Domantas Simkus

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Domantas Simkus

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. jul 2013, 23:41

Domantas Simkus er ny spiller i AaB. Han spiller pt. for AaB u19.

Han er også fra Litauen og er fast mand på deres u19 landshold (ser det umiddelbart udtil, selvom han åbenbart er sorteret fra til slutrunden) i en alder af 17 år. Han er midtbanespiller, men jeg kender ikke meget til ham.

Nogen der kender noget til ham? Evt. nogen der så ham spille i Skaw Cup finalen?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.


Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. jul 2013, 23:51

Haha, ja, den er også at finde på Youtube. Lille fyr dengang.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

AalborgTrendies

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AalborgTrendies » 25. jul 2013, 23:54

Oldager skrev:
Haha, ja, den er også at finde på Youtube. Lille fyr dengang.
Sublim hovedstødsteknik på en svær bane! Han må starte inde i stedet for Curth - så kan vi sende ham til Litauen ;-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:15

Fedt at få opbygget et netværk i sådan et måske lidt 'anerledes' område..

hvis vi kan få de litaunske talenter til at anbefale vores klub til de andre, er det jo perfekt
Lukas Spalvis må jo være en succes historie for de andre unge i Lithaun.. tager til Aalborg med sin sportstaske og
får en kontrakt og er nu på førsteholdet..

Kunne være sejt hvis AaB kunne lave sig den status blandt unge i Lithaun, som Ajax laver blandt unge i Danmark
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Domantas Simkus

Indlæg af le Cid » 26. jul 2013, 10:17

AllanPedersen skrev:Fedt at få opbygget et netværk i sådan et måske lidt 'anerledes' område..

hvis vi kan få de litaunske talenter til at anbefale vores klub til de andre, er det jo perfekt
Lukas Spalvis må jo være en succes historie for de andre unge i Lithaun.. tager til Aalborg med sin sportstaske og
får en kontrakt og er nu på førsteholdet..

Kunne være sejt hvis AaB kunne lave sig den status blandt unge i Lithaun, som Ajax laver blandt unge i Danmark
Det er vist ikke hele historien om Spalvis. Han var da på et ungdomsakademi i een eller anden bundesligaklub, hvis jeg ikke husker helt galt...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:42

le Cid skrev:
AllanPedersen skrev:Fedt at få opbygget et netværk i sådan et måske lidt 'anerledes' område..

hvis vi kan få de litaunske talenter til at anbefale vores klub til de andre, er det jo perfekt
Lukas Spalvis må jo være en succes historie for de andre unge i Lithaun.. tager til Aalborg med sin sportstaske og
får en kontrakt og er nu på førsteholdet..

Kunne være sejt hvis AaB kunne lave sig den status blandt unge i Lithaun, som Ajax laver blandt unge i Danmark
Det er vist ikke hele historien om Spalvis. Han var da på et ungdomsakademi i een eller anden bundesligaklub, hvis jeg ikke husker helt galt...
jo han er vist godt nok fra fodboldskolen i Freiburg.. på en af hans online profiler står der han har delt statsborgerskab? tysk og Lithaun.. ved jeg ikke om er rigtigt
men ændrer ikke på pointen i at jeg uden at vide det selvfølgelig, vil tro Lukas Spalvis har været et 'link' til den nye spiller her.
under alle omstændigheder er det jo noget de andre spillere hører om i sådan et lille land, at flere af deres talenter kommer til AaB..
det i sig selv er vel positiv omtale
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AalborgTrendies

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 10:47

Også klogt nok at søge væk fra den litauiske liga, der er fyldt med match-fixing.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. jul 2013, 12:24

le Cid skrev: Det er vist ikke hele historien om Spalvis. Han var da på et ungdomsakademi i een eller anden bundesligaklub, hvis jeg ikke husker helt galt...

Spalvis spillere for et ungdomshold i Freiburg, ja. Han kom ikke på deres u19-hold og han søgte derefter tilbage til Litauen. Der trænede han indtil han kom til prøvetræning i AaB, og der gik det så fint, at han fik en kontrakt. Det har denne unge gut så også fået, og det er dejligt, at se AaB udvider sin horisont.

Mon det Ugandaprojekt stadig er i gang? Skulle der ikke en 18-årig spiller herop??

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-i-uganda" onclick="window.open(this.href);return false;
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Jacob » 26. jul 2013, 16:13

AalborgTrendies skrev:Også klogt nok at søge væk fra den litauiske liga, der er fyldt med match-fixing.
Det var dog en utrolig fordomsfuld statement. Hvad bygger du det på? Mig bekendt har der været flere sager og indrømmelser i Danmark end i Litauen de seneste år.
Life is good..... AaB is better!

AalborgTrendies

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 17:54

Jacob skrev:
AalborgTrendies skrev:Også klogt nok at søge væk fra den litauiske liga, der er fyldt med match-fixing.
Det var dog en utrolig fordomsfuld statement. Hvad bygger du det på? Mig bekendt har der været flere sager og indrømmelser i Danmark end i Litauen de seneste år.
Internationale betting-fora:
Bl.a.: http://forum.bettingadvice.com/showthre ... 2e&t=80756" onclick="window.open(this.href);return false;

Mener faktisk det er Siauliai der i denne sæson har fået frataget point for at fixe en kamp.
Din sidste linie er noget sludder.

Det er ikke sjældent, at brugere henvender sig og har rygter om halvleg/fuldtid på litauiske kampe fra A-Lyga. Desuden er der ekstremt mange mærkelige odds-bevægelser før og under kampene.

Fra da vi selv var "involveret":
http://www.baltictimes.com/news/articles/10732" onclick="window.open(this.href);return false;

Returkampen mod Kaunas i 08 var også meget mistænksom.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Jacob » 26. jul 2013, 19:03

AalborgTrendies skrev:
Jacob skrev:
AalborgTrendies skrev:Også klogt nok at søge væk fra den litauiske liga, der er fyldt med match-fixing.
Det var dog en utrolig fordomsfuld statement. Hvad bygger du det på? Mig bekendt har der været flere sager og indrømmelser i Danmark end i Litauen de seneste år.
Internationale betting-fora:
Bl.a.: http://forum.bettingadvice.com/showthre ... 2e&t=80756" onclick="window.open(this.href);return false;

Mener faktisk det er Siauliai der i denne sæson har fået frataget point for at fixe en kamp.
Din sidste linie er noget sludder.

Det er ikke sjældent, at brugere henvender sig og har rygter om halvleg/fuldtid på litauiske kampe fra A-Lyga. Desuden er der ekstremt mange mærkelige odds-bevægelser før og under kampene.

Fra da vi selv var "involveret":
http://www.baltictimes.com/news/articles/10732" onclick="window.open(this.href);return false;

Returkampen mod Kaunas i 08 var også meget mistænksom.
Dine faktuelle kilder er så useriøse, at jeg næsten ikke nænner at pille dem alle sammen fra hinanden, men lad mig bare påpege at din "kilde" i dit sidste link mildest talt ikke har en stor troværdighed generelt. Blot et eksempel herpå i din artikel her er, at den insistere på at vi spillede imod zalgiris Vilnius, hvilket absolut ikke var tilfældet. Derudover kunne dem af os der var på stadion i Kaunas fortælle dig at der intet var i den kamp der virkede mistænkelig.
Måske du skulle stole lidt mindre til rygterne på dine betting hjemmesider og prøve at forholde dig lidt mere til facts.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Jacob » 26. jul 2013, 19:38

AalborgTrendies skrev:
Jacob skrev:
AalborgTrendies skrev:Også klogt nok at søge væk fra den litauiske liga, der er fyldt med match-fixing.
Det var dog en utrolig fordomsfuld statement. Hvad bygger du det på? Mig bekendt har der været flere sager og indrømmelser i Danmark end i Litauen de seneste år.
Internationale betting-fora:
Bl.a.: http://forum.bettingadvice.com/showthre ... 2e&t=80756" onclick="window.open(this.href);return false;

Mener faktisk det er Siauliai der i denne sæson har fået frataget point for at fixe en kamp.
Din sidste linie er noget sludder.

Det er ikke sjældent, at brugere henvender sig og har rygter om halvleg/fuldtid på litauiske kampe fra A-Lyga. Desuden er der ekstremt mange mærkelige odds-bevægelser før og under kampene.

Fra da vi selv var "involveret":
http://www.baltictimes.com/news/articles/10732" onclick="window.open(this.href);return false;

Returkampen mod Kaunas i 08 var også meget mistænksom.
Ok, kan se at dit link er fra 2004 kampen, ikke Kaunas i 2008. Beklager misforståelsen på det i mit forrige indlæg. Det ændrer dog ikke på mine pointer:
1) 2008 kampene imod Kaunas havde intet mistænkeligt i dem
2) Siauliai har ikke fået fratrukket point som du påstår
3) I de år jeg boede der (2007-2012) og så en del kampe, var der (på trods af hvad dine hjemmesider siger) ikke mere snak om match fixing end hvad du hører rygter om i 1. & 2. Div her i DK.
4) Din kilde er stadigvæk kendt for at løbe med halve historier i Baltikum

Med andre ord, du laver en grov arrogant generalisering imod litauisk fodbold, når fakta er, at det næppe er værre end i DK.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Yankee » 26. jul 2013, 21:38

Kaunas-returkampen var da eklatant mistænkelig. De får to mand smidt ud for uprovokerede og unødvendige forseelser og kollapser totalt i slutningen af kampen hvor vi så vinder 0-2.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Eksil » 26. jul 2013, 21:46

Yankee skrev:Kaunas-returkampen var da eklatant mistænkelig. De får to mand smidt ud for uprovokerede og unødvendige forseelser og kollapser totalt i slutningen af kampen hvor vi så vinder 0-2.
Endnu mere suspekt - både Curth og Caca scorede - what are the odds?

AalborgTrendies

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AalborgTrendies » 27. jul 2013, 09:00

Jacob skrev: Dine faktuelle kilder er så useriøse, at jeg næsten ikke nænner at pille dem alle sammen fra hinanden, men lad mig bare påpege at din "kilde" i dit sidste link mildest talt ikke har en stor troværdighed generelt. Blot et eksempel herpå i din artikel her er, at den insistere på at vi spillede imod zalgiris Vilnius, hvilket absolut ikke var tilfældet. Derudover kunne dem af os der var på stadion i Kaunas fortælle dig at der intet var i den kamp der virkede mistænkelig.
Måske du skulle stole lidt mindre til rygterne på dine betting hjemmesider og prøve at forholde dig lidt mere til facts.
Useriøse? Bookmakere har utallige gange i denne sæson lukket spil på kampe i A Lyga, specielt omkring Siauliai. Du finder det f.eks. ikke mistænkeligt at de efter et 1-5 nederlag fyrer 4 af deres bedste spillere som der står i tråden? Se højdepunkterne: http://alyga.15min.lt/varzybos/Siauliai-Dainava/64" onclick="window.open(this.href);return false;
Modstanderne havde kun fået 9 point inden denne kamp. Mindst 3 af målene er jo foræringer, især de 2 første, samt det 4.

Der har været ekstremt mistænkelige bevægelser i oddsene på de kampe, høje indsatser på det asiatiske marked, og halvleg/fuldtid-tip er gået hjem præcis som der var rygter om inden kampene.
Det har jeg ikke set bookmakere gøre omkring kampe i 1. og 2. division herhjemme, bortset fra Wichmann-tilfældet (hvor kampene så heller ikke var fixet).

Du mener ikke returkampen i Kaunas var mistænkelig? Okay.
Du mener heller ikke det er mistænkeligt, at klubejeren sender 2 af holdets vigtigste spillere videre til hans anden klub kort før de skal møde os? Eller at de 2 fuldstændig uprovokerede røde kort var tilfældige? De ville jo heller intet i returkampen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Domantas Simkus

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jul 2013, 22:21

Udvisningerne var umotiveret, men at blande de nævnte salg ind i sagen er simpelthen useriøst. For det første vidste alle også bookmakerne om handlen, for det andet er Peter Møller og andre spillere solgt med kort varsel før returopgør.

Derudover glemmer du det faktum, at Kaunas fik efter anmodning aflyst deres kampe i ligaen inden kampen for at forberede sig inden opgøret mod AaB. At det kan virke tåbeligt i bakspejlet er en ting, men også et tegn på, at de faktisk satsede på chancen. Derudover - og det er nok det vigtigste - så var Kaunas altså ikke storfavoritter mod os. De havde på intet tidspunkt i kampene CL-gruppespil inden for rækkevidde.

Så Aalborg Trendies tag nu sølvpapirhatten af.
- FlæskeFrank

AalborgTrendies

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AalborgTrendies » 28. jul 2013, 00:20

FlæskeFrank skrev:Udvisningerne var umotiveret, men at blande de nævnte salg ind i sagen er simpelthen useriøst. For det første vidste alle også bookmakerne om handlen, for det andet er Peter Møller og andre spillere solgt med kort varsel før returopgør.

Derudover glemmer du det faktum, at Kaunas fik efter anmodning aflyst deres kampe i ligaen inden kampen for at forberede sig inden opgøret mod AaB. At det kan virke tåbeligt i bakspejlet er en ting, men også et tegn på, at de faktisk satsede på chancen. Derudover - og det er nok det vigtigste - så var Kaunas altså ikke storfavoritter mod os. De havde på intet tidspunkt i kampene CL-gruppespil inden for rækkevidde.

Så Aalborg Trendies tag nu sølvpapirhatten af.
Den vigtige målmand Kello blev overført på en låneaftale til Hearts, med det resultat at Kaunas stod stærkt svækkede op til kampene. Målmanden havde jo spillet kampene inden mod Rangers bl.a., og var faktisk ganske god. Har senere været på tale i både Aston Villa og Celtic og stod en rigtig god kamp på Ibrox.
Daværende træner Couceiro var kendt som en meget seriøs og dygtig træner med gode resultater i sine klubber - mon ikke det var på hans begæring at de fik aflyst kampene. Det var der vel intet odiøst ved.
Faktum er bare, at den chance de havde i returkampen smed de væk lynhurtigt med to fuldstændig umotiverede røde kort, og de lignede ikke et hold der gik på banen for at vinde. Der var himmelvid forskel på indstillingen mod os, og indstillingen mod Rangers runden før.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Domantas Simkus

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jul 2013, 09:57

Min pointe var netop også, at de røde kort var umotiveret. Men alle de andre omstændigheder kan ikke henføres til spillesyndikat mistanker.
- FlæskeFrank

AalborgTrendies

Re: Domantas Simkus

Indlæg af AalborgTrendies » 28. jul 2013, 13:07

FlæskeFrank skrev:Min pointe var netop også, at de røde kort var umotiveret. Men alle de andre omstændigheder kan ikke henføres til spillesyndikat mistanker.
Som i at der ingen logisk forklaring var på det røde kort. Medmindre nogen havde spillet på det, eller ville svække holdet. Især det røde kort på Enevoldsen var helt hen i vejret.

Nej, men det kan henføres til det faktum at der både i Hearts og Kaunas har foregået flere suspekte ting under Romanovs ejerskab. Og at Romanov på den tid bestak dommere og vandt titler gennem korruption.
Læsestof her: http://soccerlens.com/chaos-in-kaunas-t ... ire/27087/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så selvfølgelig forstærker det mistanken om at man var involveret i noget.

Men jaja, hvis man lukker øjnene og ikke tror på at det kan ske, så er det fint nok. Fakta er bare at flere af de baltiske hold er kendt for at være temmelig suspekte i deres europæiske kampe - bl.a. estiske Trans Narva.

Besvar