Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2014, 11:47

Silvermoon skrev:I følge bold.dk er der snak om Junker og skoubo
Det var lidt som jeg "frygtede". Det er i bedste fald en røv ligegyldig transfer for alt og alle (minus de 2 selv).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af LordMessi » 15. jul 2014, 17:29

Så blev Kusk solgt

http://mobil.bold.dk/#/nyt/officielt-ku ... r-i-twente" onclick="window.open(this.href);return false;

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af gravballe » 15. jul 2014, 18:54

Med salget af kusk så ser jeg gerne jonsson tilføjet truppen ASAP.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 15. jul 2014, 19:17

gravballe skrev:Med salget af kusk så ser jeg gerne jonsson tilføjet truppen ASAP.
Det haster ikke, da han er ude til mindst midt i næste måned efter en operation.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jensemand57 » 15. jul 2014, 19:47

Ok. At vi sælger Kusk. Salg af spillere er en del af driften. Jeg tror, at AaB afventer et evt. Køb til man ser, hvem man trækker til Europa. Er det et hold, som vi burde slå, ja så venter man, da klubben dermed er sikker på gruppespil med en sejr inden næste runde, der så vil gælde CL. Trækker vi en modstander, hvor vi med den rette forstærkning, kan spille europæisk, kunne man godt forestille sig et indkøb. Trækker vi en ultra stærk modstander, kan det tænkes, at man afventer med at hente en spiller ind efter udfaldet af kampen.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kempes » 15. jul 2014, 19:53

Held og lykke til både Kasper Kusk og Rolf Toft. Bliver spændende at følge deres karrierer fremover.

Nu vi er ved at tage afsked til breddespillere, der ikke har niveauet til at komme på førstholdet i AaB (gælder naturligvis Toft :) ). Hvad er så status med Rye? han var til prøvetræning i Vendsyssel for et par uger siden, men siden man har ikke hørt hvorvidt dét bliver til noget. Har de vurderet at han ikke var god nok?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 15. jul 2014, 21:31

Så røg Kusk endelig. Ikke endelig på den gode måde, men som forventet.

Kunne en spiller som Uffe Bech fra fcn være interessant og realistisk. Jeg husker ham som en enormt chanceskabende spiller og som fcn-spiller, bør han vel også have en ganske god omgang med bolden. Han er hurtig og energisk, og jeg blev tit lidt usikker når han havde bolden i vores fantastiske 4-2 kamp på Farum Park.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 15. jul 2014, 21:32

Mogens skrev:Så røg Kusk endelig. Ikke endelig på den gode måde, men som forventet.

Kunne en spiller som Uffe Bech fra fcn være interessant og realistisk. Jeg husker ham som en enormt chanceskabende spiller og som fcn-spiller, bør han vel også have en ganske god omgang med bolden. Han er hurtig og energisk, og jeg blev tit lidt usikker når han havde bolden i vores fantastiske 4-2 kamp på Farum Park.
Men er han ikke bedst som offensiv midt eller kant i 4-4-3 / 4-2-3-1 ?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 15. jul 2014, 21:41

Eksil skrev:
Mogens skrev:Så røg Kusk endelig. Ikke endelig på den gode måde, men som forventet.

Kunne en spiller som Uffe Bech fra fcn være interessant og realistisk. Jeg husker ham som en enormt chanceskabende spiller og som fcn-spiller, bør han vel også have en ganske god omgang med bolden. Han er hurtig og energisk, og jeg blev tit lidt usikker når han havde bolden i vores fantastiske 4-2 kamp på Farum Park.
Men er han ikke bedst som offensiv midt eller kant i 4-4-3 / 4-2-3-1 ?
Det vil jeg slet ikke udelukke. Det var blot en hurtig forespørgsel på, om han kunne være interessant. Jeg har ikke set så meget af fcn, men kan bare huske, at jeg synes, at han er temmelig giftig (dog ikke den store målscorer).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Gaarde6 » 15. jul 2014, 21:52

Mogens skrev:Så røg Kusk endelig. Ikke endelig på den gode måde, men som forventet.

Kunne en spiller som Uffe Bech fra fcn være interessant og realistisk. Jeg husker ham som en enormt chanceskabende spiller og som fcn-spiller, bør han vel også have en ganske god omgang med bolden. Han er hurtig og energisk, og jeg blev tit lidt usikker når han havde bolden i vores fantastiske 4-2 kamp på Farum Park.
Jeg tror (Og håber egentlig heller ikke) at der bliver hentet en erstatning ind.
Jeg synes det vil være tåbeligt at hente en Uffe Bech og så sætte:
Enevoldsen, Thrane, Patrick, Wichmann, Bruhn, Frederiksen og Gilli på bænken.

Enevoldsen tager selvfølgelig over efter Kusk.
Når Ene topper formmæssigt (Og han er noget længere fremme end jeg turde håbe på)
Så har vi altså en potentiel landsholdsspiller!! Han var FREMRAGENDE for os sidst han spillede her!
Fuld på højde med Kusk (Og det er positivt sagt om Kusk)

Så har vi en back up i Thrane og Bruhn, som gerne skulle blive vores næste Kusk og Thomsen spillere.
PLUS vi står med det ondeste luksus problem, når Dalsgaard bliver klar igen!
Patrick var (i mine øjne) i top 3 over bedste spillere i sidste sæson.
HVOR skal han spille!? For spille skal han i mine øjne!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Freddie » 15. jul 2014, 22:06

Det vil jeg nu tro at AaB gør. Med Kusks afgang er truppen på 24 spillere, og det er lige på kanten. Men det vil de nærmeste dage afklare.
Gaarde6 skrev: Jeg tror (Og håber egentlig heller ikke) at der bliver hentet en erstatning ind.
Jeg synes det vil være tåbeligt at hente en Uffe Bech og så sætte:
Enevoldsen, Thrane, Patrick, Wichmann, Bruhn, Frederiksen og Gilli på bænken.

Enevoldsen tager selvfølgelig over efter Kusk.
Når Ene topper formmæssigt (Og han er noget længere fremme end jeg turde håbe på)
Så har vi altså en potentiel landsholdsspiller!! Han var FREMRAGENDE for os sidst han spillede her!
Fuld på højde med Kusk (Og det er positivt sagt om Kusk)

Så har vi en back up i Thrane og Bruhn, som gerne skulle blive vores næste Kusk og Thomsen spillere.
PLUS vi står med det ondeste luksus problem, når Dalsgaard bliver klar igen!
Patrick var (i mine øjne) i top 3 over bedste spillere i sidste sæson.
HVOR skal han spille!? For spille skal han i mine øjne!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af thomasjn » 15. jul 2014, 23:08

Godt det endelig er afklaret med Kusk fremfor det blev en saga der skulle tage input i sæsonåbningen.

Skulle man hente en Kusk-afløser havde jeg også tænkt lidt på om Uffe Bech kunne være et emne. Ellers kunne man jo kigge lidt på Rasmus Falk i OB. De har ikke så mange penge længere og det kunne måske være værd at prøve?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jul 2014, 23:13

Uffe Bech er uhyggelig overvurderet. Det er kun i glimt, han viser noget. Ham skal AaB holder sig langt væk fra. Og det har intet med hans skadesperioder at gøre.

Han bliver aldrig mere end en habil superligaspiller. Han er selvfølgelig en spiller efter Morten Olsens hoved, men det gør ham altså ikke særlig interessant for hverken AaB eller mange andre klubber.
- FlæskeFrank

KP1986
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 5. mar 2011, 13:14

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af KP1986 » 15. jul 2014, 23:34

Jeg har tænkt lidt en mand som Martin Svensson fra Randers kunne være en interessant erstatning. Han har utrykt han vil fra Randers og have fast spilletid. Det taler selvfølgelig imod et skifte til os hvis han skal kæmpe med Ene og Thomsen om kantpladserne. Jeg syntes dog han er en spændende venstrebensspiller som har lidt af det samme som Kusk har. Dog er der lidt med hans mentalitet men det må Kuhn og Kent kunne klare. Han har været en del skadet og har slet ikke fået det optimale ud sit talent indtil videre, så han burde tilmed kunne fås billigt i Randers, da han vist kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 15. jul 2014, 23:56

KP1986 skrev:Jeg har tænkt lidt en mand som Martin Svensson fra Randers kunne være en interessant erstatning. Han har utrykt han vil fra Randers og have fast spilletid. Det taler selvfølgelig imod et skifte til os hvis han skal kæmpe med Ene og Thomsen om kantpladserne. Jeg syntes dog han er en spændende venstrebensspiller som har lidt af det samme som Kusk har. Dog er der lidt med hans mentalitet men det må Kuhn og Kent kunne klare. Han har været en del skadet og har slet ikke fået det optimale ud sit talent indtil videre, så han burde tilmed kunne fås billigt i Randers, da han vist kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.
Han har ADHD, og det kan Kent og Kuhn næppe banke ud af ham. Og hvis han hverken kan slå tl i Silkeborg eller Randers tvivler jeg på ham i AaB med tanke på de unge spillere vi har der står og venter i kulissen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mikkel9000
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 11. dec 2007, 17:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mikkel9000 » 16. jul 2014, 11:45

er det helt dødt med nyheder om Jönsson? Om han bliver/flyver tror jeg bliver afgørende for vores kommende sæson - på trods af, at han er ude i starten. og hvis han ikke bliver, kan det være Gaarde skal ud og arbejde, da vores trup på den lange bane kan blive for smal imo. - CHL, Liga, CUP..

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 16. jul 2014, 12:07

Mikkel9000 skrev:er det helt dødt med nyheder om Jönsson? Om han bliver/flyver tror jeg bliver afgørende for vores kommende sæson - på trods af, at han er ude i starten. og hvis han ikke bliver, kan det være Gaarde skal ud og arbejde, da vores trup på den lange bane kan blive for smal imo. - CHL, Liga, CUP..
Så længe han genoptræner er det bedst for alle parter at Wolfsburg betaler lønnen. :D

Jeg tror han er i AaB inden transfervinduet lukker.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jernskjorten » 16. jul 2014, 12:11

Mikkel9000 skrev:er det helt dødt med nyheder om Jönsson? Om han bliver/flyver tror jeg bliver afgørende for vores kommende sæson - på trods af, at han er ude i starten. og hvis han ikke bliver, kan det være Gaarde skal ud og arbejde, da vores trup på den lange bane kan blive for smal imo. - CHL, Liga, CUP..
Glemmer hele tiden, at Jönsson ikke længere er AaB'er...
Vil også rigtig gerne se Jönsson fortsætte, selv om det vil se vanvittigt ud med Jönsson, Helenius, Spalvis og AK + reserver til de to forreste pladser.
Men jeg vil så ikke gå så vidt som at sige, at han er afgørende for vores kommende sæson. Selv om jeg mener, at vi ikke finder en tilsvarende boldsikker spiller i Superligaen, viste resten af holdet i flere kampe, at de sagtens kan klare sig uden ham - f.eks. ved at slå FCK i pokalfinalen 4-2. Fra start-11'eren har vi pt. mistet Kusk og Jönsson, og til samme start-11'er er kommet Helenius og Enevoldsen. Det mener jeg er så tæt på én til én bytte, vi kan komme.

Provsten lyder skråsikker - det er fint med mig.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 16. jul 2014, 12:14

"(...) sportschefen forventer ikke, at der kommer flere spillere til, eller at flere forlader truppen før sæsonstarten.

- Det forventer jeg ikke. Men Rasmus Jönsson er ikke afskrevet endnu, siger Allan Gaarde."

Tv2nord.dk, 15. jul 2014.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2014, 12:25

Jönsson i Kusk' rolle kan sagtens blive en succes. Det er ikke fordi vi spiller decideret med kanter der ryger til baglinjen og hakker den indover. Det er nærmere en ekstra playmaker. I FCK, FCM eller BIF tror jeg ikke Jönsson ville fungere som kant, men hos os tror jeg sagtens det kunne blive en succes da vi bruger vores kanter lidt anderledes.
Har man planer om at hente Jönsson som angriber synes jeg vi skal lade være. Spalvis og AK er gode angribere der nok skal være garanti for en del mål, og det vil ikke være noget specielt godt signal at vi henter spillere udefra til pladser hvor vi egentlig er nogenlunde dækket ind.
Samtidig kan Jönsson jo så også dække ind som angriber såfremt vi skulle været helt fucked.

Helenius-Jönsson tror jeg heller ikke vil fungere specielt godt, der vil ganske enkelt mangle noget power i feltet og en 'simpel' angriber der bare smider dem i kassen som AK og især Spalvis virker til at være noget bedre til end både Helenius, Jönsson og egentlig de fleste angribere i suppen. De har så andre ting de ikke er så skarpe med, men det er ting som resten af truppen fint kompenserer for.
Kommer Jönsson ind igen vil jeg mene vi helt generelt er betydeligt styrket ifht sidste sæson, noget der næppe virkede realistisk da vi afsluttede sæsonen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst