Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Brodernumsi » 12. jul 2014, 02:56

Har også svært ved at forstå valget i en klub der er under økonomisk administration, ikke nok med han risikere at spille i den tunge ende, han risikere også sin løn, hvis det går helt galt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kasper Kusk

Indlæg af thomasjn » 12. jul 2014, 08:48

Brodernumsi skrev:Har også svært ved at forstå valget i en klub der er under økonomisk administration, ikke nok med han risikere at spille i den tunge ende, han risikere også sin løn, hvis det går helt galt.
Ja jeg tænker også, at den er farlig. Det er jo tit der opstår turbulens i klubber når de skal til at indstille sig på en ny økonomisk virkelighed, hvilket tit går udover de sportslige resultater enten pga. uro eller at købende klub kun kan lave et halv godt hold.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Arendt » 14. jul 2014, 09:43

Det er lidt specielt, at Kasper Kusk ikke er blevet solgt. Hvis Twente ikke snart tager sig sammen, så beholder vi ham :thumbsup:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kasper Kusk

Indlæg af gravballe » 14. jul 2014, 09:49

så må han blive et ½ år mere, så kan han skifte vil vinter når twente får styr på tingene...

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Trickster » 14. jul 2014, 10:22

Jeg forventer dog stadig, at skiftet går igennem i løbet af denne uge. For min skyld må de dog hjertens gerne vente til den 7. august, så vi har Kusk'en med i de to første kvalifikationskampe. Det er nok urealistisk. :-/
Hair is not a right: it´s a privilege!

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Alfons Aalborg » 14. jul 2014, 15:25

Nogen der ved, om Kasper helt har stoppet træningen i AaB? Mener, han er i Aalborg nu...?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 14. jul 2014, 15:32

thomasjn skrev:
Brodernumsi skrev:Har også svært ved at forstå valget i en klub der er under økonomisk administration, ikke nok med han risikere at spille i den tunge ende, han risikere også sin løn, hvis det går helt galt.
Ja jeg tænker også, at den er farlig. Det er jo tit der opstår turbulens i klubber når de skal til at indstille sig på en ny økonomisk virkelighed, hvilket tit går udover de sportslige resultater enten pga. uro eller at købende klub kun kan lave et halv godt hold.
Det virker godt nok lettere useriøst at handlen endnu ikke er gået igennem. Det skyldes sikkert det faktum at Twente er under administration, men det må godt nok være mærkeligt for Kusk at skiftet trækker ud i en mindre uendelighed.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. jul 2014, 16:09

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:
Brodernumsi skrev:Har også svært ved at forstå valget i en klub der er under økonomisk administration, ikke nok med han risikere at spille i den tunge ende, han risikere også sin løn, hvis det går helt galt.
Ja jeg tænker også, at den er farlig. Det er jo tit der opstår turbulens i klubber når de skal til at indstille sig på en ny økonomisk virkelighed, hvilket tit går udover de sportslige resultater enten pga. uro eller at købende klub kun kan lave et halv godt hold.
Det virker godt nok lettere useriøst at handlen endnu ikke er gået igennem. Det skyldes sikkert det faktum at Twente er under administration, men det må godt nok være mærkeligt for Kusk at skiftet trækker ud i en mindre uendelighed.
Ja, Kusk må sgu snart overveje, om Twente nu også er det rigtige valg for ham, eller om de har forblændet ham. Der står jo sikkert mange andre klubber på spring.

Under alle omstændigheder gør det jo ikke noget for os, at det trækker lidt ud. Med den pris, vi pga. klausulen kan få for ham, må man jo sige, at jo flere kampe, han får hos os, jo bedre. Og det gælder ikke mindst nu, hvor Thomsen er skadet, og hvor Ene og Helenius ikke er i fulde omdrejninger.

Der var nogen længere oppe i tråden, som rejste spørgsmål ved, om Kusk stadig træner med i AaB. Det må man da bestemt gå ud fra, at han gør (hvis han ikke lige fri pga. lægetjek mv.). Han har vel også selv en interesse i at holde sig i form, herunder kampform, indtil der er en afklaring. Indtil vi hører andet, må vi vel derfor også regne med, at han spiller for os og er kadidat til at starte inde mod Haderslev.
Fodbold skal ses med hjertet!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2014, 01:58

Jeg hører lige at hvis ikke Kusk transferen bliver til noget inden lørdag, så bliver transferen afblæst for den her gang. Det skyldes at Kusk gerne vil ordentligt igang i en ny klub og ikke mener at AaB skal fucke sæsonstatyen for meget op på at finde en afløser. Plus at han også gerne vil spille europa for AaB samt tiltroen til Twente er kølet lidt af under transferen.
Jeg har det fra en kammerat der indimellem har lidt insider sladder fra AaB. Om det så passer ved jeg ikke, han ville ikke sige hvor han har det fra.

Synd for Kusk, men personligt klager jeg ikke hvis vi kan beholde ham indtil vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kasper Kusk

Indlæg af gravballe » 15. jul 2014, 08:12

kusk må da også vide, at et skifte til vinter, efter at have vist sig frem i europa, vil gøre ham endnu mere attraktiv for klubber. Man har lov at håbe, han ender med at blive ½ år mere.

jspr
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28. aug 2006, 00:19
Geografisk sted: 9000

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jspr » 15. jul 2014, 10:32

gravballe skrev:kusk må da også vide, at et skifte til vinter, efter at have vist sig frem i europa, vil gøre ham endnu mere attraktiv for klubber. Man har lov at håbe, han ender med at blive ½ år mere.
Jooh jaaahh... hvis det ikke får nogen negative konsekvenser er jeg MEGET enig, men hvis det - potentielt/hypetetisk osv. - kunne risikere at blive en stopklods for at hente Jönsson, da der i så fald ikke vil være økonomi til ham, så anser jeg det som mere negativt end positivt at Kusk bliver ½ år mere.

Det er selvfølgelig bare spekulationer, men set i lyset af at man har budgetteret med et salg af Kusk (5 mill.) så kunne en potentiel Jönsson-aftale da godt ryge på gulvet som en direkte konsekvens af et fejlslagent Kusk-salg.

Hvis man derimod lander en aftale med Jönsson OG beholder Kusk ½ år mere, så får naboerne fandme helikopteren at se med mig kun iført AaB-trøjen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 15. jul 2014, 11:25

Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kasper Kusk

Indlæg af gravballe » 15. jul 2014, 11:40

jspr skrev:
gravballe skrev:kusk må da også vide, at et skifte til vinter, efter at have vist sig frem i europa, vil gøre ham endnu mere attraktiv for klubber. Man har lov at håbe, han ender med at blive ½ år mere.
Jooh jaaahh... hvis det ikke får nogen negative konsekvenser er jeg MEGET enig, men hvis det - potentielt/hypetetisk osv. - kunne risikere at blive en stopklods for at hente Jönsson, da der i så fald ikke vil være økonomi til ham, så anser jeg det som mere negativt end positivt at Kusk bliver ½ år mere.

Det er selvfølgelig bare spekulationer, men set i lyset af at man har budgetteret med et salg af Kusk (5 mill.) så kunne en potentiel Jönsson-aftale da godt ryge på gulvet som en direkte konsekvens af et fejlslagent Kusk-salg.

Hvis man derimod lander en aftale med Jönsson OG beholder Kusk ½ år mere, så får naboerne fandme helikopteren at se med mig kun iført AaB-trøjen.
Det har du så en god pointe i. Jeg håber i den grad vi henter Jönsson, men jeg vil have det lidt ambient angående at hente ham, som erstatning for kusk, i og med han ikke kan tiltræde nu. Jeg syntes dog det vil være lækkert hvis AaB snart kunne reagere før tingene sker, og hente Jönsson, lade ham blive helt klar, stille og rolig hen over efteråret, og så sælge Kusk til vinter..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2014, 11:44

gravballe skrev:
jspr skrev:
gravballe skrev:kusk må da også vide, at et skifte til vinter, efter at have vist sig frem i europa, vil gøre ham endnu mere attraktiv for klubber. Man har lov at håbe, han ender med at blive ½ år mere.
Jooh jaaahh... hvis det ikke får nogen negative konsekvenser er jeg MEGET enig, men hvis det - potentielt/hypetetisk osv. - kunne risikere at blive en stopklods for at hente Jönsson, da der i så fald ikke vil være økonomi til ham, så anser jeg det som mere negativt end positivt at Kusk bliver ½ år mere.

Det er selvfølgelig bare spekulationer, men set i lyset af at man har budgetteret med et salg af Kusk (5 mill.) så kunne en potentiel Jönsson-aftale da godt ryge på gulvet som en direkte konsekvens af et fejlslagent Kusk-salg.

Hvis man derimod lander en aftale med Jönsson OG beholder Kusk ½ år mere, så får naboerne fandme helikopteren at se med mig kun iført AaB-trøjen.
Det har du så en god pointe i. Jeg håber i den grad vi henter Jönsson, men jeg vil have det lidt ambient angående at hente ham, som erstatning for kusk, i og med han ikke kan tiltræde nu. Jeg syntes dog det vil være lækkert hvis AaB snart kunne reagere før tingene sker, og hente Jönsson, lade ham blive helt klar, stille og rolig hen over efteråret, og så sælge Kusk til vinter..
Ja, lige præcis. Den løsning er jeg også game på. Giv ham nogle minutter her og der når han er klar, giv ham muligheden for at komme 100% i gear, og sørg for han klar til vinter, og lad så Kusk smutte der. Det vil være den bedste løsning for alle parter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af doukas » 15. jul 2014, 11:46

Yankee skrev:Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.
Enig, stik Kusk 2.500.000 kr. i hånden for at forlænge frem til sommeren 16', og lade ham smutter til vinter. Det skal nok betale sig på den lidt længere bane.

Den er Sivebæk nok ikke med på, han får vel en % af Kusk's grundløn og kan ikke vente med at skyde ham af sted til en ordenlig hyre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Pastorius » 15. jul 2014, 11:49

Yankee skrev:Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.
Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling. Jeg tror ikke på at AaB's indgangsvinkel til de næste halvsæsoner vil være kortsigtede medmindre vi kommer til at ligge og rode i nedrykningsfare. Jeg tror heller ikke at kæmpe store forskelle i spillerkontrakter bliver noget vi kommer til se fremover. Kapitaludvidelsen skal bruges til langsigtede konservative investeringer.

Europæisk gruppespil ville være så fedt, men det bliver altså uanset hvad megasvært at opnå, og det vil altså være en overraskelse hvis det lykkes.

...men hvis Kusk ikke kommer afsted, tror jeg ikke på at der bliver skrevet med Jönsson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Brent » 15. jul 2014, 11:54

Pastorius skrev:
Yankee skrev:Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.
Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling. Jeg tror ikke på at AaB's indgangsvinkel til de næste halvsæsoner vil være kortsigtede medmindre vi kommer til at ligge og rode i nedrykningsfare. Jeg tror heller ikke at kæmpe store forskelle i spillerkontrakter bliver noget vi kommer til se fremover. Kapitaludvidelsen skal bruges til langsigtede konservative investeringer.

Europæisk gruppespil ville være så fedt, men det bliver altså uanset hvad megasvært at opnå, og det vil altså være en overraskelse hvis det lykkes.

...men hvis Kusk ikke kommer afsted, tror jeg ikke på at der bliver skrevet med Jönsson.
Hvorfor mener du at det bliver megasvært at kvalificere sig til gruppespil i Europa League?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 15. jul 2014, 12:58

Pastorius skrev: Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling
Der er vel ikke noget, der tyder på, at vi vil skrive en længerevarendde aftale med Jönsson? Det vil godtnok være en høj-risiko-investering. Hvis vi henter Jönsson bliver det vel på en 1-årig lejeaftale, hvor han så efterfølgende er fri på markedet ligesom Enevoldsen. Og det er jo for så vidt de samme vilkår, vi har Kasper Kusk på.

Forskellen er så, at Kasper Kusk kan blive solgt i løbet af 2014-15-sæsonen ligesom der er større sandsynlighed for at kunne beholde Rasmus Jönsson fremadrettet. Omvendt er Rasmus Jönsson uanset hvad et tvivlsomt kort på den lange bane, og på den korte bane er Kasper Kusk meget mere værd både sportsligt og økonomisk. Husk på, at de første 11 runder tæller tredobbelt i forhold til TV-penge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Pastorius » 15. jul 2014, 13:31

Brent skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.
Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling. Jeg tror ikke på at AaB's indgangsvinkel til de næste halvsæsoner vil være kortsigtede medmindre vi kommer til at ligge og rode i nedrykningsfare. Jeg tror heller ikke at kæmpe store forskelle i spillerkontrakter bliver noget vi kommer til se fremover. Kapitaludvidelsen skal bruges til langsigtede konservative investeringer.

Europæisk gruppespil ville være så fedt, men det bliver altså uanset hvad megasvært at opnå, og det vil altså være en overraskelse hvis det lykkes.

...men hvis Kusk ikke kommer afsted, tror jeg ikke på at der bliver skrevet med Jönsson.
Hvorfor mener du at det bliver megasvært at kvalificere sig til gruppespil i Europa League?
Fordi vi ikke er seedet i første omgang CL-kval. Svjv så er vi udenfor alt gruppespil hvis vi taber der.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Pastorius » 15. jul 2014, 13:32

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling
Der er vel ikke noget, der tyder på, at vi vil skrive en længerevarendde aftale med Jönsson? Det vil godtnok være en høj-risiko-investering. Hvis vi henter Jönsson bliver det vel på en 1-årig lejeaftale, hvor han så efterfølgende er fri på markedet ligesom Enevoldsen. Og det er jo for så vidt de samme vilkår, vi har Kasper Kusk på.

Forskellen er så, at Kasper Kusk kan blive solgt i løbet af 2014-15-sæsonen ligesom der er større sandsynlighed for at kunne beholde Rasmus Jönsson fremadrettet. Omvendt er Rasmus Jönsson uanset hvad et tvivlsomt kort på den lange bane, og på den korte bane er Kasper Kusk meget mere værd både sportsligt og økonomisk. Husk på, at de første 11 runder tæller tredobbelt i forhold til TV-penge.
Jeg formoder at enhver lejeaftale (også Helenius) er incl. en option om forlængelse til en allerede fastsat pris. I modsat fald er jeg enig - så kan vi ligesågodt holde alt det på Kusk vi kan.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar