Der er skrevet side op og side ned herinde de sidste mange år omkring hvad man kunne gøre ved kø-problemerne. Det vil jeg ikke bruge tid på at uddybe igen igen. Jeg vil bare konstatere at det ikke fungerer og at de SKAL løse de problemer. Og det er jo ikke kun når der er fulde huse der er problemer. Langt fra.Frygah skrev:Men sådan helt alvorligt, hvad vil du have man skal gøre, Kølle?Køllen I Møllen skrev:Husker jeg helt forkert hvis jeg siger at man i guldsæsonen 08 også var løbet tør for trøjer allerede i Februar?
Jeg er ihvertfald 100% sikker på at køerne i ølboderne og den generelle service var ligeså horribel dengang. Og det er 6 år siden. Egentlig skræmmende.
Skal man komme problemerne med kø til livs, skal man bygge et nyt stadion. Og nu har jeg alligevel været på en del udebaneture, og når vi er mange afsted på udebaneafsnittet, er servicen også håbløs. Jeg tror simpelthen ikke på det logistisk kan lade sig gøre at undgå lange køer når der er pres på. Pokalfinalen var også et stor kaos, det samme var kampene i Århus og Slagelse (hvor man jo går nærmest væk fra tribunen for at købe øl) osv osv. Tag samtlige musikkoncerter, der er det også fuldstændig håbløst. Det tror jeg simpelthen bare man må tage som et parameter man må leve med, når man er afsted til arrangementer med mange mennesker. Den eneste løsning vil være et hypermoderne stadion, hvor man får løst problematikken. Jeg vil dog igen indskyde, at har man kontanter med på Aalborg Stadion, har man en betydelig kortere ølkø bag Vest.
Med hensyn til hele trøje-gate, så må jeg tilstå jeg hjertens gerne ofrer køb og salg af merchandise, hvis det bong'er ud med positive regnskaber som vi har oplevet op det seneste. Enhver der kender de folk der er tilbage i AaB-administrationen, ved hvor ufattelig hårdt der er blevet arbejdet i løbet af de seneste år, og hvor stramt udgifterne har været. Jeg synes ærlig talt det er en fornuftig disposition, ikke at have tusindvis af trøjer (og dermed hundredetusindevis af kr.) liggende på et varelager, når man knap ved om trøjerne bliver solgt. Havde vi blevet nummer 5-6, kunne trøjesalget have været en udgift for klubben. Og det har vi sgu ikke råd til som det er.
Hvad jeg til gengæld godt kunne tænke mig, var at fanscenen selv begyndte i større omfang at designe og sælge trøjer, halstørklæder osv. Det er man rigtig god til i Sverige, og i Danmark er man også kommet efter det. Jeg ved ASC gerne vil gøre mere i det, men har ikke mandskabsmæssige ressourcer, og Vesttribunen har med succes fået solgt forskellige t-shirts og halstørklæder. Det kunne være fedt hvis der var mere af.
De skulle naturligvis have bestilt trøjer hjem tidligere. Og jeg savner en forklaring på hvorfor det tager 3 måneder at levere trøjer!?!?