Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Allan Gaarde

Indlæg af budo » 22. jul 2014, 23:59

Flot flot vindue af Gaarde, hvis han fortsætter med at vinde pokaler, redde vores økonomi og lave storslåede transfervinduer, så kan han snart gå på vandet :thumbsup:

Gaarde skal have alt mulig ros og respekt for hans kompetente ageren i sit første år som sportsdirektør, men jeg synes at debatten Gaarde Vs. Lynge bliver forsimplet noget her. I de fleste klubber, er det vel sådan at træner og sportsdirektør (og scouts) i fællesskab finder ud af hvad der er behov for, og hvad der er muligt. Oftest er det vel også træneren, der siger hvem han gerne vil have, og hvis sportsdirektøren så kan få handlen til at gå op, så sker det.

Jeg er ikke så skarp i vores tranfers under Rudbæk, men jeg synes generelt de øvrige trænere der har siddet et stykke tid siden Lynge trådte til, Kent Nielsen, Magnus Pehrsson, Erik Hamren og Hans Backe, alle har sat deres markante aftryk (på godt og ondt - Jeg taler til dig Pehrsson) på vores transfervinduer.

Min påstand er derfor, at hvis vi skal lave en rimelig Gaarde Vs. Lynge sammenligning, så bør det vel være i sammenlignelige partnerskaber med mestertrænere, og ikke tragedien med Pehrsson.

En fair fight kunne være: Bedste transfervindue - Gaarde/Kent Nielsen (The Man) Vs. Lynge/Smukke Erik
Let's Get Ready To Rumbeeeeeeeeeeel :aabfan:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mogens » 23. jul 2014, 20:13

Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Halil skrev:Tallene er iøvrigt taget fra seneste årsrapport, så beløbene kan ikke være underspillede, men viser de faktiske personale omkostninger.
Det med underspillet var ikke henvendt til dine tal, men udtalelserne om, at vores budget er "åh, så lille".

Men du kan stadig ikke konkludere ud fra tallene, at Lynge har haft et større budget end Gaarde. Det kommer an på hvad vi havde ansat af folk de pågældende år. Du viser 2009, som første år - der måtte vi låne penge for at hente Duncan, Augu og Lumb. Så budgettet var nok ikke stort det år.

Ligeledes er 2012 og 2013 vel stort set ens, så Lynges sidste år og Gaardes første år ligner vel stort set hinanden ?
Jeg vil stadig mene, at det kan konkluderes, at Lynge havde et større budget end Gaarde. Det viser tallene jo rent faktisk også.

Eneste undtagelse er 2012/2013 årene, hvor de var nogenlunde ens.

At AaB lige gik ud og lånte Dumcan, Augu og Lumb viser også, at der nok var nogle flere skillinger i at rykke rundt med. Lånte penge eller ej.

Men budget diskussionen er ligegyldig. Den fører ingen vegne.
Augo på lån?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 18. aug 2014, 12:11

Gaarde forsætter med de fornuftige signings.

Det er svært at være utilfreds med Gaardes indsats. Jeg er tilfreds.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Flower » 18. aug 2014, 12:28

Halil skrev:Gaarde forsætter med de fornuftige signings.

Det er svært at være utilfreds med Gaardes indsats. Jeg er tilfreds.
Det er ingen hemmelighed at Allan Gaarde har læst med på debatside i flere år og dermed luret hvordan vi bliver stillet tilfreds.....
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Larstyndskid » 19. aug 2014, 13:31

Flower skrev:
Halil skrev:Gaarde forsætter med de fornuftige signings.

Det er svært at være utilfreds med Gaardes indsats. Jeg er tilfreds.
Det er ingen hemmelighed at Allan Gaarde har læst med på debatside i flere år og dermed luret hvordan vi bliver stillet tilfreds.....
kilde?

Brugeravatar
Wokee
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 11. sep 2005, 15:50
Geografisk sted: Århus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Wokee » 19. aug 2014, 13:35

Larstyndskid skrev:
Flower skrev:
Halil skrev:Gaarde forsætter med de fornuftige signings.

Det er svært at være utilfreds med Gaardes indsats. Jeg er tilfreds.
Det er ingen hemmelighed at Allan Gaarde har læst med på debatside i flere år og dermed luret hvordan vi bliver stillet tilfreds.....
kilde?
viewtopic.php?p=431044#p431044

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Flower » 19. aug 2014, 14:23

Larstyndskid skrev:
Flower skrev:
Halil skrev:Gaarde forsætter med de fornuftige signings.

Det er svært at være utilfreds med Gaardes indsats. Jeg er tilfreds.
Det er ingen hemmelighed at Allan Gaarde har læst med på debatside i flere år og dermed luret hvordan vi bliver stillet tilfreds.....
kilde?
Undskyld. Det blev skrevet fra en ironisk vinkel. :D come on

Lidt mere seriøst, så tror jeg ikke vi ser flere lottokuponer i AaB - no offence, Lynge.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Allan Gaarde

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2014, 15:05

http://www.bt.dk/fodbold/hed-belgisk-in ... AaB-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

Gaarde, du svarer bare kort og præcist, med 3 ord:

-No
-Fucking
-Way

!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af doukas » 29. aug 2014, 15:10

astonvilla skrev:http://www.bt.dk/fodbold/hed-belgisk-in ... AaB-profil

Gaarde, du svarer bare kort og præcist, med 3 ord:

-No
-Fucking
-Way

!
Hvis Makienok koster 30 mio kr. så skal Thelander koste minimum 45 mio kr.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2014, 15:43

astonvilla skrev:http://www.bt.dk/fodbold/hed-belgisk-in ... AaB-profil

Gaarde, du svarer bare kort og præcist, med 3 ord:

-No
-Fucking
-Way

!
Det kommer helt an på pris. Jeg er mest for at vi sælger, hvis der er fornuftige bud. En lunken sæson og et lunket EL-gruppespil kan hurtigt betyde at priserne daler ganske hurtigt på vore spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gaarde6 » 29. aug 2014, 15:54

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:http://www.bt.dk/fodbold/hed-belgisk-in ... AaB-profil

Gaarde, du svarer bare kort og præcist, med 3 ord:

-No
-Fucking
-Way

!
Det kommer helt an på pris. Jeg er mest for at vi sælger, hvis der er fornuftige bud. En lunken sæson og et lunket EL-gruppespil kan hurtigt betyde at priserne daler ganske hurtigt på vore spillere.
Jeg er enig.
Og det er nu en gang også sådan klubben er skruet sammen.
Vi skal ikke stå i vejen, hvis der opstår en mulighed for en af vores spillere til at komme afsted (Og prisen er den rigtige)
Jeg stoler blindt på at Gaarde kan finde en erstatning OG sætte dollars ind på bogen oven i købet.

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Valsted » 29. aug 2014, 16:00

Jeg kan godt følge jer et stykke hen ad vejen.

Omvendt er det dog et usandsynligt dårligt tidspunkt at skal til at køre en ny mand ind.

Jeg synes egentlig vores forsvar har fungeret godt ifht. manglen på kontinuitet.

Jeg synes absolut ikke vi har brug for en udskiftning så centralt på holdet, sådan som det kører pt.

Buddet skal altså være rigtigt flot før et salg overvejes, syns jeg.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13641
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Funky » 29. aug 2014, 16:17

Hvis pengene er i orden (altså, VIRKELIG i orden), så er det da bare afsted med ham, og så lave en hurtig og kontant analyse på, om der er mest behov for at erstatte ham (eks. med Lasse), eller om man skal finde en rigtig giftig gut til højrekanten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10654
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2014, 16:33

Funky skrev:Hvis pengene er i orden (altså, VIRKELIG i orden), så er det da bare afsted med ham, og så lave en hurtig og kontant analyse på, om der er mest behov for at erstatte ham (eks. med Lasse), eller om man skal finde en rigtig giftig gut til højrekanten.
Helt enig. Der er jo stadig en mulighed for at få ham erstattet udefra. Dog mener jeg ikke vi skal hente til kanten. Vi har et stort talent i Børsting, og han udvikler sig altså ikke ved at sidde på bænken. Jeg kan da sagtens leve med vi får en sæson på det jævne, hvis det betyder flere af vores unge folk får noget hår på brystet, og de kan danne stammen for holdet de næste par år. I vores situation må vi forvente at det tager tid at bygge et nyt hold op, og det kan vi gå igang med nu hvor folk som Børsting og Blåbjerg kan være en del af det næste kuld der skal føre guldet hjem til 9000.

For mig er det mere end godkendt hvis vi kommer i top 4 i år, så har vi også muligheden for europa næste sæson. Jeg synes det er ret tydeligt at holdet i år er i en opbygningsfase hvor vi skal have folk som Ene, Dalsgaard og Helenius igang (plus Jönsson) samt folk som Børsting og Blåbjerg kan tage skridtet mod at blive startere og spillere som AK, eller Thelander kan udvikle sig til deciderede profiler.
Det var selvfølgelig ikke planen da sæsonen gik igang mod Sønderjyske, men efter skader til Ahlmann, og efter det har vist sig at Ene og Helenius ikke er hvor de skal være er det jo nok sådan virkeligheden ser ud.

Jeg er dog optimist for fremtiden. Det ser stadig spændende ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Gaarde

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2014, 16:50

Vi skal i Europa næste år. Det er udviklingen for AaB. Så det er målet for ligaen.

At jeg så ikke kan se, at vi ikke kan distancere de andre i ligaen er noget andet. Men en 4. Plads kan være fint nok, da det giver Europa. En 6. Plads er ikke godkendt, hvis ikke den giver Europa(pokalsejren).
- FlæskeFrank

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Allan Gaarde

Indlæg af fish » 29. aug 2014, 17:03

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:http://www.bt.dk/fodbold/hed-belgisk-in ... AaB-profil

Gaarde, du svarer bare kort og præcist, med 3 ord:

-No
-Fucking
-Way

!
Det kommer helt an på pris. Jeg er mest for at vi sælger, hvis der er fornuftige bud. En lunken sæson og et lunket EL-gruppespil kan hurtigt betyde at priserne daler ganske hurtigt på vore spillere.
God pris for thelander , og billigt ind med Lasse?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sv: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2014, 18:35

fish skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:http://www.bt.dk/fodbold/hed-belgisk-in ... AaB-profil

Gaarde, du svarer bare kort og præcist, med 3 ord:

-No
-Fucking
-Way

!
Det kommer helt an på pris. Jeg er mest for at vi sælger, hvis der er fornuftige bud. En lunken sæson og et lunket EL-gruppespil kan hurtigt betyde at priserne daler ganske hurtigt på vore spillere.
God pris for thelander , og billigt ind med Lasse?
Paa den anden side kan et godt EL-gruppespil vaere fantastisk for priserne paa vores spillere, saa at saelge en af profilerne og dermed svaekke vores chancer for at praestere, kan potentielt paavirke prisen for alle spillere i truppen, saafremt vi loeber ind i den ene roevfuld efter den anden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 634 » 29. aug 2014, 18:39

Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Kunji » 29. aug 2014, 19:12

634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 634 » 29. aug 2014, 19:35

Kunji skrev:
634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Han er også prøvet i midterforsvaret, og jeg ser ham som brugbar til alle 10 pladser i marken. Hvem ved kan han også være målmand :)
Jeg ser ham i hvertfald som den mest fleksible spiller i truppen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar