Pokalfinale 2014 - 15. maj

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Zaptech
2. div
2. div
Indlæg: 176
Tilmeldt: 28. aug 2007, 22:28
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Zaptech » 16. maj 2014, 20:18

Er der en torrent til kampen?

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Popnizzen » 16. maj 2014, 20:25

Jeg er bare så glad! Jeg kan ikke holde op med at gå rundt og spille hele tiden. Vidunderligt at være AaB fan (Det er det nu altid, men lige lidt ekstra i øjeblikket ;) )
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af astonvilla » 16. maj 2014, 20:32

Jeg har lige set kampen igen.
Det er jo fuldstændig uvirkeligt. Det er langt vildere end jeg husker det fra i går.

Der er så mange ting i denne kamp.

-Monsteret Thelander
-Fantastiske Flyvende Ahlmann
-Krigeren Würtz
-Sæsonens bedste mål ved Risgård til PK til Søren F. (wow)
osv osv

Men EN ting havde jeg lige helt glemt: Nikolai Larsens ufattelige redning da den står 2-1. Med det yderste af neglene hiver han en utrolig redning frem på Cornelius' stærke afslutning fri for mål. Snupper han ikke den, ville det være en helt anden historie.

Men ellers skal ingen sku særligt fremhæves. Alle var outstanding.
Og hvilken ufattelig moral.
Jeg har selv været til stede til alle pokalfinalenederlag siden OB kampene i Odense - og da Cornelius scorede til 1-0 var det bare - bum - et slag jeg satte mig ned og tænkte - når det var det. Sjovt mens det varede. Som sædvanligt.
Men de her drenge nægter fanme bare at give op.

Jeg takker Jer, for den ubeskrivelig lykke I giver mig lige nu.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 16. maj 2014, 21:10

astonvilla skrev: -Sæsonens bedste mål ved Risgård til PK til Søren F. (wow)
vildt godt tænkt og udført.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af 12mand » 16. maj 2014, 21:10

vanvittig dag i københavn i går. pisse fed stemning hele vejen igennem. selv da vi kommer bagud bliver folk ved ar gå amok.
sindssygt fed kamp.
nu skal den bare køres hjem på søndag. med forhåbentligt en masse spillere der ellers ikke får chancen så ofte.
bliver en fest uden lige. og aalborg vælter totalt.
lynge er gud!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2014, 21:40

Jeg sad og ventede på, at vi skulle synge god tur hjem. Det kom aldrig desværre.

Men jeg sad også med følelsen efter 20 min. at dette blot blev en af mange tabte pokalfinalen.

Men som den rytme i vores spil og dermed sejren.

Nu vil jeg mindes den som klassisk AaB-kamp denne sæson. Vi kom lidt skidt fra start, men når spillet så kommer, så vinder vi.
- FlæskeFrank

walsted
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. maj 2014, 19:03

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af walsted » 16. maj 2014, 21:51

Er der nogen der ved, hvor man kan gense kampen? Både med og uden betaling?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Fabbe » 16. maj 2014, 21:53

I øvrigt synes jeg....

- At både AaB og DBU omsider er blevet verdensklasse til at skabe en visuel indramning om begivenhederne efter et håbløst efterslæb fra amatørtiden. I gamle dage måtte en dansk pokal ikke se ud af noget. Sådan var kulturen bare. Så den forrige DBU Pokal var et lille og kedeligt cylinder, som blev overrakt til anføreren som stod i en rundkreds tæt på spillertunnellen. Nu er det virkelig et ikonografisk trofæ, vi har.

Billede

Og bemærk også AaB's eget visuelle koncept med Dansk mester, pokalvinder og the double. Der er styr på det visuelle, når man iklæder spillerne disse t-shirts og giver dem røde halstørklæder. Og sammen med en regn af guldglimmmer kunne øjeblikket helt enkelt ikke blive smukkere.

Billede
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. maj 2014, 23:18

Billede


Tak for en fuldstændigt vanvittig fed oplevelse igår!

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Broendum » 16. maj 2014, 23:30

Det er i øvrigt lidt sjovt at læse med på sidelinien.dk - FCK fans'ene har meget travlt med to ting:
- at have ondt i røven over at Wurtz var så tændt og at han burde have haft det røde kort samt at AK forstyrrer Wiland ved målene - helt i tråd med Ståles udenomssnak med at Margreitters skade var grunden til at de tabte
- at være dybt forargede over mediernes forherligelse af vores spil og vores spillere

Det er så fedt at se. De har mistet kontrollen med dansk fodbold,

Det er små mennesker ...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 16. maj 2014, 23:35

Broendum skrev:Det er i øvrigt lidt sjovt at læse med på sidelinien.dk - FCK fans'ene har meget travlt med to ting:
- at have ondt i røven over at Wurtz var så tændt og at han burde have haft det røde kort samt at AK forstyrrer Wiland ved målene - helt i tråd med Ståles udenomssnak med at Margreitters skade var grunden til at de tabte
- at være dybt forargede over mediernes forherligelse af vores spil og vores spillere

Det er så fedt at se. De har mistet kontrollen med dansk fodbold,

Det er små mennesker ...
mindreværd...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Ron Paul » 17. maj 2014, 00:03

Det er generelt skønt at læse på forskellige debatfora og se, hvordan FCK-fansene tuder.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. maj 2014, 00:24

Provst i Brovst skrev:
mindreværd...
Hæ hæ :)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 17. maj 2014, 01:12

Det her er så ubeskriveligt smukt, man fattes jo ord.

Ud af ingenting går Thelander bare frem og tager ansvar da vi har mest brug for det, og sådan har sæsonen været. Vi har et fantastisk sammenhold og mentalitet i vores trup

Fantomas
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 25. mar 2008, 15:41
Geografisk sted: 8000

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Fantomas » 17. maj 2014, 02:37

Vi vandt hele lortet! Det er så vildt.
Omkring 30 fremmede har ønsket mig tillykke her i Århus, når jeg har luftet AaB-trøjen - i dag dyttede et par unge piger i bil af en halvgammel gut som mig.
Min ven, en GF'er, gav sig tidligere i foråret for første gang gennem 20 års venskab og skamroste AaB's spil og erklærede, at han håbede, de vandt mesterskabet, fordi de er så fede at se spille. Han HADER ellers AaB.

Jeg var også med første gang, men det her mesterskab står for mig som det klart største. Det kom ud af ingenting efter en forårssæson, hvor konkurrenterne blev jordet i de indbyrdes opgør. Og det kom efter fantastisk underholdende, begavet og alsidigt spil, som intet andet hold i Danmark er i nærheden af at kunne præstere. Der er mere i det her hold. Meget mere. Det er næsten det fedeste.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. maj 2014, 08:42

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
mindreværd...
Hæ hæ :)
Man kan grine. Men havde det været os der havde reageret sådan på et nederlag var der blevet råbt mindreværdskomplekser og jantelov mm. Også fra nogle af vores egne herinde på debatsiden. Hvorfor er det anderledes når det kommer fra Kbh??
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Spanky » 17. maj 2014, 09:15

Jeg melder mig også i koret for dem der vil blive vildt glade, hvis en venlig sjæl kan lave en fil af hele kampen. Jeg mindes der var en som lavede en fil af 3-4 kampen fra Odense i sin tid.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 17. maj 2014, 09:28

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
mindreværd...
Hæ hæ :)
Man kan grine. Men havde det været os der havde reageret sådan på et nederlag var der blevet råbt mindreværdskomplekser og jantelov mm. Også fra nogle af vores egne herinde på debatsiden. Hvorfor er det anderledes når det kommer fra Kbh??
Hvis man indgår i diskussioner med københavnere skal man bare køre på med mindreværd ovs. skabelonen er kendt, kør på med det. Kun sådan kan man slukke de hjernedøde påstande om man er psykisk syg hvis man brokker sig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Broendum » 17. maj 2014, 10:55

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
mindreværd...
Hæ hæ :)
Man kan grine. Men havde det været os der havde reageret sådan på et nederlag var der blevet råbt mindreværdskomplekser og jantelov mm. Også fra nogle af vores egne herinde på debatsiden. Hvorfor er det anderledes når det kommer fra Kbh??
Hvis man indgår i diskussioner med københavnere skal man bare køre på med mindreværd ovs. skabelonen er kendt, kør på med det. Kun sådan kan man slukke de hjernedøde påstande om man er psykisk syg hvis man brokker sig.
Jeg tror nu ikke det skyldes mindreværdskompleks i København - nærmere storhedsvanvid der krakelerer. De er vant til, at storebror Staale eller Onkel Ø kommer og redder dem - men det gjorde de ikke denne gang. De er faktisk enormt kritisk overfor egne spillere også - der er nærmest kun 2-3 der dur fremover.

De har som sagt tidligere mistet kontrollen med dansk fodbold. I love it :-)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Pokalfinale 2014 - 15. maj

Indlæg af Provst i Brovst » 17. maj 2014, 11:09

Broendum skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
mindreværd...
Hæ hæ :)
Man kan grine. Men havde det været os der havde reageret sådan på et nederlag var der blevet råbt mindreværdskomplekser og jantelov mm. Også fra nogle af vores egne herinde på debatsiden. Hvorfor er det anderledes når det kommer fra Kbh??
Hvis man indgår i diskussioner med københavnere skal man bare køre på med mindreværd ovs. skabelonen er kendt, kør på med det. Kun sådan kan man slukke de hjernedøde påstande om man er psykisk syg hvis man brokker sig.
Jeg tror nu ikke det skyldes mindreværdskompleks i København - nærmere storhedsvanvid der krakelerer. De er vant til, at storebror Staale eller Onkel Ø kommer og redder dem - men det gjorde de ikke denne gang. De er faktisk enormt kritisk overfor egne spillere også - der er nærmest kun 2-3 der dur fremover.

De har som sagt tidligere mistet kontrollen med dansk fodbold. I love it :-)
News flash. Det er heller ikke mindreværd der gør at jyder brokker sig over at blive røvrendt konstant, det er fordi vi bliver røvrendt!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst