Vurdering af Gaardes handler i sommers

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Forza » 12. dec 2013, 09:48

Et halvt år efter Gaarde tiltrådte synes jeg det kunne være interessant at få en tråd op hvor vi kan vurdere hans handler:

AK: har været en fremragende handel for AaB, ganske billig og han har på rekordtid vendt sig til tempoet i superligaen og er iskold foran kassen samt arbejdsom og lynhurtig

Jönsson: Var lidt langsom om at komme igang grundet hans skadeperiode, men har for alvor vist sit talent og sine evner som er over niveau ift. Superligaen IMO. Virkelig en skam vi ikke kan beholde ham efter sommeren 2014.

Risgård: Har været i top 3 over bedste AaB'ere det sidste halve år og har gjort en verden til forskel i forhold til Augu/Würtz konstellationen som længe havde givet os et ineffektivt problem med fremad i banen.

Konklusion: Jeg mener det har været 3 helt afgørende handler for AaB's nuværende succes og jeg ser gerne alle 3 fortsætte. Kunne man udbytte Curth, Søren F, Wichmann og Due for Jönsson ville jeg med glæde lave det bytte fra næste sommer!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af astonvilla » 12. dec 2013, 10:04

Jeg mener at Gaardes første ½-år i sædet har været en solid succes.

Men ikke kun pga hans udmærkede handler i det første vindue - også pga hans ageren i diverse medier og overfor andre stakeholders generelt.
Allerede nu er det evident at han er gjort af det rigtige stof og er god til at kommunikere udadtil. Udstråler ro, overblik og kompetence.

Når vi på et tidspunkt får en større sportslig nedtur - hvilket alle klubber gør fra tid til anden - så bliver det spændende at se hvordan han så klarer den.
Efter hvad jeg har set i dette ½-år er jeg personligt 100% overbevist om at han vil klare en sådan situation med stor ro og kompetence også.

Gaarde overtog vel noget nær en umulig position i dansk fodbold, grundet ikonet han tog over fra. Men han er alligevel bestået - og dét med top-karakter.

Well done - keep up the good work.
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Forza » 12. dec 2013, 10:14

astonvilla skrev:Jeg mener at Gaardes første ½-år i sædet har været en solid succes.

Men ikke kun pga hans udmærkede handler i det første vindue - også pga hans ageren i diverse medier og overfor andre stakeholders generelt.
Allerede nu er det evident at han er gjort af det rigtige stof og er god til at kommunikere udadtil. Udstråler ro, overblik og kompetence.

Når vi på et tidspunkt får en større sportslig nedtur - hvilket alle klubber gør fra tid til anden - så bliver det spændende at se hvordan han så klarer den.
Efter hvad jeg har set i dette ½-år er jeg personligt 100% overbevist om at han vil klare en sådan situation med stor ro og kompetence også.

Gaarde overtog vel noget nær en umulig position i dansk fodbold, grundet ikonet han tog over fra. Men han er alligevel bestået - og dét med top-karakter.

Well done - keep up the good work.
Jeg vil give dig ret i alt - med undtagelse af når han er i medierne. Jeg synes ofte han virker snøvlende og temmelig dårlig mundtlig når han bliver interviewet. Samlet set er han dog Klart bestået, og mere til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Funky » 12. dec 2013, 20:36

Gaarde har med garanti ikke siddet alene i et mørkt skab og tryllet de 3 nye spillere frem, så stor ros til hele det team, som står bag de transfers. Det samme vil gælde - bare med modsatte fortegn - den dag vi får hentet en nitte.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af JFL » 13. dec 2013, 12:51

Han har lavet lutter gode indkøb. Det er den mest helstøbte angrebskonstellation siden Prica/Curth, som han har hentet ind. Og så er Risgaard jo bare helt central i forhold til at få spillet til at flyde, men det kunne man nærmest sige sig selv. Lynge skulle jo have hentet ham tilbage da han tog til Silkeborg i stedet.

Nu bliver Gaardes fremmeste opgave at få Curth afsat inden han kommer tilbage og rokker ved den gode stemning og det gode offensive spil. Det har været en befrielse ikke at være nødsaget til at høre på Curths beklagelser i medierne over manglende spilletid. Jeg mener, at han har en stor mangel på selvindsigt over egne evner. Han er ikke god nok boldspiller (og ikke god nok målscorer) til at være en del af AaBs hurtige kombinationsspil.

Jeg er bare bange for, at Gaarde beholder ham som gardering for Kusk, hvis han bliver solgt. Så Curth vil få chancen på kanten. Jeg hader tanken, men tror det kommer til at ske.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Kasper » 13. dec 2013, 14:46

Enig med jer i at det har været nogle gode indkøb. Synes specielt der skal lyde en stor ros for at have sat en ny angrebskonstellation op, selvom jeg stadig mener at det var hovedløs timing og en for lav pris på Helenius.

Det eneste jeg endnu ikke har regnet ud er forlængelsen med Due i sommers. Vi skulle have brugt de lønkroner på en ung kant med fart i stængerne. Håber at der sker noget i januar.

@jfl: Håber heller ikke Curth kommer tilbage, men det tvivler jeg ærlig talt også på. AaB bør give ham en fri transfer så han kan komme videre.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. dec 2013, 14:51

Det er alt, alt for tidligt at vurdere Gaarde. Det er først når han har siddet på posten mindst et år det giver mening.
Men det er yderst positivt at han har været her en halvsæson uden at have lavet nævneværdigt fejl (ok, vi er mange der er meget utilfredse med prisen for Helenius men det er svært at give Gaarde "skylden" for det da det nærmest var hans første arbejdsdag).

Det lader til at han har købt rigtig godt ind for de sparsomme midler der har været til rådighed. Når jeg skriver lader til er det fordi man ikke kan dømme en spiller endeligt udfra hvad han leverer på 3 måneder. Lad os bare bruge Zelinski som skrækeksemplet.

Men selvom det er for tidligt at dømme ham synes jeg bestemt at han har klaret sig godt og han lader til at være den helt rigtige til jobbet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Jacob » 13. dec 2013, 15:15

JFL skrev:Han har lavet lutter gode indkøb. Det er den mest helstøbte angrebskonstellation siden Prica/Curth, som han har hentet ind. Og så er Risgaard jo bare helt central i forhold til at få spillet til at flyde, men det kunne man nærmest sige sig selv. Lynge skulle jo have hentet ham tilbage da han tog til Silkeborg i stedet.

Nu bliver Gaardes fremmeste opgave at få Curth afsat inden han kommer tilbage og rokker ved den gode stemning og det gode offensive spil. Det har været en befrielse ikke at være nødsaget til at høre på Curths beklagelser i medierne over manglende spilletid. Jeg mener, at han har en stor mangel på selvindsigt over egne evner. Han er ikke god nok boldspiller (og ikke god nok målscorer) til at være en del af AaBs hurtige kombinationsspil.

Jeg er bare bange for, at Gaarde beholder ham som gardering for Kusk, hvis han bliver solgt. Så Curth vil få chancen på kanten. Jeg hader tanken, men tror det kommer til at ske.
Det er vel en oplagt tanke, at AaB holder på Curth indtil man har passeret d. 24. januar (mener jeg at det er) og Kusks klausul ikke længere kan indløses i dette transfervindue. Derefter kan man så lade Curths gå.
Life is good..... AaB is better!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af jensemand57 » 13. dec 2013, 16:18

Køllen I Møllen skrev:Det er alt, alt for tidligt at vurdere Gaarde. Det er først når han har siddet på posten mindst et år det giver mening.
Men det er yderst positivt at han har været her en halvsæson uden at have lavet nævneværdigt fejl (ok, vi er mange der er meget utilfredse med prisen for Helenius men det er svært at give Gaarde "skylden" for det da det nærmest var hans første arbejdsdag).

Det lader til at han har købt rigtig godt ind for de sparsomme midler der har været til rådighed. Når jeg skriver lader til er det fordi man ikke kan dømme en spiller endeligt udfra hvad han leverer på 3 måneder. Lad os bare bruge Zelinski som skrækeksemplet.

Men selvom det er for tidligt at dømme ham synes jeg bestemt at han har klaret sig godt og han lader til at være den helt rigtige til jobbet.
Så vidt jeg husker, så var handlen med Helenius Lynges sidste handel.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Kasper » 13. dec 2013, 23:15

Curth kommer aldrig til at erstatte Kusk. Kan ikke forstå hvordan I kan få den tanke :) Stol på Kent.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Forza » 17. dec 2013, 11:57

Har stor tiltro til Kent og Gaarde løser den eventuelle problemstilling ved et salg af Kusk. Så længe det ikke bliver Søren F (som har skuffet fælt) eller Due der skal overtage pladsen. Så vil jeg egentligt hellere give Bruhn chancen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Gamling » 23. dec 2013, 06:46

Det er en omskolet Curth med masser af selvtillid vi får tilbage fra Heden, så imo er han da klart det bedste flyvefærdige bud på at tage Kusk's plads i start 11-eren.

Så kan man bruge foråret på at give Bruhn en masse indhop og få ham endnu mere helt op i SL gear.

Frederiksen derimod har jeg ikke længere meget fidus til.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Eksil » 23. dec 2013, 10:41

Gamling skrev:
Frederiksen derimod har jeg ikke længere meget fidus til.
Man kunne overveje at sælge/udleje ham til angriber desperate Sønderjyske? De kender ham og mangler en hurtig mand på toppen til deres system

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Vurdering af Gaardes handler i sommers

Indlæg af Forza » 23. dec 2013, 11:25

Eksil skrev:
Gamling skrev:
Frederiksen derimod har jeg ikke længere meget fidus til.
Man kunne overveje at sælge/udleje ham til angriber desperate Sønderjyske? De kender ham og mangler en hurtig mand på toppen til deres system
Tvivler ærlig talt på at de er interesseret i ham for han har da så absolut intet vist i FCK+AaB tiden siden han sidst var hos dem. For min skyld må de gerne få ham, Due og Wichmann gratis for at spare de lønkroner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar