikler sig mere. Det er der trods alt et lille håb for at Wichmann stadig kan. Hans karriere minder vel lidt og Risgårds unge tid i AaB, hvor man går fra at være på nippet til gennembrud til at være 7. valget på midtbanen. Typemæssigt er de heller ikke langt fra hinanden. Begge glimrende boldspillere med en udpræget mangel på fart i fødderne! Skipper vi Duen afsted til sommer, skal vi ikke hente Risgård. Vores eneste gennembrudsspillere er Helenius og Kusk, og har de en dårlig dag, eller kan modstanderene pakke dem væk, så er vi det nemmeste hold at spille mod i hele ligaen. Derfor skal vi have en type der har idéer + driblefærdigheder + speed. Thomsens præstationer de seneste kampe peger i retning af disse ting, men en mere af den type, til formnedgang/skader vil pynte meget. Tænk hvis vi sælger Kusk, skal vores midtbane så bestå af Wurtz og Augo med Thomsen/Wichmann/PK/Risgård på kanterne!

Synes ham Takyie fra Horsens gjorde vandvittigt ondt på os da vi mødte dem. Han er realistisk, det er Pourie altså langt, langt fra. Han skal til bundesliagen og 10 dobbelt løn! Læs artiklen med ham fra Tipsbaldet og I vil indse at han mentalt er i et luftlag hvor han ikke vil passe til AaB :danmarkfan:

Ellers tilsluttere jeg med den med danske spillere, det virker bare til at det går igen hos vores konkurrenter, så tyskere tror jeg er en god idé. Deres tilgang virker helller ikke til at være langt fra den danske.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 13. apr 2013, 22:40

Den centrale midtbane er på lidt længere sigt et spørgsmålstegn. Det fremgår på den liste fra Superstats over kontraktudløb, som blev postet herinde, at Augus kontrakt udløber til vinter. Umiddelbart tænker jeg, at en forlængelse af Augus kontrakt må ligge til højrebenet. Han er værdifuld som kulturbærer i AaB, men næppe en type, hvor større klubber står i kø for at hente og næppe ublu ifht. lønkrav så man skal gå langt for at få forlænget med Augu qua. hans store betydning. Augu vil dog til den tid næsten være 33 og han fortstætter nok ikke 5 år endnu så jeg synes man bør få fundet en spiller som kan være et kvalificeret supplement til Augu/Würtz og som kan udvikles til at tage over når Augu en gang stopper. Thomsen skal bruges på mere offensive pladser, Wichmann fylder for lidt på den centrale midt og er ej heller begejstret for Hallur. Vores hold lider pt. under, at vores centrale midtbane er to "seks'ere" og jeg kunne derfor godt tænke mig, at man hentede et supplement til den centrale midtbane som var en lovende 8'er som stille og roligt kan blive spillet ind på holdet. Hvis jeg skal tænke på en ung dansk spiller, som kunne være aktuel er mit bud Christian Nørgaard i HSV - måske han kunne være træt af at spille 2. holds bold. Alt hvad jeg har hørt peger i hvert fald i retning af, at han er en meget talentfuld 8'er.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 13. apr 2013, 22:40

Den centrale midtbane er på lidt længere sigt et spørgsmålstegn. Det fremgår på den liste fra Superstats over kontraktudløb, som blev postet herinde, at Augus kontrakt udløber til vinter. Umiddelbart tænker jeg, at en forlængelse af Augus kontrakt må ligge til højrebenet. Han er værdifuld som kulturbærer i AaB, men næppe en type, hvor større klubber står i kø for at hente og næppe ublu ifht. lønkrav så man skal gå langt for at få forlænget med Augu qua. hans store betydning. Augu vil dog til den tid næsten være 33 og han fortstætter nok ikke 5 år endnu så jeg synes man bør få fundet en spiller som kan være et kvalificeret supplement til Augu/Würtz og som kan udvikles til at tage over når Augu en gang stopper. Thomsen skal bruges på mere offensive pladser, Wichmann fylder for lidt på den centrale midt og er ej heller begejstret for Hallur. Vores hold lider pt. under, at vores centrale midtbane er to "seks'ere" og jeg kunne derfor godt tænke mig, at man hentede et supplement til den centrale midtbane som var en lovende 8'er som stille og roligt kan blive spillet ind på holdet. Hvis jeg skal tænke på en ung dansk spiller, som kunne være aktuel er mit bud Christian Nørgaard i HSV - måske han kunne være træt af at spille 2. holds bold. Alt hvad jeg har hørt peger i hvert fald i retning af, at han er en meget talentfuld 8'er.

Låst