Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november 2014

Indlæg af frederikshavneren » 17. nov 2014, 20:19

Måske lidt tidligt at oprette kamptråden, men det er en ret afgørende kamp som spilles søndag kl. 19 i Herning. Uagtet kampens betydning så må jeg indrømme, at jeg ser mere frem til 'finalen' mod Steaua. Ikast er uden tvivl ude efter revanche efter sidste forårs nedtur og de er da også klar mesterskabs favorit.

Mulig line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Bruhn - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
AK

Jeg håber at eventuelle tvivlsomme spillere spares til kampen mod Steaua Bukarest.

:aabfan:

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Lomaha » 17. nov 2014, 20:36

Er der nyt om de skadede spillere fra Ikast - Back-Bak, Povlsen og Duncan? Banggaard og Anderson er vist ude med karantæne....

Jeg håber godt nok AaB stiller i stærkeste opstilling og giver den gas. HADER at tabe til Ikast (og ja, jeg bor i Ikast).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af frederikshavneren » 17. nov 2014, 20:46

Lomaha skrev:Er der nyt om de skadede spillere fra Ikast - Back-Bak, Povlsen og Duncan? Banggaard og Anderson er vist ude med karantæne....

Jeg håber godt nok AaB stiller i stærkeste opstilling og giver den gas. HADER at tabe til Ikast (og ja, jeg bor i Ikast).
Banggaard og Andersson har karantæne. Især fraværet af Petter Andersson kan være en fordel.

Disco Glen begynder nok snart med sit sædvanlige spin. Måske det viser sig på mirakuløs vis at Bach Bak, J. Poulsen og Dunken alligevel er klar til kampen...

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Trickster » 17. nov 2014, 21:01

Lad os håbe, at ham der Bach-Bak bliver sin skade kvit, så han kan vælte forvirret rundt inde på græstæppet, skælde ud på sine medspillere og ellers bare fucke alt op han er involveret i. Det ville være en klar fordel for AaB.

Jeg har ikke set meget fcm i år, men hvis Banggard er ude med karantæne, og Sviatchenko stadig er skadet, bruger de så stadig Francis Dickoh? Han var umanerlig ringe, da vi vandt 2-3 i Herning i foråret. Lad bare ham spille igen, også selvom Jönsson ikke er der til at pisse på ham. Så har vi andre der tager over.

Med Francis Dickoh og Bach-Bak på banen har jeg stor tiltro på, at vi nok skal score et par gange eller tre. Og med den koncentration vores defensiv har haft det seneste stykke tid, så synes jeg sgu det lugter af point. Jeg håber og tror på de tre point. Jeg mener stadig, at vi har et bedre hold spiller for spiller. Jeg har ikke været imponeret over deres overfaldsfodbold de få gange jeg har set dem spille i år, men man må bare indrømme, at det er utrolig effektivt. Og så er ham Pione selvfølgelig en rigtig farlig herre - han skal holdes i kort snor, hvis vi skal have noget med hjem fra Herning.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Dot Bot » 17. nov 2014, 21:04

Det bliver helt sikkert en tæt kamp, derfor er det også nødvendigt at drengene på grønsværen får den optimale støtte fra os på lægterne! Allerede nu, er der kæmpe interesse for turen og lad nu ikke sofaen tage magten, selvom der er koldt udenfor!

Alle mand til Herning!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Kristian » 17. nov 2014, 21:44

Det er lige før jeg synes den her kamp er federe at se frem til, end en hjemmekamp mod FCK eller BIF. FCM er vores store rival i Jylland pt, og de skal simpelthen have tæsk. Elsker at se det hold tude.

Der burde være grobund for en masse AaB fans i Herning på søndag:-) bliver godt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2014, 01:31

Kristian skrev:Det er lige før jeg synes den her kamp er federe at se frem til, end en hjemmekamp mod FCK eller BIF. FCM er vores store rival i Jylland pt, og de skal simpelthen have tæsk. Elsker at se det hold tude.

Der burde være grobund for en masse AaB fans i Herning på søndag:-) bliver godt.
Hvis vi skal bevare interessen i det opgør, så vi vel snart til at tabe. Vi har vel kun sat 2 point til de seneste to sæsoner. Det begynder at blive lidt ensformigt.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af dyhrmaN » 18. nov 2014, 19:26

Ære og respekt til Viasat for trods alt at have set, at FCM - AaB er rundens kamp. Det er fremgang i forhold til sidste år.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af AabMaster » 19. nov 2014, 11:17

dyhrmaN skrev:Ære og respekt til Viasat for trods alt at have set, at FCM - AaB er rundens kamp. Det er fremgang i forhold til sidste år.
Det skyldes vel, at kampen i foråret blev en af årets bedste kampe og man håber på en gentagelse.
Jeg kan stadigvæk få gåsehud, når jeg ser sammendraget på Youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=Iduc0oafG7Q og længes efter den dag Jønsson bliver klar igen. Hans overblik og måden han løber med bolden er sublimt.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Spanky » 19. nov 2014, 11:40

AabMaster skrev:
dyhrmaN skrev:Ære og respekt til Viasat for trods alt at have set, at FCM - AaB er rundens kamp. Det er fremgang i forhold til sidste år.
Det skyldes vel, at kampen i foråret blev en af årets bedste kampe og man håber på en gentagelse.
Jeg kan stadigvæk få gåsehud, når jeg ser sammendraget på Youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=Iduc0oafG7Q og længes efter den dag Jønsson bliver klar igen. Hans overblik og måden han løber med bolden er sublimt.
Fuldstændig enig. Herning away er kun marginalt overgået af pokalfinalen på listen over mest medrivende kampe i sidste sæson.

Jeg har en god mavefornemmelse før kampen på søndag. Indtil videre i denne sæson har vi været udemærket til at straffe modstandere som gerne vil bidrage til underholdningen ved at spille fremadrettet. Det handler om det sædvanelige på søndag - kan vi være skarpe i begge felter og holde Sisto i kort snor tror jeg på sejr.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2014, 12:09

Spanky skrev:
AabMaster skrev:
dyhrmaN skrev:Ære og respekt til Viasat for trods alt at have set, at FCM - AaB er rundens kamp. Det er fremgang i forhold til sidste år.
Det skyldes vel, at kampen i foråret blev en af årets bedste kampe og man håber på en gentagelse.
Jeg kan stadigvæk få gåsehud, når jeg ser sammendraget på Youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=Iduc0oafG7Q og længes efter den dag Jønsson bliver klar igen. Hans overblik og måden han løber med bolden er sublimt.
Fuldstændig enig. Herning away er kun marginalt overgået af pokalfinalen på listen over mest medrivende kampe i sidste sæson.

Jeg har en god mavefornemmelse før kampen på søndag. Indtil videre i denne sæson har vi været udemærket til at straffe modstandere som gerne vil bidrage til underholdningen ved at spille fremadrettet. Det handler om det sædvanelige på søndag - kan vi være skarpe i begge felter og holde Sisto i kort snor tror jeg på sejr.[/

I disse dage skal man passe på med at skrive den slags. Du bliver snart anklaget for racisme af en eller anden tosse.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af sulakvelidze » 19. nov 2014, 12:20

AabMaster skrev:
dyhrmaN skrev:Ære og respekt til Viasat for trods alt at have set, at FCM - AaB er rundens kamp. Det er fremgang i forhold til sidste år.
Det skyldes vel, at kampen i foråret blev en af årets bedste kampe og man håber på en gentagelse.
Jeg kan stadigvæk få gåsehud, når jeg ser sammendraget på Youtubehttps://www.youtube.com/watch?v=Iduc0oafG7Q og længes efter den dag Jønsson bliver klar igen. Hans overblik og måden han løber med bolden er sublimt.
Jeg synes godt, at vi kan opgradere den til en af de bedste kampe overhovedet i Superligaens historie. Jeg mindes ikke nogen kamp mellem FCK og Brøndby (eller andre hold) med så godt spil, så mange afslutninger, så stor spænding og intensitet - og ikke mindst: i et direkte slag om førstepladsen i sæsonens afgørende fase. Hvis FCK og Brøndby havde spillet sådan en kamp, ville den have kørt som daglig genudsendelse hele sommeren på TV3 Sport med titlen "Alle Superligakampes Moder". Og kampen ville have været brugt til at sætte ekstra fokus på de to klubbers storhed og evne til at løfte dansk fodbold med en analyse om, at kampen beviste, at Superligaen havde nået et flot, internationalt niveau.

Nu blev den i stedet gemt væk en lørdag eftermiddag, mens en stor del af målgruppen var på arbejde eller selv spillede fodbold. Og en gylden mulighed for at vise Superligaen frem som andet end FCK og Brøndby gik fuldstændig op i røg. Seerne skulle jo have Det Nye Brøndbys røvkedelige kamp mod Esbjerg i primetime søndag aften.

Jeg ser i øvrigt valget af FCM-AaB som Match Of The Week som en total indrømmelse af den fejl, Viasat ikke ville indrømme i foråret. Dengang undskyldte de sig med seertallene, og ingen skal bilde mig ind, at de har ændret sig dramatisk i efteråret.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Spanky » 19. nov 2014, 12:23

Det er i øvrigt Lars Christoffersen som passer fløjten på søndag. Det gjorde han også i den legendariske 2-3 kamp i sidste sæson ;)

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Flower » 19. nov 2014, 12:34

Få nu printet jeres billetter hjemmefra og undgå køen dernede.

https://billet.fcm.dk/venue_areas.asp

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Fabbe » 21. nov 2014, 20:31

Det isner stadig helt ind til knoglen, når man genser sammendraget fra den kamp i foråret. Er du et nokkefår, det var en fodboldkamp. Den refererer vi til om årtier. Som AaB-KB i '69, AaB-Brøndby i '94, AaB-FCK i '99.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af jonas386 » 22. nov 2014, 00:13

Jeg synes egentlig der er gode muligheder i den her kamp. Vi er i en god stime og FCM har en del profiler ude såsom Andersson, Banggaard og Sviatchenko. Ligeledes forlod Duncan landsholdslejren pga en skade, så det kan ende med en del af de større profiler må sidde over. Vi har såvidt jeg ved alle klar (bortset fra de langtidsskadede) og kan fortsætte rytmen fra de sidste par kampe.

Jeg ser gerne en opstilling ala følgende



Helenius kan også starte inde istedet for AK, hvilket han muligvis nok også ender med at gøre. Det er også en mulighed at vi starter med både AK og Helenius i front, men jeg håber det ikke, de mangler stadig begge 2 det sidste før det bliver rigtig godt, og Enes form synes jeg i den grad peger i den rigtige retning.

Der er selvfølgelig ingen tvivl om at det bliver rigtig svært, og at FCM er favoritter, men jeg synes faktisk vi møder dem på et godt tidspunkt, og jeg tror selvfølgelig på det.

Man kan jo nyde den her imens vi venter. Særligt 1. halvleg er noget af det bedste vi nogensinde har spillet.

http://www.youtube.com/watch?v=Iduc0oafG7Q" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Kiggede lige på ulvegraven for lidt info om skader osv, og Jakob Poulsen er tilsyneladende tvivlsom, ligesom Bach-Bak også er tvivlsom.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Buzz Killington » 22. nov 2014, 00:26

jonas386 skrev:Jeg synes egentlig der er gode muligheder i den her kamp. Vi er i en god stime og FCM har en del profiler ude såsom Andersson, Banggaard og Sviatchenko. Ligeledes forlod Duncan landsholdslejren pga en skade, så det kan ende med en del af de større profiler må sidde over. Vi har såvidt jeg ved alle klar (bortset fra de langtidsskadede) og kan fortsætte rytmen fra de sidste par kampe.

Jeg ser gerne en opstilling ala følgende



Helenius kan også starte inde istedet for AK, hvilket han muligvis nok også ender med at gøre. Det er også en mulighed at vi starter med både AK og Helenius i front, men jeg håber det ikke, de mangler stadig begge 2 det sidste før det bliver rigtig godt, og Enes form synes jeg i den grad peger i den rigtige retning.

Der er selvfølgelig ingen tvivl om at det bliver rigtig svært, og at FCM er favoritter, men jeg synes faktisk vi møder dem på et godt tidspunkt, og jeg tror selvfølgelig på det.

Man kan jo nyde den her imens vi venter. Særligt 1. halvleg er noget af det bedste vi nogensinde har spillet.

http://www.youtube.com/watch?v=Iduc0oafG7Q" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Kiggede lige på ulvegraven for lidt info om skader osv, og Jakob Poulsen er tilsyneladende tvivlsom, ligesom Bach-Bak også er tvivlsom.
Bakkedibakbakbak skal sgu bare blive klar. Han er mister FCM, og en sejr mod et hold uden ham, er bare saadan lidt la la. Og saa vil jeg sgu se Glenn sidde og graede i maalet igen.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af 9800 » 22. nov 2014, 09:47

Fantastisk sammendrag. Hvor var Joensson dog bare sublim i den kamp, han er godt nok savnet. Nogen der kender til tilstanden hos ham?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af gravballe » 22. nov 2014, 11:24

Han små løber og sådan, man ser ham ikke før til marts, da det ikke er gået så hurtig med at komme over skaden som håbet.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af BoomZ0R » 22. nov 2014, 11:38

Hvordan ser det ud med RW? Hørte han udgik med skade imod Rumænien?

Besvar