AaB Tifo Kaos samler ind!

Her debatteres aktiviteter på stadion. Forslag til Tifo'er. Sange hørt i forbindelse med fodbold, håndbold og/eller ishockey, samt evt. forslag til nye sange. Også debat om stemning generelt.
Besvar
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. feb 2006, 09:12
Kontakt:

AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af AaB Tifo Kaos » 26. nov 2014, 08:08

Efter en svingende start på efteråret har de røde fundet formen og bragt os tilbage i toppen af ligaen. Det er sket på trods af et meget hårdt kampprogram, der udover Superliga har budt på pokalfodbold og europæiske kampe.

I AaB Tifo Kaos har vi primært forsøgt at skabe en flot ramme omkring de europæiske kampe, mens der også er blevet lavet tifoer til FCK hjemme og FCM ude. Dette vil vi gerne fortsætte med fremover, så derfor samler vi ind til hjemmekampen mod FCK den 30. november.

Ethvert bidrag er naturligvis meget kærkomment og vil ubeskåret gå til finansieringen af nye projekter.

Vi håber derfor, at I vil tage godt imod vores indsamlere, som vil være på plads ved indgangene til Weber- samt Spar Nord-tribunerne, både før og efter kampen.

Skulle det, af den ene eller anden grund, ikke lykkes dig at finde en af vores indsamlere, findes der selvfølgelig alternative metoder til at støtte AaB Tifo Kaos. Dette kan gøres ved bankoverførsel til vores Spar Nord-konto (reg.nr. 9280 og kontonr. 4566731407).

Du kan også altid støtte os gennem ”Ti Kroner til Tifo Kaos”, som du finder på facebook ved at trykke HER.

Vi ses på tribunen!

Mvh
AaB Tifo Kaos
AaB Support Club

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Søgaard » 26. nov 2014, 16:45

Hvordan går det med at få etableret en MobilePay løsning, som alternativ til konto nr.? :) Det er noget nemmere end sådan en bankoverførsel i gl.dags forstand, da jeg eksempelvis pt. ikke har mit nem-id på mig 24/7. Kan forestille mig at andre har samme 'problem'. Det kunne også være et fint supplement til indsamlingsbøssen, hvis folk ikke lige har kontanter når i står ved stadion og samler ind.

/Søgaard

Brugeravatar
Sip
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Sip » 26. nov 2014, 17:37

Søgaard skrev:Hvordan går det med at få etableret en MobilePay løsning, som alternativ til konto nr.? :) Det er noget nemmere end sådan en bankoverførsel i gl.dags forstand, da jeg eksempelvis pt. ikke har mit nem-id på mig 24/7. Kan forestille mig at andre har samme 'problem'. Det kunne også være et fint supplement til indsamlingsbøssen, hvis folk ikke lige har kontanter når i står ved stadion og samler ind.

/Søgaard
Det kan ikke lade sig gøre, da betingelserne for MobilePay kræver, at der betales for en fysisk vare. Sådan var det i hvert fald sidst der blev tjekket :-)

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Yngvesson » 26. nov 2014, 18:16

Sip skrev:
Søgaard skrev:Hvordan går det med at få etableret en MobilePay løsning, som alternativ til konto nr.? :) Det er noget nemmere end sådan en bankoverførsel i gl.dags forstand, da jeg eksempelvis pt. ikke har mit nem-id på mig 24/7. Kan forestille mig at andre har samme 'problem'. Det kunne også være et fint supplement til indsamlingsbøssen, hvis folk ikke lige har kontanter når i står ved stadion og samler ind.

/Søgaard
Det kan ikke lade sig gøre, da betingelserne for MobilePay kræver, at der betales for en fysisk vare. Sådan var det i hvert fald sidst der blev tjekket :-)
Bannere og lignende er da rimelig fysiske objekter :)

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af BoomZ0R » 26. nov 2014, 18:36

Jeg har lige undersøgt det kort, og det er muligt at donere til kræftens bekæmpelse og lign ved brug af mobilepay og det må derfor også være muligt at donere til AaB Tifo Kaos?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af BoomZ0R » 26. nov 2014, 18:40

Jeg faldt dog over dette, og kan være det i mener.

En skriver til Danske Bank ang mobilepay, at det kun må bruges face to face og Danske Bank svarer:
Det er nemlig rigtigt, for MobilePay er ment som en erstatning for kontant handel, ikke kortbetaling på nettet. Grunden hertil er, at vi ønsker at beskytte afsenderen af pengene bedst muligt. Det kan nemlig være meget svært at få pengene tilbage, såfremt man skulle blive snydt og ikke får varen.

Ved betaling i en rigtig forretning, eller ved personlig fremmøde er det meget nemmere at sikre sig. Da afsender ved selvsyn kan se, om tingene er, som de skal være før betaling. 

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2014, 19:03

Den reelle grund er selvfølgelig at bankerne ikke får penge ud af mobilepay, men det gør de ved kortoverførsler.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Hanga » 27. nov 2014, 00:08

Pastorius skrev:Den reelle grund er selvfølgelig at bankerne ikke får penge ud af mobilepay, men det gør de ved kortoverførsler.
Det er én ting, men det er nu rigtigt, at forbrugerne er særdeles bedre beskyttet ved korttransaktioner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2014, 00:45

Hanga skrev:
Pastorius skrev:Den reelle grund er selvfølgelig at bankerne ikke får penge ud af mobilepay, men det gør de ved kortoverførsler.
Det er én ting, men det er nu rigtigt, at forbrugerne er særdeles bedre beskyttet ved korttransaktioner.
Bankerne kunne vælge at give den samme bekyttelse på mobiltransaktioner.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Hanga » 27. nov 2014, 10:07

Pastorius skrev:
Hanga skrev:
Pastorius skrev:Den reelle grund er selvfølgelig at bankerne ikke får penge ud af mobilepay, men det gør de ved kortoverførsler.
Det er én ting, men det er nu rigtigt, at forbrugerne er særdeles bedre beskyttet ved korttransaktioner.
Bankerne kunne vælge at give den samme bekyttelse på mobiltransaktioner.
Det er mere kompliceret end du tror.

F.eks. håndteres og overvåges korttransaktioner af NETS, der er med til at sikre et væsentlig reduceret misbrug af kort. Ofte opdages misbruget tidligt hvorved kunden kan kontaktes og kortet kan blive spærret, såfremt kortholder ikke selv har foretaget transaktionen. Ligeledes har NETS en stor administrativ opgave i at "holde snor" i transaktionerne hvorved man forhåbentlig kan trække pengene retur, såfremt man har gjort indsigelse mod transaktionen. Det ender dog oftest med, at det er bankerne selv, der må betale Sofie Dådyrøjne, når hun har købt en Iphone 6 ti
l 1.000 kr. på lysskyforretning.pl. Jeg kender ikke beløbet, men tror der er tale om milliardbeløb, som banksektoren selv punger ud til kunder, der har fået deres kort misbrugt! Og så arbejder NETS jo altså heller ikke gratis, det koster jo også rigtig mange penge at drive (Bankerne har hidtil været fællesejere, det er nu solgt fra).
Derfor koster korttransaktioner penge - helt sikkert med profit i sidste ende, det er vel ikke unormalt, at en privat virksomhed tjener på sine ydelser, som endda er forbundet med risiko.

Danske Bank har også et problem med den manglende legitimation af Mobile Pay brugerne. Dette sætter en lang række begrænsninger på de ydelser som de kan tilbyde, da legitimation af kunder er et lovkrav, som man tidligere så lidt let på, men som nu er et meget hot issue hos Finanstilsynets pga. stigende hvidvaskning.

Men det er naturligvis sjovere at holde sig forestillingen om den store stygge bankverden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2014, 12:50

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Hanga skrev:
Pastorius skrev:Den reelle grund er selvfølgelig at bankerne ikke får penge ud af mobilepay, men det gør de ved kortoverførsler.
Det er én ting, men det er nu rigtigt, at forbrugerne er særdeles bedre beskyttet ved korttransaktioner.
Bankerne kunne vælge at give den samme bekyttelse på mobiltransaktioner.
Det er mere kompliceret end du tror.

F.eks. håndteres og overvåges korttransaktioner af NETS, der er med til at sikre et væsentlig reduceret misbrug af kort. Ofte opdages misbruget tidligt hvorved kunden kan kontaktes og kortet kan blive spærret, såfremt kortholder ikke selv har foretaget transaktionen. Ligeledes har NETS en stor administrativ opgave i at "holde snor" i transaktionerne hvorved man forhåbentlig kan trække pengene retur, såfremt man har gjort indsigelse mod transaktionen. Det ender dog oftest med, at det er bankerne selv, der må betale Sofie Dådyrøjne, når hun har købt en Iphone 6 ti
l 1.000 kr. på lysskyforretning.pl. Jeg kender ikke beløbet, men tror der er tale om milliardbeløb, som banksektoren selv punger ud til kunder, der har fået deres kort misbrugt! Og så arbejder NETS jo altså heller ikke gratis, det koster jo også rigtig mange penge at drive (Bankerne har hidtil været fællesejere, det er nu solgt fra).
Derfor koster korttransaktioner penge - helt sikkert med profit i sidste ende, det er vel ikke unormalt, at en privat virksomhed tjener på sine ydelser, som endda er forbundet med risiko.

Danske Bank har også et problem med den manglende legitimation af Mobile Pay brugerne. Dette sætter en lang række begrænsninger på de ydelser som de kan tilbyde, da legitimation af kunder er et lovkrav, som man tidligere så lidt let på, men som nu er et meget hot issue hos Finanstilsynets pga. stigende hvidvaskning.

Men det er naturligvis sjovere at holde sig forestillingen om den store stygge bankverden.
Nu arbejder jeg i den finansielle sektor med IT og håndterer bla. Et par hundrede tusinde betalinger til Nets månedligt, så jeg kender omstændighederne og branchen fint.

Der er ikke noget i vejen for at legimitere kunderne på en mobilplatform (det gør Swipp fx) så jeg vil fastholde at det er et bevidst valg Den Danske Bank har foretaget. Bag på mobilbetalingen sidder der jo også en betalingskorttransaktion

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Søgaard » 27. nov 2014, 12:54

Du skal være godkendt som velgørende organisation og indsamler jf. Skat, kan jeg se, for at få lov til at bruge det til "indsamlinger".

Der er dog et MobilePay på vej i 1. kvartal 2015, til netbutikker, kunne forestille mig at det kunne bruges i denne sammenhæng. Men ja, så vi nok desværre afvente den mulighed lidt endnu..

Jeg har fundet nem-id'et frem i dag og smidt lidt over via kontooverførsel :) Så må jeg vente og se, om teknologiske fremskridt kommer til at tilbyde en nemmere måde i det nye år ;)

Brugeravatar
Sip
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Sip » 27. nov 2014, 13:37

Søgaard skrev:Du skal være godkendt som velgørende organisation og indsamler jf. Skat, kan jeg se, for at få lov til at bruge det til "indsamlinger".

Der er dog et MobilePay på vej i 1. kvartal 2015, til netbutikker, kunne forestille mig at det kunne bruges i denne sammenhæng. Men ja, så vi nok desværre afvente den mulighed lidt endnu..

Jeg har fundet nem-id'et frem i dag og smidt lidt over via kontooverførsel :) Så må jeg vente og se, om teknologiske fremskridt kommer til at tilbyde en nemmere måde i det nye år ;)
Vi takker i hvert fald uanset betalingsmetode :-)

AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. feb 2006, 09:12
Kontakt:

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af AaB Tifo Kaos » 29. nov 2014, 15:32

Hey folks,

Hermed video af tifoen fra i torsdags: https://www.youtube.com/watch?v=j9q9Ck-p-qs" onclick="window.open(this.href);return false;

Husk sedler og mønter til vores indsamlere, som du gerne skulle møde ved indgangene i morgen!

:)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Hanga » 3. dec 2014, 10:23

Pastorius skrev: Der er ikke noget i vejen for at legimitere kunderne på en mobilplatform (det gør Swipp fx) så jeg vil fastholde at det er et bevidst valg Den Danske Bank har foretaget. Bag på mobilbetalingen sidder der jo også en betalingskorttransaktion
Swipp kan kun bruges af kunder der benytter pengeinstitutter, der har en aftale med Swipp. Derved er kunderne legitimeret gennem deres kundeforhold i pengeinstituttet. Mobilepay er derimod Danske Banks egen app som også kan benyttes af ikke-kunder, hvorved rigtig mange brugere ikke er legitimeret. Dette er f.eks. årsagen til at beløbsgrænserne er væsentlig mindre i Mobilepay.

Om det så kan lade sig gøre for Danske Bank, at få legitimation på ikke-kunder via en smart teknisk løsning, kan du som IT-mand nok svare bedre på end jeg kan. Indtil da har Danske Bank et problem omkring deres app.

Beklager at jeg har "stjålet" tråden - fortsæt det gode arbejde ATK! Jeg kører med fast månedlig kontooverførsel :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2014, 13:03

Hanga skrev:
Pastorius skrev: Der er ikke noget i vejen for at legimitere kunderne på en mobilplatform (det gør Swipp fx) så jeg vil fastholde at det er et bevidst valg Den Danske Bank har foretaget. Bag på mobilbetalingen sidder der jo også en betalingskorttransaktion
Swipp kan kun bruges af kunder der benytter pengeinstitutter, der har en aftale med Swipp. Derved er kunderne legitimeret gennem deres kundeforhold i pengeinstituttet. Mobilepay er derimod Danske Banks egen app som også kan benyttes af ikke-kunder, hvorved rigtig mange brugere ikke er legitimeret. Dette er f.eks. årsagen til at beløbsgrænserne er væsentlig mindre i Mobilepay.

Om det så kan lade sig gøre for Danske Bank, at få legitimation på ikke-kunder via en smart teknisk løsning, kan du som IT-mand nok svare bedre på end jeg kan. Indtil da har Danske Bank et problem omkring deres app.

Beklager at jeg har "stjålet" tråden - fortsæt det gode arbejde ATK! Jeg kører med fast månedlig kontooverførsel :-)
Ja, NemID må være fint.

...men jeg ved godt at det er et bevidst ( og smart) valg af DDB at de ikke gør det.
( ...og det er helt med vilje at jeg skrev smart fremfor klogt )

AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. feb 2006, 09:12
Kontakt:

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af AaB Tifo Kaos » 5. dec 2014, 08:33

Herfra skal der lyde en kæmpe tak til de mange mennesker, der valgte at smide en skilling eller to i AaB Tifo Kaos’s indsamlingsbøsser, i forbindelse med søndagens kamp mod FC København. Endnu engang lykkedes det at sætte rekord! Der blev indsamlet hele 26.765 kr. hvilket svarer til 3,60 kr. pr. tilskuer. Til sammenligning var dette på 3,46 kr. ved sidste indsamling. Det er fandme flot Nordjylland!

Fik du, af den ene eller anden grund, ikke fat i en af vores indsamlere i søndags, findes der selvfølgelig alternative metoder til at støtte AaB Tifo Kaos. Det kan eksempelvis gøres ved bankoverførsel til vores Spar Nord-konto (reg.nr. 9280 og kontonr. 4566731407). Du kan også altid støtte os gennem ”Tikroner til Tifo Kaos”, som du finder på facebook (https://www.facebook.com/10tiltifokaos" onclick="window.open(this.href);return false;).

Vi vil gøre vores bedste for at forvalte pengene på bedste vis.

Mvh
AaB Tifo Kaos
AaB Support Club

AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. feb 2006, 09:12
Kontakt:

Re: AaB Tifo Kaos samler ind!

Indlæg af AaB Tifo Kaos » 5. dec 2014, 08:38

... og ang. løsninger med mobilepay o.l., så er det selvfølgelig noget, vi løbende vil undersøge mulighederne for.

For selvfølgelig vil vi gerne give jer alle muligheder for at støtte op om vores arbejde, så snart de forskellige løsningsmodeller tillader det! :)

Besvar