Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2013, 16:36

Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-og-risg ... 5/112/1513
Der forhandles om en kontraktforlængelse med Risgård. Mon ikke at de bliver enige om en ny kontrakt.
Jeg håber at der forlænges med Risgård og Thelander. Derimod er det virkelig på tide at få sagt farvel til Curth og Due. Hallur bør også returnere til Færøerne.
Jeg synes Thelander har været MINIMUM et niveau over de to andre i de kampe han har spillet.
Hvorfor han sidder på bænken er mig en KÆMPE gåde!
Han burde være fast mand i stort set samtlige superligaklubber, hvilket jeg også godt tror han ved.
Derfor tror jeg ikke bare liiiige vi kan forlænge med ham. Med mindre han snart kommer ind og spille fast igen!
Nej det kan muligvis godt blive et problem at holde på Thelander. Det vil ikke undre mig hvis han allerede har modtaget følere fra andre klubber (jeg giver ikke en skid for 6 måneders reglen).
Meget kommer an på hvordan Thelander har det og om han er så skuffet, at han vil søge nye græsgange. Lasses situation kan også spille ind, da det ikke vil være et kæmpe chok hvis han skifter til vinter. Det vil i så fald åbne op for Thelander, men selvfølgelig med forbehold for om der hentes forstærkning udefra til at erstatte Lasse.

Næste mandag i Esbjerg kan vi se hvordan douen KEP - Thelander fungerer da Lasse har karantæne.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kristian » 26. nov 2013, 16:36

Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-og-risg ... 5/112/1513
Der forhandles om en kontraktforlængelse med Risgård. Mon ikke at de bliver enige om en ny kontrakt.

Jeg håber at der forlænges med Risgård og Thelander. Derimod er det virkelig på tide at få sagt farvel til Curth og Due. Hallur bør også returnere til Færøerne.
Jeg synes Thelander har været MINIMUM et niveau over de to andre i de kampe han har spillet.
Hvorfor han sidder på bænken er mig en KÆMPE gåde!
Han burde være fast mand i stort set samtlige superligaklubber, hvilket jeg også godt tror han ved.
Derfor tror jeg ikke bare liiiige vi kan forlænge med ham. Med mindre han snart kommer ind og spille fast igen!
Thelander kan tage chancen mod Esbjerg, for der har Lasse karantæne. Og så skal han spille sig af holdet, for ikke at spille mod Viborg igen, ellers får de svært ved at forlænge med ham.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 26. nov 2013, 18:40

Er der nogen, der har hørt Thelander pive og true med ikke at ville forlænge? Jeg er sikker på han sagtens kan se at han stille og roligt arbejder sig ind på holdet og senest fra næste efterår vil være første- eller andetvalg til midterforsvaret. Lige nu har KEP og Lasse gjort det rigtig flot i en række kampe, og så skal vi da bare glæde os over at have en så kompetent reserve som Rasmus. Hans tid skal nok komme, og jeg er overbevist om at vi snarest forlænger med ham.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 27. nov 2013, 15:10

Yankee skrev:Er der nogen, der har hørt Thelander pive og true med ikke at ville forlænge? Jeg er sikker på han sagtens kan se at han stille og roligt arbejder sig ind på holdet og senest fra næste efterår vil være første- eller andetvalg til midterforsvaret. Lige nu har KEP og Lasse gjort det rigtig flot i en række kampe, og så skal vi da bare glæde os over at have en så kompetent reserve som Rasmus. Hans tid skal nok komme, og jeg er overbevist om at vi snarest forlænger med ham.
Jeg har hørt at han har udtalt, at han mener han er en af de bedste på sin plads i superligaen.
Mon ikke han mener at han kan spille fast de fleste steder, med sådan en udtalelse?
Jeg synes det er helt til grin han sidder udenfor!
Han var KLART en af vores bedste i HVER kamp han spillede.
Hvis ikke situationen ændrer sig hurtigt, kan det vel næppe undgåes, at han ihvertfald vil lytte til tilbud udefra, når den tid kommer?!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2013, 15:21

Gaarde6 skrev:
Yankee skrev:Er der nogen, der har hørt Thelander pive og true med ikke at ville forlænge? Jeg er sikker på han sagtens kan se at han stille og roligt arbejder sig ind på holdet og senest fra næste efterår vil være første- eller andetvalg til midterforsvaret. Lige nu har KEP og Lasse gjort det rigtig flot i en række kampe, og så skal vi da bare glæde os over at have en så kompetent reserve som Rasmus. Hans tid skal nok komme, og jeg er overbevist om at vi snarest forlænger med ham.
Jeg har hørt at han har udtalt, at han mener han er en af de bedste på sin plads i superligaen.
Mon ikke han mener at han kan spille fast de fleste steder, med sådan en udtalelse?
Jeg synes det er helt til grin han sidder udenfor!
Han var KLART en af vores bedste i HVER kamp han spillede.
Hvis ikke situationen ændrer sig hurtigt, kan det vel næppe undgåes, at han ihvertfald vil lytte til tilbud udefra, når den tid kommer?!
Thelander har tidligere udtalt at han ikke gider at tude i medierne over den manglende spilletid. Det kan man så tolke som man vil, men Thelander er sikkert pissed over at han er blevet bænket. Jeg tror meget gerne at AaB vil forlænge kontrakten, men spørgsmålet er hvordan Thelander ser på det. Som jeg har skrevet i et andet indlæg har han sikkert allerede modtaget følere fra andre klubber. I sidste ende kommer det nok an på hvordan Thelander ser sin fremtid i AaB. Er han glad for at være i klubben og er der en fair chance for spilletid her taler, det selvfølgelig for at han forlænger. Omvendt kommer der snart nogle interessante klubber på banen så er det langtfra en selvfølge at han forlænger med AaB.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Rams » 27. nov 2013, 15:26

Gaarde og Lasse har været meget klare i spyttet om, at han forsvinder meget snart - så mon ikke Lasse er på vej til Norge, Belgien eller Holland meget snart. Kasper P har lige forlænget og bliver vel 1. backup til midterforsvaret, mens Blåbjerg må nøjes med lejlighedsvise chancer på backen og som 2. backup i forsvaret. Thelander står derfor foran en fast plads sammen med KEP, så mon ikke han får enderne til at mødes med Gaarde. Gaarde skal selvfølgelig prøve at forlænge billigst muligt, så han kan bruge pengene på en angriber - når Jönssons lejemål ophører - og en backup på venstreback, hvor det efterhånden er mejslet i granit, at schweizerkniven PK ikke er en holdbar løsning (til gengæld er han i mine øjne fin som backup til Dalsgaard).

Skulle jeg komme med juleønsker er her min opdaterede "preisgünstige" liste - har slettet Pierre Kanstrup efter Kasper P blev forlænget -:
- Patrick Da Silva, BIF, venstreback (er røget ud i kulden efter Franks tiltræden, hvor Durmizi har sat sig på pladsen)
- Jo Sondre Aas, Ranheim, angriber (Tidligere stortalent i Rosenborg. Nu 24 år og tilbage i barndomsklubben efter et par omveje. Ranheim kiksede oprykningen til Tippeligaen, men Aas har leveret rigeligt med mål de sidste par sæsoner. Som spillertype både teknisk stærk og god med hovedet og kunne derfor supplere AK fint)
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2013, 15:39

Rams skrev:Gaarde og Lasse har været meget klare i spyttet om, at han forsvinder meget snart - så mon ikke Lasse er på vej til Norge, Belgien eller Holland meget snart. Kasper P har lige forlænget og bliver vel 1. backup til midterforsvaret, mens Blåbjerg må nøjes med lejlighedsvise chancer på backen og som 2. backup i forsvaret. Thelander står derfor foran en fast plads sammen med KEP, så mon ikke han får enderne til at mødes med Gaarde. Gaarde skal selvfølgelig prøve at forlænge billigst muligt, så han kan bruge pengene på en angriber - når Jönssons lejemål ophører - og en backup på venstreback, hvor det efterhånden er mejslet i granit, at schweizerkniven PK ikke er en holdbar løsning (til gengæld er han i mine øjne fin som backup til Dalsgaard).

Skulle jeg komme med juleønsker er her min opdaterede "preisgünstige" liste - har slettet Pierre Kanstrup efter Kasper P blev forlænget -:
- Patrick Da Silva, BIF, venstreback (er røget ud i kulden efter Franks tiltræden, hvor Durmizi har sat sig på pladsen)
- Jo Sondre Aas, Ranheim, angriber (Tidligere stortalent i Rosenborg. Nu 24 år og tilbage i barndomsklubben efter et par omveje. Ranheim kiksede oprykningen til Tippeligaen, men Aas har leveret rigeligt med mål de sidste par sæsoner. Som spillertype både teknisk stærk og god med hovedet og kunne derfor supplere AK fint)
På mandag får vi alletiders mulighed for at vurdere om konstellationen KEP - Thelander fungerer. Umiddelbart tror jeg at vi kommer til at mangle Lasses hurtighed, og fremadrettet ser jeg helst at der hentes en ny hurtig midterforsvarer udefra som erstatning for Lasse, som kan danne midterforsvaret sammen med Thelander. KEP har gjort det hæderligt siden han kom tilbage, men jeg synes stadigvæk ikke at han har udviklet sig til den profil som det heftige prisskilt berettigede til. KEP laver stadigvæk alt for mange store fejl og pt. mener jeg at Thelander er bedre end KEP.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2013, 16:01

Jeg er ret overbevist om at hvis alternativet for Lasse, er Norge, så bliver han i AaB en sæson mere. Han vil nok gerne videre i karrieren, men hvis ikke det er noget interessant der bliver tilbudt tror jeg heller ikke han skal videre for enhver pris. Det skal vel være mere interessant end AaB, både økonomisk og sportsligt, ellers er der vel ingen grund til at smutte videre ud i europa.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2013, 16:10

jonas386 skrev:Jeg er ret overbevist om at hvis alternativet for Lasse, er Norge, så bliver han i AaB en sæson mere. Han vil nok gerne videre i karrieren, men hvis ikke det er noget interessant der bliver tilbudt tror jeg heller ikke han skal videre for enhver pris. Det skal vel være mere interessant end AaB, både økonomisk og sportsligt, ellers er der vel ingen grund til at smutte videre ud i europa.
Tippeligaen er dårligere end Superligaen, men derfor kan f.eks. Rosenborg godt tiltrække velrenommerede spillere som Mike Jensen, Nicki Bille Nielsen og Tobias Mikkelsen, hvilket er spillere som vi kun kan drømme om.

Lasse har tydeligt sagt at han vil væk, det er ikke til at misforstå. Jeg kan sagtens forstå at Lasse trænger til luftforandring. Når man har mødt OB, AGF, Esbjerg mv. 12-15 gange så er det nok ikke så sjovt længere.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 27. nov 2013, 16:18

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Jeg er ret overbevist om at hvis alternativet for Lasse, er Norge, så bliver han i AaB en sæson mere. Han vil nok gerne videre i karrieren, men hvis ikke det er noget interessant der bliver tilbudt tror jeg heller ikke han skal videre for enhver pris. Det skal vel være mere interessant end AaB, både økonomisk og sportsligt, ellers er der vel ingen grund til at smutte videre ud i europa.
Tippeligaen er dårligere end Superligaen, men derfor kan f.eks. Rosenborg godt tiltrække velrenommerede spillere som Mike Jensen, Nicki Bille Nielsen og Tobias Mikkelsen, hvilket er spillere som vi kun kan drømme om.

Lasse har tydeligt sagt at han vil væk, det er ikke til at misforstå. Jeg kan sagtens forstå at Lasse trænger til luftforandring. Når man har mødt OB, AGF, Esbjerg mv. 12-15 gange så er det nok ikke så sjovt længere.
OB, AGF, EfB osv er nok ikke mindre interessante end Aalesund, Brann eller Molde. Er ikke sikker på Lasse brænder så meget efter at komme videre at han tager det første og bedste tilbud. Jeg forstår godt han vil videre, men det er næppe for enhver pris. En midterklub i Holland, eller Belgien kunne jeg godt forestille mig var et bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 28. nov 2013, 08:06

frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Gaarde og Lasse har været meget klare i spyttet om, at han forsvinder meget snart - så mon ikke Lasse er på vej til Norge, Belgien eller Holland meget snart. Kasper P har lige forlænget og bliver vel 1. backup til midterforsvaret, mens Blåbjerg må nøjes med lejlighedsvise chancer på backen og som 2. backup i forsvaret. Thelander står derfor foran en fast plads sammen med KEP, så mon ikke han får enderne til at mødes med Gaarde. Gaarde skal selvfølgelig prøve at forlænge billigst muligt, så han kan bruge pengene på en angriber - når Jönssons lejemål ophører - og en backup på venstreback, hvor det efterhånden er mejslet i granit, at schweizerkniven PK ikke er en holdbar løsning (til gengæld er han i mine øjne fin som backup til Dalsgaard).

Skulle jeg komme med juleønsker er her min opdaterede "preisgünstige" liste - har slettet Pierre Kanstrup efter Kasper P blev forlænget -:
- Patrick Da Silva, BIF, venstreback (er røget ud i kulden efter Franks tiltræden, hvor Durmizi har sat sig på pladsen)
- Jo Sondre Aas, Ranheim, angriber (Tidligere stortalent i Rosenborg. Nu 24 år og tilbage i barndomsklubben efter et par omveje. Ranheim kiksede oprykningen til Tippeligaen, men Aas har leveret rigeligt med mål de sidste par sæsoner. Som spillertype både teknisk stærk og god med hovedet og kunne derfor supplere AK fint)
På mandag får vi alletiders mulighed for at vurdere om konstellationen KEP - Thelander fungerer. Umiddelbart tror jeg at vi kommer til at mangle Lasses hurtighed, og fremadrettet ser jeg helst at der hentes en ny hurtig midterforsvarer udefra som erstatning for Lasse, som kan danne midterforsvaret sammen med Thelander. KEP har gjort det hæderligt siden han kom tilbage, men jeg synes stadigvæk ikke at han har udviklet sig til den profil som det heftige prisskilt berettigede til. KEP laver stadigvæk alt for mange store fejl og pt. mener jeg at Thelander er bedre end KEP.
Det handler jo ikke så meget om DIN opfattelse af KEP. Kent ligner en mand, der stoler 100% på KEP, og han insisterer på at bruge ham, når han er kampklar.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2013, 08:34

le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Gaarde og Lasse har været meget klare i spyttet om, at han forsvinder meget snart - så mon ikke Lasse er på vej til Norge, Belgien eller Holland meget snart. Kasper P har lige forlænget og bliver vel 1. backup til midterforsvaret, mens Blåbjerg må nøjes med lejlighedsvise chancer på backen og som 2. backup i forsvaret. Thelander står derfor foran en fast plads sammen med KEP, så mon ikke han får enderne til at mødes med Gaarde. Gaarde skal selvfølgelig prøve at forlænge billigst muligt, så han kan bruge pengene på en angriber - når Jönssons lejemål ophører - og en backup på venstreback, hvor det efterhånden er mejslet i granit, at schweizerkniven PK ikke er en holdbar løsning (til gengæld er han i mine øjne fin som backup til Dalsgaard).

Skulle jeg komme med juleønsker er her min opdaterede "preisgünstige" liste - har slettet Pierre Kanstrup efter Kasper P blev forlænget -:
- Patrick Da Silva, BIF, venstreback (er røget ud i kulden efter Franks tiltræden, hvor Durmizi har sat sig på pladsen)
- Jo Sondre Aas, Ranheim, angriber (Tidligere stortalent i Rosenborg. Nu 24 år og tilbage i barndomsklubben efter et par omveje. Ranheim kiksede oprykningen til Tippeligaen, men Aas har leveret rigeligt med mål de sidste par sæsoner. Som spillertype både teknisk stærk og god med hovedet og kunne derfor supplere AK fint)
På mandag får vi alletiders mulighed for at vurdere om konstellationen KEP - Thelander fungerer. Umiddelbart tror jeg at vi kommer til at mangle Lasses hurtighed, og fremadrettet ser jeg helst at der hentes en ny hurtig midterforsvarer udefra som erstatning for Lasse, som kan danne midterforsvaret sammen med Thelander. KEP har gjort det hæderligt siden han kom tilbage, men jeg synes stadigvæk ikke at han har udviklet sig til den profil som det heftige prisskilt berettigede til. KEP laver stadigvæk alt for mange store fejl og pt. mener jeg at Thelander er bedre end KEP.
Det handler jo ikke så meget om DIN opfattelse af KEP. Kent ligner en mand, der stoler 100% på KEP, og han insisterer på at bruge ham, når han er kampklar.
Man kunne også vælge at kigge på hårde facts. Vi har fået 13 point i de 6 kampe vi har spillet med KEP i forsvaret. I de ti kampe uden har vi fået 15 point. Det er lidt svært at argumentere imod at vi maks har lukket ét mål ind i kampene (med undtagelse af blamagen i parken).

Jeg er ret sikker på at Kent ser ret meget på hvordan hele forsvar og opspil fungerer og vurderer det samlet set er bedst med KEP. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret. Men Thelander er da ikke langt efter - det tror jeg da heller ikke Kent synes.

Det skal blive spændende at se hvordan KEP og Thelander fungerer sammen på mandag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jernskjorten » 28. nov 2013, 10:11

frederikshavneren skrev:...Lasse har tydeligt sagt at han vil væk, det er ikke til at misforstå. Jeg kan sagtens forstå at Lasse trænger til luftforandring. Når man har mødt OB, AGF, Esbjerg mv. 12-15 gange så er det nok ikke så sjovt længere.
Og når man så skal til at møde de samme hold 4 gange på en sæson, bliver det da helt håbløst ;-)
frederikshavneren skrev:Hvis Superligaen reduceres til 10 hold så vil mange hævde, at det er kedeligt ofte at møde de samme modstandere. Sådan ser jeg slet ikke på det. Hvis det bliver en almindelig turneringsform uden slutspil, så bliver det til 4 indbyrdes møder mod de andre hold. Det kan jeg slet ikke se et problem i. Det er da langt bedre at møde FCK, Brøndby, OB mv. 4 gange (2 hjemmekampe og 2 udekampe), fremfor at skulle døjes med at møde Silkeborg, Vejle, Køge mv. 2 gange i løbet af en sæson.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Rams » 28. nov 2013, 10:21

le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Gaarde og Lasse har været meget klare i spyttet om, at han forsvinder meget snart - så mon ikke Lasse er på vej til Norge, Belgien eller Holland meget snart. Kasper P har lige forlænget og bliver vel 1. backup til midterforsvaret, mens Blåbjerg må nøjes med lejlighedsvise chancer på backen og som 2. backup i forsvaret. Thelander står derfor foran en fast plads sammen med KEP, så mon ikke han får enderne til at mødes med Gaarde. Gaarde skal selvfølgelig prøve at forlænge billigst muligt, så han kan bruge pengene på en angriber - når Jönssons lejemål ophører - og en backup på venstreback, hvor det efterhånden er mejslet i granit, at schweizerkniven PK ikke er en holdbar løsning (til gengæld er han i mine øjne fin som backup til Dalsgaard).

Skulle jeg komme med juleønsker er her min opdaterede "preisgünstige" liste - har slettet Pierre Kanstrup efter Kasper P blev forlænget -:
- Patrick Da Silva, BIF, venstreback (er røget ud i kulden efter Franks tiltræden, hvor Durmizi har sat sig på pladsen)
- Jo Sondre Aas, Ranheim, angriber (Tidligere stortalent i Rosenborg. Nu 24 år og tilbage i barndomsklubben efter et par omveje. Ranheim kiksede oprykningen til Tippeligaen, men Aas har leveret rigeligt med mål de sidste par sæsoner. Som spillertype både teknisk stærk og god med hovedet og kunne derfor supplere AK fint)
På mandag får vi alletiders mulighed for at vurdere om konstellationen KEP - Thelander fungerer. Umiddelbart tror jeg at vi kommer til at mangle Lasses hurtighed, og fremadrettet ser jeg helst at der hentes en ny hurtig midterforsvarer udefra som erstatning for Lasse, som kan danne midterforsvaret sammen med Thelander. KEP har gjort det hæderligt siden han kom tilbage, men jeg synes stadigvæk ikke at han har udviklet sig til den profil som det heftige prisskilt berettigede til. KEP laver stadigvæk alt for mange store fejl og pt. mener jeg at Thelander er bedre end KEP.
Det handler jo ikke så meget om DIN opfattelse af KEP. Kent ligner en mand, der stoler 100% på KEP, og han insisterer på at bruge ham, når han er kampklar.
Jeg følger lige op ;)

I forhold til fremtidige destinationer for Lasse vil jeg mene, at norske klubber som Molde, Vålerenga og Rosenborg kunne være interessante både lønmæssigt og som videre trinbræt fordi Norge blive intensivt scoutet af engelske klubber. Rent niveaumæssigt vil Holland og Belgien sikkert være fint. Midter- og bundklubber i Bundesligaen kunne også være en mulighed (havde i weekenden fornøjelsen af at se et Hertha-hold - der godt kunne have brugt Lasse - tabe til et Leverkusen-hold, der kørte på ren autopilot). Schweiz ville vel også være en mulighed.

Jeg har selv tidligere nævnt Pierre Kanstrup fra Fredericia, som en spændende spillende forsvarstype med store lederevner (som 24-årig har han allerede været anfører i hhv. Brønshøj og Fredericia). Fakta er bare at Kent ser et stort lys i KEP, så med forlængelsen af Kasper P (kan vel også udvikle sig til en spillende forsvarer. han er i hvert fald typemæssig forskellig fra de andre forsvarsspillere vi råder over) tror/håber jeg, at vi vil fokusere vores sparsomme transfermidler på en backup for Ahlmann på venstreback og en ny angriber.

Når Jönssons lejemål er over til sommer, har vi formentlig også givet Rolf Toft og Jeppe Curth løbepas. Selvom vi hiver Viktor Ahlmann op, ser det tyndt ud oppe foran med kun AK og Spalvis. Her var mit billige forslag så Jo Sondre Aas, der typemæssigt vil supplere AK og Spalvis fint. Problemet er primært, at han er hjemmefødning, hvilket bl.a. betød at han fik opløst sin kontrakt med Sandefjord pga hjemve (scorede ellers flittigt), hvorefter han søgte hjem til Trondheim (Ranheim er klub nr 2 i byen). Men det kan jo være, at Dr. Winsness kan lægge et godt ord ind for AaB. Vi var da meget fleksible ift. hans personlige forhold, da han var her. Niveaumæssigt tror jeg fint, at Aas vil kunne løfte sig (som AK), hvis de personlige forhold er på plads. Hvis de danske alternativer er Patrick Mortensen (Lyngby) mv., så vil jeg i hvert fald hellere se udenlands

Ryger Kusk (og Due) er jeg knap så bekymret med Gilli, Bruhn, V. Ahlmann, Søren F og Wichmann i truppen. En ud af 5 fugle på taget burde flyve.
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 28. nov 2013, 10:27

Mht. angribere, så er jeg enig i, at efter sommer er Toft, Curth og Jönsson væk(tror faktisk at Jönsson er bedste bud af de tre på hvem, som bliver(og det tvivler jeg meget på).

Men Frederiksen er stadig angriber, samt at AK har fået et års erfaring som superigaspiller, samt nogle kampe i benene for Spalvis.

Så jeg vil ikke trykke på panikknappen endnu.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Rams » 28. nov 2013, 10:49

Jeg panikker aldrig, men er stor tilhænger af rettidig omhu ;)
In verbis simus faciles

Brugeravatar
spedalex
2. div
2. div
Indlæg: 107
Tilmeldt: 19. sep 2008, 09:08
Favoritspiller: Simon Bræmer
Geografisk sted: Bruxelles

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af spedalex » 28. nov 2013, 16:53

Yankee skrev:Er der nogen, der har hørt Thelander pive og true med ikke at ville forlænge? Jeg er sikker på han sagtens kan se at han stille og roligt arbejder sig ind på holdet og senest fra næste efterår vil være første- eller andetvalg til midterforsvaret. Lige nu har KEP og Lasse gjort det rigtig flot i en række kampe, og så skal vi da bare glæde os over at have en så kompetent reserve som Rasmus. Hans tid skal nok komme, og jeg er overbevist om at vi snarest forlænger med ham.
Jeg tror ikke, at der er nogen grund til at være nervøs. Thelander har en utrolig stor stjerne hos Kent. For ikke så lang tid siden var Kent gæst i FodboldFM på Radio 24-7. Og her var Thelander netop en af de spillere, som Kent fremhævede, da han blev spurgt ind til, hvem der imponerede ham mest i truppen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af hje1980 » 28. nov 2013, 21:41

Rams skrev:Jeg panikker aldrig, men er stor tilhænger af rettidig omhu ;)
For tiden skal vi være glade for økonomisk omhu...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 29. nov 2013, 16:12

spedalex skrev:
Yankee skrev:Er der nogen, der har hørt Thelander pive og true med ikke at ville forlænge? Jeg er sikker på han sagtens kan se at han stille og roligt arbejder sig ind på holdet og senest fra næste efterår vil være første- eller andetvalg til midterforsvaret. Lige nu har KEP og Lasse gjort det rigtig flot i en række kampe, og så skal vi da bare glæde os over at have en så kompetent reserve som Rasmus. Hans tid skal nok komme, og jeg er overbevist om at vi snarest forlænger med ham.
Jeg tror ikke, at der er nogen grund til at være nervøs. Thelander har en utrolig stor stjerne hos Kent. For ikke så lang tid siden var Kent gæst i FodboldFM på Radio 24-7. Og her var Thelander netop en af de spillere, som Kent fremhævede, da han blev spurgt ind til, hvem der imponerede ham mest i truppen.
Ja det er så bare endnu en grund til at undre sig over han ikke spiller :-(

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af ebbejeppe » 16. dec 2013, 22:11

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -vigtigste" onclick="window.open(this.href);return false;

Ifølge denne artikel virker det til, at Thelander tøver med en kontraktforlængelse. Det forstår man jo godt, men det er i mine øjne meget skidt for AaB, hvis man ikke formår at få forlænget - Thelander har præsteret både godt og stabilt i de kampe han fik i efteråret og meget tyder på, at han har et stort potentiale.

Besvar