Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Brent » 1. sep 2014, 19:44

Det er jo vanvittigt at de kan blive ved

2-0, de er satme for vilde dernede
AaB - the Nordic gateway to Europe

seamann

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af seamann » 1. sep 2014, 19:52

Brent skrev:Det er jo vanvittigt at de kan blive ved

2-0, de er satme for vilde dernede
Og nu hentede de Rasmus Hansen. Købeklub, det er ikke rimeligt ift talentfabrikkerne BIF og FCK. Financial FairPlay nu!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Fabbe » 1. sep 2014, 23:22

Kan de undgå mandefald i truppen, hvor der mangler lidt bredde, så er der ingen grund til at antage Hobro som nedrykningsfavorit længere. Det er ikke en pokalstime, vi er vidne til.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Halil » 2. sep 2014, 13:36

10 point ned til nedrykningsstregen for Hobro.

Det er mange så tidligt.

Sif har jeg som sikker nedrykker. De er ikke ret gode.

Men derefter kommer der, igen, et stort felt af kandidater. Med Hobros solide defensive indsats og Antipas & pals fine kontra egenskaber, så ligger der stadig point og venter. Den fine start for Hobro giver en del luft til det begynder at blive hverdag. Det er meget positivt for Hobro.
Uden Synd Ingen Frelse

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Brent » 27. sep 2014, 18:45

Jeg havde godtnok håbet på en Silkeborg sejr i dag, de begynder at blive lidt for træls dem dernede fra Hobro. Silkeborg har siddet totalt på kampen og alligevel er mønstret det samme som altid, en par skarpe kontraer og så er Hobronx foran
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Halil » 29. okt 2014, 13:18

Jeg kan forstå, at DBU kræver, at Hobro får et stadion, hvor der er plads til 10.000 tilskuere(7000 stående og 3000 siddende). Ellers kan de blive tvangsnedrykket.

I mine øjne et meget urimeligt krav.

Særligt, når man ser, hvordan der gives dispensation for manglende varme i banen år efter år til diverse klubber.

Men det er selvfølgelig også DBU...
Uden Synd Ingen Frelse

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Alexis » 29. okt 2014, 14:27

Halil skrev:Jeg kan forstå, at DBU kræver, at Hobro får et stadion, hvor der er plads til 10.000 tilskuere(7000 stående og 3000 siddende). Ellers kan de blive tvangsnedrykket.

I mine øjne et meget urimeligt krav.

Særligt, når man ser, hvordan der gives dispensation for manglende varme i banen år efter år til diverse klubber.

Men det er selvfølgelig også DBU...
Enig, syntes det er helt håbløst at sætte grænsen ved 10.000. Det er jo kun FCK og Brøndby der er i nærheden af at kunne tiltrække så mange. Syntes det er fair nok at man sætter en grænse for hvor mange siddepladser der skal være (kunne efter min mening også godt være 4000 eller 5000). Det er selvfølgelig med til at vi får nogle flotte store stadions, men det hæmmer da stemningen totalt med halvfyldte stadions overalt. Samme med Silkeborgs nye stadion, og Horsens det nye. Der er da ingen grund til at de skal være 10.000. Sig 7000 med minimum 4.000, det vil passe bedre for danske klubber.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2014, 14:53

Halil skrev:Jeg kan forstå, at DBU kræver, at Hobro får et stadion, hvor der er plads til 10.000 tilskuere(7000 stående og 3000 siddende). Ellers kan de blive tvangsnedrykket.

I mine øjne et meget urimeligt krav.

Særligt, når man ser, hvordan der gives dispensation for manglende varme i banen år efter år til diverse klubber.

Men det er selvfølgelig også DBU...
Det kunne jo godt være at der alligevel kom en dispensation hvis der nu ikke helt bliver plads til 10.000. Politisk kunne det være meget rart at have sådan et krav i ryggen, når man skal have dem igang med at bygge.

Jeg vil se Hobro tvangsnedrykket før jeg tror på det sker.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Elscorpio » 29. okt 2014, 20:27

Der kommer et program på DR1 her kl. 20.30 omkring Hobro i superligaen

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Spanky » 29. okt 2014, 21:11

Det var andet afsnit af tre. Synes sgu det er en fin dokumenter DR er har fået skruet sammen. Jeg kan varmt anbefale de to første afsnit.

http://www.dr.dk/tv/se/hobro/hobro-en-liga-for-sig-2-3" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: En mand som Emil Berggren får man et rigtig sympatisk kendskab til her i andet afsnit.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Eksil » 29. okt 2014, 21:46

Spanky skrev: EDIT: En mand som Emil Berggren får man et rigtig sympatisk kendskab til her i andet afsnit.
Og et jævnt godt køb. Nu u21 angriber og en mand AaB kunne se på, hvis han spiller godt hele sæsonen.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af nik » 9. nov 2014, 18:33

Fantastisk Hobro bare bliver ved, især når man ser på hvad de har af budget, vilje slår teknik

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Elscorpio » 9. nov 2014, 18:36

nik skrev:Fantastisk Hobro bare bliver ved, især når man ser på hvad de har af budget, vilje slår teknik
Prøv at se DR programmet om Hobro. Det giver et godt indblik i hvordan de klarer sig så godt med så lille et budget

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 25. dec 2014, 13:44

Interessant artikel om Hobro IKs sugardaddy. Selv om medierne elsker at fremføre fortællingen om lille fattige Hobro som mirakuløst er i Superligaen, så er virkeligheden lidt mere broget:

http://m.bt.dk/superligaen/sandheden-om ... os-eventyr" onclick="window.open(this.href);return false;

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Frygah » 25. dec 2014, 13:58

frederikshavneren skrev:Interessant artikel om Hobro IKs sugardaddy. Selv om medierne elsker at fremføre fortællingen om lille fattige Hobro som mirakuløst er i Superligaen, så er virkeligheden lidt mere broget:

http://m.bt.dk/superligaen/sandheden-om ... os-eventyr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvorfor er det specielt meget mere broget? De er vel stadig rykket op med en folk semi-proffer i konkurrence mod 3-5(?) fudtidsprofessionelle spillertrupper og klubber i 1. division, og først med Antipas fik de en reel fuldtidsprof spiller?

Jeg kan ikke se hvordan artiklen gør andet end bekræfter at det er et mirakel at Hobro er i Suppen, og at det stadig er en meget fattig klub i forhold til løn- og transferudgifter. At de så i modsætning til en stribe Superligaklubber der prostituerer sig selv, har en rigmand der har en fornuftig tilgang til hans forhold til klubben, synes jeg blot forstærker billedet af at det er benhårdt arbejde der står bag deres succes. Han har jo netop ikke bare læsset tocifrede millionbeløb i klubben uden øje for økonomien eller bæredygtigheden.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Kristian » 25. dec 2014, 14:34

frederikshavneren skrev:Interessant artikel om Hobro IKs sugardaddy. Selv om medierne elsker at fremføre fortællingen om lille fattige Hobro som mirakuløst er i Superligaen, så er virkeligheden lidt mere broget:

http://m.bt.dk/superligaen/sandheden-om ... os-eventyr" onclick="window.open(this.href);return false;
Der var vel ingen der ikke troede at Hobro har fået enorm hjælp af stålkongen:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af nik » 27. dec 2014, 16:40

Hobros budget er vel ikke meget mere end 2 spillerløninger i AaB , nok ikke nemt for spillere rundt omkrin at komme og kræve mere i løn hvis man ikke er en klub der er væsentlig bedre end Hobro

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af Since » 27. dec 2014, 18:29

nik skrev:Hobros budget er vel ikke meget mere end 2 spillerløninger i AaB , nok ikke nemt for spillere rundt omkrin at komme og kræve mere i løn hvis man ikke er en klub der er væsentlig bedre end Hobro
Nok lidt mere end 2 lønninger. Hobro har et budget på anslået 8-10 mill. det klart mindste i superligaen. AaB anslået 25-30 mill. Hvilket er det 8. største i ligaen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af dyhrmaN » 28. dec 2014, 11:34

Er der nogen, der har set tegningerne fra Hobros stadionplaner, som de viste DBU?

ThomasLW
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:36

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af ThomasLW » 28. dec 2014, 11:46

dyhrmaN skrev:Er der nogen, der har set tegningerne fra Hobros stadionplaner, som de viste DBU?
Det eneste jeg lige kunne finde var den her på TV2Nord.

Billede

Besvar