Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Provst i Brovst » 1. jul 2015, 12:15

Enhver græker der ikke er totalt retarderet har allerede flyttet deres penge til kontanter eller udenlandskonti. Der har alle virksomheder garanteret også.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af astonvilla » 1. jul 2015, 13:05

Provst i Brovst skrev:Enhver græker der ikke er totalt retarderet har allerede flyttet deres penge til kontanter eller udenlandskonti. Der har alle virksomheder garanteret også.
Bedømt på de scener der udspiller sig i disse minutter i Grækenland, må der være pænt mange retards dernede så.
Bienvenu Bassogog!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 1. jul 2015, 13:42

Spanky skrev: Ja, det forudsætter jeg så Panathinaikos har taget højde for ved at have konti i andre EU-lande inden de restriktioner blev indført. Hvis ikke - kender de sikkert en embedsmand som ikke er for fin til at tage imod bestikkelse ;)
Pana har helt sikkert lige som rigtig, rigtig, rigtig mange andre fodbold klubber en konto i Luxemborg eller Schweiz, som jeg tidligere skrev. og du har helt sikkert ret i at der findes nok embedsmænd i Grækenland der er villig til at gøre ting for lidt Sepp Blatter metoder ;)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Provst i Brovst » 1. jul 2015, 13:46

astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:Enhver græker der ikke er totalt retarderet har allerede flyttet deres penge til kontanter eller udenlandskonti. Der har alle virksomheder garanteret også.
Bedømt på de scener der udspiller sig i disse minutter i Grækenland, må der være pænt mange retards dernede så.
Bedømt på den situation de græske vælgere har bragt sig selv i, så er der et flertal af retards dernede, men ingen af de retards driver større virksomheder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jul 2015, 23:04

Det kunne vel også være Thelander som vil se situationen an, måske den næste uges tid, det ville jeg gøre hvis det var mig. Det kan godt ske han under alle omstændigheder vil få sin løn, og at klubben ikke her og nu er i fare. Men worst case scenario kan Grækenland godt blive et meget lidet behageligt sted at bo de kommende år.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jul 2015, 10:40

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mephisto2 » 2. jul 2015, 10:41

Så er han solgt!

Nogen, der kender prisen?

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... os-fc.aspx

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jul 2015, 10:43

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2015, 10:54

Super det lykkedes, nu tror jeg vi kommer til at se AaB være aktive på transfermarkedet. Jeg er sikker på grunden til man fastholder forventningerne til regnskabet er at man kommer til at geninvestere salgsprisen i truppen. Noget som dog ikke nødvendigvis behøver blive på transfers, det kunne også være man geninvesterer pengene i forlængelser.

Jeg synes det er et rigtigt godt salg, næsten uanset salgsprisen. Tidspunktet er efter min mening det rigtige, for jeg tror sådan set ikke ret meget på at vi havde kunnet forlænge med Thelander, og det sender desuden rigtigt gode signaler at kunne sælge til en stor klub som Panathinaikos.

At vi i de seneste par år har kunnet sælge spillere til klubber som Ajax, Aston Villa, Twente og nu Panathinaikos er klart et step up i forhold til tidligere tider. Godt at se.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Hanga » 2. jul 2015, 11:00

Bliver spændende at høre nærmere om prisen. Jeg håber at vi har fået omkring 1 million euro... og ikke mindst, at der er tale om up front betaling i stedet for rater!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Remark » 2. jul 2015, 11:01

http://www.aabsport.dk/media/684536/b_r ... s_f.c..pdf

Ændrer ikke på forventningerne til årets resultat. Det betyder mao. at der kommer til at ske noget på markedet. Spændende.

seamann

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af seamann » 2. jul 2015, 11:10

Remark skrev:http://www.aabsport.dk/media/684536/b_r ... s_f.c..pdf

Ændrer ikke på forventningerne til årets resultat. Det betyder mao. at der kommer til at ske noget på markedet. Spændende.
Eller at restafskrivningerne nogenlunde modsvarer salgsprisen.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Bohemka » 2. jul 2015, 11:11

Det er vist på sin plads at sige tillykke.

Signet af en storklub i den 13. bedste liga i Europa. Uanset de aktuelle udfordringer i Grækenland, så er det er et kæmpeskridt opad for Thelander. Godt gået af en mand, der for tre år siden var i 1. division med AB. Og godt gået af AaB, der har været platformen for ham.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af astonvilla » 2. jul 2015, 11:30

Jeg ønsker knægten al mulig held og lykke på sin videre færd i livet.
Måske vi ser ham tilbage en dag - hvem ved.

Jeg vil aldrig så længe jeg lever glemme den orgasmiske oplevelse han gav mig den aften i Parken. På det andet mål var filmen virkelig tæt på at knække for mig.

Tak Thelander - og held og lykke.
Bienvenu Bassogog!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af 9800 » 2. jul 2015, 12:22

seamann skrev:
Remark skrev:http://www.aabsport.dk/media/684536/b_r ... s_f.c..pdf

Ændrer ikke på forventningerne til årets resultat. Det betyder mao. at der kommer til at ske noget på markedet. Spændende.
Eller at restafskrivningerne nogenlunde modsvarer salgsprisen.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener ikke at AaB bogfører værdien af spillere på den måde, og hvis de gjorde er jeg ret sikker på at Thelander var lavt værdisat, da der ikke blev betalt nogen transfer, og at evt sign on fee i forbindelse med forlængelse må have været et beskedent beløb!

seamann

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af seamann » 2. jul 2015, 12:34

9800 skrev:
seamann skrev:
Remark skrev:http://www.aabsport.dk/media/684536/b_r ... s_f.c..pdf

Ændrer ikke på forventningerne til årets resultat. Det betyder mao. at der kommer til at ske noget på markedet. Spændende.
Eller at restafskrivningerne nogenlunde modsvarer salgsprisen.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener ikke at AaB bogfører værdien af spillere på den måde, og hvis de gjorde er jeg ret sikker på at Thelander var lavt værdisat, da der ikke blev betalt nogen transfer, og at evt sign on fee i forbindelse med forlængelse må have været et beskedent beløb!
Hvad mener du med "på den måde" ?

Jeg ved ikke hvordan AaB bogfører værdien af sine spillere, og jeg erindrer heller ikke at have set noget om det i regnskaberne, selv om det vel må forventes at fremgå af disse.
Er der nogen der kender AaBs principper og
Findes der nogle generelle principper, som alle selskaberne overholder/læner sig op ad ?

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kristian60 » 2. jul 2015, 12:56

seamann skrev:
9800 skrev:
seamann skrev:
Remark skrev:http://www.aabsport.dk/media/684536/b_r ... s_f.c..pdf

Ændrer ikke på forventningerne til årets resultat. Det betyder mao. at der kommer til at ske noget på markedet. Spændende.
Eller at restafskrivningerne nogenlunde modsvarer salgsprisen.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener ikke at AaB bogfører værdien af spillere på den måde, og hvis de gjorde er jeg ret sikker på at Thelander var lavt værdisat, da der ikke blev betalt nogen transfer, og at evt sign on fee i forbindelse med forlængelse må have været et beskedent beløb!
Hvad mener du med "på den måde" ?

Jeg ved ikke hvordan AaB bogfører værdien af sine spillere, og jeg erindrer heller ikke at have set noget om det i regnskaberne, selv om det vel må forventes at fremgå af disse.
Er der nogen der kender AaBs principper og
Findes der nogle generelle principper, som alle selskaberne overholder/læner sig op ad ?
Efter min bedste overbevisning:
Antaget at der ikke var nogen købsomkostning på Thelander er den heller ikke noget at afskrive, hvorfor det altså udelukkende får en positiv påvirkning på resultatet at sælge ham. Balancen derimod bliver ændret, men det har ikke den store betydning i det her tilfælde.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Sanchez94 » 2. jul 2015, 13:22

Alt det med afskrivninger på spillere osv. flere referere til, det tror jeg godt i kan pakke væk, hvis man tager et kig på AaBs årsrapport for 2014, viser den at der kun er immaterielle anlægsaktiver for 2.600.000 kr. Der står under note 15 at spillernes kontrakt er indregnet til maksimalt 500.000 kr, og man må forvente at vi har modtaget bare en lille smule mere end 500.000 kr.
Der blev sidste år foretaget en væsentlig nedskrivning af AaBs kontraktrettigheder, hvilket må antages at være ganske fornuftigt, da det i første omgang ikke giver mening at aktivere spillernes kontrakter, da det blot vil give regnskabet en negativ hældning

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kristian60 » 2. jul 2015, 13:30

Sanchez94 skrev:Alt det med afskrivninger på spillere osv. flere referere til, det tror jeg godt i kan pakke væk, hvis man tager et kig på AaBs årsrapport for 2014, viser den at der kun er immaterielle anlægsaktiver for 2.600.000 kr. Der står under note 15 at spillernes kontrakt er indregnet til maksimalt 500.000 kr, og man må forvente at vi har modtaget bare en lille smule mere end 500.000 kr.
Der blev sidste år foretaget en væsentlig nedskrivning af AaBs kontraktrettigheder, hvilket må antages at være ganske fornuftigt, da det i første omgang ikke giver mening at aktivere spillernes kontrakter, da det blot vil give regnskabet en negativ hældning
Det er vel også i god tråd med det jeg siger - indkomne transferpenge kommer til at fremgå direkte på resultatopgørelsen.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gnu » 2. jul 2015, 13:34

Jesper Schmidt skrev:Super det lykkedes, nu tror jeg vi kommer til at se AaB være aktive på transfermarkedet. Jeg er sikker på grunden til man fastholder forventningerne til regnskabet er at man kommer til at geninvestere salgsprisen i truppen. Noget som dog ikke nødvendigvis behøver blive på transfers, det kunne også være man geninvesterer pengene i forlængelser.

Jeg synes det er et rigtigt godt salg, næsten uanset salgsprisen. Tidspunktet er efter min mening det rigtige, for jeg tror sådan set ikke ret meget på at vi havde kunnet forlænge med Thelander, og det sender desuden rigtigt gode signaler at kunne sælge til en stor klub som Panathinaikos.

At vi i de seneste par år har kunnet sælge spillere til klubber som Ajax, Aston Villa, Twente og nu Panathinaikos er klart et step up i forhold til tidligere tider. Godt at se.
Knap så godt er det dog, at disse spillere har skuffet eller floppet. Så havde det måske været bedre at sælge til mindre klubber, hvor spillerne kunne være med.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar