Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 31. aug 2014, 16:24

Provst i Brovst skrev:Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
Der er allerede afvist bud på 1 af en de rigtig lange euro for Thelander. Så det sker ikke.

Men ved så ikke hvor meget mere man forventer, for at acceptere.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2014, 16:26

Joker skrev:Lasse Nielsen hjem til forsvaret... ja, tak

Emil Larsen købes i OB til at dække højre kant, Enevoldsen er langt fra klar. Kan også dække venstre kant, når Thomsen er skadet/trænger til pause
Jeg er pludselig noget lunken overfor at hente tidligere AaB spillere hjem igen. De to øvrige har jo ikke ligefrem imponeret helt vildt...

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 16:32

Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
Der er allerede afvist bud på 1 af en de rigtig lange euro for Thelander. Så det sker ikke.

Men ved så ikke hvor meget mere man forventer, for at acceptere.

/Søgaard
To parameter for et salg af Thelander.
1 der skal satme nogle kroner på bordet.
2 i samme sekund, at et salg af Thelander bliver offentliggjor, skal der offentliggøres en erstatning. Vi har jo ikke 14 dage til at finde en ny. Og det med at mene, at vi har dem i egen række, ja det rækker jo så ikke her.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2014, 16:33

Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
Der er allerede afvist bud på 1 af en de rigtig lange euro for Thelander. Så det sker ikke.

Men ved så ikke hvor meget mere man forventer, for at acceptere.

/Søgaard
Kilde?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 31. aug 2014, 16:38

dyhrmaN skrev:
Joker skrev:Lasse Nielsen hjem til forsvaret... ja, tak

Emil Larsen købes i OB til at dække højre kant, Enevoldsen er langt fra klar. Kan også dække venstre kant, når Thomsen er skadet/trænger til pause
Jeg er pludselig noget lunken overfor at hente tidligere AaB spillere hjem igen. De to øvrige har jo ikke ligefrem imponeret helt vildt...
Jeg tror også mere vi har behov for at få en ind fra et højere niveau, end en tidligere spiller der eventuelt skal spilles i form og måske taget let på opgaven. Derudover har Lasse tidligere signaleret at han ikke gider superligaen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 31. aug 2014, 16:44

Så gerne Michael Jacobsen tilbage, han har bevist at han har niveauet i de store kampe.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af MrBangDK » 31. aug 2014, 16:45

Brent skrev: Jeg tror også mere vi har behov for at få en ind fra et højere niveau, end en tidligere spiller der eventuelt skal spilles i form og måske taget let på opgaven. Derudover har Lasse tidligere signaleret at han ikke gider superligaen.
Brent skrev: Han har mig bekenst kontrakt ud 15. Lad os beholde Thelander og hente Lasse hjem, så kan han kæmpe med Kasper P. og Blåbjerg om tredjevalget. Han har været pivringe i opstarten af sæsonen.
Hvad vil du? Hente/ikke hente?
Ska' vi hak'?

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 31. aug 2014, 16:49

MrBangDK skrev:
Brent skrev: Jeg tror også mere vi har behov for at få en ind fra et højere niveau, end en tidligere spiller der eventuelt skal spilles i form og måske taget let på opgaven. Derudover har Lasse tidligere signaleret at han ikke gider superligaen.
Brent skrev: Han har mig bekenst kontrakt ud 15. Lad os beholde Thelander og hente Lasse hjem, så kan han kæmpe med Kasper P. og Blåbjerg om tredjevalget. Han har været pivringe i opstarten af sæsonen.
Hvad vil du? Hente/ikke hente?
Revurderede min holdning til Lasse
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 31. aug 2014, 17:11

Provst i Brovst skrev:
Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
Der er allerede afvist bud på 1 af en de rigtig lange euro for Thelander. Så det sker ikke.

Men ved så ikke hvor meget mere man forventer, for at acceptere.

/Søgaard
Kilde?
Ja, og en ret troværdig en. Men kan ikke nævne navne, så tro det eller lad være, er dog personligt 100% sikker på det. Men om 1,5 mill er nok, det melder historien ikke noget om..

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brent » 31. aug 2014, 17:12

Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:
Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
Der er allerede afvist bud på 1 af en de rigtig lange euro for Thelander. Så det sker ikke.

Men ved så ikke hvor meget mere man forventer, for at acceptere.

/Søgaard
Kilde?
Ja, og en ret troværdig en. Men kan ikke nævne navne, så tro det eller lad være, er dog personligt 100% sikker på det. Men om 1,5 mill er nok, det melder historien ikke noget om..

/Søgaard
Ved du om der pågår forhandlinger eller om det bare var det ene bud?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 31. aug 2014, 17:44

Brent skrev:
Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:
Søgaard skrev:
Provst i Brovst skrev:Kun de allerstørste offensive profiler i AaB kan vi forvente at få i nærheden af 15 millioner for. Vi må huske vores transfer istorie. Thelander ryger sikkert for 1 million € hvis budet kommer. Sikkert det samme for Nickolaj Larsen og AK. Thomsen skal vi nok kræve de 15 for i dette vindue og derefter dalende.
Der er allerede afvist bud på 1 af en de rigtig lange euro for Thelander. Så det sker ikke.

Men ved så ikke hvor meget mere man forventer, for at acceptere.

/Søgaard
Kilde?
Ja, og en ret troværdig en. Men kan ikke nævne navne, så tro det eller lad være, er dog personligt 100% sikker på det. Men om 1,5 mill er nok, det melder historien ikke noget om..

/Søgaard
Ved du om der pågår forhandlinger eller om det bare var det ene bud?
Ingen anelse. Ved bare, at Gaarde blankt har afvist et bud i den størrelsesorden. Og det er lidt tid siden, så ved ikke om det er den der først har ramt medierne nu.
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2014, 21:11

dyhrmaN skrev:
Joker skrev:Lasse Nielsen hjem til forsvaret... ja, tak

Emil Larsen købes i OB til at dække højre kant, Enevoldsen er langt fra klar. Kan også dække venstre kant, når Thomsen er skadet/trænger til pause
Jeg er pludselig noget lunken overfor at hente tidligere AaB spillere hjem igen. De to øvrige har jo ikke ligefrem imponeret helt vildt...
Det har jeg altid været lunken overfor. Jeg har stor respekt for Lasse, men i så fald Thelander bliver solgt så vil det i min optik være en stor fejl at hente Lasse. Bevares han er en ok forsvarsspiller, men så er han altså heller ikke bedre.

Synes også at det taler imod at han i vinters var så forhippet på at skifte væk fra guldstriden, og i stedet søgte lykken i den hollandske bundstrid. Lasse meldte tydeligt ud at han ikke længere var motiveret af Superliga bold. Han skiftede til et Nijmegen hold som han ikke var i stand til at hjælpe og til de afgørende kampe måtte Lasse lide den tort at være vraget.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 31. aug 2014, 21:32

Kunne vi dog bare blive tilbudt 8 mio. for KEP, så ville jeg personligt tage til Aalborg og hjælpe med at pakke.

Ja, han var god sidste sæson, men det er så også klart hans bedste sæson for os. I år har forsvaret sejlet, og nej, det er ikke en mands værk, men som den mest rutinerede i forsvaret mener jeg, at han absolut må være en af hovedårsagerne.

Derudover mener jeg også, at Tulio (med økonomien i tankerne) KUNNE være en mulighed. Med Spalvis og Helenius ude (af form) og uden den store tillid til Ahlmann, er vi tynde i papirerne i front. Evt. kunne løsningen være en halvårlig kontrakt, så parterne kan se hinanden an og vi på lidt mere at byde på i front.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 31. aug 2014, 21:49

Mogens skrev:Kunne vi dog bare blive tilbudt 8 mio. for KEP, så ville jeg personligt tage til Aalborg og hjælpe med at pakke.

Ja, han var god sidste sæson, men det er så også klart hans bedste sæson for os. I år har forsvaret sejlet, og nej, det er ikke en mands værk, men som den mest rutinerede i forsvaret mener jeg, at han absolut må være en af hovedårsagerne.

Derudover mener jeg også, at Tulio (med økonomien i tankerne) KUNNE være en mulighed. Med Spalvis og Helenius ude (af form) og uden den store tillid til Ahlmann, er vi tynde i papirerne i front. Evt. kunne løsningen være en halvårlig kontrakt, så parterne kan se hinanden an og vi på lidt mere at byde på i front.
Jeg er helt med på, at KEP har lavet en håndfuld grelle personlige fejl denne sæson - men vores modstandere so far har altså også fået mange flere farlige omstillinger på os, end vi så sidste sæson. SIF-kampen var ingen undtagelse; vi får simpelthen ikke ført angrebene frem til afslutninger, eller flyttet bolden sikkert rundt i egne rækker. NÅR vi så skal forsvare os, så er vi (også) for langsommme, for svage i nærkampene, og træffer også nogle dårlige beslutninger, i dag symboliseret ved (nej, ikke KEPs straffe) en Rasmus Wurtz, som kaster sig rundt i glidende tacklinger, som ikke fanger noget, men i stedet sælger forsvaret bag ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kristian » 31. aug 2014, 22:26

Funky skrev:
Mogens skrev:Kunne vi dog bare blive tilbudt 8 mio. for KEP, så ville jeg personligt tage til Aalborg og hjælpe med at pakke.

Ja, han var god sidste sæson, men det er så også klart hans bedste sæson for os. I år har forsvaret sejlet, og nej, det er ikke en mands værk, men som den mest rutinerede i forsvaret mener jeg, at han absolut må være en af hovedårsagerne.

Derudover mener jeg også, at Tulio (med økonomien i tankerne) KUNNE være en mulighed. Med Spalvis og Helenius ude (af form) og uden den store tillid til Ahlmann, er vi tynde i papirerne i front. Evt. kunne løsningen være en halvårlig kontrakt, så parterne kan se hinanden an og vi på lidt mere at byde på i front.
Jeg er helt med på, at KEP har lavet en håndfuld grelle personlige fejl denne sæson - men vores modstandere so far har altså også fået mange flere farlige omstillinger på os, end vi så sidste sæson. SIF-kampen var ingen undtagelse; vi får simpelthen ikke ført angrebene frem til afslutninger, eller flyttet bolden sikkert rundt i egne rækker. NÅR vi så skal forsvare os, så er vi (også) for langsommme, for svage i nærkampene, og træffer også nogle dårlige beslutninger, i dag symboliseret ved (nej, ikke KEPs straffe) en Rasmus Wurtz, som kaster sig rundt i glidende tacklinger, som ikke fanger noget, men i stedet sælger forsvaret bag ham.
Og mon ikke også at en Dalsgaard bliver en stor hjælp de kommende kampe. Men du har helt ret i, at der vi gjorde så godt sidste år omkring Wurtz er forsvundet. Men mon ikke det kan have noget at gøre med at han har været skadet og ikke helt er kommet i omdrejninger endnu.

6'er positionen er bare ualmindelig vigtig i den taktik vi praktisere med høje backs.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2014, 23:16

Jeg synes det er en stor misforståelse, hvis folk tror vi ved at hente en spiller eller to (næsten uanset hvem) vil kunne spille ordenligt.

Vores hold er i ubalance og har ikke fundet konceptet i år. Hvis det første vi prøver mislykkes falder vi helt sammen, og prøver noget der går endnu dårligere.
Sidste år fandt vi bare på noget nyt, og så gik alt godt alligevel.

Det kan da måske godt være fornuftigt at hente en spiller eller to, men det kommer ikke at gøre den store forskel med det samme - ikke engang hvis det er Kusk og Lucas vi henter tilbage.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Sv: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Funky » 31. aug 2014, 23:23

Kristian skrev:
Og mon ikke også at en Dalsgaard bliver en stor hjælp de kommende kampe. Men du har helt ret i, at der vi gjorde så godt sidste år omkring Wurtz er forsvundet. Men mon ikke det kan have noget at gøre med at han har været skadet og ikke helt er kommet i omdrejninger endnu.

6'er positionen er bare ualmindelig vigtig i den taktik vi praktisere med høje backs.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Ja, og nu var jeg lidt efter Wurtz, men det er jo, på samme måde som med KEP, egentlig ikke helt fair; problemet er, at de to spillere i stigende grad bliver sat i dårlige mand-mand situationer, fordi for mange aktioner fra vores offensiv-spillere kikser. Børsting er vel undskyldt som helt ny mand på holdet, men hans fejl koster altså lige så meget som når de kommer fra en erfaren spiller - og nu hvor vi taler om de erfarne spillere, så er der alt alt for mange kiks fra Thomsen og Risgård, og Enevoldsen skal åbenbart spille sig skarp i betydende kampe, ligesom Helenius.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2014, 04:53

Så frem så fald Thelander bliver solgt måske Stefan Strandberg kan være afløseren. Midtstopperen er på vej væk fra Rosenborg. Jeg har læst hos norske medier at Strandberg snart forlader Rosenborg, men om det er for at skifte til AaB er kun gisning fra min side.

I øvrigt er Strandberg en lidt kontroversiel skikkelse i norsk fodbold. Han har haft en del kontroverser med Rosenborg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2014, 07:52

Hold nu op folk er pinlige at høre på herinde. SELVFØLGELIG skal vi ikke ud og panikhandle. Vi har en stærk trup, der blot mangler at blive spillet sammen, finde et godt koncept og komme i topform. Vi havde nøjagtig samme debat sidste år, hvor vi også smed mange point i efteråret fordi vores indkøb ikke var kampklare.

Det skal nok komme! Hav nu lidt tillid til de konger, der vandt The fucking Double. KEP er en klubhelt og Helenius er Ligaens bedste angriber. Det havde ingen modsagt for bare 3 måneder siden, så giv nu vores helte den respekt og opbakning de fortjener!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2014, 08:15

Yankee skrev:Hold nu op folk er pinlige at høre på herinde. SELVFØLGELIG skal vi ikke ud og panikhandle. Vi har en stærk trup, der blot mangler at blive spillet sammen, finde et godt koncept og komme i topform. Vi havde nøjagtig samme debat sidste år, hvor vi også smed mange point i efteråret fordi vores indkøb ikke var kampklare.

Det skal nok komme! Hav nu lidt tillid til de konger, der vandt The fucking Double. KEP er en klubhelt og Helenius er Ligaens bedste angriber. Det havde ingen modsagt for bare 3 måneder siden, så giv nu vores helte den respekt og opbakning de fortjener!
Jeg kan sagtens følge dig langt hen af vejen, men det er da bekymrende at spillet i perioder i denne sæson har været tæt på elendigt.
Angående "kongerne" som du kalder dem, så kan de altså ikke leve på fortidens meritter. Det er nutiden som gælder.

Låst