Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Kasper Kusk

Indlæg af bøllemis » 5. jun 2013, 09:10

Dette er jo skrækkeligt!!

http://bold.dk/#/nyt/Nordjyske-Kusk-kan ... ire-mio-kr" onclick="window.open(this.href);return false;
JA DAAAAAAAAA!!!!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jun 2013, 10:00

bøllemis skrev:Dette er jo skrækkeligt!!

http://bold.dk/#/nyt/Nordjyske-Kusk-kan ... ire-mio-kr" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu skal man nødvendigvis ikke tro på alt hvad der står i medierne....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2013, 10:14

Mr. Larsen skrev:
bøllemis skrev:Dette er jo skrækkeligt!!

http://bold.dk/#/nyt/Nordjyske-Kusk-kan ... ire-mio-kr" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu skal man nødvendigvis ikke tro på alt hvad der står i medierne....
Hvis det er rigtigt så er det forfærdeligt. En frikøbsklausul på 4 mio. kr. Jeg er målløs! Ved godt at Kusk sad med alle trumferne i det langstrakte forhandlingsforløb, men for helvede da osse da Lynge. En så lille frikøbsklausul for et af dansk fodbolds største talenter (ihvertfald i efterårssæsonen) er jo til grin.

Kan godt frygte at de gnider sig i hænderne i FCK, FCN og OB. For disse klubber er
4 mio. kr. pebernødder. Disse klubber kan sagtens betale beløbet og dermed hente Kusk, men spørgsmålet er selvfølgelig om Kusk vil skifte til en anden dansk klub hvis det bliver aktuelt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Funky » 5. jun 2013, 11:03

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:
bøllemis skrev:Dette er jo skrækkeligt!!

http://bold.dk/#/nyt/Nordjyske-Kusk-kan ... ire-mio-kr" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu skal man nødvendigvis ikke tro på alt hvad der står i medierne....
Hvis det er rigtigt så er det forfærdeligt. En frikøbsklausul på 4 mio. kr. Jeg er målløs! Ved godt at Kusk sad med alle trumferne i det langstrakte forhandlingsforløb, men for helvede da osse da Lynge. En så lille frikøbsklausul for et af dansk fodbolds største talenter (ihvertfald i efterårssæsonen) er jo til grin.

Kan godt frygte at de gnider sig i hænderne i FCK, FCN og OB. For disse klubber er
4 mio. kr. pebernødder. Disse klubber kan sagtens betale beløbet og dermed hente Kusk, men spørgsmålet er selvfølgelig om Kusk vil skifte til en anden dansk klub hvis det bliver aktuelt.
Han vil da til udlandet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Vase » 5. jun 2013, 11:04

Kusk virker nu ikke ked af eventuelt at skulle spille ét år mere i AaB (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ier-league" onclick="window.open(this.href);return false;). Tror ikke han skifter til en dansk klub - Lynge har forhåbentlig fået indskrevet i klausulen (hvis den eksisterer), at den ikke gælder danske klubber.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jun 2013, 13:16

Kasper Kusk skrev:- Jeg har en rådgiver, der tager sig af alt det. Jeg ved egentlig ikke så meget om det. Jeg fokuserer egentlig bare på at spille i AaB, og jeg tror også, det vil være fornuftigt i forhold til min udvikling at få noget mere fast spilletid i AaB, og så se hvad det kan blive til om et år, eller hvor lang tid der nu går.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ier-league" onclick="window.open(this.href);return false;

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af white splash » 5. jun 2013, 13:57

Jeg har aldrig helt forstået hvordan medierne, Nordjyske i dette tilfælde, opfanger sådan nogle historier. Det er vel reelt set kun Lynge, Kusk, Kusk's agent, Lynge's sekretær og nogle enkelte folk ved DBU som kender kontraktens indhold, er det ikke?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Eksil » 5. jun 2013, 14:06

white splash skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvordan medierne, Nordjyske i dette tilfælde, opfanger sådan nogle historier. Det er vel reelt set kun Lynge, Kusk, Kusk's agent, Lynge's sekretær og nogle enkelte folk ved DBU som kender kontraktens indhold, er det ikke?
Det kan jo være agenten der har fortalt det for at skabe opmærksomhed omkring en god/billig spiller. Det kan være noget intern fra organisationen der er sluppet ud - " I skal nok ikke regne med Kusk næste år, kan kan gå til 4 mio. kr (½ mio euro?)". Det kan være en klub der har spurgt på ham og derefter har talt over sig?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 5. jun 2013, 14:13

white splash skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvordan medierne, Nordjyske i dette tilfælde, opfanger sådan nogle historier. Det er vel reelt set kun Lynge, Kusk, Kusk's agent, Lynge's sekretær og nogle enkelte folk ved DBU som kender kontraktens indhold, er det ikke?
TVIVLER på at agenterne sådan bare lige siger til medierne hvad der står i spillernes kontrakter... for så tror jeg ikke der er ret mange der ønsker dem som agenter...!!!

De kunne jo også komme til at fortælle så hvor meget de tjener... det tror jeg nu ikke en spiller vil have ud, især ikke hvis han er ved at handle kontrakt med en ny klub!!!

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Kasper Kusk

Indlæg af FCM » 5. jun 2013, 14:46

hje1980 skrev:
white splash skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvordan medierne, Nordjyske i dette tilfælde, opfanger sådan nogle historier. Det er vel reelt set kun Lynge, Kusk, Kusk's agent, Lynge's sekretær og nogle enkelte folk ved DBU som kender kontraktens indhold, er det ikke?
TVIVLER på at agenterne sådan bare lige siger til medierne hvad der står i spillernes kontrakter... for så tror jeg ikke der er ret mange der ønsker dem som agenter...!!!
Tror da roligt du kan regne med, at agenter lækker den slags oplysninger. Det er jo deres job..... De skal jo finde interesserede klubber til deres spillere, og der er det da en meget væsentlig oplysning, at spilleren har en lav frikøbsklausul. Det gør ham interessant for flere klubber, samtidig med at spilleren (og dermed agenten) kan score en større del af kagen selv.
Der er ingen tvivl om, at en lang række af de transferrygter/historier der kommer i pressen, stammer fra agenter, der forsøger at skabe opmærksomhed om deres spillere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2013, 16:43

FCM skrev:
hje1980 skrev:
white splash skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvordan medierne, Nordjyske i dette tilfælde, opfanger sådan nogle historier. Det er vel reelt set kun Lynge, Kusk, Kusk's agent, Lynge's sekretær og nogle enkelte folk ved DBU som kender kontraktens indhold, er det ikke?
TVIVLER på at agenterne sådan bare lige siger til medierne hvad der står i spillernes kontrakter... for så tror jeg ikke der er ret mange der ønsker dem som agenter...!!!
Tror da roligt du kan regne med, at agenter lækker den slags oplysninger. Det er jo deres job..... De skal jo finde interesserede klubber til deres spillere, og der er det da en meget væsentlig oplysning, at spilleren har en lav frikøbsklausul. Det gør ham interessant for flere klubber, samtidig med at spilleren (og dermed agenten) kan score en større del af kagen selv.
Der er ingen tvivl om, at en lang række af de transferrygter/historier der kommer i pressen, stammer fra agenter, der forsøger at skabe opmærksomhed om deres spillere.
Ganske enig. Sivebæk har stor interesse i, at den meget lave frikøbsklausul er lækket. Lynge derimod må være pissed. Total nedern at interesserede klubber kan købe Kusk til spotpris. Det var flot at Lynge formåede at forlænge Kusks kontrakt, men hvis frikøbsklausulen på 4 mio. kr. er rigtig så er det enormt bittert. Tydeligt at se at Sivebæk sad med alle trumferne under det langvarige forhandlingsforløb.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. jun 2013, 18:07

Forstår ikke helt panikken, de 4 mio er jo et minimum, ikke et max? Mon ikke Lynge/AaB og Kusk sammen kan finde ud af at få et godt beløb til klubben når der kommer et tilbud som Kusk er interesseret i? Jeg ser det mere som en garanti for Kusk for at han kan komme videre hvis der kommer en interessant klub på banen, end en egentlig pris for ham.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Hovedet » 5. jun 2013, 18:26

Den nuværende hutlen sig igennem og "år til år" - overlevelsesstrategi, som eufemistisk også kaldes "talentsatsning", er konsekvensen af de økonomiske forhold, der har hersket i klubben gennem lang tid. Derfor ser vi klausuler á la den, Kusk har indføjet i sin kontrakt. Alternativet havde jo formentlig været, at han var smuttet.

Strategien har været en nødvendighed de sidste par år, men er selvfølgelig ikke holdbar i bare lidt længere perspektiv. AaB må og skal skabe nogle flere indtægter, hvis klubben atter skal være den seriøse aktør i dansk fodbold, som størrelsen berettiger til. Det skal være en undtagelsestilstand i en krisetid, at en 5. plads er udtryk for "voldsom overpræstation", og at AaB sammenligner sig med SønderjyskE og Viborg og ikke med OB og FC Midtjylland.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2013, 21:47

Poker-One-Kenobi skrev:Forstår ikke helt panikken, de 4 mio er jo et minimum, ikke et max? Mon ikke Lynge/AaB og Kusk sammen kan finde ud af at få et godt beløb til klubben når der kommer et tilbud som Kusk er interesseret i? Jeg ser det mere som en garanti for Kusk for at han kan komme videre hvis der kommer en interessant klub på banen, end en egentlig pris for ham.
Hvis frikøbsbeløbet på 4 mio. kr. er korrekt så er det en væsentlig nyhed. At Kusk har en frikøbsklausul er ikke overraskende, men det er godt nok mega bittert hvis beløbet er så lavt.
Med mindre det ender i en budkrig, så vil interesserede klubber næppe byde mere end frikøbsbeløbet. Hvorfor i alverden skal en klub byde mere end hvad der er højst nødvendigt?

Sivebæk vil da skide på AaB. Sivebæks opgave er at varetage Kusks og egne interesser. Må desværre sige at Sivebæk har sat AaB i en ualmindelig dårlig situation, men at han selv og Kusk kan se frem til at score en noget større del af kassen ved en kommende transfer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Funky » 5. jun 2013, 22:24

frederikshavneren skrev: Hvis frikøbsbeløbet på 4 mio. kr. er korrekt så er det en væsentlig nyhed. At Kusk har en frikøbsklausul er ikke overraskende, men det er godt nok mega bittert hvis beløbet er så lavt.
Med mindre det ender i en budkrig, så vil interesserede klubber næppe byde mere end frikøbsbeløbet. Hvorfor i alverden skal en klub byde mere end hvad der er højst nødvendigt?

Sivebæk vil da skide på AaB. Sivebæks opgave er at varetage Kusks og egne interesser. Må desværre sige at Sivebæk har sat AaB i en ualmindelig dårlig situation, men at han selv og Kusk kan se frem til at score en noget større del af kassen ved en kommende transfer.
En eventuel budkrig vil kun komme Kusk til gode.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kasper Kusk

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jun 2013, 00:50

Hvis der er sandhed i historien om Kusk, så tror jeg, at der er tale om, at han denne sommer har en frikøbsklausul, hvis en udenlandsk klub byder på ham.

Ham var vel meget i tvivl om han skulle rejse eller vente. Så dette vil være naturligt at sige kom der dette vindue den rigtige klub forbi, så kan jeg slå til.

Men siden da har vi kvalificeret os til Europa, hvilket jeg tror han gerne tager med. Ligesom foråret nok beviser, at der også kommer mindre gode perioder for Kusk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jun 2013, 09:00

frederikshavneren skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Forstår ikke helt panikken, de 4 mio er jo et minimum, ikke et max? Mon ikke Lynge/AaB og Kusk sammen kan finde ud af at få et godt beløb til klubben når der kommer et tilbud som Kusk er interesseret i? Jeg ser det mere som en garanti for Kusk for at han kan komme videre hvis der kommer en interessant klub på banen, end en egentlig pris for ham.
Hvis frikøbsbeløbet på 4 mio. kr. er korrekt så er det en væsentlig nyhed. At Kusk har en frikøbsklausul er ikke overraskende, men det er godt nok mega bittert hvis beløbet er så lavt.
Med mindre det ender i en budkrig, så vil interesserede klubber næppe byde mere end frikøbsbeløbet. Hvorfor i alverden skal en klub byde mere end hvad der er højst nødvendigt?

Sivebæk vil da skide på AaB. Sivebæks opgave er at varetage Kusks og egne interesser. Må desværre sige at Sivebæk har sat AaB i en ualmindelig dårlig situation, men at han selv og Kusk kan se frem til at score en noget større del af kassen ved en kommende transfer.
Kommer den rigtige klub på banen, så ved både køber, sælger og Kusk jo godt nogenlunde hvad han er værd. Derfor kan de sagtens sætte en højere pris på ham end hvad frikøbsklausulen siger, om køber så stadig vil være åbenlyst interesseret eller de vil spille den hårdt er en anden sag, men sådan er det vel altid. Som sagt, en frikøbsklausul ville ikke give mening hvis den lød på det beløb som klubben under alle omstændigheder ville sælge spileren til. Jeg vil tro Kusk er 7-8 millioner værd, derfor virker det ikke chokerende med en klausul på 4, husk at Lucas gik til Ajax for 10.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2013, 09:27

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... ier-league" onclick="window.open(this.href);return false;
Kusk lyder meget fornuftig i dette interview angående rygterne om en transfer til Crystal Palace. Jeg tvivler stærkt på om Kusk har niveauet til Premier League. Det virker yderst fornuftigt at Kusk selv mener, at det formentlig er bedre at skifte til f.eks. Holland.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Dissing » 6. jun 2013, 14:03

FlæskeFrank skrev:Kusk var vel meget i tvivl om han skulle rejse eller vente. Så dette vil være naturligt at sige kom der dette vindue den rigtige klub forbi, så kan jeg slå til.

Men siden da har vi kvalificeret os til Europa, hvilket jeg tror han gerne tager med. Ligesom foråret nok beviser, at der også kommer mindre gode perioder for Kusk.
Vi mener vel alle at Kusk er en fænomenal spiller, men det gør vi primært på baggrund af efteråret 2012, hvor han havde 3 spidskompetencer: Masser af gode rush op af banen + Gode langskud med venstrefoden (og mål) + Gode afleveringer som var en vigtig del af AaB's angreb.
Når jeg tænker på foråret 2013 manglede Kusk de her 3 styrkeområder, og det kan skyldes:
a: Han er ung, og unge spillere svinger simpelthen i niveau (lidt som Simon Bræmer der havde et superår - og derefter intet).
b: Han er blevet læst af modstanderne, som kan se at AaB's offensiv ødelægges hvis man "ødelægger" Kasper Kusk.
c: Kusk var inde i en periode med selvtillid - den mistede han i vinterpausen.

For der er ikke meget forskel på omgivelserne i efteråret og foråret, bortset fra at Lucas/Curth er forsvundet, mens Thomsen og Frede-2 er nye på holdet. Kusk får stadig næsten fuld spilletid og Kent, Kuhn, Augu, Helenius og Lynge er stadig vigtige figurer i AaB.
Det jeg vil sige er at hvis vi glemmer efteråret og ser på 2013, så er 4 mill. kroner en god pris for Kusk. OG ER DET IKKE også bare typisk Morten Olsen, at han først giver Kusk en landskamp (ca. 20 minutter), når Kusk er i en spillemæssig krise...

Spørgsmålet er om Kusk får et tilbud fra en udenlandsk klub, som Kusk er sikker på han kan udvikle sig i. Og som giver en eller anden form for sikkerhed for spilletid - jeg tror Kasper Kusk har set mange, der er kommet til klubber i udlandet, hvor de bliver gemt væk på reservehold (lidt ligesom Lucas og Kayke).
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Pastorius » 6. jun 2013, 14:24

Dissing skrev: Vi mener vel alle at Kusk er en fænomenal spiller, men det gør vi primært på baggrund af efteråret 2012, hvor han havde 3 spidskompetencer: Masser af gode rush op af banen + Gode langskud med venstrefoden (og mål) + Gode afleveringer som var en vigtig del af AaB's angreb.
Når jeg tænker på foråret 2013 manglede Kusk de her 3 styrkeområder, og det kan skyldes:
a: Han er ung, og unge spillere svinger simpelthen i niveau (lidt som Simon Bræmer der havde et superår - og derefter intet).
b: Han er blevet læst af modstanderne, som kan se at AaB's offensiv ødelægges hvis man "ødelægger" Kasper Kusk.
c: Kusk var inde i en periode med selvtillid - den mistede han i vinterpausen.

For der er ikke meget forskel på omgivelserne i efteråret og foråret, bortset fra at Lucas/Curth er forsvundet, mens Thomsen og Frede-2 er nye på holdet. Kusk får stadig næsten fuld spilletid og Kent, Kuhn, Augu, Helenius og Lynge er stadig vigtige figurer i AaB.
Det jeg vil sige er at hvis vi glemmer efteråret og ser på 2013, så er 4 mill. kroner en god pris for Kusk. OG ER DET IKKE også bare typisk Morten Olsen, at han først giver Kusk en landskamp (ca. 20 minutter), når Kusk er i en spillemæssig krise...

Spørgsmålet er om Kusk får et tilbud fra en udenlandsk klub, som Kusk er sikker på han kan udvikle sig i. Og som giver en eller anden form for sikkerhed for spilletid - jeg tror Kasper Kusk har set mange, der er kommet til klubber i udlandet, hvor de bliver gemt væk på reservehold (lidt ligesom Lucas og Kayke).
Kusk har vist masser af gode takter i foråret, han har bare ikke scoret så mange mål. Jeg er enig i at han faldt ud i to-tre af de sidste fire kampe, men ellers har han spillet fremragende, uden større udsving end vores andre spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar