Augo på vej væk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Augo på vej væk

Indlæg af hundekiks » 30. jan 2014, 08:28

Augo er på vej til Norge, så ham mister vi åbenbart også.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. jan 2014, 08:43

En bette and
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2014, 08:48

Oldager skrev:En bette and
Det passer ellers med Gaardes udtalelser omkring at der kunne ske noget med marginalspillerne (proever at finde referencen)

edit: http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Kan-maerk ... ten-stiger
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Augo på vej væk

Indlæg af BoomZ0R » 30. jan 2014, 08:59

Jeg ser det nu egentlig som oplagt.
Selvom Augu er fantastisk, så bruger vi ham faktisk ikke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2014, 09:04

Han spiller ogsaa paa en overbefolket plads: Augo, Rissi, Hallur, Rye, Thomsen, Wurtz, Wichmann, dels PK og dels Bruhn kaemper alle om en af de to pladser. Min eneste bekymring hvis Augo forsvinder er at af disse spillere har vi kun en oprydder hvis Augo er vaek. Kent burde gaa en tur i gaden og finde en eller anden unge doermand der kan staa i laere hos Wurtz.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Funky » 30. jan 2014, 09:10

MHJ skrev:Han spiller ogsaa paa en overbefolket plads: Augo, Rissi, Hallur, Rye, Thomsen, Wurtz, Wichmann, dels PK og dels Bruhn kaemper alle om en af de to pladser. Min eneste bekymring hvis Augo forsvinder er at af disse spillere har vi kun en oprydder hvis Augo er vaek. Kent burde gaa en tur i gaden og finde en eller anden unge doermand der kan staa i laere hos Wurtz.
Vi har ingen opryddere i Wurtz-klassen - Augu indregnet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Augo på vej væk

Indlæg af frederikshavneren » 30. jan 2014, 09:15

hundekiks skrev:Augo er på vej til Norge, så ham mister vi åbenbart også.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Skiftet giver vel god mening. Augu har haft en gloværdig karriere i AaB, men det seneste års tid eller sådan har han været langt fra fordums styrke. Jeg synes også at det vil være ualmindelig trist at se et klubikon som Augu afslutte sin AaB tid som permanent bænkevarmer. Han fortjener bedre og når han ikke længere er god nok til en startplads i AaB, så vil et skifte til Start Kristiansand give god mening.

Jeg ønsker alt det bedste for Augu og han kan forhåbentlig kickstarte karrieren i norsk fodbold. Augu har sikkert et par sæsoner tilbage og det vil være trist hvis de skal tilbringes på bænken. Augu er faldet en del i niveau, men måske han kan gøre det godt i Start Kristiansand hvor niveauet er lavere. Set fra AaBs synsvinkel giver skiftet også god mening. De sparer en del lønkroner samt åbner op for, at yngre kræfter kan komme tættere på holdet.

Anyway så kan man fremover forholdsvis nemt følge Augu, med en smuttur til Kristiansand. Er der mig der husker forkert eller har Augu ikke norske rødder?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 09:20

frederikshavneren skrev:
hundekiks skrev:Augo er på vej til Norge, så ham mister vi åbenbart også.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Skiftet giver vel god mening. Augu har haft en gloværdig karriere i AaB, men det seneste års tid eller sådan har han været langt fra fordums styrke. Jeg synes også at det vil være ualmindelig trist at se et klubikon som Augu afslutte sin AaB tid som permanent bænkevarmer. Han fortjener bedre og når han ikke længere er god nok til en startplads i AaB, så vil et skifte til Start Kristiansand give god mening.

Jeg ønsker alt det bedste for Augu og han kan forhåbentlig kickstarte karrieren i norsk fodbold. Augu har sikkert et par sæsoner tilbage og det vil være trist hvis de skal tilbringes på bænken. Augu er faldet en del i niveau, men måske han kan gøre det godt i Start Kristiansand hvor niveauet er lavere. Set fra AaBs synsvinkel giver skiftet også god mening. De sparer en del lønkroner samt åbner op for, at yngre kræfter kan komme tættere på holdet.

Anyway så kan man fremover forholdsvis nemt følge Augu, med en smuttur til Kristiansand. Er der mig der husker forkert eller har Augu ikke norske rødder?
Det er korrekt han har norske rødder, men hvor tæt han er på disse rødder ved jeg så ikke.

Jeg synes også det er en fin løsning. Kunne være rart for at få noget spilletid og det lavere niveau i Norge gør uden tvivl dette lettere.

Hans rolle i AaB er væsentligt forringet og faktisk har man jo flere gange set at han ikke en gang har været 1. reserve til midtbanen når Ris/Wurtz skulle skiftes ud. Her har man flere gange foretrukket PK og Wichmann (!)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Augo på vej væk

Indlæg af iloveaab4ever » 30. jan 2014, 10:22

Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
hundekiks skrev:Augo er på vej til Norge, så ham mister vi åbenbart også.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Skiftet giver vel god mening. Augu har haft en gloværdig karriere i AaB, men det seneste års tid eller sådan har han været langt fra fordums styrke. Jeg synes også at det vil være ualmindelig trist at se et klubikon som Augu afslutte sin AaB tid som permanent bænkevarmer. Han fortjener bedre og når han ikke længere er god nok til en startplads i AaB, så vil et skifte til Start Kristiansand give god mening.

Jeg ønsker alt det bedste for Augu og han kan forhåbentlig kickstarte karrieren i norsk fodbold. Augu har sikkert et par sæsoner tilbage og det vil være trist hvis de skal tilbringes på bænken. Augu er faldet en del i niveau, men måske han kan gøre det godt i Start Kristiansand hvor niveauet er lavere. Set fra AaBs synsvinkel giver skiftet også god mening. De sparer en del lønkroner samt åbner op for, at yngre kræfter kan komme tættere på holdet.

Anyway så kan man fremover forholdsvis nemt følge Augu, med en smuttur til Kristiansand. Er der mig der husker forkert eller har Augu ikke norske rødder?
Det er korrekt han har norske rødder, men hvor tæt han er på disse rødder ved jeg så ikke.

Jeg synes også det er en fin løsning. Kunne være rart for at få noget spilletid og det lavere niveau i Norge gør uden tvivl dette lettere.

Hans rolle i AaB er væsentligt forringet og faktisk har man jo flere gange set at han ikke en gang har været 1. reserve til midtbanen når Ris/Wurtz skulle skiftes ud. Her har man flere gange foretrukket PK og Wichmann (!)
Jeg har stadig en stor fidus til Christina Rye. De indhob Augo nu engang fik i efteråret, kunne jo blive givet til Rye

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Augo på vej væk

Indlæg af abbifar » 30. jan 2014, 11:25

iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
hundekiks skrev:Augo er på vej til Norge, så ham mister vi åbenbart også.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Skiftet giver vel god mening. Augu har haft en gloværdig karriere i AaB, men det seneste års tid eller sådan har han været langt fra fordums styrke. Jeg synes også at det vil være ualmindelig trist at se et klubikon som Augu afslutte sin AaB tid som permanent bænkevarmer. Han fortjener bedre og når han ikke længere er god nok til en startplads i AaB, så vil et skifte til Start Kristiansand give god mening.

Jeg ønsker alt det bedste for Augu og han kan forhåbentlig kickstarte karrieren i norsk fodbold. Augu har sikkert et par sæsoner tilbage og det vil være trist hvis de skal tilbringes på bænken. Augu er faldet en del i niveau, men måske han kan gøre det godt i Start Kristiansand hvor niveauet er lavere. Set fra AaBs synsvinkel giver skiftet også god mening. De sparer en del lønkroner samt åbner op for, at yngre kræfter kan komme tættere på holdet.

Anyway så kan man fremover forholdsvis nemt følge Augu, med en smuttur til Kristiansand. Er der mig der husker forkert eller har Augu ikke norske rødder?
Det er korrekt han har norske rødder, men hvor tæt han er på disse rødder ved jeg så ikke.

Jeg synes også det er en fin løsning. Kunne være rart for at få noget spilletid og det lavere niveau i Norge gør uden tvivl dette lettere.

Hans rolle i AaB er væsentligt forringet og faktisk har man jo flere gange set at han ikke en gang har været 1. reserve til midtbanen når Ris/Wurtz skulle skiftes ud. Her har man flere gange foretrukket PK og Wichmann (!)
Jeg har stadig en stor fidus til Christina Rye. De indhob Augo nu engang fik i efteråret, kunne jo blive givet til Rye
Er det virkelig tiden til at give debut til en kvinde på midtbanen??? Eller er det Christian, du mener :-P


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Lindmark » 30. jan 2014, 11:28

abbifar skrev:
iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
hundekiks skrev:Augo er på vej til Norge, så ham mister vi åbenbart også.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Skiftet giver vel god mening. Augu har haft en gloværdig karriere i AaB, men det seneste års tid eller sådan har han været langt fra fordums styrke. Jeg synes også at det vil være ualmindelig trist at se et klubikon som Augu afslutte sin AaB tid som permanent bænkevarmer. Han fortjener bedre og når han ikke længere er god nok til en startplads i AaB, så vil et skifte til Start Kristiansand give god mening.

Jeg ønsker alt det bedste for Augu og han kan forhåbentlig kickstarte karrieren i norsk fodbold. Augu har sikkert et par sæsoner tilbage og det vil være trist hvis de skal tilbringes på bænken. Augu er faldet en del i niveau, men måske han kan gøre det godt i Start Kristiansand hvor niveauet er lavere. Set fra AaBs synsvinkel giver skiftet også god mening. De sparer en del lønkroner samt åbner op for, at yngre kræfter kan komme tættere på holdet.

Anyway så kan man fremover forholdsvis nemt følge Augu, med en smuttur til Kristiansand. Er der mig der husker forkert eller har Augu ikke norske rødder?
Det er korrekt han har norske rødder, men hvor tæt han er på disse rødder ved jeg så ikke.

Jeg synes også det er en fin løsning. Kunne være rart for at få noget spilletid og det lavere niveau i Norge gør uden tvivl dette lettere.

Hans rolle i AaB er væsentligt forringet og faktisk har man jo flere gange set at han ikke en gang har været 1. reserve til midtbanen når Ris/Wurtz skulle skiftes ud. Her har man flere gange foretrukket PK og Wichmann (!)
Jeg har stadig en stor fidus til Christina Rye. De indhob Augo nu engang fik i efteråret, kunne jo blive givet til Rye
Er det virkelig tiden til at give debut til en kvinde på midtbanen??? Eller er det Christian, du mener :-P


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Nu kommer Brent snart på banen med forslag til kvindelige midtbanespillere der kan finde hullerne de rigtige steder og alt det der... Wait for it :innocent:
Lindmark / Vendelbokartellet

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 11:35

Nogle der ved hvor længe transfervinduet i Norge gælder? Det skulle jo være længere end det danske og dette er nok også svaret på hvorfor de ikke har så travlt og hvorfor Augu var med til træning i dag iflg. Nordjyske.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Ron Paul » 30. jan 2014, 11:37

Transfervinduet i Norge lukker først 31. marts.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 11:52

Ron Paul skrev:Transfervinduet i Norge lukker først 31. marts.
Det giver god tid til Augu. Kan heller ikke forestille mig at man henter en erstatning ind for Augu, så at det danske vindue snart lukker gør ikke det store.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Augo på vej væk

Indlæg af thomasjn » 30. jan 2014, 12:14

Synes ikke vi skal sælge Augo medmindre han er decideret utilfreds med at være bag Würtz pt.
Det er en kæmpe styrke for os endelig at have en stærk gardering på den centrale midtbane og det er Augo. Især til den defensive rolle på midtbanen har vi reelt ikke andre end Würtz og Augo. Risgård og Thomsen er fantastiske, men ikke så gode defensivt og Wichmann fylder ganske enkelt for lidt. Så selvom Augo måske ikke har ramt sit livs form det sidste halve år synes jeg stadig han har stor sportslig værdi for AaB. Derudover er han jo også en fantastisk ambassadør for klubben og en god anfører. Så jeg håber bestemt ikke vi mister Augo og, at han er interesseret i at slutte karrieren i et AaB i fremgang fremfor i IK Start.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 12:29

thomasjn skrev:Synes ikke vi skal sælge Augo medmindre han er decideret utilfreds med at være bag Würtz pt. Det er en kæmpe styrke for os endelig at have en stærk gardering på den centrale midtbane og det er Augo. Især til den defensive rolle på midtbanen har vi reelt ikke andre end Würtz og Augo. Risgård og Thomsen er fantastiske, men ikke så gode defensivt og Wichmann fylder ganske enkelt for lidt. Så selvom Augo måske ikke har ramt sit livs form det sidste halve år synes jeg stadig han har stor sportslig værdi for AaB. Derudover er han jo også en fantastisk ambassadør for klubben og en god anfører. Så jeg håber bestemt ikke vi mister Augo og, at han er interesseret i at slutte karrieren i et AaB i fremgang fremfor i IK Start.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 206024.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ekstra Bladet erfarer, at nordjyderne efter ønske fra Thomas Augustinussen har indvilget i at rive den aftale over, som løber til 2015 for at give sin anfører mulighed for et sidste velbetalt eventyr i udlandet. "

Det lyder til at det har været efter augu's eget ønske. Og jeg synes det er helt fint at man efterkommer dette, med tanke på Augu's lisvlange AaB dedikation.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Augo på vej væk

Indlæg af frederikshavneren » 30. jan 2014, 12:31

thomasjn skrev:Synes ikke vi skal sælge Augo medmindre han er decideret utilfreds med at være bag Würtz pt.
Det er en kæmpe styrke for os endelig at have en stærk gardering på den centrale midtbane og det er Augo. Især til den defensive rolle på midtbanen har vi reelt ikke andre end Würtz og Augo. Risgård og Thomsen er fantastiske, men ikke så gode defensivt og Wichmann fylder ganske enkelt for lidt. Så selvom Augo måske ikke har ramt sit livs form det sidste halve år synes jeg stadig han har stor sportslig værdi for AaB. Derudover er han jo også en fantastisk ambassadør for klubben og en god anfører. Så jeg håber bestemt ikke vi mister Augo og, at han er interesseret i at slutte karrieren i et AaB i fremgang fremfor i IK Start.
Ja vi kommer til at mangle en defensiv gardering for Würtz hvis Augu smutter det er jeg helt enig i. Alligevel kan jeg sagtens se det fornuftige i skiftet for begge parters vedkommende. AaB sparer lønkroner samt vejen til spilletid bliver kortere for nogle af talenterne. Set fra Augus synsvinkel har han fornuftigt nok indset, at yngre kræfter har overhalet ham. Würtz og Risgård sidder sikkert på de centrale pladser, mens Wichmann og Patrick nogle gange har været foretrukket frem for Augu. Derudover er der de nye "young guns", som med tiden vil presse sig mere på hvis de ellers kan tage springet.

Vejen til spilletid ser svær ud for Augu i AaB. Det tjener ham til ære at han har indset det og jeg har dyb respekt for, at han vil slutte karrieren af med en oplevelse i norsk fodbold. For mig at se vil det være meget trist at se kaptajn Augu som permanent bænkevarmer, der langsomt glider længere og længere væk fra holdet. Et skifte til Start Kristiansand ligner en løsning, som alle parter kan blive glad for.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 12:44

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:Synes ikke vi skal sælge Augo medmindre han er decideret utilfreds med at være bag Würtz pt.
Det er en kæmpe styrke for os endelig at have en stærk gardering på den centrale midtbane og det er Augo. Især til den defensive rolle på midtbanen har vi reelt ikke andre end Würtz og Augo. Risgård og Thomsen er fantastiske, men ikke så gode defensivt og Wichmann fylder ganske enkelt for lidt. Så selvom Augo måske ikke har ramt sit livs form det sidste halve år synes jeg stadig han har stor sportslig værdi for AaB. Derudover er han jo også en fantastisk ambassadør for klubben og en god anfører. Så jeg håber bestemt ikke vi mister Augo og, at han er interesseret i at slutte karrieren i et AaB i fremgang fremfor i IK Start.
Ja vi kommer til at mangle en defensiv gardering for Würtz hvis Augu smutter det er jeg helt enig i. Alligevel kan jeg sagtens se det fornuftige i skiftet for begge parters vedkommende. AaB sparer lønkroner samt vejen til spilletid bliver kortere for nogle af talenterne. Set fra Augus synsvinkel har han fornuftigt nok indset, at yngre kræfter har overhalet ham. Würtz og Risgård sidder sikkert på de centrale pladser, mens Wichmann og Patrick nogle gange har været foretrukket frem for Augu. Derudover er der de nye "young guns", som med tiden vil presse sig mere på hvis de ellers kan tage springet.

Vejen til spilletid ser svær ud for Augu i AaB. Det tjener ham til ære at han har indset det og jeg har dyb respekt for, at han vil slutte karrieren af med en oplevelse i norsk fodbold. For mig at se vil det være meget trist at se kaptajn Augu som permanent bænkevarmer, der langsomt glider længere og længere væk fra holdet. Et skifte til Start Kristiansand ligner en løsning, som alle parter kan blive glad for.
enig knappen i bund til alt hvad du skriver.

Nu har jeg ikke kendskab til så mange af lønningerne i truppen, men mon ikke hans gage stadig var i den bedre ende ved forlængelsen selvom han ikke længere er fast mand?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Martino » 30. jan 2014, 14:31

Personligt håber jeg at enten Wichmann, Hallur eller Rye griber chancen for alvor nu Augo forsvinder og køen til førsteholdet bliver kortere. Jeg har aldrig været fan af Augo da hans spillertype ikke siger mig alverden, men han skal have held og lykke i Norge.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Augo på vej væk

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 14:54

Martino skrev:Personligt håber jeg at enten Wichmann, Hallur eller Rye griber chancen for alvor nu Augo forsvinder og køen til førsteholdet bliver kortere. Jeg har aldrig været fan af Augo da hans spillertype ikke siger mig alverden, men han skal have held og lykke i Norge.
Wichmann har ikke kvaliteterne, han er for tung i røven og for langsom. Han har spildt hans talent på ikke at træne hårdt nok og leve en usund livsstil.

Hallur ser jeg heller ikke det store perspektiv i. Er ret sikker på han er færdig til sommer, for han minder mest af alt som en træningskegle for AaB.

Rye ville være mit bud på en spiller der kunne begynde at få indhop. Har desværre ikke det store kendskab til ham, men han skulle jo eftersigende være et okay talent.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar