Jeppe Curth

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Curth vil væk!

Indlæg af BBS » 6. sep 2013, 00:29

Funky skrev: Kan du uddybe? Jeg husker noget om et par spillere, som ikke mødte op til aftalt tid til noget frokost på sveriges-båden da Pehrsson var træner, men jeg mener da ikke, at JC var en af dem...
Svjh. var Curth yderst utilfreds med at skulle være på samme færge som de supportere der ville se AaB spille.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. sep 2013, 00:34

Pastorius skrev:
Klaus skrev: Det her er næsten principielt, fordi det handler om den måde man ser spillerne/klubben på. I min bog, som godt nok både er gammeldags og sikkert også håbløs romantisk, betyder stats ikke alt. For mig er det vigtigere, at spilleren rent faktisk gider AaB. At spilleren altid tager sig tid til en snak, give ungerne en autograf og i det hele taget er et rart menneske. At spilleren ikke ene og alene er her for pengenes skyld, men måske endda er gået ned i løn, da det så værst ud for klubbens økonomi. Sådan noget betyder noget mere end stats, især hvis spilleren altid gjorde sit bedste...... Når Duncan bankede et straffe ind i hans lejeperiode, var det da fedt - meget endda. Men følelsen var altså ikke den samme som når Curth scorede.

Da vi vandt det første mesterskab, var det ikke kun fordi, det var første gang, at det står som noget specielt. Spillerne på det hold gad AaB, nogen var her hele karrieren eller i hvert fald næsten. I dag er AaB et springbræt, til noget større. Derfor tillader jeg mig at holde ekstra meget af de spillere, som rent faktisk bliver her i nogle år. Stats eller ej, så vækker det simpelthen en glæde for mig at se dem på stadion, om det så er i hele kampe eller som indhop. At se Augu lave et af sine sjældne mål, tæller altså noget mere end vores svenske lejesvend, på mit helt eget personlige barometer.

Set i det lys er jeg ked af Curths skifte. På trods af brændte chancer og dårlig statistik, var han gennem sine mange år blevet en del af AaB. En spiller som altid gjorde sit bedste, og så kan man vel ret beset ikke forlange mere.
Hørt. Mesterskabet i 1995 var det største, fordi det kom af et langsigtet arbejde, og med en træner og spillere som for en stor dels vedkommmende var AaB'ere og nordjyder.
Op gennem 90'erne var der flere spillere på holdet, som jeg kendte selv, eller som i det mindste var i min omgangskreds. En enkelt var en gammel holdkammerat. Det er altså noget andet end Ståle, bette Anders og Strandli, selvom det da også var en god tid.

Held og lykke til Curth, og tak for alt gennem årene.
Jeg vil nøjes med at istemme med et stort rungende ENIG, til begge jeres indlæg! Måske er vi bare nogle gamle fodboldromantiske røvhuller

Herfra skal der også sendes alt muligt held og lykke afsted til Curth, og selv om han sandsynligvis har været den AaB spiller i nyere tid som jeg har sendt allerflest bandeord afsted over, så ville jeg på ingen måde undvære hans tid i AaB. Jeg synes Curth har været en undervurderet spiller, og ærgrer mig stadig over at potentialet ikke for alvor er brændt igennem over en længere periode. Og så ER han sgu bare en dejlig dreng, som har bevist at man sagtens kan blive rigtig nordjysk, selv om man har levet her i landflygtighed fra en mere tvivlsom del af landet.

Jeg husker vi havde Jeppe igennem i Halftime på selve dagen hvor han var ankommet til Aalborg, og at han allerede inden interviewet fortalte storgrinende i telefonen om en episode hvor han i bil nær var blevet torpederet af en traktor et sted i Aalborg... med en undertone som sagde "hold da op jeg er godt nok kommet ud på landet".

I dag er jeg ikke et sekund i tvivl om at Jeppe både er AaB'er og nordjyde, og at han stensikkert selv vil trække på smilebåndet over hvad han tænkte i den situation - jeg håber både det nordjyske og AaB løber videre i blodet hos den gode Curth fremover.

I min tid har der vel været en håndfuld spillere, som jeg i dén grad har håbet en dag vil vende tilbage og være med til at tegne fremtidens AaB efter deres aktive karriere - Jeppe Curth er absolut en af dem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Funky » 6. sep 2013, 00:35

BBS skrev:
Funky skrev: Kan du uddybe? Jeg husker noget om et par spillere, som ikke mødte op til aftalt tid til noget frokost på sveriges-båden da Pehrsson var træner, men jeg mener da ikke, at JC var en af dem...
Svjh. var Curth yderst utilfreds med at skulle være på samme færge som de supportere der ville se AaB spille.
Det lyder bizart. Jeg har ikke tidligere hørt rygter om, at JC skulle være fan-forskrækket.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Curth vil væk!

Indlæg af jonas386 » 6. sep 2013, 00:48

Den historie har vidst været oppe at vende et par gange, om den er sand ved jeg ikke, og jeg synes heller ikke det er så vigtigt. Ligesåglad jeg er for at Jeppe kommer videre i karrieren, ligesåglad er jeg for den type han altid har været på og udenfor banen. De gange jeg har været ude at se AaB træne med min far var Jeppe Curth altid klar på en snak, og det betyder altså meget for en 12 - 13 årig knægt, og det er egentlig en af de ting der gør jeg er stolt over at være AaB fan.

Jeg håber at Curth har været, og er, ligesåglad for Aalborg som Aalborg har været for Curth. Selvom de fleste af os har været efter ham for manglende skarphed har han også givet os nogle af de største stunder (såsom målet til 2-1 på Old Trafford), og det skal Jeppe også have tak for. Jeg håber der bliver taget godt imod ham, når han gæster stadion, selvom han spiller for FCM.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Remark » 6. sep 2013, 09:23

Nu var det sådan set mig, der lagde Curths all-time superligastatistik op. Jeg tilhører på ingen måde nogen hadeklub mod Curth. Jeg har altid ønsket hans bedste, og gør det også i FCM.

Derimod synes jeg statistikken er relevant, når man tænker på hans position i klubben. En spiller med hans løn og tidligere meritter bør være en, der sætter 8-10 mål ind hver sæson. Vist så har han haft skader, men det er jo heller ikke sådan at han har fået ødelagt karrieren pga. dem. Han har spillet rigtig mange kampe, og har brændt alvorlige chancer. Hvem husker ikke Sarajevo i 09 på stadion? Han har også lavet dejlige mål, fx hjemme mod Silkeborg i 11.

Nogle hævder, at det er et opgør med romantikken. Det er det ikke. Men af og til løber en spillers timeglas ud for en klub, jeg husker da også smerten dengang Peter Rasmussen gik kold og endte i Viborg. Sådan er det i fodbold, så lad os huske Curth for det gode og ønske ham held og lykke fremover.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. sep 2013, 09:55

Enig i ovenstående. Og så brækker jeg mig over at der et debattør længere oppe der taler om "Curth-haters". Sådan en gang pis at skrive.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Curth vil væk!

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 6. sep 2013, 11:12

Jeg kan virkelig ikke forstå dem, der kan gå i selvsving over udlejningen af Curth.

Han er fortsat en løntung spiller, som slet ikke har leveret varen de sidste 4-5 år, og som vel i efteråret ikke har udsigt til ret meget spilletid. Det ville i givet fald blive nogle dyre minutter for os, han ville få på banen. Så hvis vi kan få dækket hele eller noget af hans løn i denne periode, er det da mere end fint.

Samtidig er der jo to scenarier, som kan udfolde sig, mens han er i Ikast. Enten bliver han ikke en succes, og så kan man bare trække på skulderen og more sig over, at de har smidt penge efter ham. Eller også bliver han en succes, og så kan han jo hjælpe Ikast til at tage point fra nogle af de andre nedrykningskandidater, som vi konkurrerer mere direkte med. Og vi skal jo ikke selv møde Ikast i udlejningsperioden (med mindre en pokal-lodtrækning skulle mage det uheldigt).

Og bliver han en succes på heden, kan det jo være, at vi enten kan sælge ham for en lille pose penge til jul (og slippe for lønnen også i foråret), hvilket der ellers ikke var udsigt til, eller at vi får en mere motiveret Curth tilbage til foråret, som Ikast måske endda har brugt tid på at omskole lidt, så han også vil kunne være et supplement til vores midtbane i foråret. Og så må man jo se til den tid, om der skal ske forlængelse og på hvilke vilkår.

Det er lidt ligesom da Due røg i unåde hos Pehrsson og tog til Farum. Win/win for begge parter.
Fodbold skal ses med hjertet!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Forza » 6. sep 2013, 14:22

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kan virkelig ikke forstå dem, der kan gå i selvsving over udlejningen af Curth.

Han er fortsat en løntung spiller, som slet ikke har leveret varen de sidste 4-5 år, og som vel i efteråret ikke har udsigt til ret meget spilletid. Det ville i givet fald blive nogle dyre minutter for os, han ville få på banen. Så hvis vi kan få dækket hele eller noget af hans løn i denne periode, er det da mere end fint.

Samtidig er der jo to scenarier, som kan udfolde sig, mens han er i Ikast. Enten bliver han ikke en succes, og så kan man bare trække på skulderen og more sig over, at de har smidt penge efter ham. Eller også bliver han en succes, og så kan han jo hjælpe Ikast til at tage point fra nogle af de andre nedrykningskandidater, som vi konkurrerer mere direkte med. Og vi skal jo ikke selv møde Ikast i udlejningsperioden (med mindre en pokal-lodtrækning skulle mage det uheldigt).

Og bliver han en succes på heden, kan det jo være, at vi enten kan sælge ham for en lille pose penge til jul (og slippe for lønnen også i foråret), hvilket der ellers ikke var udsigt til, eller at vi får en mere motiveret Curth tilbage til foråret, som Ikast måske endda har brugt tid på at omskole lidt, så han også vil kunne være et supplement til vores midtbane i foråret. Og så må man jo se til den tid, om der skal ske forlængelse og på hvilke vilkår.

Det er lidt ligesom da Due røg i unåde hos Pehrsson og tog til Farum. Win/win for begge parter.
Tror det der rammer de fleste lidt er at hanjoiner Disko's tropper. Jeg har selv haft følelsen af at en Curth udlejning ville være bedst for alle parter, men har alligevel haft en dårlig smag i munden over at det lige netop er i den klub han ender. At se intelligente vellidte mennesker som ham (og tidligere Kuhn) ende i FC Afrika gør ondt i hjertet på mig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Curth vil væk!

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 6. sep 2013, 16:57

Forza skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg kan virkelig ikke forstå dem, der kan gå i selvsving over udlejningen af Curth.

Han er fortsat en løntung spiller, som slet ikke har leveret varen de sidste 4-5 år, og som vel i efteråret ikke har udsigt til ret meget spilletid. Det ville i givet fald blive nogle dyre minutter for os, han ville få på banen. Så hvis vi kan få dækket hele eller noget af hans løn i denne periode, er det da mere end fint.

Samtidig er der jo to scenarier, som kan udfolde sig, mens han er i Ikast. Enten bliver han ikke en sucices, og så kan man bare trække på skulderen og more sig over, at de har smidt penge efter ham. Eller også bliver han en succes, og så kan han jo hjælpe Ikast til at tage point fra nogle af de andre nedrykningskandidater, som vi konkurrerer mere direkte med. Og vi skal jo ikke selv møde Ikast i udlejningsperioden (med mindre en pokal-lodtrækning skulle mage det uheldigt).

Og bliver han en succes på heden, kan det jo være, at vi enten kan sælge ham for en lille pose penge til jul (og slippe for lønnen også i foråret), hvilket der ellers ikke var udsigt til, eller at vi får en mere motiveret Curth tilbage til foråret, som Ikast måske endda har brugt tid på at omskole lidt, så han også vil kunne være et supplement til vores midtbane i foråret. Og så må man jo se til den tid, om der skal ske forlængelse og på hvilke vilkår.

Det er lidt ligesom da Due røg i unåde hos Pehrsson og tog til Farum. Win/win for begge parter.
Tror det der rammer de fleste lidt er at hanjoiner Disko's tropper. Jeg har selv haft følelsen af at en Curth udlejning ville være bedst for alle parter, men har alligevel haft en dårlig smag i munden over at det lige netop er i den klub han ender. At se intelligente vellidte mennesker som ham (og tidligere Kuhn) ende i FC Afrika gør ondt i hjertet på mig.
Det er jeg med på. Men manden havde jo ingen udsigt til spilletid, og med risiko for, at han pludselig blomstrer op, er det da bedre, at han spiller for Ikast end f.eks. for Viborg eller en af de andre af vores direkte konkurrenter til nedrykning.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Curth vil væk!

Indlæg af le Cid » 6. sep 2013, 17:23

Hellere hos een af vores direkte konkurrenter til guldet, end hos een af vores direkte konkurrenter til nedrykning?
PS: vi ligger nr. 3 og spiller en rigtig god gang bold for tiden!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Kasper » 6. sep 2013, 18:36

At sammenligne Curth med 95' holdet holder altså ikke. Hvis Curth havde samme smertetærsklen eller havde været klar til at sluge så mange piller som de gjorde, så havde han ikke været skadet i hver anden kamp. At sidde og kalde ham nordjyde fatter jeg hat af. Synes på ingen måde han opfører sig som en nordjyde, helt sikkert en rar mand, men nordjyde.

"Dem der de skal vel ikke med os?"

Bevares AaB-legende, scoring på Old Trafford og topscorer i en mesterskabssæson. Med andre ord, han bliver aldrig glemt!

Lykke til på Heden, håber på storflop.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 6. sep 2013, 18:54

Kasper skrev:At sammenligne Curth med 95' holdet holder altså ikke. Hvis Curth havde samme smertetærsklen eller havde været klar til at sluge så mange piller som de gjorde, så havde han ikke været skadet i hver anden kamp. At sidde og kalde ham nordjyde fatter jeg hat af. Synes på ingen måde han opfører sig som en nordjyde, helt sikkert en rar mand, men nordjyde.
Enig i at det ikke er det samme med Curth. Men jeg har det stadig rigtig svært med at vi er så hårde ved spillere der har været en del af AaB længe. Det er trods alt noget andet end dem der kun er her kortvarigt.

Gad vide hvor mange tæsk Søren Larsen, Ib, Dissing, Vandet og Thorst havde fået hvis vi havde haft et internetforum på deres tid.

Jeg har altid ment at man skal omtale folk i offentlighed (på nettet) som man ville hvis man stod overfor dem. Jeg tvivler på ret mange af os havde turdet sige tingene på samme måde hvis vi sad ved samme bord som dem vi omtaler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Curth vil væk!

Indlæg af le Cid » 6. sep 2013, 19:18

Pastorius skrev:
Kasper skrev:At sammenligne Curth med 95' holdet holder altså ikke. Hvis Curth havde samme smertetærsklen eller havde været klar til at sluge så mange piller som de gjorde, så havde han ikke været skadet i hver anden kamp. At sidde og kalde ham nordjyde fatter jeg hat af. Synes på ingen måde han opfører sig som en nordjyde, helt sikkert en rar mand, men nordjyde.
Enig i at det ikke er det samme med Curth. Men jeg har det stadig rigtig svært med at vi er så hårde ved spillere der har været en del af AaB længe. Det er trods alt noget andet end dem der kun er her kortvarigt.

Gad vide hvor mange tæsk Søren Larsen, Ib, Dissing, Vandet og Thorst havde fået hvis vi havde haft et internetforum på deres tid.

Jeg har altid ment at man skal omtale folk i offentlighed (på nettet) som man ville hvis man stod overfor dem. Jeg tvivler på ret mange af os havde turdet sige tingene på samme måde hvis vi sad ved samme bord som dem vi omtaler.
Præcis!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Funky » 6. sep 2013, 19:36

Kasper skrev:At sammenligne Curth med 95' holdet holder altså ikke. Hvis Curth havde samme smertetærsklen eller havde været klar til at sluge så mange piller som de gjorde, så havde han ikke været skadet i hver anden kamp. At sidde og kalde ham nordjyde fatter jeg hat af. Synes på ingen måde han opfører sig som en nordjyde, helt sikkert en rar mand, men nordjyde.

"Dem der de skal vel ikke med os?"

Bevares AaB-legende, scoring på Old Trafford og topscorer i en mesterskabssæson. Med andre ord, han bliver aldrig glemt!

Lykke til på Heden, håber på storflop.
Nordjyder kan da sagtens finde ud af at udpege grupper af medborgere, de ikke grænseløst vil gnubbe skuldre med. Nogle gange er det urimeligt, andre gange er medborgerne selv ude om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Buzz Killington » 6. sep 2013, 19:45

Kasper skrev:At sammenligne Curth med 95' holdet holder altså ikke. Hvis Curth havde samme smertetærsklen eller havde været klar til at sluge så mange piller som de gjorde, så havde han ikke været skadet i hver anden kamp.
Har du noget insiderviden om Curth's vs. 95'er holdets smertetærskel/pilleforbrug, eller er det bare noget du slynger ud? Det er et faktum at han har været meget skadet, men at baggrunden er den du nævner var jeg ikke klar over var offentligt kendt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Curth vil væk!

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 7. sep 2013, 09:21

le Cid skrev:Hellere hos een af vores direkte konkurrenter til guldet, end hos een af vores direkte konkurrenter til nedrykning?
PS: vi ligger nr. 3 og spiller en rigtig god gang bold efor tiden!
Der kan man da tale om et indlæg baseret på øjebliksbilleder. Har du set, hvilke hold der pga en sløv start ligger bag os? Har du set, hvor umådeligt svært vi har ved at score og omsætte spilovertag til mål?
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Curth vil væk!

Indlæg af le Cid » 7. sep 2013, 09:48

Ja, og eftersom vi har alle de gode hold bag os, så mangler vi bare at overhale to skodhold, så ligger vi nr. 1.

Nej! Jeg ser os bestemt ikke som nedrykningskandidater - og vi fik da også en helt fin femteplads sidste sæson!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Kunji » 7. sep 2013, 09:54

AaB 85 95 99 08 skrev:
le Cid skrev:Hellere hos een af vores direkte konkurrenter til guldet, end hos een af vores direkte konkurrenter til nedrykning?
PS: vi ligger nr. 3 og spiller en rigtig god gang bold efor tiden!
Der kan man da tale om et indlæg baseret på øjebliksbilleder. Har du set, hvilke hold der pga en sløv start ligger bag os? Har du set, hvor umådeligt svært vi har ved at score og omsætte spilovertag til mål?
Korrekt. De hold, der ligger bag os, har bare fået en sløv start. Det er ikke ligesom vores angribere. De er bare vage. Eller måske har de fået en sløv start?

Nej, holdene bag os kan kun blive bedre, og vi kan kun blive dårligere. Du har ret. De andre har fået en sløv start, hvor vi bare er vage, for vi kan ikke score på vores chancer lige nu. Og det har intet med øjebliksbilleder at gøre. I hvert fald kun når man snakker om de andre. Jeps.

Og fuck Allan Gaarde.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Curth vil væk!

Indlæg af thomasjn » 8. sep 2013, 20:01

Synes Curth udlejningen er fin. Den der prinsesseattitude der begynder at skinne mere og mere igennem efter vi har fået en træner, som ikke har ham som selvskrevet er bare ikke i orden. Har egentlig altid set Curth, som overordentlig professionel, sympatisk og fair, men jeg synes godt nok hans stikpiller i pressen er for meget. Han har fået chance efter chance uden at gribe den. Han spillede rigtigt meget i 10/11 sæsonen, da det var lige ved at gå galt og ligeledes i 11/12 efter klubben reddede sig og sidste efterår efter Lucas's exit. Hvis en spiller på hans alder ikke er udviklet til at tage så mange chancer så er han bare ikke god nok. Curth mangler simpelthen bare den der sidste "edge" for at blive en god angriber og det kan ikke trænes. Mht. hans potentiale som midtbanespiller tror jeg omskolingen skulle have sket tidligere. Han løber meget og har et ok hovedspil, men det er vel også det han kan efterhånden. Selvfølgelig er det ærgeligt, at Curth måske fik det spoleret af skaden fra Haderslev (husker ikke episoden), men den der atittude med at være sur over ikke at spille når man ikke har præsteret holder ikke.

Selvføgelig er det ærgeligt, at en loyal og udadtil sympatisk spiller nu forlader os, men vi er altså ikke noget socialfiliantropisk foretagende så hvis du ikke er god nok eller har potentialet så er det nødvendigvis ud. Hvis vi skal betale spillere alene for tidligere tiders meritter og loyalitet kan vi da lige så godt signe hele 95' holdet igen. Derudovar har vi jo også andre spillere der kan indtage dne symatpsiek mand i truppen rollen - Augu f.eks.

Derudover er jeg faktisk ret enig med dem som kunne se Curth som en fremtidig mand i ledelsen. Han virker til at kunne lide byen og klubben + han er intelligent og ved noget om at drive virksomhed qua. hans uddannelse og virksomhed.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Ham der Emil » 10. sep 2013, 03:49

Curth skulle være uhøre giftig for tiden.
Ifølge Priske, så sparker han ALT ind for tiden :thumbsdown:

Så måske de tager en Duncan - Curth konstellation i angrebet?
Et Hjerte - En Klub

Besvar