Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Martino » 26. maj 2014, 21:16

Ifølge Tipsbladet er begge spillere rykket op i seniortruppen efter sommerpausen. Er de nogle som kan bekræfte dette, og som evt kan beskrive spillerne bedre end at jeg ved at Børsting er midtbanespiller og Ahlmann kant/angriber. ?
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Arendt » 26. maj 2014, 21:36

Jeg har læst mig frem til, at Viktor Ahlmann skulle være en rigtig talentfuld angriber. Han har været til prøvetræning i Liverpool og har været rygtet til Inter Milano. Han er ligeledes vores topscorer på U19 holdet. Der går rygter om, at Viktor har været på kant med U19 landstræneren Bent Christensen og derfor ikke er udtaget til Elite Round her den 31. maj. Jeg ved dog ikke, om dette er korrekt.

Jeg ved ikke særlig meget om Frederik Børsting. Han er midtbane spiller og er tilknyttet U19 landsholdet. Der må derfor være krummer i ham. Jeg tænker dog, at der er langt til spilletid, da Würtz, Risgaard, Augo, Wichmann og Rye umiddelbart er foran ham.
Så btw Wichmann nede i Fitness World i dag, og han så skarp ud :aabfan:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Mogens » 27. maj 2014, 09:37

Arendt skrev:Jeg har læst mig frem til, at Viktor Ahlmann skulle være en rigtig talentfuld angriber. Han har været til prøvetræning i Liverpool og har været rygtet til Inter Milano. Han er ligeledes vores topscorer på U19 holdet. Der går rygter om, at Viktor har været på kant med U19 landstræneren Bent Christensen og derfor ikke er udtaget til Elite Round her den 31. maj. Jeg ved dog ikke, om dette er korrekt.

Jeg ved ikke særlig meget om Frederik Børsting. Han er midtbane spiller og er tilknyttet U19 landsholdet. Der må derfor være krummer i ham. Jeg tænker dog, at der er langt til spilletid, da Würtz, Risgaard, Augo, Wichmann og Rye umiddelbart er foran ham.
Så btw Wichmann nede i Fitness World i dag, og han så skarp ud :aabfan:
Ærgerligt, hvis Ahlmann junior er en rebel, men måske han bare ikke kunne se gennem fingre med bent christensens fortid - så er knægten jo blot godt opdraget.

Det bliver spændende at se, hvad de to nye kan.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Martino » 27. maj 2014, 15:37

Cool. Tak for indspark. :)
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Arendt » 27. maj 2014, 16:34

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... uppen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er ligeledes en beskrivelse af vores to nye spillere.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Søgaard » 27. maj 2014, 21:50

Nogen der ved hvorfor Pohl ikke er med der, når han er på U19, som en af få ikke-95'ere. Han er 96'er, men det forhindrede jo ikke Blåbjerg i at rykke op sidste år (han er 95'er). Det er måske bare af hensyn til skolegangen? Det kan også være man afventer indkøb og evt. om SF smutter ved kontraktudløb til vinter, før man henter endnu en angriber op.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Ham der Emil » 29. maj 2014, 08:21

Børsting kunne godt lyde lidt som en ny Thomsen :aabfan:
Et Hjerte - En Klub

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Arendt » 30. maj 2014, 02:26

Søgaard skrev:Nogen der ved hvorfor Pohl ikke er med der, når han er på U19, som en af få ikke-95'ere. Han er 96'er, men det forhindrede jo ikke Blåbjerg i at rykke op sidste år (han er 95'er). Det er måske bare af hensyn til skolegangen? Det kan også være man afventer indkøb og evt. om SF smutter ved kontraktudløb til vinter, før man henter endnu en angriber op.
Skolegangen kan have noget at sige, helt sikkert. Det kan også være fordi, at AaB var mere tyndt besat på forsvarspositionerne og at alle AaBs trænere havde en forventning om, at Jakob kunne gøre sig gældende på højeste niveau. I forhold til Jannik Pohl så har jeg hørt, at han skulle være et rigtig stort talent, som er rigtig hurtig og træfsikker, men mangler en smule teknik, for at kunne brænde igennem.

En anden ting er, at vi både på angrebspositionen og kanterne er rigtig godt besat. Vi har ligeledes set i år, at AaB har taget to nye spillere i deres førsteholdstrup. Oliver Abildgaard er på u-18 landsholdet, mens Jannik Pohl er på U-19 landsholdet. De er dog begge 96'ere. Her har AaB også muligheder for at implementere to nye ungdomsspillere i Jannik og Oliver til næste år.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Mogens » 5. jun 2014, 23:46

Mål af Børsting i dagens u-19 sejr mod Litauen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 27. jul 2014, 13:09

Som de eneste to i truppen kan jeg ikke finde ud af, hvor lange kontrakter vi har med dem. Er der nogen, der ved noget om dette?

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af AaB1978 » 27. jul 2014, 15:56

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Som de eneste to i truppen kan jeg ikke finde ud af, hvor lange kontrakter vi har med dem. Er der nogen, der ved noget om dette?
Victor Ahlmanns kontrakt udløber sommeren 2015.

http://www.bold.dk/nyt/Viktor-A-Superli ... for-to-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

Børsting har jeg ligesom dig ikke kunnet finde info om vedrørende kontraktlængde.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 28. jul 2014, 22:58

AaB1978 skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Som de eneste to i truppen kan jeg ikke finde ud af, hvor lange kontrakter vi har med dem. Er der nogen, der ved noget om dette?
Victor Ahlmanns kontrakt udløber sommeren 2015.

http://www.bold.dk/nyt/Viktor-A-Superli ... for-to-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

Børsting har jeg ligesom dig ikke kunnet finde info om vedrørende kontraktlængde.
Tak for det :-)
Jeg er lidt i tvivl om der menes til 1.januar 2015 eller 1. juli 2015 (10. februar 2012 + 3 år = 10. februar 2015), men det er da rart at have en idé om længden. Der går nok heller ikke ti år, før vi begynder at høre om forlængelse eller ny klub til den unge Victor.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af frederikshavneren » 6. mar 2015, 12:17

Udråbt gennem mange år som et meget stort talent, men i skrivende stund kan det godt virke som om at V. Ahlmanns udvikling er stagneret/gået i stå. Han har kontraktudløb til sommer og med udsigt til en hård kamp for bare at få en bænkplads, så er spørgsmålet om Ahlmann er fortid i klubben til sommer? Vil AaB forlænge og er Ahlmann overhovedet interesseret i at forlænge når han er så langt fra spilletid?

V. Ahlmann er 20 år så han har nået en alder hvor han skal have spilletid for at fortsætte udviklingen. Potentialet er der og jeg håber at parterne bliver enige om en forlængelse, det kan godt tænkes at den nye træner ser et større lys i V. Ahlmann end Kent gør. Ender det med en forlængelse og fortsat lange udsigter til spilletid så kan en udlejning naturligvis også komme på tale, set i bagklogskabens ulideligt klare lys så burde Ahlmann ha´ været udlejet i forårssæsonen. Nu hvor Spalvis´ genoptræning er forud for tidsplanen så skubber det Ahlmann endnu længere væk fra banen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af FlæskeFrank » 6. mar 2015, 18:23

Og Jannick Pohl kommer op fra U-holdene til sommer.

Synes faktisk at både Ahlmann og Helenius synes færdige på den konto.

Efteråret hedder Jönsson, Spalvis, Anders K Jakobsen og Jannick Pohl.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Yankee » 7. mar 2015, 09:01

Så længe Ahlmann kan spille regelmæssigt for reserveholdet er det ikke nogen katastrofe. Til foråret kan man overveje at finde en norsk eller svensk klub, hvor han kan få noget spilletid. Jeg tror ikke 1. division er mad for Ahlmann og det er svært at se hvor han skulle gå direkte ind på holdet og samtidig blive matchet ordentligt i den daglige træning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2015, 18:20

frederikshavneren skrev:Udråbt gennem mange år som et meget stort talent, men i skrivende stund kan det godt virke som om at V. Ahlmanns udvikling er stagneret/gået i stå. Han har kontraktudløb til sommer og med udsigt til en hård kamp for bare at få en bænkplads, så er spørgsmålet om Ahlmann er fortid i klubben til sommer? Vil AaB forlænge og er Ahlmann overhovedet interesseret i at forlænge når han er så langt fra spilletid?

V. Ahlmann er 20 år så han har nået en alder hvor han skal have spilletid for at fortsætte udviklingen. Potentialet er der og jeg håber at parterne bliver enige om en forlængelse, det kan godt tænkes at den nye træner ser et større lys i V. Ahlmann end Kent gør. Ender det med en forlængelse og fortsat lange udsigter til spilletid så kan en udlejning naturligvis også komme på tale, set i bagklogskabens ulideligt klare lys så burde Ahlmann ha´ været udlejet i forårssæsonen. Nu hvor Spalvis´ genoptræning er forud for tidsplanen så skubber det Ahlmann endnu længere væk fra banen.
Ro på nu. Ahlmann har vel fået mindst lige så meget spilletid i efteråret som man kan forvente af en nyoprykket knægt. Jeg synes godt nok der begynder at blive stillet nogle helt groteske krav til de unge talenter, som nogen tror nærmest kan vade direkte ind til en stamplads når de bliver rykket op. Sådan var virkeligheden ikke for Kusk eller for Thomsen - og sådan er virkeligheden heller ikke for Ahlmann. Jeg havde muligvis været enig hvis dette indlæg var oprettet om et år, men her og nu har både AaB og Ahlmann da masser af tid. Det ville være formålsløst at bedømme ham allerede nu, på mængden af spilletid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Arendt » 26. maj 2015, 17:24

Mange er ude efter riven efter især Frederik Børsting, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann.

Tal fra Superstats viser, at Kasper Kusk i sin første seniorsæson fik 2 førsteholdskampe som 19 årige, mens han i sin anden sæson fik 12 førsteholdskampe og scoret 1 mål som 20 årige.
Nicklas Helenius fik i sin første sæson 2 kampe med 0 mål til følge som 18 årige, mens han som 19 årige fik 29 kampe og scorede 5 mål.

Til sammenligning har Frederik Børsting fået 19 kampe og scoret 1 mål i første sæson som 19 årige, mens Viktor Ahlmann har fået 6 mål og scoret 0 mål i sin første sæson som 19 årige. Herudover har Frederik Børsting spillet i Euro League og pokalen, mens Viktor Ahlmann har spillet i pokalen.
Andreas Bruhn har til sammenligning spillet 4 kampe som førsteårs senior, mens Andreas Bruhn har spillet 19 kampe og scoret 1 mål i sin anden sæson som senior samt kampe i Euro League og i pokalen.

Det kan herfor konkluderes, at både Frederik Børsting og Andreas Bruhn på nuværende tidspunkt har gjort det bedre end Kasper Kusk, mens Viktor Ahlmann har gjort det dårligere end Nicklas Helenius, men Nicklas Helenius havde også færre angrebskonkurrenter i sin første seniorsæson, end Viktor Ahlmann har haft.

Jeg er herfor meget træt af, at folk beklager sig over Frederik Børsting, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann, da der på ingen måde er belæg for at gøre det.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af thomasjn » 27. maj 2015, 11:39

Arendt skrev:Mange er ude efter riven efter især Frederik Børsting, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann.

Tal fra Superstats viser, at Kasper Kusk i sin første seniorsæson fik 2 førsteholdskampe som 19 årige, mens han i sin anden sæson fik 12 førsteholdskampe og scoret 1 mål som 20 årige.
Nicklas Helenius fik i sin første sæson 2 kampe med 0 mål til følge som 18 årige, mens han som 19 årige fik 29 kampe og scorede 5 mål.

Til sammenligning har Frederik Børsting fået 19 kampe og scoret 1 mål i første sæson som 19 årige, mens Viktor Ahlmann har fået 6 mål og scoret 0 mål i sin første sæson som 19 årige. Herudover har Frederik Børsting spillet i Euro League og pokalen, mens Viktor Ahlmann har spillet i pokalen.
Andreas Bruhn har til sammenligning spillet 4 kampe som førsteårs senior, mens Andreas Bruhn har spillet 19 kampe og scoret 1 mål i sin anden sæson som senior samt kampe i Euro League og i pokalen.

Det kan herfor konkluderes, at både Frederik Børsting og Andreas Bruhn på nuværende tidspunkt har gjort det bedre end Kasper Kusk, mens Viktor Ahlmann har gjort det dårligere end Nicklas Helenius, men Nicklas Helenius havde også færre angrebskonkurrenter i sin første seniorsæson, end Viktor Ahlmann har haft.

Jeg er herfor meget træt af, at folk beklager sig over Frederik Børsting, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann, da der på ingen måde er belæg for at gøre det.
Bruhn er en nødløsning, som spiller dårligt og ikke en gang har niveau til Superligaen. Han har kun fået så mange kampe fordi vi mangler kvalitet på holdet. Med de andre kunne man se der var et stort talent, som bare manglede at blive modnet, hvorimod det er meget svært at se med Bruhn.

Ifht. Børsting har han gjort det ok og vist væsentlig flere takter der gør, at det er ok man satser på ham end Bruhn. Dog er han ej heller klar til at være en fast starter og der er alt for langt imellem snapsene. Ifht. Ahlmann har han spillet så lidt, at de færreste vel har en mening om ham.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af Frygah » 27. maj 2015, 12:02

thomasjn skrev:
Arendt skrev:Mange er ude efter riven efter især Frederik Børsting, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann.

Tal fra Superstats viser, at Kasper Kusk i sin første seniorsæson fik 2 førsteholdskampe som 19 årige, mens han i sin anden sæson fik 12 førsteholdskampe og scoret 1 mål som 20 årige.
Nicklas Helenius fik i sin første sæson 2 kampe med 0 mål til følge som 18 årige, mens han som 19 årige fik 29 kampe og scorede 5 mål.

Til sammenligning har Frederik Børsting fået 19 kampe og scoret 1 mål i første sæson som 19 årige, mens Viktor Ahlmann har fået 6 mål og scoret 0 mål i sin første sæson som 19 årige. Herudover har Frederik Børsting spillet i Euro League og pokalen, mens Viktor Ahlmann har spillet i pokalen.
Andreas Bruhn har til sammenligning spillet 4 kampe som førsteårs senior, mens Andreas Bruhn har spillet 19 kampe og scoret 1 mål i sin anden sæson som senior samt kampe i Euro League og i pokalen.

Det kan herfor konkluderes, at både Frederik Børsting og Andreas Bruhn på nuværende tidspunkt har gjort det bedre end Kasper Kusk, mens Viktor Ahlmann har gjort det dårligere end Nicklas Helenius, men Nicklas Helenius havde også færre angrebskonkurrenter i sin første seniorsæson, end Viktor Ahlmann har haft.

Jeg er herfor meget træt af, at folk beklager sig over Frederik Børsting, Andreas Bruhn og Viktor Ahlmann, da der på ingen måde er belæg for at gøre det.
Bruhn er en nødløsning, som spiller dårligt og ikke en gang har niveau til Superligaen. Han har kun fået så mange kampe fordi vi mangler kvalitet på holdet. Med de andre kunne man se der var et stort talent, som bare manglede at blive modnet, hvorimod det er meget svært at se med Bruhn.

Ifht. Børsting har han gjort det ok og vist væsentlig flere takter der gør, at det er ok man satser på ham end Bruhn. Dog er han ej heller klar til at være en fast starter og der er alt for langt imellem snapsene. Ifht. Ahlmann har han spillet så lidt, at de færreste vel har en mening om ham.
Men du tager jo overhovedet ikke fat i det Arendt siger? Nemlig at Kusk viste det samme niveau, hvis ikke værre, da han var samme sted som de gutter... Det er i min verden fuldstændig håbløst at ævle om Bruhn ikke har niveau til Superligaen - knægten er 21 år gammel... Samme alder var Risgård udlejet til FC Nordjylland og viste sgu ikke ret meget niveau, og folk snakkede om han var for langsom.

Utålmodigheden er håbløs overfor vores unge spillere, når man tænker på hvad det i realiteten er vi skal leve af. Og så kan det godt være at Bruhn på sigt viser sig ikke at være superligaprofil, men derfra så til at allerede nu stemple ham som uden niveau til Suppen, er der fandme langt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Frederik Børsting og Victor Ahlmann nye i truppen.

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2015, 12:23

De har heller ikke fået en helt rimelig start på deres AaB tid. Vi blev mestre sidste år, og har i år haft mange kampe, og et hold der ikke har fungeret optimalt, og så er det klart man kigger på truppen og ser hvad der ikke fungerer. Det er ikke svært at se at Børsting/Bruhn ikke har samme niveau som Kusk havde sidste sæson, men jeg er dog overbevist om vi nok skal blive glade for dem begge, nu har vi heller ikke Europa næste sæson hvorfor de kan spille med mindre pres.
Jeg mener dog ikke der er nogen af dem der er klar til at spille fast, men der burde være penge nok til at finde en kant, eller to (alt efter om både Ene og Thomsen smutter) og så have Bruhn og Børsting som back-ups.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar