Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 18. jun 2013, 16:21

Gaarde6 skrev:
Uffe skrev:Fondsbørmeddelelsen:

AaB sælger Nicklas Helenius til Aston Villa og opjusterer forventningerne til årets resultat

Aalborg Boldspilklub A/S har i dag solgt den 22-årige angriber Nicklas Helenius til den engelske Premier League-klub Aston Villa.

Nicklas Helenius havde kontrakt med AaB indtil 30. juni 2014.

Med salget af Nicklas Helenius opjusterer AaB resultat-forventningerne i 2013 fra et nul-resultat til et positivt resultat.

Forudsætningerne for et positivt resultat er baseret på en midterplacering i Superligaen og et nul-resultat i associeret virksomhed.


Venlig hilsen

Aalborg Boldspilklub A/S
Lynge Jakobsen
Direktør
Hvad betyder det ?
Det ved jeg ikke men det korte af det lange er vi nu får lov at gå rundt i en tro om vi laver overskud indtil april næste år hvor det viser sig vi har -5mill eller sådan noget
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 16:23

AllanPedersen skrev:ekstrabladet og Nordjydske skriver 11millioner kroner

håber jeg ikke er rigtigt..
15mill ville være rigtig fint, men alt under 12, synes jeg bare er for lidt
for en 22 årig fyr der har været med i 44 mål i 2 sæsonner.
Det er vel efterhånden en etableret Internet-sandhed, at det er ca. 11 mill. up front, med bonus-klausuler på ca. 5 mill. mere. Dertil måske en videresalgsklausul.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 16:24

AllanPedersen skrev: Det ved jeg ikke men det korte af det lange er vi nu får lov at gå rundt i en tro om vi laver overskud indtil april næste år hvor det viser sig vi har -5mill eller sådan noget
Så er livet jo godt indtil da! :cool:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 18. jun 2013, 16:25

Funky skrev:
AllanPedersen skrev:ekstrabladet og Nordjydske skriver 11millioner kroner

håber jeg ikke er rigtigt..
15mill ville være rigtig fint, men alt under 12, synes jeg bare er for lidt
for en 22 årig fyr der har været med i 44 mål i 2 sæsonner.
Det er vel efterhånden en etableret Internet-sandhed, at det er ca. 11 mill. up front, med bonus-klausuler på ca. 5 mill. mere. Dertil måske en videresalgsklausul.
ja det hjælper jo desværre ikke noget jeg råber og skriger som jeg plejer.. men synes stadig 11 er for lidt.
Og man kan jo godt tillade sig at sige 'typisk AaB'

jeg ved selvfølgelig ikke hvordan forhandlingerne har gået. men en klub som aston villa..
hvis nu Lynge havde stampet i jorden og sagt 'vi vil have mindst 13' .. tvivler på de så havde sagt 'pak sammen'

de 2 millioner er jo ærlig talt et greb i lommen for dem, og ville betyde så meget for os.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 18. jun 2013, 16:30

Der er naturligvis ingen der aner hvordan handlen er skruet sammen. Aston Villa formoder jeg af gode grunde helst forhandle klausuler ind i kontrakten, i stedet for at spytte ud med det samme, hvis der skulle ekstra mio på bordet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Kristian » 18. jun 2013, 16:32

AaB har sikkert forlangt 15 mio og derfor er Aston Villa forhandlet klausuler for de 5 mio som der skydes på. Et gæt, men burde være et godt gæt:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 16:34

AllanPedersen skrev: jeg ved selvfølgelig ikke hvordan forhandlingerne har gået. men en klub som aston villa..
hvis nu Lynge havde stampet i jorden og sagt 'vi vil have mindst 13' .. tvivler på de så havde sagt 'pak sammen'

de 2 millioner er jo ærlig talt et greb i lommen for dem, og ville betyde så meget for os.
Nu er det jo bare gætteleg, så hér er mit gæt: Villa har sagt: "Okay, Don Lynge, din mojo er stor, din følgesvend er høj, vi tilbyder 13 mill up front og nix weiter, eller 11 mill. up front og option på 5 mere, ved Profetens Skæg".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Helenius

Indlæg af YesAaBcan » 18. jun 2013, 17:00

STORT tillykke Nicklas. Vi savner dig allerede, men ser frem til at følge dig i AV. :cheers:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Elscorpio » 18. jun 2013, 17:05

1 år tilbage af sin kontrakt, men 11 mill er stadig alt for billigt. :@

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 18. jun 2013, 17:07

Stort tillykke til Nicklas, det kommer nok til at lune godt på bankbogen. Håber alt det bedste for ham, selvom jeg har mine tvivl.

Til gengæld er der ingen tvivl om, at det er et kæmpe tab for os, en mavepuster ift. næste sæson og europæisk deltagelse. Der venter Gaarde et stort arbejde med at finde en afløser, med de få midler vi nok har til rådighed. Jeg er stadig skuffet over, at vi angiveligt ikke får mere end £1,2 mil i kassen nu, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg får bare kvalme når jeg tænker på, at AGF angiveligt fik 14 mil for den nulbon af en islænding, der ved et mirakel ramte alt rigtigt i et par måneder i træk. Nicklas er klasser bedre og med langt større potentiale.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 18. jun 2013, 17:14

Held og lykke til Helenius... Og selvom salget formentlig kunne være bedre, kan jeg alligevel ikke lade være med i mit stille sind at glæde mig over, at vi nu får overskud på årsregnskabet.

Aston Villa har lige fået en ny dansk medløberfan :-)

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af white splash » 18. jun 2013, 17:19

AllanPedersen skrev:
Funky skrev:
AllanPedersen skrev:ekstrabladet og Nordjydske skriver 11millioner kroner

håber jeg ikke er rigtigt..
15mill ville være rigtig fint, men alt under 12, synes jeg bare er for lidt
for en 22 årig fyr der har været med i 44 mål i 2 sæsonner.
Det er vel efterhånden en etableret Internet-sandhed, at det er ca. 11 mill. up front, med bonus-klausuler på ca. 5 mill. mere. Dertil måske en videresalgsklausul.
ja det hjælper jo desværre ikke noget jeg råber og skriger som jeg plejer.. men synes stadig 11 er for lidt.
Og man kan jo godt tillade sig at sige 'typisk AaB'

jeg ved selvfølgelig ikke hvordan forhandlingerne har gået. men en klub som aston villa..
hvis nu Lynge havde stampet i jorden og sagt 'vi vil have mindst 13' .. tvivler på de så havde sagt 'pak sammen'

de 2 millioner er jo ærlig talt et greb i lommen for dem, og ville betyde så meget for os.

Det er ikke meget jeg er enig med dig i, men vil give dig ret i at AaB generelt set er meget ringe til at få en ordentlig pris for deres spillere. Lynge vil nok sige, at man gerne vil vise omverdenen at man ikke står i vejen for spillernes ønsker, men derfor behøver man ikke sælge sine spillere til underpris.

EDIT: Men det officielle beløb er der vel ret beset ingen herinde der kender, eller?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 17:19

Peter Bonde, Gammelsmølftens apologetiske højre hånd og bredt anerkendt Bundesligahår-bærer, øser her ud af sit helt særlige indblik i fodboldverdenens mysterier.

http://www.bold.dk/nyt/Bonde-Superskift ... us-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af white splash » 18. jun 2013, 17:21

Funky skrev:Peter Bonde, Gammelsmølftens apologetiske højre hånd og bredt anerkendt Bundesligahår-bærer, øser her ud af sit helt særlige indblik i fodboldverdenens mysterier.

http://www.bold.dk/nyt/Bonde-Superskift ... us-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha ja det er sgu raketvidenskab det der.... :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Helenius

Indlæg af Søgaard » 18. jun 2013, 17:38

Funky skrev:Peter Bonde, Gammelsmølftens apologetiske højre hånd og bredt anerkendt Bundesligahår-bærer, øser her ud af sit helt særlige indblik i fodboldverdenens mysterier.

http://www.bold.dk/nyt/Bonde-Superskift ... us-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva', troede da lige præcis man kom på holdet, hvis man ikke spiller fast i en udenlandsk klub. Eksemplerne er mange. Bendtner, Simon P., Stephan P., William Kvist, Simon Kjær (han har så fået lidt tid igen på det seneste), Bjelland.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 18. jun 2013, 18:04

Funky skrev:Peter Bonde, Gammelsmølftens apologetiske højre hånd og bredt anerkendt Bundesligahår-bærer, øser her ud af sit helt særlige indblik i fodboldverdenens mysterier.

http://www.bold.dk/nyt/Bonde-Superskift ... us-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Mystisk... Landstræneren har da længe bevist, at man sagtens kan komme på landsholdet uden at spille på sit klubhold.Såfremt Helenius rent faktisk får masser af spilletid i sin første sæson, vil han sammen med Agger være undtagelsen, der bekræfter reglen om, at danskere ikke kan slå igennem i de store ligaer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 18:46

Klaus skrev:
Funky skrev:Peter Bonde, Gammelsmølftens apologetiske højre hånd og bredt anerkendt Bundesligahår-bærer, øser her ud af sit helt særlige indblik i fodboldverdenens mysterier.

http://www.bold.dk/nyt/Bonde-Superskift ... us-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Mystisk... Landstræneren har da længe bevist, at man sagtens kan komme på landsholdet uden at spille på sit klubhold.Såfremt Helenius rent faktisk får masser af spilletid i sin første sæson, vil han sammen med Agger være undtagelsen, der bekræfter reglen om, at danskere ikke kan slå igennem i de store ligaer.

Ja, men nu må i jo fatte, at den med spilletid naturligvis ikke gælder for de spillere som passer ind i

jesugenkomstjesugenkomstjesugenkomstSYSTEMET!!!!jesugenkomstjesugenkomstjesugenkomst
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Helenius

Indlæg af limey » 18. jun 2013, 18:53

Er det mon ikke muligt at opsnappe andre indikatorer på den samlede pris, udover EB og Nordjyskes bud? I Danmark og da i AaB i særdeleshed har den slags altid været tophemmeligt, men jeg synes da at huske, at de i England er meget mere åbenmundede med den slags.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Helenius

Indlæg af Holm-o1 » 18. jun 2013, 20:43

Billede
..

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jun 2013, 20:54

Lynge, så gjorde du det igen! :(

Dit farvel kommer mange år for sent.

EDIT: Hvis de 10 millioner er i transfer og 132 000 dkk om måneden er korrekte så er han købt som backup på andetholdet. Han kommer til BIF eller FCN om 18 måneder.

Det er jo til grin, både AaB og Helenius kunne jo få samme deal herhjemme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar