Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jun 2013, 19:17

Pastorius skrev:
Dissing skrev: Vi mener vel alle at Kusk er en fænomenal spiller, men det gør vi primært på baggrund af efteråret 2012, hvor han havde 3 spidskompetencer: Masser af gode rush op af banen + Gode langskud med venstrefoden (og mål) + Gode afleveringer som var en vigtig del af AaB's angreb.
Når jeg tænker på foråret 2013 manglede Kusk de her 3 styrkeområder, og det kan skyldes:
a: Han er ung, og unge spillere svinger simpelthen i niveau (lidt som Simon Bræmer der havde et superår - og derefter intet).
b: Han er blevet læst af modstanderne, som kan se at AaB's offensiv ødelægges hvis man "ødelægger" Kasper Kusk.
c: Kusk var inde i en periode med selvtillid - den mistede han i vinterpausen.

For der er ikke meget forskel på omgivelserne i efteråret og foråret, bortset fra at Lucas/Curth er forsvundet, mens Thomsen og Frede-2 er nye på holdet. Kusk får stadig næsten fuld spilletid og Kent, Kuhn, Augu, Helenius og Lynge er stadig vigtige figurer i AaB.
Det jeg vil sige er at hvis vi glemmer efteråret og ser på 2013, så er 4 mill. kroner en god pris for Kusk. OG ER DET IKKE også bare typisk Morten Olsen, at han først giver Kusk en landskamp (ca. 20 minutter), når Kusk er i en spillemæssig krise...

Spørgsmålet er om Kusk får et tilbud fra en udenlandsk klub, som Kusk er sikker på han kan udvikle sig i. Og som giver en eller anden form for sikkerhed for spilletid - jeg tror Kasper Kusk har set mange, der er kommet til klubber i udlandet, hvor de bliver gemt væk på reservehold (lidt ligesom Lucas og Kayke).
Kusk har vist masser af gode takter i foråret, han har bare ikke scoret så mange mål. Jeg er enig i at han faldt ud i to-tre af de sidste fire kampe, men ellers har han spillet fremragende, uden større udsving end vores andre spillere.
Helt enig, jeg synes endda Kusk har bygget på i foråret, selv om han da har haft sine udfald, og ikke været så målfarlig som i efteråret. Hans rush op af banen når han fører bolden frem i kontra'er har bl.a. været helt outstanding i foråret... på et niveau man ikke ser andre danske spillere præstere overhovedet. Der mangler helt klart lidt flere mål fra hans side, men på mange andre områder har han været helt i topklasse i mange af forårets kampe. Jeg håber absolut vi har ham en sæson mere, det synes jeg nu også alt tyder på.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2013, 09:15

Kasper Kusk til OB? Bare tanken giver mig kvalme.

Emil Larsen er tilsyneladende på vej til Brøndby efter, at pestegnen har udløst ELs frikøbsklausul. OB står dermed og mangler én kantspiller og her kan Kusk være et oplagt emne. Det er offentligt kendt at Kusk har én latterlig lav frikøbsklausul (rygterne taler om ca. 4 mio. kr.), hvilket er et beløb som de rige fynboer sagtens kan betale. Spørgsmålet er om Kusks frikøbsklausul også gælder ved et skifte til én dansk klub.

Efter at T. Bech igen "frier" til Kusk i pressen er der ingen tvivl om interessen fra den side. Personligt håber og tror jeg ikke, at Kusk lader sig friste. Money talks og Kusk kan formentlig få én noget højere hyre på Fyn, hvilket umiddelbart bør være det eneste tillokkende ved OB.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Forza » 12. aug 2013, 09:36

Jeg tror heldigvis ikke på at Kusk vil OB. Selv hvis fynboerne byder på ham og matcher hans frikøbsklausul, så er det ganske givet udlandet der trækker i ham, derfor håber og tror jeg han vurderer fast spilletid+en lav frikøbsklausul i AaB som den rette løsning for ham at blive videre med at beholde. OB's høje budget og salg til BIF af EL skræmmer dog!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kasper Kusk

Indlæg af alithebeast » 12. aug 2013, 10:16

Forza skrev:Jeg tror heldigvis ikke på at Kusk vil OB. Selv hvis fynboerne byder på ham og matcher hans frikøbsklausul, så er det ganske givet udlandet der trækker i ham, derfor håber og tror jeg han vurderer fast spilletid+en lav frikøbsklausul i AaB som den rette løsning for ham at blive videre med at beholde. OB's høje budget og salg til BIF af EL skræmmer dog!
Selvfølgelig er det vigtigere for ham. Han kan med et skifte til udlandet i næste sæson næsten stensikkert tjene løndifferencen mellem en kontrakt i AaB og OB hjem allerede i første sæson. Jeg tvivler på at OB laver den samme fejl to gange og tilbyder ham en lav frikøbsklausul.
Hader København!

Besvar