Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2013, 13:15

Gaarde er igang med at vurdere kontrakterne:

http://nordjyske.dk/sport/risgaard-kan- ... 96/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke det - udover som nævnt med Risgaard - er tæt på 100% sikkert at Thelander også får et tilbud.

Hvad med Nicolai Thomsen, er han blevet forlænget?
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af hje1980 » 22. okt 2013, 14:40

9520AaB skrev:
Reto skrev:
astonvilla skrev:Jeg synes vi hører foruroligende lidt til kontraktsforlængelsen med Thelander.

Det er Gaardes vigtigste opgave og skal på plads indenfor den næste måned. Thelander er truppens vigtigste aktiv - både fordi Lasse snart er væk og fordi hans potentielle videresalgsværdi absolut ikke er uvæsentlig (der er nok nogle Championship Hold der gerne vil smide kassen efter ham).

Sæt i gang Gaarde. Flux!
Man kan vel sige, at Kent ikke har gjort Gaardes arbejde lettere ved at bænke Thelander, helt uforståeligt for de fleste, men vel i særdeleshed for Thelander selv. Han må tænke sit ovenpå de fremragende indsatser hidtil i sæsonen.

Man kan vel også vende den om, og sige at Kent har gjort det billigere for Gaarde at forlænge:-)
Tvivler godt nok stærkt på at DET har indflydelse på det...

Men er sikker på at både Risgaard og Thelander får tilbudt kontrakt. Måske også Lasse i foråret hvis der ikke kommer afklaring på hans situation...
Due bliver der sagt farvel til. Ingen tvivl. Kasper Pedersen tror jeg måske også får forlænger.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2013, 17:30

Pastorius skrev:Gaarde er igang med at vurdere kontrakterne:

http://nordjyske.dk/sport/risgaard-kan- ... 96/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke det - udover som nævnt med Risgaard - er tæt på 100% sikkert at Thelander også får et tilbud.

Hvad med Nicolai Thomsen, er han blevet forlænget?
Thomsen har kontrakt til 30. juni 2016 hvis jeg husker rigtigt.

Angående spillerne med snarligt kontraktudløb ser jeg gerne, at der forlænges med Thelander og Risgård.
Due og Curth skal under ingen omstændigheder fortsætte i AaB, uagtet feriepenge eller ej. Due og Curth har aftjent deres værnepligt i AaB, og er ikke længere gode nok.

Hallur og Kasper P. er nok også fortid senest næste sommer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2013, 17:35

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:Gaarde er igang med at vurdere kontrakterne:

http://nordjyske.dk/sport/risgaard-kan- ... 96/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke det - udover som nævnt med Risgaard - er tæt på 100% sikkert at Thelander også får et tilbud.

Hvad med Nicolai Thomsen, er han blevet forlænget?
Thomsen har kontrakt til 30. juni 2016 hvis jeg husker rigtigt.

Angående spillerne med snarligt kontraktudløb ser jeg gerne, at der forlænges med Thelander og Risgård.
Due og Curth skal under ingen omstændigheder fortsætte i AaB, uagtet feriepenge eller ej. Due og Curth har aftjent deres værnepligt i AaB, og er ikke længere gode nok.

Hallur og Kasper P. er nok også fortid senest næste sommer.
Hvorfor skulle Kasper P være fortid, han har gjort det rigtig fint for reserverne, og virker som en dygtig spillende forsvarer. Når, eller hvis, Lasse skulle blive solgt er der fint plads til ham som 1. reserve. Resten er jeg enig i.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af thomasjn » 22. okt 2013, 17:43

Ser det sådan her:

Forlæng/giv tilbud om forlængelse
Risgård: Forlæng, forlæng, forlæng! Han har været konge på den centrale midt og har virkelig givet vores opspil nye dimensioner.
Thelander: Forlæng i en fart. Kæmpe talent og har imponeret og har egentlig fået det gennembrud der gør han bør spille fast i edet for KEP.
Kasper P: Giv ham endelig et år til - især hvis Lasse som forventet smutter. Synes han har gjort det lovende for os de kamp han fik.
Lasse: Vil nok væk, men ville dælme være fedt at beholde ham. Gaarde bør selvfølgelig lade Lasse vide, at døren er åben i AaB såfremt der ikke skulle komme noget interessant fra udlandet.

Undlad at forlænge
Anders Due: Bidrager ikke med ret meget længere. Laver sjældent asissts eller mål på trods af hans position og kan skræmmende lidt på egen hånd. Burde vi ikke kunne finde et talent som kan mindst det samme til samme penge.
Hallur: Lad kontrakten udløbe. Han har lavet et fedt
mål for Færøerne, men det er vel egentlig også hvad man husker ham for. Synes ikke han har bidraget alverden de gange han har spillet og udmærker sig vel kun ved at være selvskreven til startopstillingen på reserveholdet.
Curth: Undlad at forlæng ligesom med Due. Curth scorer alt for lidt til at være angriber i AaB og der vil være mere fremtid i at satse på f.eks. Spalvis til sommer. Derudover kunne jeg ikke se ham være midtbanespiller på vores 4-4-2 hold. Hvis rygterne om Curth og feriepengene er sande bør derudover være fortid alene af den grund.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kasper » 22. okt 2013, 18:12

Hvornår har Kusk udløb?

Håber at Kasper P, Thelander, Lasse, Risgård og Hallur bliver forlænget.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2013, 19:07

Kasper skrev:Hvornår har Kusk udløb?

Håber at Kasper P, Thelander, Lasse, Risgård og Hallur bliver forlænget.
Kusk har kontraktudløb 31. december 2014.

Edit har googlet at Thomsen har kontraktudløb 31. december 2016.

Jeg tror ikke at Hallur er interesseret i at fortsætte. Han er lysår fra spilletid og det kan koste landsholdpladsen. Tror heller ikke at AaB er interesserede i at forlænge.
Kasper P. er jeg meget i tvivl om, men jeg synes ikke at han har niveau. Derfor heller ingen kontraktforlængelsen til Kasper.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2013, 19:14

frederikshavneren skrev: Jeg tror ikke at Hallur er interesseret i at fortsætte. Han er lysår fra spilletid og det kan koste landsholdpladsen. Tror heller ikke at AaB er interesserede i at forlænge.
Du er klar over manden er færing, tror næppe de er så kræsne med spilletid sålænge man spiller i en nogenlunde klub.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2013, 20:28

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg tror ikke at Hallur er interesseret i at fortsætte. Han er lysår fra spilletid og det kan koste landsholdpladsen. Tror heller ikke at AaB er interesserede i at forlænge.
Du er klar over manden er færing, tror næppe de er så kræsne med spilletid sålænge man spiller i en nogenlunde klub.
Ja det er jeg selvfølgelig godt klar over. Det er ikke ligefrem fordi AaB har haft det store held med færøske spillere...
Selv Færøerne vægter på et tidspunkt spilletid. Den manglende spilletid var nok årsagen til, at Hallur var bænket senest. At han så kom ind og scorede en kongekasse er en anden snak.

Hallur får ikke engang spilletid i pokalen. Han er meget langt fra spilletid, derfor bør kontrakten ikke forlænges. Der er pt. absolut intet der tyder på at han kan opnå spilletid. Jeg tvivler ærligt talt også på om Hallur har lyst til at fortsætte.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 22. okt 2013, 21:45

frederikshavneren skrev:Ja det er jeg selvfølgelig godt klar over. Det er ikke ligefrem fordi AaB har haft det store held med færøske spillere...
Nu kan det selvfølgelig være, at du forventer en færøsk Messi. Det gjorde jeg ikke og derfor mener jeg, at Suni var en rimelig fornuftig/heldig signing.

Jon Roi var bedre end jeg forventede, og udfyldte sin rolle som trediemand i forsvaret.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af hje1980 » 23. okt 2013, 07:05

frederikshavneren skrev:
Kasper skrev:Hvornår har Kusk udløb?

Håber at Kasper P, Thelander, Lasse, Risgård og Hallur bliver forlænget.
Kusk har kontraktudløb 31. december 2014.

Edit har googlet at Thomsen har kontraktudløb 31. december 2016.

Jeg tror ikke at Hallur er interesseret i at fortsætte. Han er lysår fra spilletid og det kan koste landsholdpladsen. Tror heller ikke at AaB er interesserede i at forlænge.
Kasper P. er jeg meget i tvivl om, men jeg synes ikke at han har niveau. Derfor heller ingen kontraktforlængelsen til Kasper.
Ikke korrekt. Kusk har kontrakt til 30. juni 2015. Så det ligner et sommersalg eller vintersalg næste år.
Men det kræver han begynder at vise han er en spiller der løfter holdet i modgang og viser en attitude når vi er presset; "Giv mig bolden, så får jeg tingene til at ske"
Det ser vi ikke pt...

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Rams » 23. okt 2013, 10:16

Med vores økonomi i tankerne, så skal det sidste fedt selvfølgelig skæres væk (Due og Curth). Lasse Nielsen smutter vel også, så her spares der også en pæn lønsum, selvom det kommer til at gøre nas, hvis KEP skal til at lege forsvarsgeneral.

Får vi forlænget med Thelander, har vi fortsat Blåbjerg som backup, hvis Kasper P bliver frasorteret. Samtidig vil både Augo og Risgård kunne vikariere, hvis skaderne skulle tikke ind, så jeg er faktisk ret fortrøstningsfuld i forhold til forsvaret.

Uanset Schoors udmeldinger - det ville også være ualmindelig dårlig købmandsskab at italesætte et brandudsalg - tror jeg AaB bliver nødt til at sælge ud af arvesølvet, og her er Kusk og Thomsen de oplagte salgsemner. Skulle de ryge - og pengene gå til at lukke hullerne efter feriepengesagen og sportsbutikkerne - har vi spillere, som Andreas Bruhn, Viktor Ahlmann og Søren F, der vil kunne smides på kanterne.

Summa summarum tror jeg, der bliver gang i svingdøren i de næste par transfervinduer, men kan det redde klubben, så er jeg er sikker på at Blåbjerg, Bruhn og V. Ahlmann nok skal tage over.
In verbis simus faciles

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 24. okt 2013, 00:07

Kan nogen ikke forklare det her Kusk dilemma

har han virkelig en frikøbs klausul på 4mill..
Vil det sige at til sommer får vi max 4mill for ham?:..

på trods af han måske ville kunne sælges til 10-15 stykker
han er jo efterhånden en større profil end Helenius var.. får landsholds tid
kan også mærke her i københavn når jeg snakker om ham med FCK og BIF fans
så har de stor respekt for Kusk, på en helt andet måde end Helenius
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 24. okt 2013, 05:10

AllanPedersen skrev:Kan nogen ikke forklare det her Kusk dilemma

har han virkelig en frikøbs klausul på 4mill..
Vil det sige at til sommer får vi max 4mill for ham?:..

på trods af han måske ville kunne sælges til 10-15 stykker
han er jo efterhånden en større profil end Helenius var.. får landsholds tid
kan også mærke her i københavn når jeg snakker om ham med FCK og BIF fans
så har de stor respekt for Kusk, på en helt andet måde end Helenius
Det er måske ikke så underligt at Gaarde ikke vil bekræfte det, men ja Kusk har tilsyneladende en frikøbsklausul. Rygterne går på at frikøbsbeløbet er på 4 mio. kr. Det er røv og nøgler at AaBs største salgsaktiv kan hentes for pebernødder, men det er resultatet af at Kusk (og Sivebæk) sad med alle trumferne da Kusk forlængede kontrakten. Kusk har stadigvæk meget at bevise. Han har mangler, men potentialet er stort. Måske han allerede smutter til vinter.

Mon ikke også at OBs supportere er pissed over at Emil Larsen har en frikøbsklausul på 1 mio. euro. Med det efterår E. Larsen har haft er han meget mere værd. OB klarer det nok alligevel, da den fynske klub altid har svømmet i penge.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 25. okt 2013, 15:15

kan man ikke... ændre i en kontrakt? stik kusk 100.000kr kontant for at få lov til at ændre på klausulen
hvad ved jeg
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Frygah » 25. okt 2013, 15:27

Man kan jo prøve at genforhandle den.

Problemet er jo at det helt er op til Kusk, og hvis han ikke er interesseret, så er det ikke så meget at gøre. Det er det klassiske dilemma, om man skal give en ung spiller der har spillet en håndfuld gode kampe en lang kontrakt, eller man skal vente og se og så tilbyde en kontrakt efter et års tid såfremt spilleren er slået igennem på andre præmisser.

Det må være enormt svært at vurdere, om en spiller bliver den næste Helenius, eller den næste Bræmer når man skal træffe valget med kontraktlængde og løn.

Nu er det ikke rart at tale pænt om FCM, men man kan godt være lidt misundelig at de på en eller anden måde får indoktrineret deres spillere så meget at deres profiler gerne skriver under på forlængelser. Det er givetvis dyre forlængelser, men det åbner også op for store spillersalg.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 25. okt 2013, 15:32

Frygaa det er noget ævl det der.. klassisk dilemma/vi kunne ikke vide han ville blive god/Bræmer vs. helenius

Den kontrakt han er på nu, er fra i år... januar 2013, efter han havde været superligaens måske bedste spiller
I efteråret 2012, kan du huske hans fantom efterår sidste sæson? 8 mål inden november.
Den her kontrakt blev netop lavet fordi han VAR slået igennem, og fordi han VAR en profil på vores hold,
ikke fordi han potentielt set kunne blive det.

det er en decideret katastrofe at vi nu står til at få 4 mill for en landsholdsspiller
Potentielt set mere værd end Helenius til sommer.

Det er da en kæmpe brøler af Lynge
Og please lad være med at sige: 'måske ville kusk ikke sige ja til mindre'
4 millioner er ingenting Du kan ikke engang få KEP for de penge.. come on
Selvfølgelig kunne vi have fået en bedre frikøbsklausul
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Frygah » 25. okt 2013, 16:05

Ja, og du fatter som sædvanlig ingenting af hvad der bliver skrevet.

Den nuværende kontrakt er lavet udelukkende på HANS vilkår, EFTER han er slået igennem. Jeg skriver ikke andet. AaB havde valgmuligheden at lade ham gå gratis, eller at lave en forlængelse på hans vilkår. Man valgte det sidste. Hvad mener du ellers man skulle have gjort? Tvinge manden til at skrive under på en 5-årig kontrakt ved magt?

Det tidspunkt hvor AaB har muligheden for knytte ham til en lang kontrakt, var lige inden han slog igennem, eller efter den første håndfuld kampe hvor han spiller godt. Det er der AaB kan træffe valget om de vil satse på at give ham en lang kontrakt, eller afvente og se om han bliver god nok. Altså et Bræmer (som fik en 5-årig kontrakt på baggrund af en god halvsæson, hvordan gik det lige ham?) eller Helenius valg.

Men kom glad, fortæl mig hvordan AaB skulle kunne gøre andet end at sige ja til den kontrakt som Kusk kræver, når han sidder med alle kort på hånden? Jeg glæder mig til at se hvor det var Lynge åbenbart så eklatant lavede en brøler.

Det er iøvrigt meget spidsfindigt af dig at man ikke må skrive "måske ville kusk ikke sige ja til mindre", når det med overvejende sandsynlighed er det der er sket. Altså må man ikke skrive det der givetvis er sket, fordi det strider imod din forskruede opfattelse af hvordan man indgår kontrakter med eftertragtede personer i et hård præget marked.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Brodernumsi » 25. okt 2013, 16:09

AllanPedersen skrev:Frygaa det er noget ævl det der.. klassisk dilemma/vi kunne ikke vide han ville blive god/Bræmer vs. helenius

Den kontrakt han er på nu, er fra i år... januar 2013, efter han havde været superligaens måske bedste spiller
I efteråret 2012, kan du huske hans fantom efterår sidste sæson? 8 mål inden november.
Den her kontrakt blev netop lavet fordi han VAR slået igennem, og fordi han VAR en profil på vores hold,
ikke fordi han potentielt set kunne blive det.

det er en decideret katastrofe at vi nu står til at få 4 mill for en landsholdsspiller
Potentielt set mere værd end Helenius til sommer.

Det er da en kæmpe brøler af Lynge
Og please lad være med at sige: 'måske ville kusk ikke sige ja til mindre'
4 millioner er ingenting Du kan ikke engang få KEP for de penge.. come on
Selvfølgelig kunne vi have fået en bedre frikøbsklausul
Hans tidligere kontrakt ville have udløbet i sommeren 2013, man forlænger så i januar 2013 til juni 2015, her havde AaB valget mellem og lade ham gå gratis i sommers, eller i det mindste få 4mil ( hvis det virkeligt er frikøbsklausulen ), vi må antage at den nuværende kontrakt er lavet på Kusks vilkår.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 25. okt 2013, 16:11

Frygah skrev:Ja, og du fatter som sædvanlig ingenting af hvad der bliver skrevet.

Den nuværende kontrakt er lavet udelukkende på HANS vilkår, EFTER han er slået igennem. Jeg skriver ikke andet. AaB havde valgmuligheden at lade ham gå gratis, eller at lave en forlængelse på hans vilkår. Man valgte det sidste. Hvad mener du ellers man skulle have gjort? Tvinge manden til at skrive under på en 5-årig kontrakt ved magt?

Det tidspunkt hvor AaB har muligheden for knytte ham til en lang kontrakt, var lige inden han slog igennem, eller efter den første håndfuld kampe hvor han spiller godt. Det er der AaB kan træffe valget om de vil satse på at give ham en lang kontrakt, eller afvente og se om han bliver god nok. Altså et Bræmer (som fik en 5-årig kontrakt på baggrund af en god halvsæson, hvordan gik det lige ham?) eller Helenius valg.

Men kom glad, fortæl mig hvordan AaB skulle kunne gøre andet end at sige ja til den kontrakt som Kusk kræver, når han sidder med alle kort på hånden? Jeg glæder mig til at se hvor det var Lynge åbenbart så eklatant lavede en brøler.

Det er iøvrigt meget spidsfindigt af dig at man ikke må skrive "måske ville kusk ikke sige ja til mindre", når det med overvejende sandsynlighed er det der er sket. Altså må man ikke skrive det der givetvis er sket, fordi det strider imod din forskruede opfattelse af hvordan man indgår kontrakter med eftertragtede personer i et hård præget marked.

For det første du snakkekede om bræmer og Helenius gjorde du ikke?
Nu hvor vi har fået dig opdateret med den nye kontrakt, så kan vi gå videre til din anden pointe
At Kusk bestemmer sin egen kontrakt.

Så det du siger er at i kontrakt forhandling mellem vores klub og en af vores spillere.. der står vi totalt blottet
Kusk kommer ind smider sit forslag på bordet og den vi siger vi mange tak til?
Det er sådan du forestiller dig det foregår? ,...

Så du siger

A: Vi er magtesløse i kontrakt forhandlinger
B: Jeg må samtidig ikke udskælde ledelsen over vi overhovedet står i den situation

Korrekt? .. når du lige har bekræftet det, så kan vi fortsætte.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar