Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af birk » 10. dec 2013, 22:57

50 mill kr værd, nu stopper festen sgu. Han er mere værd end de 4,5 mill kr klausul,men 45,5 mere værd ? søg læge Allan P, hvis dig og din ven mener det

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 10. dec 2013, 23:46

i mener ikke han er 2/3 det værd som Cornelius er?

Vil mene han både på landsholdet og i superligaen har bevist mere
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af alithebeast » 10. dec 2013, 23:51

AllanPedersen skrev:i mener ikke han er 2/3 det værd som Cornelius er?

Vil mene han både på landsholdet og i superligaen har bevist mere
Arh. Han var fast mand i landsholdets startopstillingen, superligatopscorer, mester og havde svjh også scoret mål på landsholdet. Desuden havde han vel 4 år eller noget ligenede tilbage af kontrakten.
Hader København!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2013, 00:00

AllanPedersen skrev:i mener ikke han er 2/3 det værd som Cornelius er?

Vil mene han både på landsholdet og i superligaen har bevist mere
Jeg tror de fleste er enige i at Cornelius blev solgt til overpris. Desuden var han yngre, havde bevist noget, baade paa landsholdet og i Europa. Han var ogsaa angriber, og de plejer at vaere i hoejere kurs end midtbanespillere. Sidst men ikke mindst var/er Cornelius et fysisk pragteksemplar, selv af en angriber at vaere.

Men slutteligt, saa var Cornelius alt for dyr, og han spillede for en klub der havde raad til at sige "nej tak".
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af jonas386 » 11. dec 2013, 00:03

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:i mener ikke han er 2/3 det værd som Cornelius er?

Vil mene han både på landsholdet og i superligaen har bevist mere
Jeg tror de fleste er enige i at Cornelius blev solgt til overpris. Desuden var han yngre, havde bevist noget, baade paa landsholdet og i Europa. Han var ogsaa angriber, og de plejer at vaere i hoejere kurs end midtbanespillere. Sidst men ikke mindst var/er Cornelius et fysisk pragteksemplar, selv af en angriber at vaere.

Men slutteligt, saa var Cornelius alt for dyr, og han spillede for en klub der havde raad til at sige "nej tak".
Nok mest det sidste. Havde Cornelius spillet i Esbjerg og vist det samme var han ikke røget for halvdelen, nærmere det kvarte eller deromkring. Hypen omkring Cornelius var ekstrem, og han blev overvurderet som jeg ved ikke hvad. Han er god, bevares, men slet ikke så god som han blev, eller bliver, gjort til.
Havde Helenius spillet i FCK, var han heller ikke røget for under 60 af de lange. Udover han nok havde scoret betydeligt flere mål var han også blevet hypet til ukendelige højder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 11. dec 2013, 14:34

og det var jo netop min pointe Jonas...

jeg skrev 'hvis Kusk var i FCk'...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af jonas386 » 11. dec 2013, 15:01

AllanPedersen skrev:og det var jo netop min pointe Jonas...

jeg skrev 'hvis Kusk var i FCk'...
Det var kun til MHJs del mit svar var rettet. Har ikke læst hele debatten igennem
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Maglau » 11. dec 2013, 15:14

AllanPedersen skrev:jeg talte med en Brøndby fan i dag der absolut intet lys ser i AaB.. han mente Kusk måtte være 50mill værd
Jeg ved godt det bare er snak.. Men jeg bor i København, og jeg oplever noget andet ved Kusk end ved Helenius

Dengang Helenius blev solgt ville folk hellere snakke Cornelius og Makienok, og Helenius kunne ikke få tid på landsholdet.
Der er en helt anden tilgang til Kusk herovre. Alle FCK, BIF fans jeg møder.. har slet intet problem i at indrømme
han er superligaens største talent pt. Det er de helt enige i.

Så Når man ser på vores økonomi, og uden det skal handle om at kaste skylden på nogen
Så mener jeg godt vi kan tillade os at sige det vil være en direkte katastrofe hvis Kusk går til 4.5mill
var han i FCK var han solgt for 50mill.
50 mio så forstår jeg bedre dit evige brok over at Helenius blev solgt for billigt, hvis 50 mio for Kusk er niveauet
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Elscorpio » 11. dec 2013, 15:40

Håber Kusk er klogere end Helenius som endnu ikke har bidt sig fast i førsteholdstruppen over i Villa.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. dec 2013, 22:10

Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:jeg talte med en Brøndby fan i dag der absolut intet lys ser i AaB.. han mente Kusk måtte være 50mill værd
Jeg ved godt det bare er snak.. Men jeg bor i København, og jeg oplever noget andet ved Kusk end ved Helenius

Dengang Helenius blev solgt ville folk hellere snakke Cornelius og Makienok, og Helenius kunne ikke få tid på landsholdet.
Der er en helt anden tilgang til Kusk herovre. Alle FCK, BIF fans jeg møder.. har slet intet problem i at indrømme
han er superligaens største talent pt. Det er de helt enige i.

Så Når man ser på vores økonomi, og uden det skal handle om at kaste skylden på nogen
Så mener jeg godt vi kan tillade os at sige det vil være en direkte katastrofe hvis Kusk går til 4.5mill
var han i FCK var han solgt for 50mill.
50 mio så forstår jeg bedre dit evige brok over at Helenius blev solgt for billigt, hvis 50 mio for Kusk er niveauet
Forstå nu at der ikke ville være en Kusk i AaB uden at kontrakten så ud som den nu engang gør.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Brodernumsi » 12. dec 2013, 01:37

Elscorpio skrev:Håber Kusk er klogere end Helenius som endnu ikke har bidt sig fast i førsteholdstruppen over i Villa.
Det var aldrig meningen at han skulle bide sig fast det første år.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2013, 02:14

Poker-One-Kenobi skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:jeg talte med en Brøndby fan i dag der absolut intet lys ser i AaB.. han mente Kusk måtte være 50mill værd
Jeg ved godt det bare er snak.. Men jeg bor i København, og jeg oplever noget andet ved Kusk end ved Helenius

Dengang Helenius blev solgt ville folk hellere snakke Cornelius og Makienok, og Helenius kunne ikke få tid på landsholdet.
Der er en helt anden tilgang til Kusk herovre. Alle FCK, BIF fans jeg møder.. har slet intet problem i at indrømme
han er superligaens største talent pt. Det er de helt enige i.

Så Når man ser på vores økonomi, og uden det skal handle om at kaste skylden på nogen
Så mener jeg godt vi kan tillade os at sige det vil være en direkte katastrofe hvis Kusk går til 4.5mill
var han i FCK var han solgt for 50mill.
50 mio så forstår jeg bedre dit evige brok over at Helenius blev solgt for billigt, hvis 50 mio for Kusk er niveauet
Forstå nu at der ikke ville være en Kusk i AaB uden at kontrakten så ud som den nu engang gør.
Forstå nu det hedder en forhandling.. ikke en 'diktering af krav'

Sku da heldigt du ikke er sportschef hos os hva .. tænk på alle de gange vi har sagt profiler 'i bliver nød til at gå ned i løn'
Havde det være dig så rendte alle stadig rundt på million kontrakter.. fordi ellers 'ville de jo ikke være i AaB'

Realiteten er bare det er dårlig forhandlet.. Om du vil det eller ej, dårlig nok til hans klausul er på forsiden af landets aviser.. dårlig nok
til alle de andre klubber snakker om det.
lad os være ydmyge og sige han er 15mill værd? kan vi blive enige om det tal? selvom jeg tror det er mere

Hvis Kusk bliver solgt for 4.5mill ..
Så kunne vi have givet ham 500k mere i løn om måneden hele 2013, og stadig tjent 4mill mere end hvis han smutter på den her klausul.
Du vil sige 'det er nemt at være bagklog' hvad tror du han var værd i januar sidste år? var han ikke allerede en 7-8mill værd?

Men så for ikke at være bagklog... så lad mig være på front og sige ingen.. hverken blåbjerg, thomsen, spalvis eller viktor ahlman, bør have en 4mill klausul..
Det er latterligt lidt.. og den danske sportsverden er tydeligvis enig i det her tilfælde.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af thomasjn » 12. dec 2013, 09:35

@AllanPedersen
Nu siger du 500.000 mere om måneden i løn mod en højere salgspris. Nu er salgprisen jo en hypotetisk størrelse og tvivler ærligtalt på AaB har 500.000 ekstra i likvider hver måned som de ikke bruger. Hvis de havde det tror jeg, at vi havde en bredere trup. I øvrigt tror jeg næppe nogen af vores spillere pt. får 500.000 om måneden. Det er tiderne ganske enkelt ikke til.

Jeg forstår godt dit regnestykke, men det har bare intet med virkeligheden at gøre.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af AllanPedersen » 12. dec 2013, 10:36

Det er et overdrevet eksempel for at vise hvor mange penge det er vi potentielt set går glip af.

jeg synes ikke det holder at bare sige 'der var ingen kontrakt uden den klausul'

Det er en forhandling.. fuldstændig som vi har gjort 500 gange før..
hvor spillerne siger A.. vi siger B.. og vi ender på C
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af jernskjorten » 12. dec 2013, 10:48

AllanPedersen skrev:Det er et overdrevet eksempel for at vise hvor mange penge det er vi potentielt set går glip af.

jeg synes ikke det holder at bare sige 'der var ingen kontrakt uden den klausul'

Det er en forhandling.. fuldstændig som vi har gjort 500 gange før..
hvor spillerne siger A.. vi siger B.. og vi ender på C
Men i den konkrete sag skal man jo også forholde sig til, hvor griske og kyniske Kusk og Sivebæk er som forhandlere.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Maglau » 12. dec 2013, 11:26

AllanPedersen skrev:Det er et overdrevet eksempel for at vise hvor mange penge det er vi potentielt set går glip af.

jeg synes ikke det holder at bare sige 'der var ingen kontrakt uden den klausul'

Det er en forhandling.. fuldstændig som vi har gjort 500 gange før..
hvor spillerne siger A.. vi siger B.. og vi ender på C
Korrekt og C er den kontrakt der er nu. Der er sådan set ikke så meget mere at diskutere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Sven Tveskæg » 12. dec 2013, 11:32

A: 8 mil i løn om md + free transfer ved alt over 2 dalere
+
B: 1,5 kr. i løn + frikøb på 800 mil.
=
C~Nuværende kontrakt.


Ovenstående er den reelle forhandling som er foregået.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2013, 13:52

Sven Tveskæg skrev:B: 1,5 kr. i løn + frikøb på 800 mil.
=
C~Nuværende kontrakt.

Ovenstående er den reelle forhandling som er foregået.
Ville Lynge lade ham gå for kun 800 mio ? Godt vi er sluppet af med ham, så er det klart at butikken ikke har kunnet løbe rundt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. dec 2013, 14:26

AllanPedersen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:jeg talte med en Brøndby fan i dag der absolut intet lys ser i AaB.. han mente Kusk måtte være 50mill værd
Jeg ved godt det bare er snak.. Men jeg bor i København, og jeg oplever noget andet ved Kusk end ved Helenius

Dengang Helenius blev solgt ville folk hellere snakke Cornelius og Makienok, og Helenius kunne ikke få tid på landsholdet.
Der er en helt anden tilgang til Kusk herovre. Alle FCK, BIF fans jeg møder.. har slet intet problem i at indrømme
han er superligaens største talent pt. Det er de helt enige i.

Så Når man ser på vores økonomi, og uden det skal handle om at kaste skylden på nogen
Så mener jeg godt vi kan tillade os at sige det vil være en direkte katastrofe hvis Kusk går til 4.5mill
var han i FCK var han solgt for 50mill.
50 mio så forstår jeg bedre dit evige brok over at Helenius blev solgt for billigt, hvis 50 mio for Kusk er niveauet
Forstå nu at der ikke ville være en Kusk i AaB uden at kontrakten så ud som den nu engang gør.
Forstå nu det hedder en forhandling.. ikke en 'diktering af krav'

Sku da heldigt du ikke er sportschef hos os hva .. tænk på alle de gange vi har sagt profiler 'i bliver nød til at gå ned i løn'
Havde det være dig så rendte alle stadig rundt på million kontrakter.. fordi ellers 'ville de jo ikke være i AaB'

Realiteten er bare det er dårlig forhandlet.. Om du vil det eller ej, dårlig nok til hans klausul er på forsiden af landets aviser.. dårlig nok
til alle de andre klubber snakker om det.
lad os være ydmyge og sige han er 15mill værd? kan vi blive enige om det tal? selvom jeg tror det er mere

Hvis Kusk bliver solgt for 4.5mill ..
Så kunne vi have givet ham 500k mere i løn om måneden hele 2013, og stadig tjent 4mill mere end hvis han smutter på den her klausul.
Du vil sige 'det er nemt at være bagklog' hvad tror du han var værd i januar sidste år? var han ikke allerede en 7-8mill værd?

Men så for ikke at være bagklog... så lad mig være på front og sige ingen.. hverken blåbjerg, thomsen, spalvis eller viktor ahlman, bør have en 4mill klausul..
Det er latterligt lidt.. og den danske sportsverden er tydeligvis enig i det her tilfælde.

Du forstår det tydeligvis ikke, klausulen er indført fordi Kusk vil være sikker på at kunne komme videre i tilfælde af at en klub som han finder interessant gerne vil have ham. Det har ikke en skid at gøre med hans månedsløn, ej heller med griskhed, det handler om at han vil være herre over sin egen fodboldfremtid. Lad os så alligevel lege din tåbelige leg, og sige han havde gået med til at droppe klausulen for 6 mio mere om året, hvad tror du så det ville gøre ved de generelle forventninger til lønniveauet i AaB? Tror du vi kunne lokke Thomsen til at forlænge sin kontrakt med et par sæsoner for en million eller to, eller tror du han ville sige at han nu gerne så at han fik minimum halvdelen af hvad man åbenbart mente Kusk skulle have?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen

Indlæg af hje1980 » 13. dec 2013, 10:56

Og for at lige tage den videre... AaB har ikke penge til at kunne betale sig ud af den klausul.

Besvar