Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af AllanPedersen » 7. aug 2013, 09:57

Hvad siger?

Får vi en angriber eller er vi færdige i dette vindue.
Tidligere har Gaarde jo sagt vi ville få en ny spiller, men det var før AK47

Efter tilgangen af AK har Gaarde været lidt mere forsigtig i udmeldingerne
Og har således sagt at vi stadig kigger, men køber kun hvis det rigtige lige melder sig

Så hvad bliver scenariet

A: Vi går ud og køber en angriber fra en højere hylde end AK47
B: Vi lejer en angriber
C: Gaarde melder du vi stoler på det hold vi har og handler altså ingen
D: Vi får måske en tilgang af en spiller men det bliver i samme uprøvet kvalitet som AK47

Jeg håber på A, men tror på C
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Hanga » 7. aug 2013, 10:05

Krævede det en ny tråd?

Det er satme svært at sige. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Gaarde meget gerne vil have en dygtig kvalitetsangriber ind, men vi er nød til at vente og se, hvilke muligheder der byder sig. Folk er simpelthen nødt til at få ind i skallen, at vi i vores økonomiske og sportslige situation ikke er attraktive nok for de bedste spillere, til at de signer med AaB nu. De vil se hvad der byder sig... Og det behøver altså ikke at betyde, at spilleren ikke gider AaB, såfremt det bliver til noget.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af NIN » 7. aug 2013, 11:54

Det ender sådan her:

Her, mindre end 24 timer før transfervinduet smækker i, er det lykkedes Nordjyske at fange Allan Garde til en snak omkring angriber situationen i AaB

Allan Garde: Jamen situationen er den, at der sådan set ingen situation er. Vi føler, vi har en både stærk og homogen trup med et godt mix af rutine og ungdom. Allerede sidste år viste vi, at vi kunne være med i den sjove ende af tabellen og med lidt mere erfaring, havde vi snuppet bronzemedaljerne. I år skulle vi gerne være et skridt længere fremme. Ikke at dette er ensbetydende med en medalje. Det var en tæt liga sidste år og det billede ser ikke ud til at have ændret sig i år.

Nordjyske: Så I jagter altså ikke en afløser for Helenius før transfervinduet lukker?

Allan Garde: Vi har sonderet terrænet efter et supplement til angrebet, og vi har været i tæt dialog med et par emner. Men det skal være den rigtige spiller til den rigtige pris og samtidig en spiller som vil AaB og vi føler, passer ind i truppen. Det er en balance akt.

Nordjyske: Så der kan stadig komme en Helenius afløser i ellevte time?

Allan Garde. Først og fremmest er det pressen der har døbt vores angriber jagt: Jagten på Helenius afløser - og det er helt urealistisk. Vi kan ikke bare gå ud og finde en erstatning for Helenius uden at skal bruge de samme penge som vi fik ind for Nicklas. Desuden føler vi med tilgangen af Anders K Jacobsen, at vi faktisk er rigtig godt dækket ind offensivt. Søren Frederiksen er stadig ved at finde sig til rette. Vi har Rolf Toft, som jeg personligt tror står foran sit helt store gennembrud. Der ud over råder vi over en anden ung spændende angriber i Lukas Spalvis. Og sluttelig, så må vi altså ikke glemme, at topscoren fra 2007-08 stadig har AaB trøje på.

Nordjyske: Sidste sæson scorede Nicklas Helenius 16 mål og bidrog desuden med et hav af assister. Det frygter du ikke AaB kommer til at mangle i år?

Allan Garde: Alle hold vil mangle deres topscorer bliver han solgt, det er helt naturligt. Bare kig på FC København. Når det så er sagt, så tror jeg faktisk det kan gå hen og vendes til vores fordel. Sidste sæson var vi meget afhængige af Nicklas og at han præsterede kamp efter kamp. I år er vores plan, at målene skal fordeles mere bredt og det ved jeg Kent har stort fokus på. Det vil samtidig gøre os langt vanskeligere at dæmme op for. Desuden vil vi ikke være så sårbare overfor skader og formdyk.

Her ringer telefonen og Allan Garde viser med et smil og en håndbevægelse, at det er en samtale han bliver nødt til at tage. Er det en mulig angriber her på falderebet? Vi er meget klogere om mindre end 24 timer.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af AllanPedersen » 7. aug 2013, 13:02

jeg tror faktisk ikke du skyder langt forbi..

jeg tror også den nye angriber bliver pakket væk med undskyldningen at vi stoler på dem vi har i forvejen.
Så må AK47 (hvis det er rigtigt) jo så skulle gå for at være den lovet erstatning.

og hanga, ja du er glad for altid at fremhæve hvor lidt attraktiv en klub vi er.
Mon ikke der går et par spillere derude som gerne vil spille i AaB alligevel
vi er vel ikke mindre attraktive end de andre jyske klubber? og de kan da købe spillere.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Søgaard » 7. aug 2013, 13:40

AllanPedersen skrev: og hanga, ja du er glad for altid at fremhæve hvor lidt attraktiv en klub vi er.
Mon ikke der går et par spillere derude som gerne vil spille i AaB alligevel
vi er vel ikke mindre attraktive end de andre jyske klubber? og de kan da købe spillere.
Jamen vi kan da også købe spillere som AK. Hvilke spillere er det du mener de andre jyske klubber har købt? Mick Van Buren, 13 mål i den næstbedste hollandske liga? Det er vel den bedste transfer der er lavet dette vindue på angrebsfronten?
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af AllanPedersen » 7. aug 2013, 14:12

Så du siger at vi ikke kan tiltrække spillere med superliga niavue fra andre ligaer?
som den svenske, norske, belgiske, østrigske eks.
men kun hvad der svarer til 1.divisions spillere?

Det tror jeg ikke på er rigtigt, AaB er stadig set som en stor klub i danmark.
Der på trods af hvor kort eventyret varer, ofte er med i kvalifikationen til europæisk.

Ja vi har ikke mange penge, men så er det jo godt markedet heller ikke er til dyre spillere
Marvin Poure blev solgt til FCK for 9millioner, måske kan vi ikke lige bruge 9 ud af de 15 vi fik for helenius.. men
Vi burde kunne bruge 6-7 stykker, jeg siger burde fordi vores mål med transfervinduet var sat til at indbringe 5mill.
Og så vidt jeg husker så opjusterede vi forventningen yderlige da Helenius blev solgt.

Og nej selvfølgelig skal vi ikke bare kaste penge ud i hegnet, men AK kostede i frikøb ca 500.000kr
Jeg køber ikke at det skulle være den øverste hylde vi kan nå på.
at vi ikke engang skulle kunne gå efter en der har spillet i den bedste liga.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Søgaard » 7. aug 2013, 14:31

AllanPedersen skrev:Så du siger at vi ikke kan tiltrække spillere med superliga niavue fra andre ligaer?
som den svenske, norske, belgiske, østrigske eks.
men kun hvad der svarer til 1.divisions spillere?

Det tror jeg ikke på er rigtigt, AaB er stadig set som en stor klub i danmark.
Der på trods af hvor kort eventyret varer, ofte er med i kvalifikationen til europæisk.

Ja vi har ikke mange penge, men så er det jo godt markedet heller ikke er til dyre spillere
Marvin Poure blev solgt til FCK for 9millioner, måske kan vi ikke lige bruge 9 ud af de 15 vi fik for helenius.. men
Vi burde kunne bruge 6-7 stykker, jeg siger burde fordi vores mål med transfervinduet var sat til at indbringe 5mill.
Og så vidt jeg husker så opjusterede vi forventningen yderlige da Helenius blev solgt.

Og nej selvfølgelig skal vi ikke bare kaste penge ud i hegnet, men AK kostede i frikøb ca 500.000kr
Jeg køber ikke at det skulle være den øverste hylde vi kan nå på.
at vi ikke engang skulle kunne gå efter en der har spillet i den bedste liga.
Nej, det siger jeg ikke. Men du siger selv at andre jyske klubber henter i flæng, så ville jeg bare høre hvilke spillere du tænker på.

Vi kan nok godt være sikre på, at vi ikke har 7 at bruge. Ej heller 6 eller 5 i ren transfer, der skal også betales løn og sign-on. Pourie var jo ikke interesseret i at komme til AaB, havde vi haft chancen. Han tror jo han er den næste klon af Messi/Ronaldo og guds gave til jorden. Vi kan sikkert også nå en højere hylde end AK, men hvad ligger der på den? Vi skal jo gerne have noget der kan score nu og ikke en Mick Van Buren, der måske kan blive en fin angriber for EfB med tiden. Vi har ikke råd til at købe en spiller som Pourie der ikke helt passer ind og måske får tvivlsom succes i FCK. Han har i hvert fald ikke scoret endnu, det kan dog være de lige pludselig kommer. Vi skal finde en der kan score og som kan passe ind i Kent's planer - hvis målscorende angribere på superliganiveau i form bare var derude i markedet til 3-5 millioner, kan det undre at der ikke rigtig er nogle af dem i ligaen? OB har penge nok, FCM har haft penge nok, GF skulle også nok kunne finde penge frem. I stedet har de Bodul /Skoubo, Janssen (skadet)/ Duncan (brugt 1 år på at komme i form, men performer nu), Søren Larsen. For lige at nævne eksempler frit fra hukommelsen. Det er altså ikke billige herrer, måske i transfer men ikke i løn. Der er ingen garanti for succes, bare fordi man bruger penge.
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af AllanPedersen » 7. aug 2013, 15:12

Ja men jeg har nok heller ikke helt forstået pointen med AK47,
han virker som en SF type.. hårdt arbejdende fysisk bred der løber meget mellem midten og angrebet men ikke er ham der scorer målene.

virker for mig at se det var penge vi burde have tilført til en mere attraktiv boksspiller
medmindre selvfølgelig rolf toft bliver solgt til nogenlunde det samme
har da været en del rygter om han skal væk...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af jensemand57 » 8. aug 2013, 13:10

Jeg håber mest på A. Men tror mere på B, hvilket måske heller ikke er så galt igen. 1 års lejemål til en angriber med erfaring og kvalitet, kan være med til en stille og rolig udvikling af vores egne talenter. Et lejemål er også billigere samtidig, hvis eksempelvis, Spalvis slår igennem, sidder AaB ikke med en kontrakt på en dyr spiller i to til tre år, men klarer sig med deres egne talenter.
Allerhelst ønsker jeg pt. Bare nyt om en eller anden, som bliver sat i forbindelse med AaB.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 11:43

Vi har så lige fået (lejet) Rasmus Jønsson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 11:44

BOOOOOOOOOOMBE!!!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af BoT » 9. aug 2013, 13:08

Jeg er stadig i tvivl. Gaarde og AaB er jo som bekendt utroligt sløve og dovne i det.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Maglau » 9. aug 2013, 13:49

BoT skrev:Jeg er stadig i tvivl. Gaarde og AaB er jo som bekendt utroligt sløve og dovne i det.
Ja det slået fast flere gange af bl.a. Jensemand at der ikke sker en skid på Hornevej - intet, nada. De sidder bare og glor.
Jeg vil vædde med at ham Rasmus fra Tyskland/Sverige er dukket uanmeldt op derude med en ansøgning og afleveret den i receptionen. Gaarde har sikkert knap nok gidet åbne kurverten.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Elvis lever » 9. aug 2013, 15:48

Usædvanligt pålidelige kilder fastslår, at Gaarde slet ikke har været involveret i kontrakten, men at RJ i virkeligheden har forfalsket Gaardes underskrift. Pga. den totale stilstand på Hornevej har de ikke magtet at imødegå falskneriet og det er jo alligevel lettere at lade ham blive end at smide ham ud.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af jensemand57 » 9. aug 2013, 16:11

Maglau skrev:
BoT skrev:Jeg er stadig i tvivl. Gaarde og AaB er jo som bekendt utroligt sløve og dovne i det.
Ja det slået fast flere gange af bl.a. Jensemand at der ikke sker en skid på Hornevej - intet, nada. De sidder bare og glor.
Jeg vil vædde med at ham Rasmus fra Tyskland/Sverige er dukket uanmeldt op derude med en ansøgning og afleveret den i receptionen. Gaarde har sikkert knap nok gidet åbne kurverten.
Jensemand har nu ikke sagt, at der ikke sker noget på Hornevej, men blot ønsket, det der nu er sket, nemlig at vi fik noget ind inden kvart i lukketid. Jeg har faktisk altid troet, at der blev arbejdet på sagen, hvilket jeg også andre steder har nævnt. Du må da også indrømme, at der indtil i dag, var utroligt tavst i medierne angående en erstatning for Helenius. :thumbsup:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 16:14

Elvis lever skrev:Usædvanligt pålidelige kilder fastslår, at Gaarde slet ikke har været involveret i kontrakten, men at RJ i virkeligheden har forfalsket Gaardes underskrift. Pga. den totale stilstand på Hornevej har de ikke magtet at imødegå falskneriet og det er jo alligevel lettere at lade ham blive end at smide ham ud.
:D :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af limey » 9. aug 2013, 16:25

Utroligt så meget Finn Nørbygaard der er gået i debatsiden her på det seneste - skål.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 16:54

limey skrev:Utroligt så meget Finn Nørbygaard der er gået i debatsiden her på det seneste - skål.
Finn NØRRBYgaaard har ALDRIG haft det samme komiske talent som udvises her på debatsiden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Jeres gæt, får vi en angriber erstatning?

Indlæg af Maglau » 10. aug 2013, 15:15

jensemand57 skrev:
Maglau skrev:
BoT skrev:Jeg er stadig i tvivl. Gaarde og AaB er jo som bekendt utroligt sløve og dovne i det.
Ja det slået fast flere gange af bl.a. Jensemand at der ikke sker en skid på Hornevej - intet, nada. De sidder bare og glor.
Jeg vil vædde med at ham Rasmus fra Tyskland/Sverige er dukket uanmeldt op derude med en ansøgning og afleveret den i receptionen. Gaarde har sikkert knap nok gidet åbne kurverten.
Jensemand har nu ikke sagt, at der ikke sker noget på Hornevej, men blot ønsket, det der nu er sket, nemlig at vi fik noget ind inden kvart i lukketid. Jeg har faktisk altid troet, at der blev arbejdet på sagen, hvilket jeg også andre steder har nævnt. Du må da også indrømme, at der indtil i dag, var utroligt tavst i medierne angående en erstatning for Helenius. :thumbsup:
Det er jo lige netop det der er kernen i det her. Det at beskylde andre mennesker for at være udygtige, dovne eller løgnere det er fandme stærke beskyldninger, og helt uansvarligt når man ikke har en kæft indsigt i deres forhold...overhovedet. Det er den sag jo et meget godt eksempel på.
Hvad nu hvis han arbejdede 24/7 resten af måneden med begrænsede midler på at finde spillere men det mislykkedes fordi der ikke var råd til den rette kvalitet, så skulle han stadig lægge øre ti beskyldninger at være doven. Det er ikke fair behandling i mine øjne.
I princippet bør man holde sig fra kommentere på noget man ikke har indsigt i.
Ps jeg siger ikke at DU har kaldt ham doven og udygtig, det var ment som eksempler.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar