Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 18. jan 2014, 11:20

Vi må klart være mere attraktive end OB. Dels er de jo ved at skærre ind til benet økonomisk og er vel egentlig ved at lave den øvelse vi har lavet for år tilbage. Derudover har der været en slem slingre kurs i deres sportslige ageren og jeg til vurdere, at det vil tage OB en del transfervinduer endnu at få en trup, som passer sammen pga. slingrekursen i indkøb samt skift af ledelse og trænere. Det gør, at OB nok vil være ustabile en sæson eller to endnu imens vi i AaB stille og roligt er ved at positionere os til at komme tilbage i toppen. Der er et fundament i vores hold, som gør at vi ikke skal ud og skifte flere spillere hver vindue, men i stedet har en stamme, hvor det er let at integrere en erstatning når en spiller forsvinder. I modsætning til os har OB vel en f.eks. en 5-6 centrale midtbanespillere og det har indtil videre været fuldstændigt umuligt for dem at finde ud af hvilke 2 eller 3 (spillesystemet virker de heller ikke så afklarede omkring) der fungerer sammen over længere tid ligesom venstre back og midterforsvaret virker til at være et evigt spørgsmålstegn og skriger på kvalitet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jan 2014, 13:54

Yankee skrev:Lad os nu lige være enige om at Lucas Jensen ikke har fravalgt AaB. Vi har naturligvis ikke været interesseret al den stund, at han ikke er nær god nok til vores førstehold og vores reserver har langt større potentiale.
Enig, jeg tror heller ikke vi overhovedet har været på banen. Selv om jeg nu synes det er en spiller med ret godt potentiale, som måske kunne have været interessant hvis han havde været scoutet i de lavere rækker, så er han ikke en færdig superligaspiller, til gengæld er jeg sikker på at hans lønkrav vil være som en sådan.

Lad nu bare OB fyre en masse kroner efter spillere som ham, mens vi kan gå og nyde vores næsten gratis egne talenter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Martino » 18. jan 2014, 16:20

Yankee skrev:Lad os nu lige være enige om at Lucas Jensen ikke har fravalgt AaB. Vi har naturligvis ikke været interesseret al den stund, at han ikke er nær god nok til vores førstehold og vores reserver har langt større potentiale.
Helt enig. Jeg ser allerede et større lys i Andreas Bruhn end i Lucas Jensen. Er han ikke også lige en rundgang yngre end Lucas Jensen?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Hanga » 18. jan 2014, 16:51

Hvor mange er det lige der har set så meget til Anders Bruhn, at man kan konkludere, at han har større potentiale? Altså jeg har ikke en negativ holdning til Bruhn, jeg har bare ikke set tilstrækkeligt til ham, til at kunne komme med min egen vurdering af ham. Jeg har f.eks. undret mig over, at han ikke har fået flere minutter i løbet af efteråret, hvor vi i stedet har skiftet spillere som Due og SF ind. Ud fra den betragtning må han jo stadig have noget vej til superliganiveau, der er Lucas Jensen allerede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af 9000AaB » 20. jan 2014, 14:25

Har lige læst på bold.dk at Frederik Stoor (efter min mening en go' ældre fodbold spiller) er ude efter en klub i DK.
Han er GRATIS og har mange go' klubber på sit CV men vil gerne videre fra Lillestrøm for at prøve noget nyt.
Som der står er han back men spiller også central forsvars som han har gjort på det Svenske landshold.

Kunne han være en spiller for AaB? En erfaring og stadig stabil spillende central forsvarer der er på fri transfer, satser på en klub som virkelig vil bruge hans erfaring og vil gøre en forskel i en klub?
Virker for mig som en spiller for AaB.

Eneste minus er er at Viborg jagter ham MEEENNNNNN kan vi ikke slå dem når det kommer til en kontrakt?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 20. jan 2014, 14:42

Prioriteten må klart være, at:
1) Få afklaret feriepengesagen + rejse kapital
2) Få forlænget med Risgård
2) Få forlænget med Thelander
3) Få afsat Due, Curth, Toft og muligvis Hansson (har svært ved at se meningen med Hansson, hvis Rye skal ind omkring holdet)
4) Finde en gardering for Ahlmann på venstre back (f.eks. BIF-reserven, Da Silva)
5) Finde en gardering til angrebet til tiden efter Jönsson (f.eks. evighedstalentet Jo Sondre Aas)
6) Få skudt sig ind på, hvem der skal tage over efter Kusk og give vedkommende spilletid (Gilli, Bruhn, Wichmann, SF eller V. Ahlmann)

Er der i øvrigt nogen, der har overblik over hvilke U-19 spiller, der rykkes op?
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2014, 15:17

Rams skrev:Prioriteten må klart være, at:
1) Få afklaret feriepengesagen + rejse kapital
2) Få forlænget med Risgård
2) Få forlænget med Thelander
3) Få afsat Due, Curth, Toft og muligvis Hansson (har svært ved at se meningen med Hansson, hvis Rye skal ind omkring holdet)
4) Finde en gardering for Ahlmann på venstre back (f.eks. BIF-reserven, Da Silva)
5) Finde en gardering til angrebet til tiden efter Jönsson (f.eks. evighedstalentet Jo Sondre Aas)
6) Få skudt sig ind på, hvem der skal tage over efter Kusk og give vedkommende spilletid (Gilli, Bruhn, Wichmann, SF eller V. Ahlmann)

Er der i øvrigt nogen, der har overblik over hvilke U-19 spiller, der rykkes op?
1) Forhåbentlig kan det gøres i den rækkefølge, men jeg tror nok hele problemet er at det ikke kan, og at det heller ikke ligger lige for at finde investorer til at fylde spillerforeningens kasse op.

2) Jep det er vigtigt

3) Også vigtigt, men jeg tror IKKE på at et fremtidigt forsvar med Thelander og KEP er lykken, så der skal altså også findes en afløser for Lasse til sommer, og DET er vigtigere.

4) Vi er nok nødt til at have en vis bredde i truppen, så de skal kun afhændes hvis det giver fornuft ift. økonomi, eller til at give plads for nogle andre talenter. Det er ikke givet at vi skal satse på alt for mange talenter på én gang. Det er godtnok gået godt fornyligt, men der er jo ingen garanti for at det vil gøre det en gang til.

5) Ja, kunne vi dog bare beholde ham!

6) Både for fem og seks skal vi for alvor håbe at en af vores talenter manner sig op og fylder skoene ud. Der er ingen tegn i sol og måne på vi får råd til at gå ud og hente fuldgode erstatninger for dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 20. jan 2014, 16:17

Du har sikkert ret i, at rækkefølgen ikke bliver en realitet.

Jeg tror fremtidens forsvar hedder KEP og Thelander med Blåbjerg og Kasper P som backup. Er fuldstændig enig med dig i, at det kunne være bedre med en hurtig og spillende forsvarer ved siden af enten af duelspillerne Thelander eller KEP, men det virker til at Kents tillid til KEP er uden grænser, så mon ikke KEP får rollen som styrmand, selvom jeg har mine betænkeligheder. Man kunne selvfølgelig også overveje en omskoling af Augo eller kigge mod Fredericia og Pierre Kanstrup, der formentlig både er billig, har en god alder, er en spillende forsvarer (omskolet midtbanemand) og har tydelige lederevner (anfører i både Brønshøj og Fredericia)?

I forhold til farvel-siden er jeg klart af den holdning Due og Curth skal ud, ligesom Tofts niveau vel nærmere er til Vendsyssel eller Jammerbugten. Jeg vil hellere se Bruhn, V. Ahlmann og Spalvis få spilletid end to spillere, der åbenlyst er fortid i klubben.

Patrick K på venstre backen bliver aldrig noget lykkeligt ægteskab, så i mine øjne er det klart den vigtigste position, at få skabt bredde på - også fordi Ahlmann har en skadeshistorik.

Som dig krydser jeg også fingre for at Spalvis får lagt markant på ift. en fremtidig plads i angrebet, og at vi blandt vores egne unge finder en værdig afløser for Kusk, når han flyver videre.
In verbis simus faciles

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 20. jan 2014, 19:45

9000AaB skrev:Har lige læst på bold.dk at Frederik Stoor (efter min mening en go' ældre fodbold spiller) er ude efter en klub i DK.
Han er GRATIS og har mange go' klubber på sit CV men vil gerne videre fra Lillestrøm for at prøve noget nyt.
Som der står er han back men spiller også central forsvars som han har gjort på det Svenske landshold.

Kunne han være en spiller for AaB? En erfaring og stadig stabil spillende central forsvarer der er på fri transfer, satser på en klub som virkelig vil bruge hans erfaring og vil gøre en forskel i en klub?
Virker for mig som en spiller for AaB.

Eneste minus er er at Viborg jagter ham MEEENNNNNN kan vi ikke slå dem når det kommer til en kontrakt?
En højre back er ikke aktuel sålænge Dalsgaard er i klubben...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 20. jan 2014, 20:12

Jeg stiller mig nu også lidt uforstående over for den skråsikkerhed, der hersker i forhold til navne som Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn. Har de vist noget, der gør, at vi kan være sikre på, at de går direkte ind og forstærker Superligaholdet i takt med, at vi mister de nuværende profiler? Spalvis har jeg set nogle gange, og han virker endnu længere fra superligaklasse end Rolf Toft.

Vi kan sikkert godt leve uden Lucas fra Viborg - i øjeblikket - men det er altid trist at blive bekræftet i vores efterhånden permante impotens på transfermarkedet. Vi er helt afhængige af, at unge fra næste geled slår til fra første færd, når profilåreladningen sætter ind her til sommer.

OB er også i gang med en nedskæringsproces, men er trods alt endda meget langt fra at befinde sig i AaBs nuværende situation.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 20. jan 2014, 20:33

Hovedet skrev:Jeg stiller mig nu også lidt uforstående over for den skråsikkerhed, der hersker i forhold til navne som Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn. Har de vist noget, der gør, at vi kan være sikre på, at de går direkte ind og forstærker Superligaholdet i takt med, at vi mister de nuværende profiler? Spalvis har jeg set nogle gange, og han virker endnu længere fra superligaklasse end Rolf Toft.
Nej, man kan aldrig være sikker på at unge spillere slår igennem. Det er nærmest usandsynligt at både Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn og Lukas Spalvis skulle blive førsteholdsspillere.

Men det er nu engang klubbens strategi. Og det har sådan set virker ganske fornuftigt de sidste par år. Vi skal ikke længere ansætte dyre udlændinge til at gøre det arbejde, vores egne drenge klarer fint.

Læg i øvrigt mærke til at vores lokale spillere virker til at have en generelt lavere skadesfrekvens end udlændingene. Det er ikke så underligt, men trods alt bemærkelsesværdigt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Hovedet » 20. jan 2014, 21:09

Helt enig. AaBs talentarbejde har været forbilledligt, og jeg er helt enig i, at vi ikke skal hente en række ligegyldige udlændinge, når vi selv har talenterne i klubben. Denne strategi er forøvrigt også langt mere gavnlig for dansk fodbold. Dog håber jeg, at vi snart bliver i stand til at hente spillere udefra, der kan supplere vores egne talenter, hvad der efter min mening er en forudsætning for topfodbold også på længere sigt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 20. jan 2014, 21:58

Hovedet skrev:Helt enig. AaBs talentarbejde har været forbilledligt, og jeg er helt enig i, at vi ikke skal hente en række ligegyldige udlændinge, når vi selv har talenterne i klubben. Denne strategi er forøvrigt også langt mere gavnlig for dansk fodbold. Dog håber jeg, at vi snart bliver i stand til at hente spillere udefra, der kan supplere vores egne talenter, hvad der efter min mening er en forudsætning for topfodbold også på længere sigt.
Helt enig. Men spillere udefra skal være på positioner hvor vi ikke har lovende spillere eller hvor vi søger specielle færdigheder. Det kunne eksempelvis være en hurtig stopper eller en boldsikker angriber. Ikke en jævn kantspiller som Lucas Jensen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Rams » 21. jan 2014, 07:13

Netop derfor skal vi også have fundet en gardering og evt afløser for Ahlmann eksternt. Venstre back er med afstand den position, hvor vi er tyndest besat. Når Ahlmann er ude har vi kun en forbilledlig figthende Patrick at sende derud og nogen god vb bliver han aldrig. Er sikker pp
at Kusks afløser findes internt. Vi har Bruhn, Gilli, V. Ahlmann, SF og hvis vi tilpasser systemet også Wichmann, der kan spille pladsen. Griber en af de gutter ikke chancen har Gaarde da alle tiders chance til at skære truppen for dødvægt.
In verbis simus faciles

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af andreasaab89 » 21. jan 2014, 07:14

Yankee skrev:
Hovedet skrev:Jeg stiller mig nu også lidt uforstående over for den skråsikkerhed, der hersker i forhold til navne som Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn. Har de vist noget, der gør, at vi kan være sikre på, at de går direkte ind og forstærker Superligaholdet i takt med, at vi mister de nuværende profiler? Spalvis har jeg set nogle gange, og han virker endnu længere fra superligaklasse end Rolf Toft.
Nej, man kan aldrig være sikker på at unge spillere slår igennem. Det er nærmest usandsynligt at både Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn og Lukas Spalvis skulle blive førsteholdsspillere.

Men det er nu engang klubbens strategi. Og det har sådan set virker ganske fornuftigt de sidste par år. Vi skal ikke længere ansætte dyre udlændinge til at gøre det arbejde, vores egne drenge klarer fint.

Læg i øvrigt mærke til at vores lokale spillere virker til at have en generelt lavere skadesfrekvens end udlændingene. Det er ikke så underligt, men trods alt bemærkelsesværdigt.
Helt enig.

Hvem husker ikke de første kampe fra Helenius, Kasper kusk og Nikolaj Thomsen. Og til dels Lucas Andersen.
de første 5-10-15 kampe de spillede var altså heller ikke prangende. Man kunne se deres talent i glimt mv. men der var oftest langt mellem snapsene. Alligevel blev de langsomt bedre og bedre og sluset ind omkring holdet.
Det er jo utænkeligt at eksempelvis Bruun eller V. Ahlmann vil gå ind og blive ligeså god som Kasper Kusk er nu. Målet for dem er jo at de kan komme ind og få nogle kampe og nogle indskiftninger og så løbende blive bedre og bedre.
Og vi skal huske at de unge i AaB arbejder stenhårdt på træningsbanen (ihvertfald efter rygterne).
Men når man udvikler talenter kan man ikke forvente at man altid har en lysende stjerne til at tage over efter og holde samme niveau som ham man lige har solgt til udlandet for 5-10-15 mio. kr.

Derfor er det også vigtigt som jeg ser det at man skaber glidende overgange. dvs. maks sælger en spiller pr. transfervindue. Og så løbende indsluser 2-3 talenter pr. år (hvor maks 1-2 af dem så vil slå igennem).
Det farlige for AaB er hvis vi pludselig sælger eksempelvis både Dalgsgaard, Kusk og Thomsen i samme transfervindue. Så daler kvaliteten for meget til at de unge kan gå ind.
Og det er langt nemmere for en ny ung spiller at gå ind på et hold som i forvejen spiller godt og har god kvalitet end hvis der er skiftet 4-5 spillere ud i forhold til foregående sæson og der kæmpes hårdt i bunden.

Og som tilskuer og fan syntes jeg også det er langt mere tiltalende at se et ungt nordjysk talent slå igennem end en doven udenlandsk lejesvend. Der skal dog være plads til kvalitet udefra.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af andreasaab89 » 21. jan 2014, 07:16

Rams skrev:Netop derfor skal vi også have fundet en gardering og evt afløser for Ahlmann eksternt. Venstre back er med afstand den position, hvor vi er tyndest besat. Når Ahlmann er ude har vi kun en forbilledlig figthende Patrick at sende derud og nogen god vb bliver han aldrig. Er sikker pp
at Kusks afløser findes internt. Vi har Bruhn, Gilli, V. Ahlmann, SF og hvis vi tilpasser systemet også Wichmann, der kan spille pladsen. Griber en af de gutter ikke chancen har Gaarde da alle tiders chance til at skære truppen for dødvægt.
Det tyder også på at due spiller sit sidste år, hvilket er fint. Vi skal have rutinerede spillere som grundstamme i truppen.
Men vi skal ikke have rutinerede (og måske dyre) spillere til at udgøre bredden i vores trup. Bredden skal komme fra de unge.
Hvis vi har ældre dyre spillere skal det være fordi de er gode nok til at være blandt de 12-14 bedste.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 21. jan 2014, 09:04

Rams skrev:Du har sikkert ret i, at rækkefølgen ikke bliver en realitet.

Jeg tror fremtidens forsvar hedder KEP og Thelander med Blåbjerg og Kasper P som backup. Er fuldstændig enig med dig i, at det kunne være bedre med en hurtig og spillende forsvarer ved siden af enten af duelspillerne Thelander eller KEP, men det virker til at Kents tillid til KEP er uden grænser, så mon ikke KEP får rollen som styrmand, selvom jeg har mine betænkeligheder. Man kunne selvfølgelig også overveje en omskoling af Augo eller kigge mod Fredericia og Pierre Kanstrup, der formentlig både er billig, har en god alder, er en spillende forsvarer (omskolet midtbanemand) og har tydelige lederevner (anfører i både Brønshøj og Fredericia)?.
En omskoling af Augu til forsvaret hjælper absolut intet hvis vi leder efter en hurtig forsvarer. Det er ikke et kønt syn med en mand dernede der er langsom og som ikke har lavet én eneste glidende tackling i hele karrieren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jan 2014, 16:08

Så kan vi godt glemme alt om Bernburg. Han indstiller karrieren pga. langvarige skadesproblemer og slutter sig istedet til Brøndbys massive trænerstab i ungdomsafdelingen.

Bernburg blev ofte nævnt herinde for et par år siden, som en meget interessant spiller. Set i bagklogskabens uendeligt klare lys, så er det godt at det var Brøndby, der købte ham. De har godt nok ikke fået meget for pengene.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Califfen » 21. jan 2014, 16:15

http://www.bold.dk/nyt/Avis-FCK-jagter- ... argentiner" onclick="window.open(this.href);return false;

Var det ikke ham vi havde på prøvetræning for et par år siden? Og var det pga manglende niveau eller manglende økonomi, at vi ikke signede ham? For det ville squ være lidt bittert, hvis FCK snupper ham nu, og vi forspildte chancen, endda dengang han formodentligt var væsentligt billigere...

EDIT: Min fejl, han hed Lucho Rodriguez http://da.wikipedia.org/wiki/Fodboldspillere_fra_AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT EDIT: Vi havde ham endda på kontrakt http://da.wikipedia.org/wiki/Lucho_Rodr%C3%ADguez" onclick="window.open(this.href);return false; 1 førsteholdskamp :)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. jan 2014, 16:51

Lucho har altså ikke spillet nogen kampe for AaB. Det må være en af de mange Lucho-fans, der har rettet på tallet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Låst