Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Provst i Brovst » 17. mar 2014, 10:30

I ordnet liste:
  1. bif
  2. agf
  3. fck
  4. ob
  5. fcm
  6. andre købehavnske hold ala herfølge, farum ect.
  7. andre jyske hold ala viborg, haderslev ect.
  8. andre hold fra fyn (??)
  9. andre hold fra rigsfælleskabet nuuk, torshavn ect
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af alithebeast » 17. mar 2014, 10:33

Provst i Brovst skrev:I ordnet liste:
  1. bif
  2. agf
  3. fck
  4. ob
  5. fcm
  6. andre købehavnske hold ala herfølge, farum ect.
  7. andre jyske hold ala viborg, haderslev ect.
  8. andre hold fra fyn (??)
  9. andre hold fra rigsfælleskabet nuuk, torshavn ect
Arh.
  1. bif
  2. fck
  3. fcm
  4. ågf
  5. andre købehavnske hold ala herfølge, farum ect.
  6. ob
  7. andre hold fra fyn (??)
  8. andre jyske hold ala viborg, haderslev ect.
  9. andre hold fra rigsfælleskabet nuuk, torshavn ect
Så ser den mere rigtig ud. ;)
Hader København!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Mr. Larsen » 17. mar 2014, 10:41

Det værste sted det kan ende er og bliver FCM, jeg har det fint med at i nyere tid det kun er os og Herfølge som har formået at vriste mesterskaber fra de 2 store af.

Midtjylland bliver ikke til at holde ud hvis de står med titlen efter denne sæson, lad dem faile så de ryger endnu mere økonomisk på røven :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. mar 2014, 10:45

1 BIF
2 FCK
3 FCM
4 OB/ÅGF
5 Må gerne vinde DM :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af alithebeast » 17. mar 2014, 10:47

Mr. Larsen skrev:Det værste sted det kan ende er og bliver FCM, jeg har det fint med at i nyere tid det kun er os og Herfølge som har formået at vriste mesterskaber fra de 2 store af.

Midtjylland bliver ikke til at holde ud hvis de står med titlen efter denne sæson, lad dem faile så de ryger endnu mere økonomisk på røven :)
Midtjylland har aldrig været til at holde ud, og så gør det ingen forskel om de vandt et mesterskab, en pokalturnering eller ChL. Selvom Muh er dumme, så ville det altså være en katastrofe for dansk fodbold, hvis Brøndbyernes Moderne Købeklub vinder et mesterskab.
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Provst i Brovst » 17. mar 2014, 10:52

Jeg er efterhånden så immun over fck mesterskaber at jeg hellere vil tage to af dem i streg end et bif/agf mesterskab. Jeg tror faktisk at agf kan blive så elsket som bif hvis de opnår et par mesterskaber med et par års mellemrum.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. mar 2014, 10:57

Jeg kan godt huske hvor pisse-irriterende ÅGF var dengang de var en konkurrent. De sidste 20 år har muligvis bare lullet mig i søvn hvad had til Århus angår. Hvis de engang skulle nærme sig vores niveau igen bliver de sikkert lige så latterlige som de var engang, indtil da er de bare elendige og ligegyldige.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Gnu » 17. mar 2014, 10:58

Man må jo spørge sig selv, om det vil være til at holde ud at se Kristian Bach Bak Back, kongekawerten Glen og den talende modebrille Claus Steinlein løfte mesterskabstrofæet.

Nej, vel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Mr. Larsen » 17. mar 2014, 11:01

alithebeast skrev:
Mr. Larsen skrev:Det værste sted det kan ende er og bliver FCM, jeg har det fint med at i nyere tid det kun er os og Herfølge som har formået at vriste mesterskaber fra de 2 store af.

Midtjylland bliver ikke til at holde ud hvis de står med titlen efter denne sæson, lad dem faile så de ryger endnu mere økonomisk på røven :)
Midtjylland har aldrig været til at holde ud, og så gør det ingen forskel om de vandt et mesterskab, en pokalturnering eller ChL. Selvom Muh er dumme, så ville det altså være en katastrofe for dansk fodbold, hvis Brøndbyernes Moderne Købeklub vinder et mesterskab.

Jeg tror faktisk ikke BIF vinder mesterskabet i nær fremtid, jeg er ikke vildt imponeret over Thomas Frank her i foråret, de havde en god periode i efteråret, men i år har de spillet mere middelmådig og været lidt heldig mod SE og vel tildels også imod os, selvom det havde været ufortjent hvis vi havde taget alle 3 point med hjem :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Trickster » 17. mar 2014, 11:05

1. BIF
2. FCM
3. AGF
4. OB
5. FCK
6. FC-klubber

Jeg er næsten ligeglad om FCK vinder mesterskabet, vi er jo efterhånden vant til det. Deres fans og spillere er langt fra ligeså ulidelige som brømbø's, selvom ham Delaney har irriteret mig meget her det seneste års tid.

BIF og FCM må IKKE vinde. Jeg kan end ikke holde tanken ud. Overvej Glen Ridderholm's ansigt når det går op for ham, at han har vundet danmarksmesterskabet.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Maglau » 17. mar 2014, 11:10

Provst i Brovst skrev:I ordnet liste:
  1. bif
  2. agf
  3. fck
  4. ob
  5. fcm
  6. andre købehavnske hold ala herfølge, farum ect.
  7. andre jyske hold ala viborg, haderslev ect.
  8. andre hold fra fyn (??)
  9. andre hold fra rigsfælleskabet nuuk, torshavn ect
Min frygt liste hedder
1 Agf
2 Randers
3 BIF
4 FCM
5 OB
6 FCk
7 Esbjerg
Alt andet er ikke muligt.
Vil ikke kunne holde ud at se et mesterskab i Århus, deres selvfedme vil nå uanede højder som vil få FCK, BIF og FCM til at fremstå decideret ydmyge.
Dem i 1 div er en drøm - når man bor i Århus.
Har egentligt ikke det store had til FCM - Glen er sjov og kikset, men ikke en man hader, mere lidt ligegyldig og intetsigende. Bak Bach Back Bah er den eneste mega båtnakke jeg har et problem med på det hold.
Steinlein.....hvem?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Provst i Brovst » 17. mar 2014, 11:12

Gnu skrev:Man må jo spørge sig selv, om det vil være til at holde ud at se Kristian Bach Bak Back, kongekawerten Glen og den talende modebrille Claus Steinlein løfte mesterskabstrofæet.

Nej, vel.
Men det er en engangsbegivenhed, med agf som mestre tror jeg vi ville se en tilstrømning af tilskuere, presse og ikke mindst midler af en anden verden.

Det er derfor det er værre hvis agf og ob vinder et mesterskab end eks. farum. De kan bygge videre på et mesterskab som fcn og fcm ikke kan. For de to klubber er det en kulmination og ikke en begyndelse til flere mesterskaber.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Corona » 17. mar 2014, 11:24

Det er et svært spørgsmål - og så alligevel ikke.

1: AGF
2: Brøndby
3: FC Midtjylland
4-6: De andre 'FC' klubber

Bare tanken om et mesterskab, i nyere tid, til Århus giver jo kvalme. Men det sker formentlig heller aldrig - heldigvis.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Maglau » 17. mar 2014, 11:28

Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:Man må jo spørge sig selv, om det vil være til at holde ud at se Kristian Bach Bak Back, kongekawerten Glen og den talende modebrille Claus Steinlein løfte mesterskabstrofæet.

Nej, vel.
Men det er en engangsbegivenhed, med agf som mestre tror jeg vi ville se en tilstrømning af tilskuere, presse og ikke mindst midler af en anden verden.

Det er derfor det er værre hvis agf og ob vinder et mesterskab end eks. farum. De kan bygge videre på et mesterskab som fcn og fcm ikke kan. For de to klubber er det en kulmination og ikke en begyndelse til flere mesterskaber.
enig med AGF men OB...jeg ved sgu ikke de har en eller anden evne til at pisse alle fordele væk. De har nu i mange år haft ligaens næststørste budget og alligevel er det blevet til flere ligeoverstregen placeringer end medaljer.
Men AGF er bange for at de bare venter på det der skal sætte dem i gang.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Frank Buck » 17. mar 2014, 11:32

Hvis jeg virkelig mærker efter, så er der egentlig kun to klubber som jeg virkelig vil have det dårligt med at se rende med mesterskabet.
BIF og FCM. De vil begge to være fuldstændig ulidelige at høre på, hvis de skulle rende med mesterskabet.

Resten kan jeg leve med. Bevares det vil da være surt at se AGF, FCN (eller hvilket som helst hold der ikke er AaB) løfte pokalen, men ikke i en grad hvor humøret vil være ødelagt i flere måneder.

Jeg troede egentlig at jeg var så meget jyde, at hvis bare mesterskabet ikke endte på djævleøen, så var jeg glad, men en nærmere granskning gav altså ovenstående resultat.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Provst i Brovst » 17. mar 2014, 11:33

Maglau skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:Man må jo spørge sig selv, om det vil være til at holde ud at se Kristian Bach Bak Back, kongekawerten Glen og den talende modebrille Claus Steinlein løfte mesterskabstrofæet.

Nej, vel.
Men det er en engangsbegivenhed, med agf som mestre tror jeg vi ville se en tilstrømning af tilskuere, presse og ikke mindst midler af en anden verden.

Det er derfor det er værre hvis agf og ob vinder et mesterskab end eks. farum. De kan bygge videre på et mesterskab som fcn og fcm ikke kan. For de to klubber er det en kulmination og ikke en begyndelse til flere mesterskaber.
enig med AGF men OB...jeg ved sgu ikke de har en eller anden evne til at pisse alle fordele væk. De har nu i mange år haft ligaens næststørste budget og alligevel er det blevet til flere ligeoverstregen placeringer end medaljer.
Men AGF er bange for at de bare venter på det der skal sætte dem i gang.
Heldigvis har både agf og ob en furunderlig evne til at implodere og ende i 1. div. Det har vi heldigvis aldrig været i nærheden af....
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Brodernumsi » 17. mar 2014, 11:37

1: BiF
2: Alle andre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af le Cid » 17. mar 2014, 11:52

1) FCM
2) FCM
3) FCM
4) Brömböh
5) PS&E
6) FC-Etellerandet
7) Resten
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2014, 12:02

1: AGF. Selvforståelsen i "Aarhus -Danish for progress" (endnu en munter århus historie ;) ) vil kamme fuldstændig over. De vil blive ulidelige at høre på, men værst af alt så kan det medføre en stor tilstrømning af tilskuere, medier, wannabees, pengemænd mv.
Det er til at få kuldegysninger af tanken om hvor eskalteret oraklet "journalisten" Jan Schouby vil blive ved et århusiansk mesterskab. Schouby var en af de værste trash talkere af vores fuldt fortjente mesterskab i 2008.

2: OB. Fynboerne har en suveræn evne til at få uendelig lidt ud af deres meget store
midler :D . Skulle mesterskabet ende på Fyn så går TV2 amok, det er deres vådeste drøm på sportsredaktionen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det værste sted et mesterskab kan ende er hos...

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2014, 12:31

Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:Man må jo spørge sig selv, om det vil være til at holde ud at se Kristian Bach Bak Back, kongekawerten Glen og den talende modebrille Claus Steinlein løfte mesterskabstrofæet.

Nej, vel.
Men det er en engangsbegivenhed, med agf som mestre tror jeg vi ville se en tilstrømning af tilskuere, presse og ikke mindst midler af en anden verden.

Det er derfor det er værre hvis agf og ob vinder et mesterskab end eks. farum. De kan bygge videre på et mesterskab som fcn og fcm ikke kan. For de to klubber er det en kulmination og ikke en begyndelse til flere mesterskaber.
AGF og OB har ikke en mesterholds-orgnaisation. De har ikke fundamentet for at bygge videre på et mesterskab og blive bedre derfra. Det samme gør sig gældende for FCN og FCM.

Desværre bliver vi nok nødt til at tælle AaB med her - det har i hvert fald været tilfældet de andre gange vi har vundet. Vi har været nødt til at stramme buen så hårdt for at få skabet i hus, at vi ikke har kunnet holde sammen på tropperne, og i hvert fald ikke kunnet holde niveau i året efter.

Heldigvis ser det lidt lysere ud fremover. Så hvis rygterne om en kapitalindsprøjtning holder stik, kunne et mesterskab i år være det bedst timede mesterskab i AaB's historie.

...men altså der er lang vej endnu, og der er ikke plads til meget slinger i valsen i den resterende 1/3-del af sæsonen. Selv hvis det så går godt, så har vi stadig nogle udfordringer - selv med en god økonomi. Vi skal ganske sikkert erstatte Kusk og RJ og måske også Thomsen, samtidig med at vi skal have udskiftet rutinerede og solide bænkspillere som Curth og Due, der kan sættes ind uden man behøver blive nervøs ved deres præstationer. Selv hvis vi skulle blive hovedrige, tror jeg ikke løsningen bare er at holde den nuværende trup samlet. Der skal helst være lidt forandring og nyt blod i en trup fra år til år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar