Jeppe Curth

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Curth vil væk!

Indlæg af thomasjn » 10. sep 2013, 07:14

Ham der Emil skrev:Curth skulle være uhøre giftig for tiden.
Ifølge Priske, så sparker han ALT ind for tiden :thumbsdown:

Så måske de tager en Duncan - Curth konstellation i angrebet?
Har vi ikke så tit hørt den plade med, at Curth gør det godt til træning, hvorefter han er faldet igennem i kamp? Synes i hvert fald tit han er startet på bekostning af bedre spillere, hvor man hører han har været træningsduks.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Curth vil væk!

Indlæg af hje1980 » 11. sep 2013, 09:02

Ham der Emil skrev:Curth skulle være uhøre giftig for tiden.
Ifølge Priske, så sparker han ALT ind for tiden :thumbsdown:

Så måske de tager en Duncan - Curth konstellation i angrebet?
I hvilken kamp er det sket? på reserveholdet?

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Asger » 12. sep 2013, 21:20

Det er lang tid siden jeg har skrevet noget herinde sidst, men jeg er ikke gået glip af en hel masse, kan jeg se. Det er da tåkrummende at se, hvordan såkaldte AaB-fans sviner deres spillere, især efter de skifter klub. Total mangel på klasse.

Her snakker vi om en spiller, der har repræsenteret AaB siden sommeren 2005 og som ved kontraktudløb næste sommer vil have været AaB'er i 9 år og således kun et år fra en mulig testimonialkamp.

Jeg har med interesse læst Jeppes målstatistik, men jeg kunne godt tænke mig at se en statistik, der viser Jeppes målfrekvens målt i forhold til spilleminutter, og hvis man kunne liste andre AaB-angribere op også, ville jeg gerne se det til sammenligning.

Nu går fans meget op i, at angribere skal score mål, og jeg havde da også gerne set Jeppe score flere mål, men et fodboldhold i dag skal ses som en helhed, og når man kigger rundt i de andre superligaklubber, er der ikke mange angribere, der scorer så frygtelig mange flere mål. Måske bidrager de med nogle ting i spillestilen, som gør, at nogle af midtbanespillerne kan komme på tavlen.

Jeppe har jeg kendt siden han som yngling scorede to gange for Farum Boldklub i en 2-1 sejr over AaB i ynglingeligaen (Y-DM), og jeg skrev med ham den dag, han skiftede til FCM, og nu vil jeg ikke decideret citere ham herinde, men essensen kan jeg godt videregive. Ved middagstid var det planen, at han blev i AaB og bakkede de unge op til træning og kamp, til trods for at han havde fået at vide, han ikke fik mere spilletid i AaB. Så han valgte at være loyal. Om aftenen kom skiftet så i stand, og jeg skrev med ham igen. Det var gået sindssygt stærkt, og det var først omkring kl. 18-19 stykker, muligheden kom for det skifte. Tillader mig at citere følgende: "Bare rolig, det er bare en sort trøje. Er tilbage igen til nytår.. I TOP form ;-)" Og endelig måtte jeg gerne sige videre, at han har hjertet på rette sted.

Og fortsæt så bare med at svine ham til...

/Asger
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Asger » 12. sep 2013, 21:28

Kan se, at eksempelvis Helenius scorede svimlende 5 mål i 29 kampe i 2010/2011-sæsonen, så det...
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Eksil » 12. sep 2013, 21:35

Asger skrev:Kan se, at eksempelvis Helenius scorede svimlende 5 mål i 29 kampe i 2010/2011-sæsonen, så det...
Ja, og var han forsat med det 4 sæsoner mere var folk muligvis også blevet træt af ham. Dog husker jeg ikke om han gjorde det?

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Asger » 12. sep 2013, 21:47

Eksil skrev:
Asger skrev:Kan se, at eksempelvis Helenius scorede svimlende 5 mål i 29 kampe i 2010/2011-sæsonen, så det...
Ja, og var han forsat med det 4 sæsoner mere var folk muligvis også blevet træt af ham. Dog husker jeg ikke om han gjorde det?
Det gjorde han ikke, kan jeg minde dig om. Og hatten af for det syrlige svar. Det kandiderer jo næsten til en plads på Nationen! :-)
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Provst i Brovst » 12. sep 2013, 21:52

Eksil skrev:
Asger skrev:Kan se, at eksempelvis Helenius scorede svimlende 5 mål i 29 kampe i 2010/2011-sæsonen, så det...
Ja, og var han forsat med det 4 sæsoner mere var folk muligvis også blevet træt af ham. Dog husker jeg ikke om han gjorde det?
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Eksil » 12. sep 2013, 21:57

Asger skrev:
Eksil skrev:
Asger skrev:Kan se, at eksempelvis Helenius scorede svimlende 5 mål i 29 kampe i 2010/2011-sæsonen, så det...
Ja, og var han forsat med det 4 sæsoner mere var folk muligvis også blevet træt af ham. Dog husker jeg ikke om han gjorde det?
Det gjorde han ikke, kan jeg minde dig om. Og hatten af for det syrlige svar. Det kandiderer jo næsten til en plads på Nationen! :-)
Jo jo, du er nu også godt med selv - evt. kan vi lave delt bruger? :P

Come on. Du skriver et langt indlæg hvor hele præmissen er, at man ikke må kritisere Curth, hvorfor? Fordi han har været her lang tid.

I min optik er det farvel og tak Curth til sommer. Han har gjort det godt og var med både gennem opturen og nedturen. Faktum er dog, han aldrig var en særlig farlig angriber, på nær den tid hvor han havde en af Superligaens bedste angribere nogensinde ved siden af sig og kunne losse nedfaldsbolde og returbolde ind.

At FCM betaler lidt for at han spiller offensivtmidt (!!!) for dem, fint fint.

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Asger » 12. sep 2013, 22:07

Eksil skrev:
Asger skrev:
Eksil skrev:
Asger skrev:Kan se, at eksempelvis Helenius scorede svimlende 5 mål i 29 kampe i 2010/2011-sæsonen, så det...
Ja, og var han forsat med det 4 sæsoner mere var folk muligvis også blevet træt af ham. Dog husker jeg ikke om han gjorde det?
Det gjorde han ikke, kan jeg minde dig om. Og hatten af for det syrlige svar. Det kandiderer jo næsten til en plads på Nationen! :-)
Jo jo, du er nu også godt med selv - evt. kan vi lave delt bruger? :P

Come on. Du skriver et langt indlæg hvor hele præmissen er, at man ikke må kritisere Curth, hvorfor? Fordi han har været her lang tid.

I min optik er det farvel og tak Curth til sommer. Han har gjort det godt og var med både gennem opturen og nedturen. Faktum er dog, han aldrig var en særlig farlig angriber, på nær den tid hvor han havde en af Superligaens bedste angribere nogensinde ved siden af sig og kunne losse nedfaldsbolde og returbolde ind.

At FCM betaler lidt for at han spiller offensivtmidt (!!!) for dem, fint fint.
Du må gerne kritisere Curth, men meget af det, der bliver skrevet herinde, er unuanceret og ikke noget, man ville sige direkte til manden selv, hvis man fik chancen.

Jeg er enig i, at Jeppe har lavet for få mål overordnet set, men hans arbejdsindsats i kampene har man ikke kunnet sætte en finger på, synes jeg ikke. Og så mener jeg at kunne huske, at Jeppe bombede videre i 2008 efter at Rade smuttede til Sunderland...
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2013, 22:31

Selvfølgelig må man kritisere AaB's spillere, men der er forskel på hvordan og hvornår man gør det. Det kaldes pli at mestre den timing, og den har trange vilkår på debatsiden (og generelt på internettet).

For lang tid siden har vi haft diskussionen, så jeg véd at der er nogen der rent faktisk tror på at spillerne kan blive bedre hvis man kritiserer dem hårdt nok. Det tror jeg (slet) ikke på. Så i min optik så er kritik af spillerne et udtryk for at man blev frustreret, og ikke kunne holde sin frustration tilbage. Det kan ske, men der er nok nogle herinde der ville have godt af at lade tastaturet være en gang imellem, og tage en tur i byen og få et skrald fisse, hvis kritikken er udtryk for hvor frustrede de er. Det er under alle omstændigheder forholdsvis hyggeligt, og hvis man holder nallerne fra spillernes koner, er der heller ikke stor risiko for at det kan have en negativ effekt på spillernes præstationer for AaB.

Jeg kan under ingen omstændigheder se idéen i at kritisere en spiller efter han har forladt klubben, eller ikke spiller meget på holdet. Særligt ikke hvis han har været en del af AaB's bedste præstationer i en årrække, uanset om hans niveau er faldet efter det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Curth vil væk!

Indlæg af BoT » 13. sep 2013, 09:05

I forhold til at kritisere egne spillere synes jeg, der går en klar grænse, i forhold til, HVOR det sker. Tilfældet Jeppe Curth har fået rigtig mange hug her på debatside.dk, men er - som jeg har oplevet det - altid blevet bakket fint op på stadion. Og så længe, det er sådan, det foregår, må folk altså gerne gå lidt hårdt til den (selvfølgelig uden at blive decideret svinske). Spillerne kan jo bare lade være med at læse herinde - men de kan ikke lade være med at have ører på stadion.
Og i forhold til det, kan jeg godt forstå, hvis folk som Thomas Kortegaard, Poul Hübertz og Allan Gaarde har blandede oplevelser med at spille i AaB. Hold kæft, de fik mange svinere på Aalborg stadion af deres egne. Skammeligt!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Provst i Brovst » 13. sep 2013, 10:06

Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Forza » 13. sep 2013, 10:46

Provst i Brovst skrev:Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
Præcis. Manden har alle dage været elsket for hans sympatiske personlighed, men evnerne har de sidste par år bare ikke været der.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2013, 10:53

Provst i Brovst skrev:Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
Skuffelsen er ok, men måden at give udtryk for den herinde, mener jeg i mange tilfælde er klart over stregen. Nogle gange blot fordi den bliver gentaget i en uendelighed. Jeg synes stadig at ansigt til ansigt filteret er godt. Man kunne sagtens (i hvert fald hvis man som jeg er vant til at vurdere folk - og fortælle dem hvad jeg kommer frem til - som en del af mit job) forestille sig at man kunne sidde overfor Curth, og fortælle ham at man synes han scorer for få mål. Og så alligevel ikke engang helt. For i den situation ville han have muligheden for at imødegå mit udsagn og argumentere for hvad der måske kunne forbedre den stat. Det ville ikke være ok hvis jeg sagde til ham, at jeg synes du er pivringe og jeg tror ikke på det nogensinde bliver bedre, medmindre det er en fyrringssnak vi har igang. Jeg ved godt at vi er mange amatørmanagers herinde, men måske er det egenetlig der jeg synes diskussionen bliver helt skæv. At vi som fans, sidder og udbreder os om hvem af de spillere vi egentlig håber på klarer det godt på søndag vi skal have skiftet ud. Det kan ikke være et frugtbart miljø at yde toppræstationer i uge efter uge. Presset (for noget pres skal der selvfølgelig være på) er rigeligt stort ved at stå på stadion foran 5-10.000 fans.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2013, 10:59

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
Præcis. Manden har alle dage været elsket for hans sympatiske personlighed, men evnerne har de sidste par år bare ikke været der.
Jeg synes dit udsagn er mangel på respekt for en loyal og rigtig vigtig spiller for AaB gennem de sidste 8-9 år. Jeg vil ikke diskutere sandhedværdien i dit udsagn (for selvfølgelig kan det også diskuteres), men blot anfægte at selv hvis det er korrekt, er det ikke altid udtryk for pli eller situationsfornemmelse at sige sandheden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Forza » 13. sep 2013, 11:01

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
Skuffelsen er ok, men måden at give udtryk for den herinde, mener jeg i mange tilfælde er klart over stregen. Nogle gange blot fordi den bliver gentaget i en uendelighed. Jeg synes stadig at ansigt til ansigt filteret er godt. Man kunne sagtens (i hvert fald hvis man som jeg er vant til at vurdere folk - og fortælle dem hvad jeg kommer frem til - som en del af mit job) forestille sig at man kunne sidde overfor Curth, og fortælle ham at man synes han scorer for få mål. Og så alligevel ikke engang helt. For i den situation ville han have muligheden for at imødegå mit udsagn og argumentere for hvad der måske kunne forbedre den stat. Det ville ikke være ok hvis jeg sagde til ham, at jeg synes du er pivringe og jeg tror ikke på det nogensinde bliver bedre, medmindre det er en fyrringssnak vi har igang. Jeg ved godt at vi er mange amatørmanagers herinde, men måske er det egenetlig der jeg synes diskussionen bliver helt skæv. At vi som fans, sidder og udbreder os om hvem af de spillere vi egentlig håber på klarer det godt på søndag vi skal have skiftet ud. Det kan ikke være et frugtbart miljø at yde toppræstationer i uge efter uge. Presset (for noget pres skal der selvfølgelig være på) er rigeligt stort ved at stå på stadion foran 5-10.000 fans.
Nu er vi jo heller ikke managers. Vi er fans som ønsker at diskuterer vores hjerteklub på et forum med andre dedikerede fans. Derfor synes jeg ikke vi behøver pakke tingene ind. Det er jo for fanden derfor det er et DEBATforum. Så længe man ikke sviner spilleren personligt og holder det til hans evner indenfor banen så kan jeg virkelig ikke se problemet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Forza » 13. sep 2013, 11:05

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
Præcis. Manden har alle dage været elsket for hans sympatiske personlighed, men evnerne har de sidste par år bare ikke været der.
Jeg synes dit udsagn er mangel på respekt for en loyal og rigtig vigtig spiller for AaB gennem de sidste 8-9 år. Jeg vil ikke diskutere sandhedværdien i dit udsagn (for selvfølgelig kan det også diskuteres), men blot anfægte at selv hvis det er korrekt, er det ikke altid udtryk for pli eller situationsfornemmelse at sige sandheden.
Jeg synes netop det er dig der mangler situationsfornemmelse. Det ville være et meget kedeligt (og gabende tomt) debatforum hvis alle skulle pakke alt ind i vat som du ønsker det. Hvis man ikke kan sige sin ærlige mening herinde, så kan jeg virkelig ikke se hvad man laver her.
Jeg har masser af respekt for Curth men erkender blot at hans evner ikke er der længere og uagtet af min kærlighed til ham, så er det bare ikke nok hvis evnerne ikke er der. For AaB er og bliver det vigtigste.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2013, 11:05

Forza skrev: Nu er vi jo heller managers. Vi er fans som ønsker at diskuterer vores hjerteklub på et forum med andre dedikerede fans. Derfor synes jeg ikke vi behøver pakke tingene ind. Det er jo for fanden derfor det er et DEBATforum. Så længe man ikke sviner spilleren personligt og holder det til hans evner indenfor banen så kan jeg virkelig ikke se problemet.
Nu er det jo ikke et lukket forum, men et offentligt. Mit budskab er egentlig at man nogle gange overvejer om det altid er til gavn for AaB og AaB's spillere at man altid giver udtryk for sin ufiltrerede holdning.

...og så er det altså ikke altid at kritikken er saglig (mere generelt, ikke møntet på deltagerne i lige den her diskussion). Det ville da være et stort skridt på vejen, hvis vi slap for den usaglige del først.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2013, 11:11

Forza skrev: Jeg synes netop det er dig der mangler situationsfornemmelse. Det ville være et meget kedeligt (og gabende tomt) debatforum hvis alle skulle pakke alt ind i vat som du ønsker det. Hvis man ikke kan sige sin ærlige mening herinde, så kan jeg virkelig ikke se hvad man laver her.
Jeg har masser af respekt for Curth men erkender blot at hans evner ikke er der længere og uagtet af min kærlighed til ham, så er det bare ikke nok hvis evnerne ikke er der. For AaB er og bliver det vigtigste.
Nu er det ikke nødvendigvis et problem hvis debatsiden blev lidt kedeligere, eller aktiviteten faldt en smule.

Jeg synes jo fx at Familien på bryggen eller andet reality TV kan være ganske underholdende alligevel ville jeg egentlig ønske at de ikke eksisterede, for det er fuldstændig ligegyldigt og indholdsløst, og kun overlever for at nogle af os kan sidde og ryste på hovedet over at der findes mennesker der er så dumme at de vil lade sig stille til skue i Tv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Provst i Brovst » 13. sep 2013, 11:12

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:Der er en skuffelse over at Jeppe Curth ikke scorer mål, så er den jo ikke længere, han skældes hverken hæder eller ære væk, det handler jo kun om de manglende mål og det er jo faktuelt. Jeg kan ikke se hetzen - Curth har i årevis scoret omkring fem mål om året, det kan ingen være uenig i er for lidt, heller ikke Curth.
Skuffelsen er ok, men måden at give udtryk for den herinde, mener jeg i mange tilfælde er klart over stregen. Nogle gange blot fordi den bliver gentaget i en uendelighed. Jeg synes stadig at ansigt til ansigt filteret er godt. Man kunne sagtens (i hvert fald hvis man som jeg er vant til at vurdere folk - og fortælle dem hvad jeg kommer frem til - som en del af mit job) forestille sig at man kunne sidde overfor Curth, og fortælle ham at man synes han scorer for få mål. Og så alligevel ikke engang helt. For i den situation ville han have muligheden for at imødegå mit udsagn og argumentere for hvad der måske kunne forbedre den stat. Det ville ikke være ok hvis jeg sagde til ham, at jeg synes du er pivringe og jeg tror ikke på det nogensinde bliver bedre, medmindre det er en fyrringssnak vi har igang. Jeg ved godt at vi er mange amatørmanagers herinde, men måske er det egenetlig der jeg synes diskussionen bliver helt skæv. At vi som fans, sidder og udbreder os om hvem af de spillere vi egentlig håber på klarer det godt på søndag vi skal have skiftet ud. Det kan ikke være et frugtbart miljø at yde toppræstationer i uge efter uge. Presset (for noget pres skal der selvfølgelig være på) er rigeligt stort ved at stå på stadion foran 5-10.000 fans.
Jeg holder mig kun lige til Jeppe Curth, der er andre spillere der bliver omtalt urimeligt.

Jeppe Curth er ikke piv ringe, han scorer bare ikke nok mål. Vi har ikke en samtale med Jeppe om det og vi har heller ingen indflydelse på noget som kunne gøre Curths arbejdsbetingelser bedre, vi kan kun se det som det er i de 90 minutter om søndagen. En del af interessen i fodbold er jo at være amatør-manager, både med hensyn til spillere, spillestil og indkøb.

Der er selvfølgeligt gentagelser ang. Jeppe Curth, ham og alt andet ved AaB, så er emnet heller ikke større, men det er jo også på baggrund af at han spiller relativt ofte og det derfor kommer naturligt op i diskussionen omkring kampen.

Jeg tror ikke at det er debatsiden.dk der kan hæmme en spiller, hvis det er noget så er det publikum på stadion men selv der er spilleren vel så koncentreret omkring kampen at enkeltstående ytringer ikke bemærkes eller registres.

Og beskeden om at en medarbejder er pivringe hører i hvert fald heller ikke til i en fyringssnak - det kan dem der har ansat medarbejderen få at vide!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar