Thomsen til Heerenveen?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af BBS » 22. jan 2014, 16:43

Ifølge EB er der interesse for Nicolai Thomsen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 200385.ece

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af frederikshavneren » 22. jan 2014, 20:13

BBS skrev:Ifølge EB er der interesse for Nicolai Thomsen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 200385.ece
Synes Gaarde lyder lidt kryptisk i interviewet. Jeg håber godt nok at Thomsen bliver. Som det også er tilfældet med Kusk, så kan Thomsen også sagtens fortsat udvikle sig i AaB.
Jeg kan godt blive bekymret over, at vi snart risikerer at stå over for en mindre åreladning af profiler (RJ, Lasse, Kusk og Thomsen).

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af A_Strandfelt » 22. jan 2014, 20:31

Thomsen vil fortsat få meget ud af at blive her. Han har kun lige slået igennem, godt nok med et brag, men han vil have stor gavn af at blive.

Og skal han sælges, skal det blive dyrt. Der er næsten 3 år til kontraktudløb. En rigtig god kontrakt, Lynge fik skrevet der.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af hje1980 » 22. jan 2014, 21:04

A_Strandfelt skrev:Thomsen vil fortsat få meget ud af at blive her. Han har kun lige slået igennem, godt nok med et brag, men han vil have stor gavn af at blive.

Og skal han sælges, skal det blive dyrt. Der er næsten 3 år til kontraktudløb. En rigtig god kontrakt, Lynge fik skrevet der.
Ja han blive næppe solgt for 2 mio € på nuværende tidspunkt... Og tror også han har godt af 1-2 sæsoner mere i AaB...
Især med mulig Europæisk fodbold til efteråret...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af frederikshavneren » 23. jan 2014, 10:27

hje1980 skrev:
A_Strandfelt skrev:Thomsen vil fortsat få meget ud af at blive her. Han har kun lige slået igennem, godt nok med et brag, men han vil have stor gavn af at blive.

Og skal han sælges, skal det blive dyrt. Der er næsten 3 år til kontraktudløb. En rigtig god kontrakt, Lynge fik skrevet der.
Ja han blive næppe solgt for 2 mio € på nuværende tidspunkt... Og tror også han har godt af 1-2 sæsoner mere i AaB...
Især med mulig Europæisk fodbold til efteråret...
Thomsen kan sagtens lære mere hvis han bliver. Han er trods alt stadigvæk kun 20 år og er først lige slået igennem. At han på det seneste tilmed er begyndt at score mål gør ham selvfølgelig endnu mere interessant.

Spørgsmålet er også hvilke tanker Thomsen selv gør sig hvis, der kommer et eller flere konkrete bud på ham i dette transfervindue. Han har selv udtalt at han har mere at lære hvis han bliver i AaB, men der er naturligvis tale om en ny situation når der pludselig kommer et konkret bud. Jeg kan sagtens forstå at det er smigrende hvis f.eks. Heerenveen kommer med et konkret bud, der er jo ingen garanti for at der senere hen igen kommer bud fra udenlandske klubber hvis han bliver i AaB. Det er jo desværre ikke givet at den positive udvikling fortsætter hvis han bliver i AaB, det er før set at unge spillere slår igennem med et brag, hvorefter deres udvikling går i stå/stagnerer.

Nu gætter jeg men beløbsmæssigt er Thomsen efter min vurdering nok ca. 1 mio. euro værd. Desværre får vi ikke særlig mange penge for vores spillere. Personligt håber jeg godt nok at Thomsen bliver. Der er stadigvæk plads til forbedring og han er er endnu ret urutineret. Derudover har Thomsen en meget vigtig rolle på holdet og til sommer kan han blive nøglefigur på holdet. Til sommer er Kusk og RJ formentlig væk, her kan vi virkelig få brug for Thomsens kreativitet.
Et hold uden RJ, Kusk og Thomsen kan godt gøre mig temmelig bekymret. Det vil gøre virkelig ondt at miste det kreative trekløver, som er så afgørende for offensiven.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2014, 20:54

Det er meget positivt at Kusk får lov at komme på landsholdet, og Bonde udtaler at det var klogt han blev i AaB

Det betyder noget fordi kusk er hvad.. 23 snart?.. og viser forhåbentlig til vores unge spillere de ikke behøver lave en Lucas Andersen
og stikke af med det samme.. man kan godt blive i AaB 3-4 år, og stadig blive til noget.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af limey » 18. mar 2014, 21:18

AllanPedersen skrev:Det er meget positivt at Kusk får lov at komme på landsholdet, og Bonde udtaler at det var klogt han blev i AaB

Det betyder noget fordi kusk er hvad.. 23 snart?.. og viser forhåbentlig til vores unge spillere de ikke behøver lave en Lucas Andersen
og stikke af med det samme.. man kan godt blive i AaB 3-4 år, og stadig blive til noget.

Øh? Du genopliver en to måneder gammel tråd om Thomsen for at skrive om Kusk på landsholdet? I don't get it.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2014, 21:25

limey skrev:
AllanPedersen skrev:Det er meget positivt at Kusk får lov at komme på landsholdet, og Bonde udtaler at det var klogt han blev i AaB

Det betyder noget fordi kusk er hvad.. 23 snart?.. og viser forhåbentlig til vores unge spillere de ikke behøver lave en Lucas Andersen
og stikke af med det samme.. man kan godt blive i AaB 3-4 år, og stadig blive til noget.

Øh? Du genopliver en to måneder gammel tråd om Thomsen for at skrive om Kusk på landsholdet? I don't get it.
Det kan godt være det er en 2 måneder gammel post..
Den var stadig at finde ca 6 posts nede på side. 1 .. og nu havde jeg noget jeg ville tilføje til debatten om Thomsen.
Da jeg stadig synes det er ret så relevant om han skifter til sommer eller ej.

Min tilføjelse var det faktum at fordi Kusk ikke er smuttet endnu, og stadig får lov at spille på landsholdet, og får ros for sin beslutning
så kunne det måske danne et grundlag der gør andre unge spillere 'Som Thomsen'
ikke ville gå i for ung en alder.

Er det i orden at jeg bruger Kusk som et eksempel? eller kan du så slet ikke se hvad det kunne have med Thomsen at gøre?
Synes ellers jeg skriver meget tydeligt hvorfor jeg nævner ham.
I så fald passer din 'I dont get it' ret godt.


Jeg kunne selvfølgelig også bare have lavet en ny Thomsen Post.... og så kunne du have skrevet der i
'hvorfor bruger du ikke den der allerede er der, 6 posts nedenunder'
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af alithebeast » 18. mar 2014, 21:37

AllanPedersen skrev:
limey skrev:
AllanPedersen skrev:Det er meget positivt at Kusk får lov at komme på landsholdet, og Bonde udtaler at det var klogt han blev i AaB

Det betyder noget fordi kusk er hvad.. 23 snart?.. og viser forhåbentlig til vores unge spillere de ikke behøver lave en Lucas Andersen
og stikke af med det samme.. man kan godt blive i AaB 3-4 år, og stadig blive til noget.

Øh? Du genopliver en to måneder gammel tråd om Thomsen for at skrive om Kusk på landsholdet? I don't get it.
Det kan godt være det er en 2 måneder gammel post..
Den var stadig at finde ca 6 posts nede på side. 1 .. og nu havde jeg noget jeg ville tilføje til debatten om Thomsen.
Da jeg stadig synes det er ret så relevant om han skifter til sommer eller ej.

Min tilføjelse var det faktum at fordi Kusk ikke er smuttet endnu, og stadig får lov at spille på landsholdet, og får ros for sin beslutning
så kunne det måske danne et grundlag der gør andre unge spillere 'Som Thomsen'
ikke ville gå i for ung en alder.

Er det i orden at jeg bruger Kusk som et eksempel? eller kan du så slet ikke se hvad det kunne have med Thomsen at gøre?
Synes ellers jeg skriver meget tydeligt hvorfor jeg nævner ham.
I så fald passer din 'I dont get it' ret godt.


Jeg kunne selvfølgelig også bare have lavet en ny Thomsen Post.... og så kunne du have skrevet der i
'hvorfor bruger du ikke den der allerede er der, 6 posts nedenunder'
Din første post havde altså passet bedre i både "Kasper Kusk", "kontraktforlængelser" og "transferønsker". Skulle den havne et underligt sted, så måske i tråden om Lucas Andersen, idet han rent faktisk bliver nævnt i din første post.
Hader København!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2014, 21:42

ok, men nu handlede konceptet om at Thomsen måske kan blive nogle år længere..

Håber jeg i hvert fald har uddybet den nu... ellers må i jo anmelde den for grove forum overtrædelser. :thumbsup:
Super mates.. :aabfan:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af limey » 18. mar 2014, 22:19

AllanPedersen skrev:
limey skrev:
AllanPedersen skrev:Det er meget positivt at Kusk får lov at komme på landsholdet, og Bonde udtaler at det var klogt han blev i AaB

Det betyder noget fordi kusk er hvad.. 23 snart?.. og viser forhåbentlig til vores unge spillere de ikke behøver lave en Lucas Andersen
og stikke af med det samme.. man kan godt blive i AaB 3-4 år, og stadig blive til noget.

Øh? Du genopliver en to måneder gammel tråd om Thomsen for at skrive om Kusk på landsholdet? I don't get it.
Det kan godt være det er en 2 måneder gammel post..
Den var stadig at finde ca 6 posts nede på side. 1 .. og nu havde jeg noget jeg ville tilføje til debatten om Thomsen.
Da jeg stadig synes det er ret så relevant om han skifter til sommer eller ej.

Min tilføjelse var det faktum at fordi Kusk ikke er smuttet endnu, og stadig får lov at spille på landsholdet, og får ros for sin beslutning
så kunne det måske danne et grundlag der gør andre unge spillere 'Som Thomsen'
ikke ville gå i for ung en alder.

Er det i orden at jeg bruger Kusk som et eksempel? eller kan du så slet ikke se hvad det kunne have med Thomsen at gøre?
Synes ellers jeg skriver meget tydeligt hvorfor jeg nævner ham.
I så fald passer din 'I dont get it' ret godt.


Jeg kunne selvfølgelig også bare have lavet en ny Thomsen Post.... og så kunne du have skrevet der i
'hvorfor bruger du ikke den der allerede er der, 6 posts nedenunder'
Tak for uddybelsen. Nu giver det en lille smule mening. Men prøv lige at læse dit oprindelige indlæg og sæt dig så i læserens sted. Thomsens navn er ikke en gang nævnt.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af alithebeast » 18. mar 2014, 22:21

AllanPedersen skrev:ok, men nu handlede konceptet om at Thomsen måske kan blive nogle år længere..

Håber jeg i hvert fald har uddybet den nu... ellers må i jo anmelde den for grove forum overtrædelser. :thumbsup:
Super mates.. :aabfan:
No harm done. Jeg synes bare du var hurtig til at trække, "Alle er mod mig"-kortet, når fakta er, at i din første post handlede det altså ikke specifikt om Thomsen, men om alle de unge spillere, Kusk og Lucas. Derfor havde Limey helt ret i, at din post måske var havnet i det forkerte topic. :)

Jeg synes ret beset, at din betragtning om Kusk er rigtig. Man kan sagtens håbe på, at flere talenter både i AaB og i andre klubber i Danmark vælger at blive hjemme. Kron Dehli spillede eksempelvis kun 64 kampe på seniorhold indtil han var 25, heraf var de 48 for Waalwijk, og der er hverken træningsfaciliteter, træningspartnere eller set-up ret meget anderledes end eksempelvis AaB. Han er om nogen et eksempel på en, der burde være blevet hjemme. Han kan selvfølgelig have været late-bloomer, men mon ikke han havde udviklet ret meget, hvis han var blevet.

Til sammenligning har følgende spillere under 25 i AaBs nuværende trup (ifølge AaBs hjemmeside) spillet mere end 50 kampe: Nicolaj Thomsen(55), Jakob Ahlmann(73), Kasper Kusk(75), Nicolai Larsen(93), Mathias Wichmann(104) og Henrik Dalsgaard(137).
Hader København!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2014, 22:36

alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev:ok, men nu handlede konceptet om at Thomsen måske kan blive nogle år længere..

Håber jeg i hvert fald har uddybet den nu... ellers må i jo anmelde den for grove forum overtrædelser. :thumbsup:
Super mates.. :aabfan:
No harm done. Jeg synes bare du var hurtig til at trække, "Alle er mod mig"-kortet, når fakta er, at i din første post handlede det altså ikke specifikt om Thomsen, men om alle de unge spillere, Kusk og Lucas. Derfor havde Limey helt ret i, at din post måske var havnet i det forkerte topic. :)

Jeg synes ret beset, at din betragtning om Kusk er rigtig. Man kan sagtens håbe på, at flere talenter både i AaB og i andre klubber i Danmark vælger at blive hjemme. Kron Dehli spillede eksempelvis kun 64 kampe på seniorhold indtil han var 25, heraf var de 48 for Waalwijk, og der er hverken træningsfaciliteter, træningspartnere eller set-up ret meget anderledes end eksempelvis AaB. Han er om nogen et eksempel på en, der burde være blevet hjemme. Han kan selvfølgelig have været late-bloomer, men mon ikke han havde udviklet ret meget, hvis han var blevet.

Til sammenligning har følgende spillere under 25 i AaBs nuværende trup (ifølge AaBs hjemmeside) spillet mere end 50 kampe: Nicolaj Thomsen(55), Jakob Ahlmann(73), Kasper Kusk(75), Nicolai Larsen(93), Mathias Wichmann(104) og Henrik Dalsgaard(137).
Det er nemt at trække det kort ellers i sådan en situation

Når indlæggende skrevet lige før mit, og dem jeg svarer på, ser sådan her ud -->
frederikshavneren skrev: Synes Gaarde lyder lidt kryptisk i interviewet. Jeg håber godt nok at Thomsen bliver. Som det også er tilfældet med Kusk, så kan Thomsen også sagtens fortsat udvikle sig i AaB.
frederikshavneren skrev:har Thomsen en meget vigtig rolle på holdet og til sommer kan han blive nøglefigur på holdet. Til sommer er Kusk og RJ formentlig væk, her kan vi virkelig få brug for Thomsens kreativitet.
Et hold uden RJ, Kusk og Thomsen kan godt gøre mig temmelig bekymret. Det vil gøre virkelig ondt at miste det kreative trekløver, som er så afgørende for offensiven.
(Som du kan se bliver Kusk taget op som eksempel, og det uddyber jeg så på)

Jeg skal forsøge at træde mere varsomt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af AaB1978 » 11. jun 2014, 21:06

Sporten.dk sætter Thomsen i forbindelse med Bastia

http://www.bt.dk/fodbold/aaber-kan-bliv ... i-frankrig" onclick="window.open(this.href);return false;

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af Eksil » 11. jun 2014, 21:13

5 mio euro, tak.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thomsen til Heerenveen?

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2014, 21:21

AaB1978 skrev:Sporten.dk sætter Thomsen i forbindelse med Bastia

http://www.bt.dk/fodbold/aaber-kan-bliv ... i-frankrig" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg håber virkelig at Thomsen bliver, han har stadigvæk meget at lære. Med mindre Thomsen har en salgsklausul :S , så er Gaarde selvfølgelig i sin gode ret til at takke nej til Bastia.

Besvar