Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 11. jul 2014, 13:30

Som jeg skrev tidligere handler det meget om fodboldfilosofi og det er næppe det rette tidspunkt at fremføre et kritisk argument om vores forsvar når vi lige har vundet the Double. Det er nok heller ikke den rette tråd. Min pointe var sådan set bare, at der er mere behov for en ekstra forsvarer end en ekstra midtbanespiller eller angriber.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Klaus » 11. jul 2014, 16:22

Jeg er enig i, at det kunne være godt med en spiller mere til forsvaret. Det handler for så vidt ikke så meget om vores første 4, men mere om dybden i truppen fx på venstre back. Men samtidigt kunne det da være fint at få en kantspiller mere ind, så vi er bedre forberedt den dag Thomsen smutter. Jeg mener stadigvæk, at Mensah fra Viborg vil være et godt bud. Han har både talent og alder med sig, men spørgsmålet er selvfølgelig om han er for dyr.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af sulakvelidze » 12. jul 2014, 09:52

Vi mangler at hente Lucas Andersen, før jeg ryger helt op i skyerne over det transfervindue. Helenius og Enevoldsen er fantastisk, men vi har også mistet høj kvalitet i Jönsson og kvalificeret og pointgivende bredde i Due og Curth. Men henter vi også Lucas hjem, har det været det bedste transfervindue nogensinde - dog tangeret af vinteren 2011.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af sir-kargo » 12. jul 2014, 16:28

Mensah er lort - basta!
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 12. jul 2014, 17:41

sir-kargo skrev:Mensah er lort - basta!
Konstruktivt
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af AMadsen » 12. jul 2014, 17:46

Mogens skrev:
sir-kargo skrev:Mensah er lort - basta!
Konstruktivt
men præcist og korrekt
Guld? igen, igen...!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 12. jul 2014, 19:42

AMadsen skrev:
Mogens skrev:
sir-kargo skrev:Mensah er lort - basta!
Konstruktivt
men præcist og korrekt
Det er der vist delte meninger om.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af sir-kargo » 12. jul 2014, 22:00

nu er jeg af forskellige årsager tvangsindlagt til at se stort set alle viborgs kampe :o og trods en svag fremgang det seneste år - har jeg VIRKELIG svært ved at se hvad vi kan bruge Mensah til!? En spiller der har svært ved at komme i Viborgs startopstilling? Og det bedste man kan sige om ham skulle være en tvivlsom computermåling der viser ham som hurtig - hvilket han da nok er....
IMO er der mange andre bedre muligheder... men respekterer selvfølgelig der er nogen med en anden mening! Der er sågar nogen der synes Mikkel Beck er en god kommentator der oven i købet lyder fornuftig! :@
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 12. jul 2014, 23:30

sir-kargo skrev:nu er jeg af forskellige årsager tvangsindlagt til at se stort set alle viborgs kampe :o og trods en svag fremgang det seneste år - har jeg VIRKELIG svært ved at se hvad vi kan bruge Mensah til!? En spiller der har svært ved at komme i Viborgs startopstilling? Og det bedste man kan sige om ham skulle være en tvivlsom computermåling der viser ham som hurtig - hvilket han da nok er....
IMO er der mange andre bedre muligheder... men respekterer selvfølgelig der er nogen med en anden mening! Der er sågar nogen der synes Mikkel Beck er en god kommentator der oven i købet lyder fornuftig! :@
Jeg føler med dig...

Kevin Mensah spillede 29 kampe (med 7 mål til følge) - hvoraf 22 var fra start. Jeg synes, uden dog at have set så meget til ham som dig, at han viste spændende takter. Dog var hans bundniveau ikke fantastisk højt, men med et højere niveau til træning kunne man håbe, at han kunne udvikle sig til et mere stabilt (og højere) niveau. Han kan ikke koste alverden, hvilket han heller ikke skal, da han ikke skal købes som stamspiller men som gardering eller udviklingsspiller.
Selvfølgelig er der bedre muligheder, men de er formentlig også en pæn sjat dyrere?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af sir-kargo » 13. jul 2014, 00:14

ja han fik godt nok mere spilletid under skarbalius! :@ I rest my case.....
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jul 2014, 21:29

FlæskeFrank skrev:Johan Absalonsen har kontraktudløb om 6 måneder. 28 år og i SønderjyskE blevet skadesfri. Selvom han er mere 4-3-3 mand, så kunne jeg nu godt se ham i AaB.
Jo mere jeg tænker over det jo bedre lyder det. Det er et rigtig godt forslag synes jeg, sæt i gang Gaarde.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gaarde6 » 13. jul 2014, 22:09

Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:Johan Absalonsen har kontraktudløb om 6 måneder. 28 år og i SønderjyskE blevet skadesfri. Selvom han er mere 4-3-3 mand, så kunne jeg nu godt se ham i AaB.
Jo mere jeg tænker over det jo bedre lyder det. Det er et rigtig godt forslag synes jeg, sæt i gang Gaarde.
Fordelen ved at hente ham vil både være at han er venstre benet. Men også hans hurtighed!
På trods af han er offensiv, tror jeg faktisk han vil kunne gardere på en venstre back qua hans hurtighed!
Lidt som man forsøgte med Due.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 13. jul 2014, 22:18

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:Johan Absalonsen har kontraktudløb om 6 måneder. 28 år og i SønderjyskE blevet skadesfri. Selvom han er mere 4-3-3 mand, så kunne jeg nu godt se ham i AaB.
Jo mere jeg tænker over det jo bedre lyder det. Det er et rigtig godt forslag synes jeg, sæt i gang Gaarde.
Fordelen ved at hente ham vil både være at han er venstre benet. Men også hans hurtighed!
På trods af han er offensiv, tror jeg faktisk han vil kunne gardere på en venstre back qua hans hurtighed!
Lidt som man forsøgte med Due.
Han har haft alt for mange lange skadesperioder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jul 2014, 22:19

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:Johan Absalonsen har kontraktudløb om 6 måneder. 28 år og i SønderjyskE blevet skadesfri. Selvom han er mere 4-3-3 mand, så kunne jeg nu godt se ham i AaB.
Jo mere jeg tænker over det jo bedre lyder det. Det er et rigtig godt forslag synes jeg, sæt i gang Gaarde.
Fordelen ved at hente ham vil både være at han er venstre benet. Men også hans hurtighed!
På trods af han er offensiv, tror jeg faktisk han vil kunne gardere på en venstre back qua hans hurtighed!
Lidt som man forsøgte med Due.
Han er jo super skarp.

http://www.tv3sport.dk/fodbold/video/tv ... bsalonsen/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jul 2014, 22:42

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:Johan Absalonsen har kontraktudløb om 6 måneder. 28 år og i SønderjyskE blevet skadesfri. Selvom han er mere 4-3-3 mand, så kunne jeg nu godt se ham i AaB.
Jo mere jeg tænker over det jo bedre lyder det. Det er et rigtig godt forslag synes jeg, sæt i gang Gaarde.
Fordelen ved at hente ham vil både være at han er venstre benet. Men også hans hurtighed!
På trods af han er offensiv, tror jeg faktisk han vil kunne gardere på en venstre back qua hans hurtighed!
Lidt som man forsøgte med Due.
Nej tak, og et stort et af slagsen.

Absalonsen er udpræget kontraspiller, og en mand jeg absolut ikke kan se passe ind i vores spilkoncept. Desuden vil han sikkert langt fra være gratis i løn, og han vil altså udelukkende skulle bruges som reserve, medmindre Thomsen ryger til vinter.

Backup til venstre back fordi han er hurtig og venstrebenet - hvorfor så ikke omskole Frederiksen, som har præcist de samme to kvaliteter ;)

Iøvrigt synes jeg slet ikke Absalonsen har kvalitet til at spille på et tophold i superligaen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jul 2014, 22:47

Jesper Schmidt skrev: Iøvrigt synes jeg slet ikke Absalonsen har kvalitet til at spille på et tophold i superligaen.
Tidligere klubber er BIF, OB og FCK!
To landskampe i 2009.
Dansk mester: 2004–05.
Danish Pokalmester : 2004–05 og 2006–07.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Frygah » 13. jul 2014, 22:53

Der er i min verden ingen tvivl om at Absalonsen potentielt kunne blive en rigtig stærk spiller for os. Og som type er han vel også en som Kent Nielsen elsker, nemlig en spiller der arbejder benhårdt, og fighter for tingene. Så en Absalonsen i AaB, hvor Kent Nielsen får ham op på det niveau han havde da han var bedst i OB, så ville det være godt.

Desværre har han en skadeshistorik der ikke er opløftende. Og desværre er han nok ikke kæmpe fan af en billig løn og en plads som reserve/rotationsspiller, og det er vel hvor han starter.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kristian » 13. jul 2014, 22:58

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev: Iøvrigt synes jeg slet ikke Absalonsen har kvalitet til at spille på et tophold i superligaen.
Tidligere klubber er BIF, OB og FCK!
To landskampe i 2009.
Dansk mester: 2004–05.
Danish Pokalmester : 2004–05 og 2006–07.
Det er god historik bestemt, men det er 5 år siden han var en rigtig god fodboldspiller. Har ikke kvalitet nok mere til absolut top.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 13. jul 2014, 22:58

Frygah skrev:Der er i min verden ingen tvivl om at Absalonsen potentielt kunne blive en rigtig stærk spiller for os. Og som type er han vel også en som Kent Nielsen elsker, nemlig en spiller der arbejder benhårdt, og fighter for tingene. Så en Absalonsen i AaB, hvor Kent Nielsen får ham op på det niveau han havde da han var bedst i OB, så ville det være godt.

Desværre har han en skadeshistorik der ikke er opløftende. Og desværre er han nok ikke kæmpe fan af en billig løn og en plads som reserve/rotationsspiller, og det er vel hvor han starter.
Jeg synes kun han er relevant HVIS Thomsen smutter og AaB vælger der skal hentes en erstatning. Jeg er klar på at AaB ikke henter en anden spiller hvis Thomsen bliver solgt. Hvis Sønderjyske kan aflønne ham, så kan vi også.
Kristian skrev: Det er god historik bestemt, men det er 5 år siden han var en rigtig god fodboldspiller. Har ikke kvalitet nok mere til absolut top.
Han er 28!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 13. jul 2014, 23:13

Hvis Thomsen ryger synes jeg klart at Danny Olsen er manden vi skal gå efter. Der vil ikke være det store fald i kvalitet og han er endda en smule mere målfarlig.

Låst