Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. okt 2014, 20:12

Jönsson skulle gerne træne med bold fra næste uge, siger Dennis Søndergaard.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Søgaard » 17. okt 2014, 20:14

Jönsson kan løbetræne og begynde med en bold i løbet af næste uge, jf. Dennis Søndergaard, kommentator til dagens kamp. Så endelig noget positivt nyt :) krydser fingre for ingen setbacks og så kan han måske blive skiftet ind mod enden af efterårssæsonen i en 10-20 min. en håndfuld kampe..
Aalborg BK 1885!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Olly » 23. okt 2014, 10:07

Der var så meget snak om at han skulle til at træne med bold i denne uge. Er der nogen der ved om han er startet?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af frederikshavneren » 12. nov 2014, 11:45

Olly skrev:Der var så meget snak om at han skulle til at træne med bold i denne uge. Er der nogen der ved om han er startet?
Nordjyske skriver at RJ trænede på græs i dag

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af bøllemis » 12. nov 2014, 13:20

Fedt fedt fedt, så er han klar til foråret [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Sent from my iPhone using Tapatalk
JA DAAAAAAAAA!!!!

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af vandmelonen » 12. nov 2014, 14:06

Billede

Se lige her!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. nov 2014, 16:29

Jeg talte lige hurtigt med en fra AaBs stab for 1-2 uger siden, som fortalte mig, at Jönssons proces er blevet forlænget p.g.a. nogle efterveer fra operationen, og derfor kommer han først til at træne fuldt med, når de starter op i foråret, men der er det så også planlagt, at han skal træne på lige fod med alle andre. P.t. jogger han rundt og følger et speciallavet træningsprogram, som jeg kunne forestille mig, at han også skal følge over vinterpausen.

Om det billede så bare er blikfang for at promovere Thomas Jaspers twitter, ja, det ved jeg ikke, men lad os da håbe på, at han oplever godt med fremgang for tiden!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Salle17 » 15. nov 2014, 13:47

https://www.kanalsport.dk/indslag/skade ... l-foraaret" onclick="window.open(this.href);return false;

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Arendt » 7. jan 2015, 14:42

Rasmus Jönsson har trænet med bold for første gang i dag sammen med resten af truppen ifølge AaB inside.

YES. :thumbsup:

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Supersystem » 7. feb 2015, 12:47

Senest rettet af Debatjuntaen 7. feb 2015, 13:38, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Kopiering af hel artikeltekst er brug på ophavsretten. Brug links i stedet.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af gravballe » 7. feb 2015, 16:12

Jeg håber bare vi kan forlænge aftalen med ham til sommer, hvis han holder sig skades fri, for det er ikke meget glæde vi når at få ham ellers.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af sulakvelidze » 7. feb 2015, 18:23

gravballe skrev:Jeg håber bare vi kan forlænge aftalen med ham til sommer, hvis han holder sig skades fri, for det er ikke meget glæde vi når at få ham ellers.
Er han ikke på kontrakt et år længere frem?

Bortset fra det stod der noget i Nordjyske i dag om, at man ikke regner med en stor rolle til Jönsson i forårets første kampe. Han er stadig kun i aktion hver anden dag, og man regner ikke med topform før senere på foråret. Lidt skuffende, synes jeg, men selvfølgelig bedre end at forcere genoptræningen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af gravballe » 7. feb 2015, 21:57

sulakvelidze skrev:
gravballe skrev:Jeg håber bare vi kan forlænge aftalen med ham til sommer, hvis han holder sig skades fri, for det er ikke meget glæde vi når at få ham ellers.
Er han ikke på kontrakt et år længere frem?

Bortset fra det stod der noget i Nordjyske i dag om, at man ikke regner med en stor rolle til Jönsson i forårets første kampe. Han er stadig kun i aktion hver anden dag, og man regner ikke med topform før senere på foråret. Lidt skuffende, synes jeg, men selvfølgelig bedre end at forcere genoptræningen.
Han fik en 2 års.. Det vil sige, hvis han først kommer rigtigt igang omkring april, så er det ikke meget glæde vi har af ham. 1 år + nogle mdr.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af sulakvelidze » 7. feb 2015, 22:09

gravballe skrev:
sulakvelidze skrev:
gravballe skrev:Jeg håber bare vi kan forlænge aftalen med ham til sommer, hvis han holder sig skades fri, for det er ikke meget glæde vi når at få ham ellers.
Er han ikke på kontrakt et år længere frem?

Bortset fra det stod der noget i Nordjyske i dag om, at man ikke regner med en stor rolle til Jönsson i forårets første kampe. Han er stadig kun i aktion hver anden dag, og man regner ikke med topform før senere på foråret. Lidt skuffende, synes jeg, men selvfølgelig bedre end at forcere genoptræningen.
Han fik en 2 års.. Det vil sige, hvis han først kommer rigtigt igang omkring april, så er det ikke meget glæde vi har af ham. 1 år + nogle mdr.
Ja, ok, nu forstår jeg. Og jeg er enig i, at det er ærgerligt, hvis vi ender med kun at få én brugbar sæson ud af en toårig kontrakt. Men lige nu vil jeg helst se ham tilbage på et vist niveau over længere tid, før vi snakker forlængelse med ham. Det skal i hvert fald være på AaB-favorable vilkår, hvis kontrakten bliver forlænget til sommer.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af hje1980 » 8. feb 2015, 08:15

Mon ikke også den nuværende kontrakt er skruet således sammen at AaB ikke bare smider penge efter en spiller der ikke spiller.
Rasmus var også ude at sige at han gav afkald på MANGE penge ved at blive i AaB, men at han havde brug for at endelig at blive 100% klar. Og det følte han kunne i AaB.
Det optimale ville være når vi kommer til sommer og han virker skadesfri at de forlænge med 1 år, så han får ro til at kunne præstere over en længere periode og så kan han komme afsted igen sommeren 2016.
For han er ALT for god til den danske liga...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2015, 11:37

AaB har kunnet følge hans udvikling hele tiden, og det tyder ikke på tilbagefald. Så Jönsson er ikke en spiller AaB kan have forventet ville spille alle kampe i foråret og formentlig ikke de første. Det har de vidst midt/sidst i januar, hvor transfervinduet var åben.

Så synes jeg, at transferpolitikken bliver lidt vovet. Helenius og AK har ikke ringet i efteråret og skal bringe holdet igennem i foråret suppleret med Jönsson og Ahlmann. Spalvis har ikke været på tale i foråret. Altså to fitte, en småskadet og et talent. Det lyder ikke som et hold der smadrer ligaen.

Særligt ikke når samme hold er sårbare i forsvaret.

Jeg siger ikke, at det ikke kan gå, men jeg tror ikke 4-4-2 bliver vores foretrukne i foråret.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2015, 12:16

Det skal da ikke være nogen hemmelighed jeg sagtens kunne se en fordel i en 4-2-3-1 fremadrettet. Den overordnede strategi for spillet og kampene behøver jo ikke ændres det store af den grund. Talkombinationer er naturligvis ikke det vigtigste for en taktik, men den kan give nogle indikationer af hvordan man vil spille.

Jeg tror feks vi vil få meget mere ud af Jønsson som 10'er fremfor decideret angriber da han er meget farligere når han kommer nedefra og kan sætte sine medspillere i scene eller gå selv. Jeg glæder mig hvertfald som et lille barn til han bliver klar igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af 634 » 8. feb 2015, 13:12

jonas386 skrev:Det skal da ikke være nogen hemmelighed jeg sagtens kunne se en fordel i en 4-2-3-1 fremadrettet. Den overordnede strategi for spillet og kampene behøver jo ikke ændres det store af den grund. Talkombinationer er naturligvis ikke det vigtigste for en taktik, men den kan give nogle indikationer af hvordan man vil spille.

Jeg tror feks vi vil få meget mere ud af Jønsson som 10'er fremfor decideret angriber da han er meget farligere når han kommer nedefra og kan sætte sine medspillere i scene eller gå selv. Jeg glæder mig hvertfald som et lille barn til han bliver klar igen.
Det forekommer mig svært at forstå, hvis vi skal væk fra 442 med offensive backs og midtbanekanter som trækker ind i banen, prøv selv at tænke på hvad det har ført med sig, og hvorfor skulle det ikke være det spillertruppen skal tilbyde sig til.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2015, 13:26

Der er jo intet der forhindrer vore backs i at gå med frem, eller vores kanter til at trække ind selvom opstillingen skulle hedde 4-3-3 eller 4-5-1. Kombinationen af tal er egentlig ikke så vigtig, men jeg ser da i langt højere grad man forsøger at få Jönsson til at være med i det opbyggende spil end man ville med AK eller måske Spalvis. Et godt eksempel på hvad jeg mener kan ses i 3-2 kampen mod FCM sidste forår ved Spalvis første mål. Her er Jönsson nede og hente bolden ved midterlinien og sætter Spalvis fri med keeperen, og der er mål. I den kamp fungerede Jönsson i høj grad nærmere som offensiv midtbane mand end som angriber.

Men det afhænger jo også af hvordan vi stiller op. Det vil jo ikke give meget mening at spille AK-Spalvis på samme måde som Helenius-Jönsson, eller som Jönsson-AK. Jönsson er jo med længder vores bedste fodboldspiller, og en af de bedste i ligaen, det er jo næsten helt synd at gemme ham væk på toppen når han kan gøre hele holdet bedre ved at trække længere ned i banen. Håber det forklarer min tankegang lidt bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af 634 » 8. feb 2015, 13:53

jonas386 skrev:Der er jo intet der forhindrer vore backs i at gå med frem, eller vores kanter til at trække ind selvom opstillingen skulle hedde 4-3-3 eller 4-5-1. Kombinationen af tal er egentlig ikke så vigtig, men jeg ser da i langt højere grad man forsøger at få Jönsson til at være med i det opbyggende spil end man ville med AK eller måske Spalvis. Et godt eksempel på hvad jeg mener kan ses i 3-2 kampen mod FCM sidste forår ved Spalvis første mål. Her er Jönsson nede og hente bolden ved midterlinien og sætter Spalvis fri med keeperen, og der er mål. I den kamp fungerede Jönsson i høj grad nærmere som offensiv midtbane mand end som angriber.

Men det afhænger jo også af hvordan vi stiller op. Det vil jo ikke give meget mening at spille AK-Spalvis på samme måde som Helenius-Jönsson, eller som Jönsson-AK. Jönsson er jo med længder vores bedste fodboldspiller, og en af de bedste i ligaen, det er jo næsten helt synd at gemme ham væk på toppen når han kan gøre hele holdet bedre ved at trække længere ned i banen. Håber det forklarer min tankegang lidt bedre.
Hvadenten der spilles med 1, 2 eller 3 angribere skal de selvfølgelig være bevægelige, også uden bold. Jeg mener så også at Rasmus J. er rigtig god når han har et fripass til at lægge sig helt frem, og i et samarbejde med den anden angriber om hvem som tager et løb tilbage i banen til spilopbygningen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Låst