Mathias Wichmann

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Mathias Wichmann

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2014, 16:36

Det er en spændende debat der kører i transfertråden/ønsker vedr. Wichmann. Jeg ved godt at jeg lyder gammel og sur, men i transfertråden/ønsker skal der vel diskuteres hvilke spillere Gaarde skal hente for et uden tvivl svimlende budget til sommer :money:

Jeg tillader mig derfor at oprette en Wichmann tråd. Personligt håber jeg at Wichmann bliver. Vejen til spilletid kan blive kortere efter sommerpausen da Due nok smutter, derudover er det også et spørgsmål om Augu ligeledes er fortid til sommer.
Wichmann har altid haft et stort talent, men desværre har han slet ikke forløst potentialet. Hvis han på et tidspunkt virkelig får chancen kan jeg godt forestille mig at han slår igennem.

Strandfelt
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 9. okt 2008, 15:22

Re: Wichmann

Indlæg af Strandfelt » 14. mar 2014, 18:49

Due ryger, og sandsynligvis enten Kusk eller Thomsen. Måske begge. Så bliver der åben konkurrence om pladserne mellem ham, Andreas Bruhn, Gisle og hvad der ellers er af unge folk, så regner med, at der er plads til ham efter sommerferien.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Wichmann

Indlæg af Søgaard » 14. mar 2014, 18:57

Jeg er enig i at Wichmann gerne skal blive. Men. At sige at han mangler virkelig at få chancen, synes jeg er lidt forkert. Han har spillet tre sæsoner med 25+ kampe, hvoraf antallet af starter har ligge mellem 16-20. http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1793" onclick="window.open(this.href);return false;. Det er rigeligt med chancer.

Men med de spillere vi står til at miste, samt at Wichmann forhåbentlig bliver ved med at bygge langsomt på, på træningsbanen, så vil han være et udmærket aktiv at have i truppen. Han har nogle kompetencer, der ellers kommer til at mangle, jo mindre Gilli og Bruhn bare stepper op fra dag ét næste sæson. Og det tør jeg alligevel ikke håbe på..
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Wichmann

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2014, 20:41

Hvis både Due og Kusk ryger er det absurd ikke at tro der kommer en ny ind.

Som fan er man altid vildt glad for at nævne et talent kommer direkte ind fra ungdomsholdet og går ind i start 11'eren:

Men er det nogensinde sket?.. selv vores største talenter, thomsen, kusk, helenius og lucas andersen.. de blev alle faset ind langsomt,
i løbet af en halv til hel sæson.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann

Indlæg af Forza » 19. mar 2014, 10:45

Nogen der ved hvornår han har kontrakt udløb?

Mener mandens kvaliteter passer til 1. divisions niveau, så jeg håber ikke på man beholder ham på længere sigt (som jeg vist også har gjort klart i transfertråden :) )
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Wichmann

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2014, 11:25

Forza skrev:Nogen der ved hvornår han har kontrakt udløb?

Mener mandens kvaliteter passer til 1. divisions niveau, så jeg håber ikke på man beholder ham på længere sigt (som jeg vist også har gjort klart i transfertråden :) )
Wichmanns kontrakt udløber 31. juni 2015.

Jeg har det lidt ambivalent med Wichmann. Han har ikke grebet chancen, men han har helt sikkert nogle kvaliteter. Desværre er Wichmanns udvikling stagneret/gået i stå, men får han chancen i en ny klub blomstrer han sikkert op.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Wichmann

Indlæg af Kasper » 19. mar 2014, 13:10

Forza skrev:Nogen der ved hvornår han har kontrakt udløb?

Mener mandens kvaliteter passer til 1. divisions niveau, så jeg håber ikke på man beholder ham på længere sigt (som jeg vist også har gjort klart i transfertråden :) )
Hvilke kvaliteter og svagheder mener du at Wichmann har? Vil meget gerne høre hvorfor at han ikke mindst er på habil superligaspiller-niveau.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Wichmann

Indlæg af Kasper » 19. mar 2014, 13:12

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:Nogen der ved hvornår han har kontrakt udløb?

Mener mandens kvaliteter passer til 1. divisions niveau, så jeg håber ikke på man beholder ham på længere sigt (som jeg vist også har gjort klart i transfertråden :) )
Wichmanns kontrakt udløber 31. juni 2015.

Jeg har det lidt ambivalent med Wichmann. Han har ikke grebet chancen, men han har helt sikkert nogle kvaliteter. Desværre er Wichmanns udvikling stagneret/gået i stå, men får han chancen i en ny klub blomstrer han sikkert op.
Stagneret/gået i stå. Hvad helvede ved du om det?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann

Indlæg af Forza » 20. mar 2014, 09:25

Kasper skrev:
Forza skrev:Nogen der ved hvornår han har kontrakt udløb?

Mener mandens kvaliteter passer til 1. divisions niveau, så jeg håber ikke på man beholder ham på længere sigt (som jeg vist også har gjort klart i transfertråden :) )
Hvilke kvaliteter og svagheder mener du at Wichmann har? Vil meget gerne høre hvorfor at han ikke mindst er på habil superligaspiller-niveau.
Wichmann er en pasningsstærkspiller og så tæller det som plus at han er ægte AaB'er. Jeg synes dog han er alt for langsom, tung og ikke arbejdssom nok. Jeg synes ikke han er en habil superligaspiller.

Og til din kommentar til frederikshavneren: At Wichs potentiale var stort da han i sin tid kom frem er vi vel alle enige om. Faktum er bare at han ikke rigtig har gjort det store væsen af sig siden og jeg synes ikke han rigtigt har forbedret sig siden dengang, så ville da mene at det er en fair holdning at have at man siger at Wichmanns udvikling er stagneret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Wichmann

Indlæg af Kasper » 20. mar 2014, 10:42

Selvfølgelig er han blevet bedre. Det er FAKTUM!

Vi kan godt blive enige om at han ikke er verdens hurtigste, men derfor er han stadig god på bolden og i hans positoneringer på banen. Han kompenserer for hurtigheden med hans spilforståelse (han har aldrig været hurtig).

Hans arbejdsomhed er latterlig at sætte en finger på, hvis han ikke gav den fuld skræl til træning, så havde Kent aldrig skiftet ham ind.

Jeg tror han er fast mand indenfor halvandet år, om det så bliver på den centrale i en 442, som "indvendig" kant, hængende angriber eller noget helt fjerde, det er svært at sige.

Men hans kvaliteter er ikke svære at få øje på.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Wichmann

Indlæg af birk » 20. mar 2014, 10:58

Han har da ikke klasse til at blive stamspiller i AaB, måske i Viborg eller Hobro

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann

Indlæg af Forza » 20. mar 2014, 13:10

Kasper skrev:Selvfølgelig er han blevet bedre. Det er FAKTUM!

Vi kan godt blive enige om at han ikke er verdens hurtigste, men derfor er han stadig god på bolden og i hans positoneringer på banen. Han kompenserer for hurtigheden med hans spilforståelse (han har aldrig været hurtig).

Hans arbejdsomhed er latterlig at sætte en finger på, hvis han ikke gav den fuld skræl til træning, så havde Kent aldrig skiftet ham ind.

Jeg tror han er fast mand indenfor halvandet år, om det så bliver på den centrale i en 442, som "indvendig" kant, hængende angriber eller noget helt fjerde, det er svært at sige.

Men hans kvaliteter er ikke svære at få øje på.
Er enig med birk, Hobro eller Viborg er der nok en større sandsynlighed for at han kan spille for om halvandet år.

Jeg føler mig helt overbevist om at han aldrig bliver fastmand. Tror du overvurderer de kvaliteter du mener han har.

Og det er ikke et faktum at han har forbedret sig specielt siden sin debut, det er DIN holdning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af jernskjorten » 20. mar 2014, 13:17

Forza skrev:(...) Og det er ikke et faktum at han har forbedret sig specielt siden sin debut, det er DIN holdning.
Nu du siger "faktum" - vil du ikke uddybe, hvorfra du har, at Wichmann er overvægtig?

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Wichmann

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 20. mar 2014, 16:44

jernskjorten skrev:
Forza skrev:(...) Og det er ikke et faktum at han har forbedret sig specielt siden sin debut, det er DIN holdning.
Nu du siger "faktum" - vil du ikke uddybe, hvorfra du har, at Wichmann er overvægtig?
Kan vi ikke lige få den første, der sagde faktum til at definere det. Jeg syntes ikke Wichmann ser overvægtig ud, fed ting at diskutere, men jeg heller ingen positiv udvikling siden hans fremragende startsæson.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Wichmann

Indlæg af Kunji » 20. mar 2014, 17:04

jernskjorten skrev:
Forza skrev:(...) Og det er ikke et faktum at han har forbedret sig specielt siden sin debut, det er DIN holdning.
Nu du siger "faktum" - vil du ikke uddybe, hvorfra du har, at Wichmann er overvægtig?
Wichmann er på ingen måde overvægtig. Uambitiøs og alt muligt andet - MÅSKE. Overvægtig - NEJ.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Wichmann

Indlæg af Kasper » 20. mar 2014, 18:19

Forza skrev:
Kasper skrev:Selvfølgelig er han blevet bedre. Det er FAKTUM!

Vi kan godt blive enige om at han ikke er verdens hurtigste, men derfor er han stadig god på bolden og i hans positoneringer på banen. Han kompenserer for hurtigheden med hans spilforståelse (han har aldrig været hurtig).

Hans arbejdsomhed er latterlig at sætte en finger på, hvis han ikke gav den fuld skræl til træning, så havde Kent aldrig skiftet ham ind.

Jeg tror han er fast mand indenfor halvandet år, om det så bliver på den centrale i en 442, som "indvendig" kant, hængende angriber eller noget helt fjerde, det er svært at sige.

Men hans kvaliteter er ikke svære at få øje på.
Er enig med birk, Hobro eller Viborg er der nok en større sandsynlighed for at han kan spille for om halvandet år.

Jeg føler mig helt overbevist om at han aldrig bliver fastmand. Tror du overvurderer de kvaliteter du mener han har.

Og det er ikke et faktum at han har forbedret sig specielt siden sin debut, det er DIN holdning.
Sygt skrevet. Du mener i ramme alvor at han ikke har forbedret sig som senior spiller?!

Hobro og Viborg. Aldrig. Hvis AaB endelig skulle være klar til at slippe, vil der stå en ny superligaklub klar.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Wichmann

Indlæg af birk » 20. mar 2014, 18:29

Ja det er Hobro næste sæson, og måske Viborg´. Passer fint til hans niveau

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann

Indlæg af Forza » 21. mar 2014, 09:41

Kasper skrev:
Forza skrev:
Kasper skrev:Selvfølgelig er han blevet bedre. Det er FAKTUM!

Vi kan godt blive enige om at han ikke er verdens hurtigste, men derfor er han stadig god på bolden og i hans positoneringer på banen. Han kompenserer for hurtigheden med hans spilforståelse (han har aldrig været hurtig).

Hans arbejdsomhed er latterlig at sætte en finger på, hvis han ikke gav den fuld skræl til træning, så havde Kent aldrig skiftet ham ind.

Jeg tror han er fast mand indenfor halvandet år, om det så bliver på den centrale i en 442, som "indvendig" kant, hængende angriber eller noget helt fjerde, det er svært at sige.

Men hans kvaliteter er ikke svære at få øje på.
Er enig med birk, Hobro eller Viborg er der nok en større sandsynlighed for at han kan spille for om halvandet år.

Jeg føler mig helt overbevist om at han aldrig bliver fastmand. Tror du overvurderer de kvaliteter du mener han har.

Og det er ikke et faktum at han har forbedret sig specielt siden sin debut, det er DIN holdning.
Sygt skrevet. Du mener i ramme alvor at han ikke har forbedret sig som senior spiller?!

Hobro og Viborg. Aldrig. Hvis AaB endelig skulle være klar til at slippe, vil der stå en ny superligaklub klar.
Jeg mener i ramme alvor at han ikke har udviklet dig specielt. At du vurderer at der indiskutabelt vil stå en ny superligaklub klar til ham synes jeg er skudt ved siden af. Han er heldig hvis en af bundklubberne tager ham, men hans niveau er nok nærmere til 1. div.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Wichmann

Indlæg af Arendt » 27. maj 2014, 17:01

Jeg er fuldstændig enig i, at Wichmann har levet for højt på hans store talent med mange byture og en usund kost.

Det ligner i almindelighed, at han har steppet op og at vores nye spillestil passer ham rigtig godt. Han virker mere seriøs, og hans teknik og gode pasningsspil får sin ret hos os. Han er trods alt kun 23, og det kan man hurtigt glemme, fordi han allerede har været med i mange år.

Jeg ser Wichmann som oplagt til at overtage Risgårds plads på den offensive midtbane, men det kræver, at han søger mere med i feltet og udvikler sit skud. Han skal ligeledes bygge mere på i forhold til at lave nogle flere assist.
Et godt eksempel er Nordsjælland kampen, hvor Wichmann løber 12 kilometer og spiller en flot kamp. Det lover godt for fremtiden.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af Martino » 28. maj 2014, 08:28

Arendt skrev:Jeg er fuldstændig enig i, at Wichmann har levet for højt på hans store talent med mange byture og en usund kost.

Det ligner i almindelighed, at han har steppet op og at vores nye spillestil passer ham rigtig godt. Han virker mere seriøs, og hans teknik og gode pasningsspil får sin ret hos os. Han er trods alt kun 23, og det kan man hurtigt glemme, fordi han allerede har været med i mange år.

Jeg ser Wichmann som oplagt til at overtage Risgårds plads på den offensive midtbane, men det kræver, at han søger mere med i feltet og udvikler sit skud. Han skal ligeledes bygge mere på i forhold til at lave nogle flere assist.
Et godt eksempel er Nordsjælland kampen, hvor Wichmann løber 12 kilometer og spiller en flot kamp. Det lover godt for fremtiden.
Jeg tror det samme. At han har fået et vink med en vognstang af trænerteamet og ændret holdning til det at leve af at spille fodbold. Talentet er der og ja han mangler lidt hurtighed men det har Risgård også altid og han er da blevet en god superligaspiller.
Jeg savner Winsnes

Besvar