Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2014, 20:54

birk skrev:OB solgte da Jonas Borring for flere penge end de 2 ovennævnte, så OB kan godt sælge spillere. Klasse salg
Måske AaB fik et par gode salg til Aston Villa og Ajax, men de 2 spillere er vel bare gået i glemmebogen. Lucas har spillet mest af de 2 , mens Helenius bare har splinter i røven af at sidde på bænken
Ja til FCM. Hvis Lucas Jensen havde en drøm om at komme til FCM, FCK eller BIF behøvede han vel ikke tage over fyn først. Hvordan de så gør det i udlandet er en ting, det relevante er vel om man kan sende dem videre fra superligaen, og her er der altså ikke meget der tyder på OB skulle være et bedre vindue end AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 17. jan 2014, 20:55

Elscorpio skrev:Bare AaB snart kan få afklaret sin feriepengesag, vores største hængeparti for igen at kunne se lyst på den økonomiske fremtid.
Ja, lige udover penge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 17. jan 2014, 20:55

birk skrev:OB solgte da Jonas Borring for flere penge end de 2 ovennævnte, så OB kan godt sælge spillere. Klasse salg
Måske AaB fik et par gode salg til Aston Villa og Ajax, men de 2 spillere er vel bare gået i glemmebogen. Lucas har spillet mest af de 2 , mens Helenius bare har splinter i røven af at sidde på bænken
Birk, vi snakker om hvem som har været bedst til at sende deres spiller videre til større klubber, og der ligger vi i bedste pt.

Borring salget er ret langt tilbage efterhånden, iøvrigt også i en helt anden tid før finanskrisen ramte verdensmarkederne, så du kan ikke sammenligne de 2 salg, fordi økonomien var en helt anden den gang.

Men kom nu bare med nogen eksempler Birk :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af birk » 17. jan 2014, 21:03

AaB kan da ikke føre ret meget , da Eriksen blev solgt til Ajax fra OB. Hvis det er Helenius du måler det på, er det jo pengene han gik efter og ikke spilletid. Det er hans valg , fred være med det. Men AaB er da ikke verdens navle for spillere i Danmark

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2014, 21:11

birk skrev:AaB kan da ikke føre ret meget , da Eriksen blev solgt til Ajax fra OB. Hvis det er Helenius du måler det på, er det jo pengene han gik efter og ikke spilletid. Det er hans valg , fred være med det. Men AaB er da ikke verdens navle for spillere i Danmark
Det er der vel ingen der siger det er, bare at det næppe er det der gør du vælger OB over AaB. Mht Helenius tror jeg du tager pænt meget fejl, han afviste et rimelig godt tilbud fra Sporting sæsonen inden, og AV har en ret klar plan med Helenius, som går som den skal.

AaB har iøvrigt solgt Ene til Groningen, Jacob Laursen til Juve samt Prica til Sunderland.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af birk » 17. jan 2014, 21:13

Hvís AVs plan med Helenius er at købe flere angribere og lade ham få ingen spilletid, så giver jeg dig ret i, at det går helt efter planen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2014, 21:16

birk skrev:Hvís AVs plan med Helenius er at købe flere angribere og lade ham få ingen spilletid, så giver jeg dig ret i, at det går helt efter planen
Planen er at sluse ham ind stille og roligt, som også sker, nu er der kommet en alvorlig skade hvorfor man henter en spiller mere ind. Det er ikke super usædvanligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 17. jan 2014, 21:19

birk skrev:AaB kan da ikke føre ret meget , da Eriksen blev solgt til Ajax fra OB. Hvis det er Helenius du måler det på, er det jo pengene han gik efter og ikke spilletid. Det er hans valg , fred være med det. Men AaB er da ikke verdens navle for spillere i Danmark
Eriksen er vel også en af de få de har sendt afsted udlandet, endda for en del hel del år siden, han nåede aldrig at få debut for OBs førstehold.

Ikke at vi er meget bedre, men trods alt lidt bedre. Og flere af drengene står klar til at komme videre (Kusk, Thomsen, Lasse og måske Ahlman på sigt).

Om de slår til eller ej, er jo uden for AaB´s hænder, det er optil spillerne og deres nye klubber at skabe rammerne for at det kan ske.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af birk » 17. jan 2014, 21:25

OB har Falk, Emil Larsen , Kadrii og måske Kasper Larsen. Fc Midtjylland har også 4-5 spillere, der kan blive solgt, og de sælger jo deres spillere godt . Det antal spillere har top 6 herhjemme , vil jeg mene

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 17. jan 2014, 21:28

birk skrev:OB har Falk, Emil Larsen , Kadrii og måske Kasper Larsen. Fc Midtjylland har også 4-5 spillere, der kan blive solgt, og de sælger jo deres spillere godt . Det antal spillere har top 6 herhjemme , vil jeg mene
Er de solgt til udlandet endnu?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af birk » 17. jan 2014, 21:31

Tror jeg da heller ikke AaBs spillere er , så ved ikke lige hvad du vil med den kommentar ?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2014, 21:33

birk skrev:OB har Falk, Emil Larsen , Kadrii og måske Kasper Larsen. Fc Midtjylland har også 4-5 spillere, der kan blive solgt, og de sælger jo deres spillere godt . Det antal spillere har top 6 herhjemme , vil jeg mene
Men er det relevant for om at OB skulle være et bedre udstillingsvindue end feks AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Mr. Larsen » 17. jan 2014, 21:33

birk skrev:Tror jeg da heller ikke AaBs spillere er , så ved ikke lige hvad du vil med den kommentar ?
Men er det Helenius og Lucas Andersen indenfor det sidste år, jeg kan ikke mindes noget stort salg til en større klub i udlandet, siden Eriksen blev hentet i Ajax.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af birk » 17. jan 2014, 21:39

Nu var det vel ikke lige mig der startede med hvem og hvilke unge spillere AaB kan få solgt. Det var såmænd den jeg svarede på, da jeg skrev det med Obs unge spillere og Fc Midtjyllands unge spillere
Vi bliver ikke enige, i tror AaB er et større udstillings vindue. Det er jeg ikke enig i. Vi kommer ikke videre
Men synes da i skal spørge Lucas Jensen om hvorfor han valgte OB , hvis i engang kan komme til det
.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Elscorpio » 17. jan 2014, 21:44

jonas386 skrev:
birk skrev:Hvís AVs plan med Helenius er at købe flere angribere og lade ham få ingen spilletid, så giver jeg dig ret i, at det går helt efter planen
Planen er at sluse ham ind stille og roligt, som også sker, nu er der kommet en alvorlig skade hvorfor man henter en spiller mere ind. Det er ikke super usædvanligt.
Helenius kommer tilbage til AaB igen til sommer hvis han heller ikke får noget spilletid i AV det næste halve år. Vi skal jo have fundet en afløser for Jönsson til sommer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2014, 21:53

birk skrev:Nu var det vel ikke lige mig der startede med hvem og hvilke unge spillere AaB kan få solgt. Det var såmænd den jeg svarede på, da jeg skrev det med Obs unge spillere og Fc Midtjyllands unge spillere
Vi bliver ikke enige, i tror AaB er et større udstillings vindue. Det er jeg ikke enig i. Vi kommer ikke videre
Men synes da i skal spørge Lucas Jensen om hvorfor han valgte OB , hvis i engang kan komme til det
.

Der er ingen der har sagt AaB er et større udstillingsvindue, blot at OB næppe er så meget større at det er den primære grund.
At jeg så tvivler på der overhovedet har været et bud fra AaB er hvad det er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2014, 01:56

jonas386 skrev:
birk skrev:Nu var det vel ikke lige mig der startede med hvem og hvilke unge spillere AaB kan få solgt. Det var såmænd den jeg svarede på, da jeg skrev det med Obs unge spillere og Fc Midtjyllands unge spillere
Vi bliver ikke enige, i tror AaB er et større udstillings vindue. Det er jeg ikke enig i. Vi kommer ikke videre
Men synes da i skal spørge Lucas Jensen om hvorfor han valgte OB , hvis i engang kan komme til det
.

Der er ingen der har sagt AaB er et større udstillingsvindue, blot at OB næppe er så meget større at det er den primære grund.
At jeg så tvivler på der overhovedet har været et bud fra AaB er hvad det er.
Jeg har også svært ved at forestille mig hvilke penge AaB skulle have brugt til at byde ind på en spiller som andre superligaklubber også er ude efter... der skal ryddes op i truppen, og måske også et salg til, før vi henter nye spillere ind.

Ob skal satme have fået mange spillere til udlandet, hvis de skulle være bedre til det end os, over de sidste 5-6 år.

Jacob Laursen til juve
Helenius til villa
Lucas Andersen til ajax
Enevoldsen til groningen
Augustinussen til salzburg
Risgaard til bielefeldt
Michael Jacobsen til Almeria

- Ikke alle store salg, men gode klubber som næste skridt i karrieren, og det er vel det vi taler om hvis man skal sammenligne hvor attraktiv ob vs AaB skulle være for et ungt talent.

Hvis vi ser bort fra Eriksen, er de fleste af OB's talenter vel røget videre til Norge eller Sverige

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af birk » 18. jan 2014, 07:38

For mig ser de handler ud til , at spillerne bare vil ud for enhver pris . Hvem har haft succes i de klubber som er åbentbart er et springbræt ?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 18. jan 2014, 09:30

birk skrev:For mig ser de handler ud til , at spillerne bare vil ud for enhver pris . Hvem har haft succes i de klubber som er åbentbart er et springbræt ?
Det er sgu da et ikke-argument. Det viser at AaB er et fint springbræt hvis du vil videre, og det er en klub der bliver kigget efter. At jeg så tvivler på det er tilfældet er hvad det er. Og selvom de bare ville videre for enhver pris er der altså stadig ikke meget der tyder på at OB er et springbræt til andet end Norge, Sverige eller østeuropa. Selvfølgelig, hvis det er det man gerne vil med karrieren så skal man da også det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 18. jan 2014, 11:06

Lad os nu lige være enige om at Lucas Jensen ikke har fravalgt AaB. Vi har naturligvis ikke været interesseret al den stund, at han ikke er nær god nok til vores førstehold og vores reserver har langt større potentiale.

Låst