Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2014, 22:20

634 skrev:
Huckleberry skrev:Lasse til Gent
http://www.kaagent.be/buffalo/nieuws/01 ... ersterken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er der lidt lommepenge til Gaarde når han skifter fra et land til et andet land.
Øh, fik AaB ligefrem indført en videresalgsklausul i den kontrakt?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af 634 » 1. sep 2014, 22:47

Hovedet skrev:
634 skrev:
Huckleberry skrev:Lasse til Gent
http://www.kaagent.be/buffalo/nieuws/01 ... ersterken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er der lidt lommepenge til Gaarde når han skifter fra et land til et andet land.
Øh, fik AaB ligefrem indført en videresalgsklausul i den kontrakt?
Nu har jeg læst at det er lejekontrakt, så er jeg i tvivl om det gælder, men ellers altid ved skift til en anden Europæisk land med talent-udviklingspenge. Sådan har omtalen tidligere været.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af A_Strandfelt » 2. sep 2014, 14:44

634 skrev:
Hovedet skrev:
634 skrev:
Huckleberry skrev:Lasse til Gent
http://www.kaagent.be/buffalo/nieuws/01 ... ersterken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er der lidt lommepenge til Gaarde når han skifter fra et land til et andet land.
Øh, fik AaB ligefrem indført en videresalgsklausul i den kontrakt?
Nu har jeg læst at det er lejekontrakt, så er jeg i tvivl om det gælder, men ellers altid ved skift til en anden Europæisk land med talent-udviklingspenge. Sådan har omtalen tidligere været.
Det er også rigtigt, at det er ved skift over landegrænser. Det ser ud til, at det også gælder ved leje, hvis I søger efter Article 10 Loan of professionals her: http://www.fifa.com/mm/document/affeder ... _33410.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hovedet » 2. sep 2014, 17:18

A_Strandfelt skrev:
634 skrev:
Hovedet skrev:
634 skrev:
Huckleberry skrev:Lasse til Gent
http://www.kaagent.be/buffalo/nieuws/01 ... ersterken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er der lidt lommepenge til Gaarde når han skifter fra et land til et andet land.
Øh, fik AaB ligefrem indført en videresalgsklausul i den kontrakt?
Nu har jeg læst at det er lejekontrakt, så er jeg i tvivl om det gælder, men ellers altid ved skift til en anden Europæisk land med talent-udviklingspenge. Sådan har omtalen tidligere været.
Det er også rigtigt, at det er ved skift over landegrænser. Det ser ud til, at det også gælder ved leje, hvis I søger efter Article 10 Loan of professionals her: http://www.fifa.com/mm/document/affeder ... _33410.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå, jamen, så tager vi da den ekstra sjat med :-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af NIN » 2. sep 2014, 17:47

Nu er det hverken for at pege fingre eller være bagklog, alligevel undrer det mig lidt det skifte som Lasse foretog i vinters. Ikke ligefrem til verdens mest attraktive klub eller position de befandt sig i. Lasse er ung og havder gang i en fin sæson og vi lå godt til. Mulighederne skulle nok komme. Jeg synes ofte det lidt er blillede på mange af de danske spillere som skifter, at skiftet til udlandet er vigtigere end omstændighederne og mulighederne.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hovedet » 2. sep 2014, 21:30

NIN den fromme skrev:Nu er det hverken for at pege fingre eller være bagklog, alligevel undrer det mig lidt det skifte som Lasse foretog i vinters. Ikke ligefrem til verdens mest attraktive klub eller position de befandt sig i. Lasse er ung og havder gang i en fin sæson og vi lå godt til. Mulighederne skulle nok komme. Jeg synes ofte det lidt er blillede på mange af de danske spillere som skifter, at skiftet til udlandet er vigtigere end omstændighederne og mulighederne.
Jeg har nu egentlig respekt for Lasse Nielsens valg. Han har i et par år givet udtryk for at ville til udlandet og prøve noget andet end den danske superliga, hvor han var kørt lidt sur i konsekvent at møde de samme modstandere. I hans tilfælde skyldes det mindst ligeså meget udlængsel og eventyrlyst som sportslige ambitioner, og det lagde han ikke skjul på. Dog ønskede han en kombination af begge dele, og den hollandske 2. division var trods alt lige tynd nok. Havde han haft en krystalkugle med en rækkevidde på et halvt år, havde han nu nok lige styret sin udlængsel et halvt års tid :-)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af alithebeast » 2. sep 2014, 21:54

Hovedet skrev:
NIN den fromme skrev:Nu er det hverken for at pege fingre eller være bagklog, alligevel undrer det mig lidt det skifte som Lasse foretog i vinters. Ikke ligefrem til verdens mest attraktive klub eller position de befandt sig i. Lasse er ung og havder gang i en fin sæson og vi lå godt til. Mulighederne skulle nok komme. Jeg synes ofte det lidt er blillede på mange af de danske spillere som skifter, at skiftet til udlandet er vigtigere end omstændighederne og mulighederne.
Jeg har nu egentlig respekt for Lasse Nielsens valg. Han har i et par år givet udtryk for at ville til udlandet og prøve noget andet end den danske superliga, hvor han var kørt lidt sur i konsekvent at møde de samme modstandere. I hans tilfælde skyldes det mindst ligeså meget udlængsel og eventyrlyst som sportslige ambitioner, og det lagde han ikke skjul på. Dog ønskede han en kombination af begge dele, og den hollandske 2. division var trods alt lige tynd nok. Havde han haft en krystalkugle med en rækkevidde på et halvt år, havde han nu nok lige styret sin udlængsel et halvt års tid :-)
Man må dog rose ham for ikke at vælge en klub, der var alt alt for god til ham, som man tit ser med de danske spillere.
Hader København!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2014, 22:10

alithebeast skrev:
Hovedet skrev:
NIN den fromme skrev:Nu er det hverken for at pege fingre eller være bagklog, alligevel undrer det mig lidt det skifte som Lasse foretog i vinters. Ikke ligefrem til verdens mest attraktive klub eller position de befandt sig i. Lasse er ung og havder gang i en fin sæson og vi lå godt til. Mulighederne skulle nok komme. Jeg synes ofte det lidt er blillede på mange af de danske spillere som skifter, at skiftet til udlandet er vigtigere end omstændighederne og mulighederne.
Jeg har nu egentlig respekt for Lasse Nielsens valg. Han har i et par år givet udtryk for at ville til udlandet og prøve noget andet end den danske superliga, hvor han var kørt lidt sur i konsekvent at møde de samme modstandere. I hans tilfælde skyldes det mindst ligeså meget udlængsel og eventyrlyst som sportslige ambitioner, og det lagde han ikke skjul på. Dog ønskede han en kombination af begge dele, og den hollandske 2. division var trods alt lige tynd nok. Havde han haft en krystalkugle med en rækkevidde på et halvt år, havde han nu nok lige styret sin udlængsel et halvt års tid :-)
Man må dog rose ham for ikke at vælge en klub, der var alt alt for god til ham, som man tit ser med de danske spillere.
Ja, lige præcis. Dén havde han nok fanget - desuden er der en tendens til, at defensivspillere klarer sig bedre i udlandet end angribere. Hænger nok sammen med, at man som forsvarsspiller ikke bliver konstant vurderet på hard core - kriterier som antal mål.

Besvar