Mathias Wichmann

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Yankee » 7. jan 2015, 09:53

Det er et stort tab, desværre. Wichmann har svinget meget i niveau i sin tid i AaB, men det seneste halve år har han vist store fremskridt og leveret et par stærke indhop og flere målgivende aktioner. Jeg synes det var meget uretfærdigt, at Risgård fik lov at starte weekend efter weekend uden at præstere noget som helst, mens Wichmann tydeligvis var i topform og leverede varen hver gang han blev sat på banen. Det er i øvrigt også en stor skam at vi konstant smed Wichmann ud på kanten, hvor han under ingen omstændigheder hører hjemme. Som spilstyrende central midt er han så absolut Superliga-kvalitet.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Mr. Larsen » 7. jan 2015, 09:59

Fornuftigt, Wichmann formåede aldrig at leve op til de forventninger man havde til ham som helt ung.

1 Division / bunden af Superligaen er nok et fornuftigt sted han er havnet, han får helt sikkert mere spilletid nu hvor hvor han er kommet til Viborg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af frederikshavneren » 7. jan 2015, 10:00

Wichmann er et uforløst talent, som har haft sine op og nedture I AaB. Personligt ærgrer det mig at han forlader AaB. Wichmann er teknisk god og er en meget kreativ spiller, men desværre passede han ikke ind i Kents koncept.
Hvis han får tilliden så tror jeg at han blomstrer op i Viborg.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Kenneth K » 7. jan 2015, 10:09

Det er fint nok. Det store gennembrud syntes aldrig at kunne komme for Wichmann i AaB, og vi er rigtig pænt besat på midtbanen. Børsting og (særligt!) Bruhn ligner et par spillere, som kan ende med at drive talentet noget videre, end det er lykkedes for Wichmann. Vi kunne dog blive lidt tynde i det, hvis ikke Enevoldsen tilknyttes permanent fra sommer.

Der skal vist bare lyde en tak for tro og meget loyal tjeneste til Wichmann.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Gnu » 7. jan 2015, 10:32

Jeg er helt enig med Yankee. Wichmann har gjort det glimrende i efterårssæsonen og har langt fra været den ringeste midtbanespiller, vi har haft. Det er rigtig ærgerligt, at han smutter inden vi har en ny træner på plads, som måske har andre planer med ham end Kent. Men ok, Wichmann kan selvfølgelig være kørt sur i det.

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Imer » 7. jan 2015, 10:36

En skam han aldrig rigtig fik chancen på den centrale. Den mand skulle på intet tidspunkt spille fløj.
Yngre kræfter har grebet chancen og derfor måske også en fornuftig handling af klubben.

God vind, Wich!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Arendt » 7. jan 2015, 10:41

Gnu skrev:Jeg er helt enig med Yankee. Wichmann har gjort det glimrende i efterårssæsonen og har langt fra været den ringeste midtbanespiller, vi har haft. Det er rigtig ærgerligt, at han smutter inden vi har en ny træner på plads, som måske har andre planer med ham end Kent. Men ok, Wichmann kan selvfølgelig være kørt sur i det.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at han har gjort det glimrende. Han har lavet et fremragende mål, assist til et selvmål mod FCN og haft tredjesidste fod på Enevoldsens scoring mod OB i den sidste kamp. Derudover synes jeg, at han er blevet brugt forkert på højre kant. Hans forcer kommer bedst til udtryk inde i midten, hvor han teknik og boldomgang kommer til sin ret.

Det skal dog erindres, at Mathias Wichmann oprindeligt var et talent i Lucas Andersen klassen. Dette er aldrig blevet forløst, og en af grundene til dette kan være, at han ikke har mentaliteten og er professionel nok til en kæmpe løn. Jeg er sikker på, at vi kan finde nogle andre dygtigere spillere, som er mere sultne for at få succes. Mathias Wichmann har ikke fået nok ud af det talent, som kunne have bragt ham milevidt længere, end han er i dag.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Hinrup85 » 7. jan 2015, 10:55

Fint for Wichman, men jeg må indrømme at jeg grundlæggende er imod at ophæve kontrakterne selvom der er kort tid tilbage.

Med mindre denne manøvre er en del af en gentleman aftale omkring andre spillere, så kan jeg ikke se fordelene i det. Hvis Viborg gerne vil have ham, så må de betale for det. Ellers må de vente til sommer og vi bruger ham til bredde spiller.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af gravballe » 7. jan 2015, 10:57

han burde have fået chancen på midten noget mere, nu når riisgaard har haft et mindre godt efterår.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Forza » 7. jan 2015, 11:02

Arendt skrev:
Gnu skrev:Jeg er helt enig med Yankee. Wichmann har gjort det glimrende i efterårssæsonen og har langt fra været den ringeste midtbanespiller, vi har haft. Det er rigtig ærgerligt, at han smutter inden vi har en ny træner på plads, som måske har andre planer med ham end Kent. Men ok, Wichmann kan selvfølgelig være kørt sur i det.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at han har gjort det glimrende. Han har lavet et fremragende mål, assist til et selvmål mod FCN og haft tredjesidste fod på Enevoldsens scoring mod OB i den sidste kamp. Derudover synes jeg, at han er blevet brugt forkert på højre kant. Hans forcer kommer bedst til udtryk inde i midten, hvor han teknik og boldomgang kommer til sin ret.

Det skal dog erindres, at Mathias Wichmann oprindeligt var et talent i Lucas Andersen klassen. Dette er aldrig blevet forløst, og en af grundene til dette kan være, at han ikke har mentaliteten og er professionel nok til en kæmpe løn. Jeg er sikker på, at vi kan finde nogle andre dygtigere spillere, som er mere sultne for at få succes. Mathias Wichmann har ikke fået nok ud af det talent, som kunne have bragt ham milevidt længere, end han er i dag.
Helt enig. Wichmann har sløset sit kæmpe potentiale væk med fastfood og byture. Han er stadig en okay spiller, men i forhold til hans potentiale er det virkelig en skam.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Forza » 7. jan 2015, 11:04

gravballe skrev:han burde have fået chancen på midten noget mere, nu når riisgaard har haft et mindre godt efterår.
Tja. Hans dårlige tilbageløb og mangel på fightermentalitet taler imod ham på den plads med vores spillestil.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Gnu » 7. jan 2015, 11:08

Arendt skrev:
Gnu skrev:Jeg er helt enig med Yankee. Wichmann har gjort det glimrende i efterårssæsonen og har langt fra været den ringeste midtbanespiller, vi har haft. Det er rigtig ærgerligt, at han smutter inden vi har en ny træner på plads, som måske har andre planer med ham end Kent. Men ok, Wichmann kan selvfølgelig være kørt sur i det.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke, at han har gjort det glimrende. Han har lavet et fremragende mål, assist til et selvmål mod FCN og haft tredjesidste fod på Enevoldsens scoring mod OB i den sidste kamp. Derudover synes jeg, at han er blevet brugt forkert på højre kant. Hans forcer kommer bedst til udtryk inde i midten, hvor han teknik og boldomgang kommer til sin ret.

Det skal dog erindres, at Mathias Wichmann oprindeligt var et talent i Lucas Andersen klassen. Dette er aldrig blevet forløst, og en af grundene til dette kan være, at han ikke har mentaliteten og er professionel nok til en kæmpe løn. Jeg er sikker på, at vi kan finde nogle andre dygtigere spillere, som er mere sultne for at få succes. Mathias Wichmann har ikke fået nok ud af det talent, som kunne have bragt ham milevidt længere, end han er i dag.
Vi kan godt blive enige om, at han er bedre benyttet på midten end på kanten. Så meget desto mere er det da imponerende, at han har bidraget med mere end eksempelvis Risgård i efteråret.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Kenneth K » 7. jan 2015, 11:14

Arendt skrev: Det skal dog erindres, at Mathias Wichmann oprindeligt var et talent i Lucas Andersen klassen.
Arrrrhhh... klap lige hesten.

Til dét har han aldrig haft nogle egenskaber, der var skarpe.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Funky » 7. jan 2015, 11:22

Enig i at det er ærgerligt at se Wichmann smutte. Jeg er ret sikker på, at det alene handler om timing; havde vi stået for at skulle udfase Wurtz og/eller Risgård, så var han sikkert blevet - og AaB havde også kunnet bruge ham som fast mand på den centrale midtbane. Viborg har skudt papegøjen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Funky » 7. jan 2015, 11:30

Det åbner vel op for, at PK måske kan få lidt flere indhop/kampe på den midterplads, han selv ser som den mest naturlige for sig. Samtidig kan Viborg sige tak for sidst ved ikke at blive alt for firkantede, hvis AaB vil hente Mensah.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 7. jan 2015, 11:32

jeg er så godt tilfreds - også på Wichmanns vegne. Han er ikke en dårlig spiller, men han har vist to store svagheder i sine kampe for AaB - den manglende hurtighed og så falder han ofte ud af kampene i lange perioder også når han spiller centralt. Men ja enkelte gode aktioner i efteråret men slet ikke en spiller som mentalt/udstrålingsmæssigt er så spildominerende som en (selv formsvag) Risgård, hvis det er ham, man skal sammenligne med. Jeg syntes altid vi så tynde ud på midten, når wichmann spillede der. Men held og lykke i Viborg, og det kan være en ny rolle kan udvikle ham yderligere.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af dyhrmaN » 7. jan 2015, 11:54

Funky skrev:Det åbner vel op for, at PK måske kan få lidt flere indhop/kampe på den midterplads, han selv ser som den mest naturlige for sig. Samtidig kan Viborg sige tak for sidst ved ikke at blive alt for firkantede, hvis AaB vil hente Mensah.
Det kan vel ikke udelukkes, at denne handel allerede er i bryggen - særligt med dette træk.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mathias Wichmann

Indlæg af Martino » 7. jan 2015, 11:56

Tjaaa. Havde håbet han havde fået et års forlængelse og en start under ny træner. Han er langsom ja, men synes hans kurve har været opadgående og når han har spillet central midt har han vist sit potentiale synes jeg. Nu bliver det spændende hvad der kommer ind.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Forza » 7. jan 2015, 12:08

dyhrmaN skrev:
Funky skrev:Det åbner vel op for, at PK måske kan få lidt flere indhop/kampe på den midterplads, han selv ser som den mest naturlige for sig. Samtidig kan Viborg sige tak for sidst ved ikke at blive alt for firkantede, hvis AaB vil hente Mensah.
Det kan vel ikke udelukkes, at denne handel allerede er i bryggen - særligt med dette træk.
Det ville være ret oplagt. Og med de bulletiner som der har været på Mensah kunne man godt håbe på at han flytter herop. (kender ham ikke selv).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Wichmann får ophævet kontrakten

Indlæg af Hanga » 7. jan 2015, 12:39

Gaarde meddeler at Wichs skifte kan åbne vores vindue. Hentyder også til at det vil være midtbanen vi kigger på, måske ikke samme type. Jeg tænker også Mensah.
http://www.bold.dk/nyt/wichmann-skifte- ... sfervindue

Besvar